galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cos by zachecic...
Autor Wiadomość
djmad28
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Lut, 2011   Cos by zachecic...

Moze mi ktos (niekoniecznie po krotce) strescic o co w tej grze biega, jak sie gra, co jest takiego fajnego, wciagajacego w tej grze...
 
     
glootech
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Lut, 2011   

Jeśli czytasz bez problemów po angielsku, to polecam tekst tutaj.
 
     
Tristan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Lut, 2011   

Klimat Lovecrafta (ctulhu). Jest tu niemal wszystko, potwory, inne światy, magia, walka, skradanie się, handel. Generalnie zadaniem graczy jest pozamykać bramy, które otwierają się w różnych częściach miasta i z których wychodzą potwory - jeżeli otworzy się ich odpowiednio dużo to przyjdzie boss (ich rodzajów jest sporo, a każdy z nich modyfikuje nieco grę) z którym trzeba będzie walczyć.
Tura składa się z kilku faz. Jednak poszczególne fazy wykonywane sa po kolei przez wszystkich graczy, dzięki czemu nie czekasz nie wiadomo ile aż każdy skończy swoja turę. Np. w fazie ruchu przemieszają się po kolei gracze i w momencie kiedy ostatni zakończy swą podróż następuję następna faza itd. Sprawia to, że gra jest bardziej dynamiczna. Gra zdecydowanie jest grą przygodową - na niektórych polach ciągniesz karty, a każda z nich ma kilka wariantów tego co się wydarzy w zależności od miejsca w której ją pociągniesz. Na innych polach możesz kupować ekwipunek, który Ci się przyda, leczyć się itd. Walczysz z potworami lub próbujesz się przed nimi skradać. Bardzo fajnym rozwiązaniem jest też to ,że potwory nie stoją w miejscu cały czas lecz bywają aktywowane gdy pojawiają się na kartach odpowiednie symbole i poruszają się po mieście. Ponadto jest to kooperacja, czyli wszyscy ze sobą współpracujecie. Szukacie wskazówek, które pozwolą Wam zamknąć bramy, jednak zanim tego dokonacie będziecie musieli przez nie przejść zwiedzając szereg światów. System walki do rzut odpowiednią liczbą kości (k6), w zależności od wysokości odpowiedniego współczynnika powiększonego o wartość Twojej broni. Za każdy wynik 5-6 otrzymujesz trafienie - odpowiednia liczba trafień zabija stwora :)

O grze naprawdę można dużo opowiadać. Jeżeli jesteś fanem przygodówek i cenisz w grach klimat to gra jest warta polecenia, jeżeli dodatkowo lubisz klimat Lovecrafta to nie powinno się Ciebie nawet namawiać.
 
     
glootech
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Lut, 2011   

Ja tylko dodam, że to nie jest taki czysty klimat Lovecrafta, tylko bardziej Lovecraft w klimatach pulpowych. Innymi słowy: przebudził się przedwieczny? W jedną rękę chwytam nóż, w drugą karabin maszynowy i przedwieczny pożałuje, że nie tylko się obudził, ale że w ogóle się urodził :twisted:
Dla mnie połączenie idealne w każdym razie.
 
     
djmad28
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Lut, 2011   

skoro tak fajnie o tym piszecie to nie bede goglowal tylko prosze mi w takim razie... powiedziec co to ten Lovercraft.
Jedyna gra jaka w zyciu kupilem to Talizman/Magiczny Miecz, wiec nic nie wiem poza tym.
 
     
Tristan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Lut, 2011   

Jako miłośnik Talismana, do którego mam duży sentyment uważam, że Horror w Arkham Ci się spodoba. Bo z jednej strony jest to przygodówka, ale równocześnie daje Ci coś czego nie masz w TMiMie - kooperację.

Wkleję Ci co warto wiedzieć z Wiki:

Przeważająca większość twórczości Lovecrafta odnosi się do stworzonej przez niego "mitologii Cthulhu" (termin ten wprowadził już po jego śmierci pisarz August Derleth) – panteonu niewyobrażalnych bóstw z innych światów. Sam Lovecraft mówił o kosmicznym horrorze – w którym strach wykracza poza racjonalne czynniki, gdy człowiek spotyka się z rzeczami, których nie jest w stanie objąć umysłem. Powracającym motywem jest bluźniercza księga Necronomicon napisana przez szalonego Araba Abdula Alhazreda (prawdopodobnie jest to pseudonim, który Lovecraft sam sobie nadał w młodości). Zawarte są tam tajemnice o pradawnych bóstwach, które kiedyś rządziły Ziemią i teraz czekają na moment, aby wrócić. Jednym z Wielkich Przedwiecznych jest Cthulhu – bóstwo śpiące na dnie oceanu.

Akcja opowiadań dzieje się zazwyczaj w Nowej Anglii – północno-wschodnim krańcu Stanów Zjednoczonych, który u Lovecrafta jest miejscem wciąż dzikim i niezbadanym, przesiąkniętym tajemnicą i domem dla pradawnych kultów, których nie zniszczyły procesy czarownic. Pełno jest opisów wiktoriańskich, niszczejących domów w starych dzielnicach Providence i niezamieszkanych wzgórz za miastem. Lovecraft stworzył fikcyjne miasto w stanie Massachusetts – Arkham, gdzie na Uniwersytecie Miskatonic snuje się wiele szalonych, nowych teorii.
 
     
djmad28
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Lut, 2011   

brzmi naprawde niezle, na razie jednak nawet nie mialbym z kim zagrac, ale mysle by kupic ta gre. Jak znam zycie pewnie jakies dodatki do tego wyszly....
Chetnie poczytam wiecej opowiesci o samej grze/rozgrywce.... fajnie sie to czyta
 
     
poooq
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Lut, 2011   

W grze uwzględniony został tryb solo: możesz zagrać sam przeciwko Przedwiecznym. Czyta się w porządku, ale prawdziwa przyjemność to starcie się z Nienazwanym Strachem z Dziwnych Eonów...
 
     
Sigismond
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Lut, 2011   

Są pewne podobieństwa do talismana - zbierasz przedmioty, czary, przyjaciół, rozwijasz się (o ile wcześniej nie zginiesz albo nie oszalejesz), ciągniesz w pewnym sensie karty przygód, walczysz z potworami, no i to tyle chyba.
Klimat jest totalnie inny, wcielasz się w zwykłego śmiertelnika - studenta, panią psycholog, mola książkowego, archeologa, zewsząd czyha na Ciebie zagrożenie i bezkarnie i bez celu długo nie pochodzisz po ulicy, właściwie to czasu masz tyle co kot napłakał...
"Przygody" nie mają obrazków, to chyba ważna różnica, ale teksty są bardzo klimatyczne i działają na wyobraźnię.
Każdy Przedwieczny, którego losuje się na początku gry zmienia nieco mechanikę gry, każda postać ma trochę inny zestaw przedmiotów dzięki funkcji "random" - dlatego każda rozgrywka jest inna, niepowtarzalna i musisz przyjąć inną taktykę (nawet tą samą postacią), żeby wygrać.
No i nie ma takiej losowości jak w Talismanie, możesz "skupiać" swojego badacza, żeby był lepszy w danym momencie w walce, albo w kryciu się, itp.
Talisman jest fajny i grałem w niego długo i gram, ale dużą wadą w nim jest to, że czasem mam wrażenie, że to kostka mną gra :wink:
 
     
djmad28
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Lut, 2011   

no bo tak jest...
 
     
Matthias[Wlkp]
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Lut, 2011   

Przed Arkhamem też grałem właściwie tylko w Talismana i się nie rozczarowałem. Jest to mój drugi zakup odkąd wróciłem do planszówek po wielu latach przerwy i byłem/nadal jestem zachwycony :D
 
     
djmad28
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Lut, 2011   

Ta plansza mnie nie powala za bardzo, jakas taka malo kliumatyczna...
widze ze jest 1 dodatek, warto go dokupic od razu?
 
     
Matthias[Wlkp]
[Usunięty]

Wysłany: Nie 20 Lut, 2011   

Plansza jest spoko. ;)

Dodatek polecam - zwiększa różnorodność spotkań, dodaje parę niespodzianek - ale bez tego Arkham jest jak najbardziej grywalny, więc musu nie ma. Na pewno też podnosi poziom trudności, więc na początku może trochę frustrować ;)
 
     
djmad28
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Mar, 2011   

zebym jeszcze mial z kim zagrac...
 
     
Matthias[Wlkp]
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Mar, 2011   

Przecież można zagrać solo ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13