galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Złodziej dusz.
Autor Wiadomość
Susa

Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 21
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011   Złodziej dusz.

Mam pytanie dotyczące Wsparcia Mrocznych Elfów, "Złodziej dusz" CW nr 117.
"Dodatek. Urok. Dołącz do wybranej jednostki nie-Bohatera. Przejmujesz kontrolę nad jednostką, do której dołączono tę kartę. Przesuń tę jednostkę do twojej odpowiadającej strefy."

Co dzieje się z jednostką, do której dołączono kartę "Złodziej dusz", kiedy karta "Złodziej dusz" zostaje zniszczona?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 35
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011   

Jednostka wraca do właściciela karty.
 
 
     
Susa

Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 21
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011   

Dzięki za odpowiedź.
 
     
Dziobak 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011   

To ja może się podepnę pod temat.

Czy złodziej dusz przejmuje kontrolę nad jednostką i wszystkimi dołączonymi do niej dodatkami, czy jedynie jednostką, a inne dodatki lądują u właściciela w kartach odrzuconych?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 35
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011   

wydaje mi się że dodatki przechodzą razem z jednostką. Ponieważ są przypisane do jednostki, a co za tym idzie jeśli jednostka zmieni kontolującego ją gracza to wraz z nią jej dodatki.
 
 
     
Dziobak 

Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011   

DaRKeR napisał/a:
wydaje mi się że dodatki przechodzą razem z jednostką. Ponieważ są przypisane do jednostki, a co za tym idzie jeśli jednostka zmieni kontolującego ją gracza to wraz z nią jej dodatki.

Też tak podejrzewałem, ale to jednak boli, jak zabierają ci spasioną dodatkami jednostkę...
A tak w w ogóle podoba mi się to forum - 30 minut max i jest odpowiedź.
Dzięki
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 35
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

staramy się ^_^
 
 
     
Nihlathak 

Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 33
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Mam pytanko odnośnie tej karty Karta
Chodzi mi o sytuacje kiedy gracz ma wystawioną załogę głazocisku Karta 2 a ja zamierzam użyć Soul Stealer na tę kartę, to czy gracz przeciwnik może użyć (po zagraniu Soul Stealer) akcji i poświęcić tę kartę ? Jako odpowiedz na moje zagranie. Mi się wydaje że nie bo karta ta Soul Stealer jest wsparciem i w jej opisie nie używa się akcji. Jak byście to rozwiązali?
 
     
ziggy 
filthy bastard


Wiek: 36
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 83
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Zagranie Soul Stealer'a tworzy stos więc można w odpowiedzi zagrywać akcje i korzystać z efektów kart. W związku z tym poświęcenie Lobber Crew w odpowiedzi będzie będzie możliwe i rozpatrywane przed zagraniem Soul Stealer'a, który jednak po tym nie zadziała bo nie będzie miał legalnego targetu po poświęceniu Lobber Crew.
_________________
"The only constant thing is change."
 
     
awojdi 


Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 46
Skąd: Wwa
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

no właśnie, temat stosu pojawiał się już na innych forach, w każdym razie abstrahując od innych karcianek gdzie ten termin występuje, w instrukcji WH:I (o ile dobrze pamiętam) ten termin się nie pojawia...
za to stoi, że można zagrywać akcję w odpowiedzi na akcję innego gracza...
w złodzieju dusz, nie ma wyboldowanego słówka akcja, więc pytanie czemu można zagrać akcję w odpowiedzi skoro to nie akcja (aczkolwiek efekt karty) i czemu pada argument o jakimś "stosie" o którym nic nie ma (tak mi się wydaje) w instrukcji
 
     
ziggy 
filthy bastard


Wiek: 36
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 83
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Samo zagranie Soul Stealer'a jako karty wsparcia jest akcją w odpowiedzi na którą można odpowiedzieć inną akcją.

FAQ:

Cytat:
Actions are usually denoted by a bold
“Action:” trigger on a card. Other
actions are playing a unit, support,
development, or quest card from hand.


...i dalej

Cytat:
Playing a unit, support, development,
or quest card from hand are actions
with restrictions built into them. The
restrictions are:
They cannot be played in response to
anything.
They must be played during the owner’s
Capital Phase.


Na zagrywanej karcie supportu nie musi więc figurować słowo action: by samo jej zagranie było akcją. Poza tym wydaje mi się, że mieszasz nieco pojęcia... efektem działania karty jest zarazem akcja, efekt wymuszony jak i efekt stały.

Stos = łańcuch akcji.
_________________
"The only constant thing is change."
 
     
Nihlathak 

Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 33
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Coś mieszacie efekty stałe i wymuszone nie są akcjami, to jasno jest wyjaśnione w instrukcji. Wystarczy że są spełnione warunki i efekt dzieje się automatycznie. Jak by było inaczej to efekty stałe i wymuszone nazwali by akcjami stałymi i wymuszonymi. Reasumując efekty to nie akcje!
Ale Soul Stealer ma słowo kluczowe dodatek i nie wymaga akcji a więc raczej reakcji gracza przeciwnika z poświęceniem karty załoga głazocisku też nie powinno być.
 
     
ziggy 
filthy bastard


Wiek: 36
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 83
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Napisałem, że:

Cytat:
(...)efektem działania karty jest zarazem akcja, efekt wymuszony jak i efekt stały


co zresztą jest wyraźnie napisane w instrukcji:

Cytat:
W grze funkcjonują cztery różne typy efektów.
Są to: akcje, efekty wymuszone, efekty trwałe oraz
słowa kluczowe.


więc proszę czytaj ze zrozumieniem! Zresztą nie obrażając nikogo wydaje mi się, że nadal wielu z tu obecnych nie rozumie, że poza keywordingiem i gametextami określającymi sposobność na odpowiedź akcją, samo ZAGRANIE KARTY (unit, support, quest, development) jest również akcją, co zresztą było już kilkakrotnie w postach na tym forum jak i WHinvasion.pl przytaczane (FAQ 1.0, 1.1, 1.2):

Cytat:
Other actions are playing a unit, support,
development, or quest card from hand"
_________________
"The only constant thing is change."
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 35
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

just like ziggy said i się z nim nie kłócić błagam ;)
 
 
     
Nihlathak 

Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 33
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011   

Oki rozumiem w zasadzie dla mnie wszystko jasne odnośnie tego zagrania. Trzeba przyznać że załoga głazocisku to prawdziwa za gostka , w przypadku Imperium niema problemu zawsze jest uczeń płomienia a jak rozwiązać ten problem w innych nacjach ? mogę prosić o pomysły!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12