galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Intepretacja kart nowych graczy
Autor Wiadomość
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1476
Skąd: W-wa
Wysłany: Sob 18 Gru, 2010   

Według mojej interpretacji nie może. W obu przypadkach. Większego Uzdrowienia można użyć jedynie wtedy, gdy jednostki żyją i mają na sobie jakieś obrażenia. W pierwszym przypadku te obrażenia są tylko przydzielone, ale nie zadane. W drugim przypadku obrażenia powodują śmierć, więc dzieje się to automatycznie, nie można więc wyleczyć aktualnie nieżywą jednostkę.

Przynajmniej po mojemu ;)
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 19 Gru, 2010   

tak jak pisze Nemomon.

w 1 przypadku, obrażenia są przydzielone (assign) ale jeszcze ich nie ma, więc nie ma co uleczyć. A po zadaniu jednostki automatycznie giną zanim nastąpią akcje.
 
 
     
awojdi 


Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 46
Skąd: Wwa
Wysłany: Sro 22 Gru, 2010   

pytanko odnośnie misji..

jeżeli zagram forsowny marsz i przeniosę jednostkę wypełniającą misję powiedzmy do królestwa to czy przeciwnik traci zasoby z misji? czy jednostka nadal ją wykonuje?
 
     
Dainus 


Wiek: 40
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 69
Skąd: Suwałki
Wysłany: Sro 22 Gru, 2010   

Traci, tak jak by była zabita
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 22 Gru, 2010   

no proste, jeśli jednostka nie jest w misji, to jak może ją wykonywać ? W królestwie czy battlefieldzie, zajmuje się odpowiednio zarabianiem, albo walką :)
 
 
     
Deer Dance

Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 32
Wysłany: Pią 24 Gru, 2010   

Hej zagraliśmy wczoraj paru godzinny maraton nocny głównie Imperium vs Chaos i mam parę pytań - będę wdzięczny za odpowiedzi.

1. Miejskie bramy (Imperium) - umieść na początku swojej tury wierzchnią kartę talii jako rozwinięcie w tej strefie. Kapliczka Taala (Imperium) - na początku tury wskaż jednostkę, otrzymuje ona +1 siły za każde rozwinięcie w tej strefie.

Czy Miejskie bramy będą działać przed kapliczką? To znaczy czy mogę na początku swojej tury dostać jeszcze jeden dodatkowy pkt siły?

2. Rajtarzy, a świątynia shyllia (Imperium) - mogę na początku fazy królestwa przesuwać jedną jednostkę do innej dowolnej strefy + kapliczka Taala.

Czy Rajtar po wskazaniu jako "biorcy" siły z kapliczki Taala na polu bitwy, może zostać na początku królestwa przeniesiony do innej strefy i nie tracić siły którą otrzymał? Mi wydaję się, że nie bo kapliczka Taala określa swój efekt jako "Do końca tej tury"

3. Zguboskoczokowie mają napisane, że każdy MUSI poświęcić jakieś rozwinięcie ALBO każda strefa jego stolicy otrzyma 1dmg.

Czy gracze mają wybór co zrobić czy też słowo MUSI jest obligatoryjne i działa tak jakby najpierw?


Pozdrawiam i Wesołych Świąt!
_________________
Jak ktoś z Wrocławia to proszę o kontakt 11480950 gg
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 24 Gru, 2010   

Deer Dance napisał/a:
Hej zagraliśmy wczoraj paru godzinny maraton nocny głównie Imperium vs Chaos i mam parę pytań - będę wdzięczny za odpowiedzi.

1. Miejskie bramy (Imperium) - umieść na początku swojej tury wierzchnią kartę talii jako rozwinięcie w tej strefie. Kapliczka Taala (Imperium) - na początku tury wskaż jednostkę, otrzymuje ona +1 siły za każde rozwinięcie w tej strefie.

Czy Miejskie bramy będą działać przed kapliczką? To znaczy czy mogę na początku swojej tury dostać jeszcze jeden dodatkowy pkt siły?


Oba te efekty są WYMUSZONE (zaraz po zaczęciu Twojej tury) tzn. że jak zacznie się tura, odpalają się oba, a TY decydujesz o ich kolejności.

Deer Dance napisał/a:
2. Rajtarzy, a świątynia shyllia (Imperium) - mogę na początku fazy królestwa przesuwać jedną jednostkę do innej dowolnej strefy + kapliczka Taala.

Czy Rajtar po wskazaniu jako "biorcy" siły z kapliczki Taala na polu bitwy, może zostać na początku królestwa przeniesiony do innej strefy i nie tracić siły którą otrzymał? Mi wydaję się, że nie bo kapliczka Taala określa swój efekt jako "Do końca tej tury"


Tak może i tak będzie miał wszystkie młotki z Taala - to podstawowe combo Imperium ! :)

Deer Dance napisał/a:
3. Zguboskoczokowie mają napisane, że każdy MUSI poświęcić jakieś rozwinięcie ALBO każda strefa jego stolicy otrzyma 1dmg.

Czy gracze mają wybór co zrobić czy też słowo MUSI jest obligatoryjne i działa tak jakby najpierw?


Pozdrawiam i Wesołych Świąt!


Gracz ma wybór, albo pali rozwinięcie albo dostaje dmg.
 
 
     
Deer Dance

Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 32
Wysłany: Pią 24 Gru, 2010   

Jeszcze zapomniałem o jednym pytaniu co do Zguboskoczków:

"Podczas swojej tury każdy gracz musi..." ja to rozumiem że ja podczas swojej tury, a przeciwnik swojej, a nie że obydwoje na początku każdej nowej tury. Dobrze?


Bohater skavenów - ten który może atakować z każdej strefy + 1 siły za każdą kontrolowaną skaveńską jednostkę. Czy jeżeli on atakuje ze strefy misji a ja się bronie to mogę przydzielać mu obrażenia?
_________________
Jak ktoś z Wrocławia to proszę o kontakt 11480950 gg
 
     
Ravandil 
OT- Inwazja


Wiek: 37
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 343
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 24 Gru, 2010   

Hmmm... no właśnie jak to jest ze Zguboskoczkami (Doom Divers).

Polska treść: "Na początku swojej tury, każdy gracz musi poświęcić jakieś rozwinięcie albo każda strefa jego Stolicy otrzyma 1 obrażenia"

Angielska: "At the beginning of your turn, each player must either sacrifice a development or deal 1 damage to each section of his capital."

czyli: "Na początku twojej tury, każdy z graczy musi albo poświęcić rozwinięcie albo zadać 1 obrażenie każdej strefie swojej Stolicy".

Polska karta sugeruje tak jak napisał Deer Dance (na początku mojej tury i tury przeciwnika)
Angielska sugeruje że tylko na początku gracza który kontroluje jednostkę.

Aż z ciekawości przejrzałem naszego FAQa i nic tam nie ma na ten temat :/

Deer Dance napisał/a:

Bohater skavenów - ten który może atakować z każdej strefy + 1 siły za każdą kontrolowaną skaveńską jednostkę. Czy jeżeli on atakuje ze strefy misji a ja się bronie to mogę przydzielać mu obrażenia?

Możesz, normalnie bierze udział w walce, tylko że może atakować z różnych stref.
 
     
szymuss 

Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 97
Wysłany: Sob 25 Gru, 2010   

Hmm no tak ,ale nie znajduje sie na polu bitwy. Wiec napewno mozna jej przydzielac obrazenia( mowie o tej jednostce skavenow - bohaterze).
_________________
Pchnął naprzód,w górę,w nią.Ciepło.Boże,tam przynajmnie byla ciepła...
 
     
Mordeczka


Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 164
Wysłany: Sob 25 Gru, 2010   

szymuss napisał/a:
Hmm no tak ,ale nie znajduje sie na polu bitwy. Wiec napewno mozna jej przydzielac obrazenia( mowie o tej jednostce skavenow - bohaterze).

Jeśli to było pytanie to odpowiem cytatem z instrukcji "Po przydzieleniu obrażeń przez atakującego tą samą czynność wykonuje broniący - przydziela obrażenia zadane przez jego jednostki oddziałom atakującym."
 
     
Deer Dance

Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 32
Wysłany: Sob 25 Gru, 2010   

Sądzę, że co do Zguboskoczków powinni oni działać tak jak w wersji angielskiej na początku tury gracza który ich kontroluje - innymi słowy jest to błąd w tłumaczeniu - dziwne bo bardzo banalny :/
_________________
Jak ktoś z Wrocławia to proszę o kontakt 11480950 gg
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 25 Gru, 2010   

tak jak jest na wersji angielskiej ( nie wyłapałem bo jednak trzymam się zasad ang.) Na początku tury gracza kontrolującego Zguboskoczków, trzeba wybrać co się robi.

Znów fatalny missprint w polskiej wersji.
 
 
     
szymuss 

Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 97
Wysłany: Nie 26 Gru, 2010   

Czy epickie zaklecia mozna anulowac ta karta?
http://war.dbler.com/inde...ard&cardid=3268

Oraz czy kometa od imerium z core setu ,mozna by uzyc epickiego czaru ponownie? Pozdrawiam.
_________________
Pchnął naprzód,w górę,w nią.Ciepło.Boże,tam przynajmnie byla ciepła...
 
     
Ravandil 
OT- Inwazja


Wiek: 37
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 343
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 26 Gru, 2010   

DaRKeR napisał/a:

Znów fatalny missprint w polskiej wersji.

Missprint? To kolejny przykład niedbalstwa ze strony wydawnictwa, ciekawe ile jeszcze takich znajdziemy. <- w faqu trzeba będzie uaktualnić. (jeszcze kilka takich wpadek i przesiadam się na wersję ang).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 14