galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[ZP] Polowanie na Golluma
Autor Wiadomość
mykel
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Sty, 2013   

Cytat:
To brzmi dość nieintuicyjnie, a jest spowodowane słabym tłumaczeniem, w oryginale jest "if characters quests succesfully".


czyli np. jeśli dokładamy żetony na wyprawę w fazie walki dzięki zdolności Legolasa to efekt wymuszony z karty wyprawy nie odpala?
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Sty, 2013   

mykel napisał/a:
Cytat:
To brzmi dość nieintuicyjnie, a jest spowodowane słabym tłumaczeniem, w oryginale jest "if characters quests succesfully".


czyli np. jeśli dokładamy żetony na wyprawę w fazie walki dzięki zdolności Legolasa to efekt wymuszony z karty wyprawy nie odpala?

Nie odpala bo nie jest postępem w fazie wyprawy.
 
     
EstEst
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Sty, 2013   

O, to jest różnica. Bo z jednej strony nie dokładałem sobie karty, gdy tylko kładłem żetony na obszar do którego podróżowałem, a z drugiej strony kładłem, gdy zagrywałem np. zwiadowcę ze śnieżnego potoku i stopy się pojawiały na karcie wyprawy.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Sty, 2013   

Na początku też źle grałem, bo nie zwróciłem uwagi na określenie "postęp wyprawy" i Legolas ciągle stwarzał mi problemy.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Sty, 2013   

Mam pytanie aporpos karty 2B tego dodatku. Efekt wymuszony każe mi wyciągać na początku fazy wyprawy dwie karty, wybierać jedną i umieszczać w SP.
I tu się pojawia kwestia, co znaczy początek fazy wyprawy? Pierwszy krokiem jest przydzielanie postaci do wyprawy. I czy to właśnie ten krok się liczy jako początek?
Wszak gdzieś na tym forum przeczytalem ze nie istnieje w tej grze coś jak moment gry kiedy nie trwa jakaś faza. Czy zatem też nie istnieje moment kiedy nie trwa jakis krok, bądź akcja z nim związana?
Konkretnie chodzi mi o taką przykładowo zdolność Thalina, w odniesieniu do efektu wymuszonego karty 2B.
Czy uznaje się że ów karta pojawia się kiedy już Thalin jest przydzielony czy jeszcze jakoś przed. Czy jeżeli na skutek tego efektu wyskakuje wróg to dostaje w łeb od Thalina czy nie?
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Sty, 2013   

Wg mnie określenie na początku fazy wyprawy oznacza że jeszcze przed przydzieleniem postaci do wyprawy więc zdolność Thalina nie zadziała.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Sty, 2013   

No własnie też tak grąlem, ale chaialem sie dowiedzieć czy sobię życia nie utrudniam.
Chodź scenariusz itak nie należy do najtrudniejszych, więc w sumie to i dobrze :D
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Sty, 2013   

Z tego co widzę na tym forum, większość graczy nie lubi tej przygody. Mi ona się podoba, szukanie wskazówek jest klimatyczne, a scenariusz potrafi czasem zaskoczyć trudnością. Mieliśmy taki przypadek że w pierwszej wyprawie każda wyczerpana postać otrzymała ranę. Gdy już byliśmy w ostatnim etapie, z TS wyszła ta sama karta, a za nią Złowroga Burza. No i padła Eowina, Elrond, Bifur i 6 sprzymierzeńców! Wskazówki zostały zgubione i poddaliśmy partię.

edit:
Chyba zmiksowałem tutaj opis dwóch różnych rozgrywek, bo Wzrok Nekromanty tutaj nie występuje! :D Na pewno jednak Złowroga Burza nam zrobiła takie spustoszenie o jakim napisałem powyżej.
Ostatnio zmieniony przez crabtree Czw 24 Sty, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Sty, 2013   

No scenariusz jest bardzo fajny. Szkoda że nie ma tam jeszcze Wzroku nekromanty, myslę że talia Orków z Dol Guldur by nie zaszkodziła w tej przygodzie a jeszcze dodała by powera przygodzie :D . Wzrok nekromanty i wskazówki lecą.
Ale fakt przygoda potrafi mimo wszystko zaskoczyć. Zwlaszcza jak podczas przygotowania wyskoczą Bajania. Bohaterowie nie mają jeszcze zasobów i wszyscy zaczynają pierwszą turę jako wyczerpani. Generlanie głównym urtudnieniem jakie moim zdaniem żądzi przeciwnościami tej przygody to wzrastające zagrożenie. Dzisiaj na 3 rozgrywki raz przegraliśmy i to własnie przez to że nasze zagrożenie przekroczyło 50 :D .
Jak pójdą kombosy z mrocznych fal, strażników dla śladów Golluma to potrafi zrobić sie gorąco. Tahalin wron nie eliminuje podczas dodatkowych kart jakie mogą wyjść w 1 i 2 etapie. Bo albo napija je jakiś Legolas, albo jak wyżej rozmawialiśmy wyskoczą przed wyprawą. W strefie przeciwności potrafiło być nawet po dwadzieścia parę zagrożenia. Łowcy z Mordoru i Stary Bród (jeżeli dobrze pamietam nazwę) i sie nabija :D
 
     
Papas104
[Usunięty]

Wysłany: Sro 12 Cze, 2013   

A jesli umieszcze zetony postepu tylko na aktywnym obszarze(nie na kracie wyprawy) to liczy sie to jako "postep wyprawy"?
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Sro 12 Cze, 2013   

To była jakieś zamotane, ale chyba ostatecznie jest tak że Postęp Wyprawy zachodzi w momencie kiedy dokładasz żęton na karcie wyprawy.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Sro 12 Cze, 2013   

guciomir napisał/a:
Poczynić postępy w wyprawie = siła woli postaci przydzielonych do wyprawy jest większa niż zagrożenie w strefie przeciwności (co nie musi wiązać się z położeniem zielonych kartoników na wyprawie)

To brzmi dość nieintuicyjnie, a jest spowodowane słabym tłumaczeniem, w oryginale jest "if characters quests succesfully".



Taka była odpowiedź, zamotalem się. Sory ;)
Czyli wychodzi że nie jest ważne gdzie kładziesz ale z jakiego powodu.
Jak je wstrzelisz z Legosława to nie, jak wlezą z racji owocnej Fazy Wyprawy to tak :D
 
     
maclis
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Gru, 2013   

Uważam, że Polowanie na Golluma to scenariusz z dobrym klimatem, ale bez rewelacji mechanicznych. Wszystko opiera się na śladach Golluma. Mechanika była ciekawsza w każdym ze scenariuszy z core setu. Na szczęście jest klimat budowany przez karty obszarów i podstępów.
Scenariusz nie jest taki prosty, rzadko radziłem sobie z nim na poziomie normalnym.
Grafika kart bardzo dobra, jak zwykle.
Bilbo jest całkiem przydatny w grze solo. Z ciekawszych kart warto wymienić orła z 4 punktami obrony, sprzymierzeńca do wyszukiwania w talii kart pieśni oraz pieśń królów.
Zanim grałem w "Polowanie", grałem też w pierwszego Hobbita i samotną skałę, więc może dlatego Gollum nie wydaje mi się jakiś specjalny. Ale jako pierwszy z cyklu CMP nie jest zły.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Gru, 2013   

Fajne jest to jak Ci się skombują ślady i wyjdzie jakiś mega efek na to.
Ogólnie ta mechanika jest ciekawa bo ejst taka ambiwalentna, czasami opłacz się mieć te ślady, czasami nie - to jest bardzo fajne.
 
     
maclis
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Gru, 2013   

W sumie to masz rację. , że czasami opłaca się mieć ślady a czasami nie to ciekawa rzecz. Myślę, że może nawet coś takiego wyszło autorom gry przez przypadek. Niestety mogą się trafić wskazówki razem z tymi silnymi orkami którzy mają bonusy za każdą wskazówkę. Ale takie combosy w postaci 2 orków i 2 wskazówek nie zdarzają się zbyt często.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13