galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Warhammer-inwazja.pl i rozgrywki w 2011 roku
Autor Wiadomość
Asarnil
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Sty, 2011   

jerry_6 napisał/a:
Proponował bym rozwiązanie podobne jakie istniało swego czasu w lidze warhammera, tzn liczyło się powiedzmy w rankingu 10 najlepszych wyników w małych turniejach i po 5 w średnich i ogólnopolskich.

Jestem zdecydowanie za (szczególnie, że gram również w figurkowego WH i wiem, że system się naprawdę dobrze sprawdza)
 
     
Syndelis
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Sty, 2011   

Ja tam z nikim nie zamierzam się kłócić, tak więc napiszę tylko moją propozycję:

Turniej liczony do rankingu (1 na miesiąc) + ewentualny turniej na konwencie wyłamujący się z tej bariery.

Reset rankingu - jestem za.
 
     
Carnage
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Sty, 2011   

DaRKeR napisał/a:

Natomiast wkurza mnie postawa Carnage, który zawsze narzeka i nie szuka żadnych rozwiązań.

Dlatego niech to będzie nawet tak że 1 mały turniej na miesiąc + jeśli będzie w tym samym miesiącu turniej duży ogólnopolski w tym mieście to się liczy osobno.
Ale do tego koniecznie powinien być reset rankingu, zwłaszcza jak mają być wprowadzone różne punktacje za poszczególne turnieje, czego wcześniej nie było.
I nie widzę po co, tracić czas na masę roboty z próbą odtworzenia turniejów wstecz, która i tak nie będzie stuprocentowa.


Szukam rozwiązań i co więcej w chwili obecnej sam planuję wziąść się za organizację naszych lokalnych małych turniejów jako że raczej na nikogo innego nie będzie można liczyć w tej kwestii.
Zatem żeby nie było - na taką wersję przystaję i ja - (czyli 1 mały turniej) plus okazjonalnie ewentualny 1 większy związany np. z konwentem itd. Resetujmy ranking wobec tego - niech i tak będzie. Jednak jeśli tak robimy to muszą być ustalone jak najszybciej konkretne zasady i podane do publicznej wiadomości (typu: punktacja na różnych szczeblach turniejów, minimalna liczba graczy - proponuję 4 ze względu na dość słabą frekwencję w wielu miastach, zasady sankcjonowania - czy trzeba zawiadamiać przed turniejem Galaktę informując o nim, zasady przekazywania wyników itd).
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Sty, 2011   

ale 4 osoby to nie turniej, to tak na prawdę gra for fun.

minimum 6 osób. Chociaż ja mimo wszystko byłbym za tym co pisał D.W. 8/16/24

pozostaje ustalić liczbę rund przy małym/średnim/dużym - bo póki co były liczone wszystkie gry, wiec musi to być usystematyzowane. Żeby nie było że w jendym mieście mały to 4 rundy a w innym 8. bo automatycznie ten co wygra ten mały turniej gdzie jest 8 rund będzie dużo więcej punktów miał.
 
     
Carnage
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Sty, 2011   

W takim razie w części miast nie będzie turniejów w ogóle - np. Kraków - tam jest szansa na frekwencję w tych granicach. W innych miastach też nie zawsze się da zebrać więcej osób. Uważam że 4 osoby to dobra minimalna liczba - da się rozegrać 3 rundy swissa grając z każdym. Ale rzecz jasna niech zadecyduje D.W.

Co do rund to się zgadzam - trzeba to ustalić żeby nie było dziwnych sytuacji.
 
     
D.W.
Galakta


Dołączył: 03 Lis 2004
Posty: 1780
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 19 Sty, 2011   

System rankingowy nie jest oparty na uzyskiwaniu punktów za zdobycie konkretnego miejsca w turnieju a za konkretny mecz z konkretną osobą. Teoretycznie jest dlatego możliwe dopuszczenie takich turniejów po 4 osoby do rankingu. Ale o ile są prawidłowo prowadzone a nie służą jedynie nabijaniu punktów. Co prawda trzeba sobie zdawać sprawę, że gracz posiadający bo ja wiem 1200 punktów bardzo niewiele np. zdobędzie na graczu posiadającym 1000 pkt. Im większa różnica tym mniej punktów dlatego w pewnym momencie nabijanie punktów jest bardzo słabe.

Generalnie takie turnieje musiałyby mieć jakieś ograniczenia. Bo nie może być takiej sytuacji, że ciągle grają te same 4 osoby w kolejnych turniejach. Nie mogłyby liczyć też na jakieś nasze wsparcie w postaci nagród. Ale z drugiej strony aby całkiem nie zlikwidować możliwości pojawienia się w rankingu.

Na pewno system rankingowy czy jakieś zasady będą wymagały modyfikacji bo nie można wszystkiego przewidzieć. Tym bardziej, że wiele rzeczy jest niewiadomą. Jeśli cos się nie sprawdzi zostanie zmienione.

W każdym razie pierwsze osoby dostaną dostęp do strony najpóźniej w poniedziałek.
Osoby organizujące turniej będą mogły zamieścić news na stronie informujący o turnieju, potem z wynikami i ewentualnie np. relację z turnieju, która byłaby nawet bardzo wskazana.

Przygotujemy też opis działania i liczenia punktów rankingowych. Być może za jakiś czas trzeba będzie to poddać modyfikacji. Ale już na nic nie czekamy i zaczynamy. Reszta wyjdzie w praniu.
 
     
SeeM
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Sty, 2011   

Czemu punkty kasowane każdego roku wykluczają się u was z punktami "wszechczasów"? Można je liczyć osobno i wówczas starzy gracze turniejowi mają satysfakcję, a dobrzy gracze tegoroczni mają wejściówkę na Pro Tour :wink: . I te pierwsze można kasować nawet raz na miesiąc, jeśli miałoby to dawać sprawiedliwe wyniki.

Ja mam 1006 i (mimo tylko dwóch turniejów na koncie) poświęciłem masę czasu i pieniędzy, by zdobyć tak wysoki wynik. Chciałbym, żeby i te sześć punktów miało wpływ na choćby honorową punktację, która będzie kontynuowana.

Nie wiem też czy zdajecie sobie sprawę z faktu, że resetując wyniki i wprowadzając zasadę kto sobie sam lepiej zorganizuje ligę w swojej okolicy przesuwacie zupełnie ciężar organizacji turniejów na graczy. W końcu gracze chcą być w rankingu, więc będą się pocić i starać.
 
     
Michal
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Sty, 2011   

Cytat:
Nie wiem też czy zdajecie sobie sprawę z faktu, że resetując wyniki i wprowadzając zasadę kto sobie sam lepiej zorganizuje ligę w swojej okolicy przesuwacie zupełnie ciężar organizacji turniejów na graczy. W końcu gracze chcą być w rankingu, więc będą się pocić i starać.


Nie do końca - obecnie przygotowujemy system wspierania lokalnych turniejów, w ramach którego będziemy wspierać i pomagać w organizowaniu turniejów w lokalnych sklepach/klubach. Dlatego gracze nie zostaną zostawieni sami sobie.

We wspomnianym przez D.W. opisie działania rankingu znajdzie się stosowny zapis rozróżniający turnieje lokalne od średnich czy dużych, co oczywiście będzie miało wpływ na liczbę zdobywanych punktów.
 
     
D.W.
Galakta


Dołączył: 03 Lis 2004
Posty: 1780
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 19 Sty, 2011   

Ranking w momencie gdy gracz nie gra jakiś czas a jego wynik wisi i tak nie mówi niczego. A po jakimś czasie pojawia się wiele „martwych dusz”.

Żebyśmy się dobrze zrozumieli. Cały czas będą widoczne wyniki poszczególnych turniejów także tych, które były dawniej i nie są liczone w danym roku. Dlatego to nie zginie i każdy będzie mógł wskazać że 5 lat temu na turnieju w XXXX pokonał gracza YYYY, który teraz został mistrzem świata.

Co do organizacji turniejów to przygotowujemy zasady naszego wsparcia, jakie nagrody, sugestie dla sklepów co do organizacji. Będziemy to koordynować i starać się namawiać właścicieli aby przyłączyli się do organizacji. A także będziemy im pomagać. Dlatego jestem przekonany, że uda się zorganizować rozgrywki w miastach gdzie ostatnio ich brakowało.
 
     
szymuss
[Usunięty]

Wysłany: Sro 19 Sty, 2011   

Warto sie odezwac do tego Chlopaka co prowadzi sklep z wszystkimi grami w G. Kazimierz w Krakowie kolo Kina Cinemacity. Tam sporo graczy gra ,a jednak ominiecie Krakowa to duza strata.
 
     
Asarnil
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Sty, 2011   

D.W. - wszystko póki co brzmi naprawdę super, patronat i pomoc wydawcy gry jest nieoceniona w jakimkolwiek systemie. Jako figurkowy gracz w batla i 40k wiem, że trudno się organizować, szczególnie na poziomie lokalnym, jeśli takie np GW cię zupełnie olewa.
Także trzymam kciuki, żeby wszystko się udało i żebyśmy ruszyli z planem czym prędzej :)
 
     
D.W.
Galakta


Dołączył: 03 Lis 2004
Posty: 1780
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 20 Sty, 2011   

Starujemy od poniedziału, W wekeend zostanie wykonany restet.

Co do zapisywanych wyników to byłbym za jedną rzeczą aby do spisu tych turniejów które były pod koniec roku dopisać wyniki jeszcze przynajmniej 2. Czyli Mistrzostwa Polski. O ile pamiętam Red Skorpion miał w kazdej chwili dysponowac wynikami.

Kolejny turniej to np. Mistrzostwa Wrocławia. Te wyniki nie będa się liczyły do rankingu, którzy startuje ale będa wisiały w historii bez względu czy zostaną kasowane rankingi.
No chyba, że skrypt jest skopany :)
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Sty, 2011   

wyniki Mistrzostw Wrocławia :


przed top4


top4

tutaj widok po top4 (czyli ostateczne wyniki)
1.Dominik "basior" Basiński - Orki Napór
2.Stanisław "Stach" Blaszkiewicz - Skaveny na DE
3.Adrian "DaRKeR" Szade - Orki Kontrola
4.Dominik "MykMyk" Kasprzycki - Imperium
5.Mirosław "Tancred_de_Beauville" Kuśnierz - Imperium, agrro control
6.Jakub "Młody" Bijak - Orki
7.Łukasz Paw
8.Przemysław "Przemo" Zub - Imperium (discard)
9.Diana Wrabec - Krasnoludy
10.Tomasz "Klocek" Kłoczko - Skaveny na DE
11.Kamil Sujka
12.Daniel Rej
13.Konrad Łabedzki
14.Michał Kukla



MPki wyniki są tutaj: http://whinvasion.pl/view...70&p=6701#p6701


Ale żeby dostać jak to wyglądało w poszczególnych grach to chyba tylko RedScorpion może miec.
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Sty, 2011   

wybaczcie za post pod postem, ale nie chciałem już mieszać Editem.

Czy jest możliwość dodania na stronie drugiej osobnej tabeli rankingowej do Highlandera ?

Ostatnio we Wrocławiu testujemy ten format rozgrywki i muszę przyznać że jest rewelacyjny, bardzo zacięte gry i wyrównane :)
Nie mówię że od razu trzeba robić Pro Tour dla Highlandera, ale fajnie jakby był osobny ranking :)
 
     
Michal
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Sty, 2011   

Highlander to nie jest obecnie oficjalny format turniejowy. Najpierw odpalimy wszystko dla standardowej wersji, aby gracze mogli prowadzić rozgrywki rankingowe.

Poza tym nie wiem czy ktoś poza Wami we Wrocławiu tak nałogowo gra w Polsce w Highlandera ;o)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13