galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Intepretacja kart nowych graczy
Autor Wiadomość
Mordeczka


Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 164
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010   

szymuss napisał/a:
Dobrze zrozumialem?

Źle zrozumiałeś :razz: , jest dokładnie odwrotnie. Przeniesienie obrażeń pomija odporność, więc Valkia, mająca na sobie dwie czaszki, bez problemu je przeniesie na króla Kazadora. Oczywiście w powyższym przykładzie będzie to miało miejsce po zapłaceniu dodatkowych 3 zasobów i wcześniejszym spaczeniu króla.
 
     
szymuss 

Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 97
Wysłany: Wto 14 Gru, 2010   

A mi chodzilo o wlasnie nie spaczenie krola...:) Jaka jednostka powoduje ominiecie odpornosci ( jeszcze lepiej jakbys podal link do jednostki z podstawki ,bo poki co tylko to mam) jezeli jednostka nie jest spaczona? jest taka? Bo mi chodzilo o to ,ze jezeli Krol kazador nie byl by spaczony ,to wtedny przeniesienie 2 obrazen( po zaplaceniu 3 zasobow) nie dalo by efektu prawda?
_________________
Pchnął naprzód,w górę,w nią.Ciepło.Boże,tam przynajmnie byla ciepła...
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 14 Gru, 2010   

tak mordeczka masz rację :) redirect (zmienia niejako cel zadanych obrażeń)
move to przeniesienie już otrzymanych obrażeń, więc odporność nic nie daje.

Tu jeszcze wycięte z FAQ

Moving Damage
Moving Damage is not considered
dealing or assigning damage, and
damage moved from one unit to
another bypasses damage cancellation
effects (like Toughness).
Redirecting Damage (v1.2)
Some card effects allow for damage
to be redirected from one target to
another. Damage is always redirected
after it is assigned but right before it
is applied (this occurs during the same
timing as Toughness).
It is important to note that players
do not have to take card effects that
redirect damage from a unit into
account when assigning damage to
defenders during combat. This is
because redirecting damage is not
damage cancellation.
 
 
     
Mordeczka


Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 164
Wysłany: Wto 14 Gru, 2010   

DaRKeR napisał/a:
Tu jeszcze wycięte z FAQ...

Galakta!! Gdzie jest polskie faq?!

szymuss: Douse the Flames i Stubborn Refusal
 
     
szymuss 

Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 97
Wysłany: Wto 14 Gru, 2010   

Mordeczko jak znajdziesz chwile czasu to dalej prosilbym o napisanie mi przykladu na moj post wyzej:) z gory dziekuje!
_________________
Pchnął naprzód,w górę,w nią.Ciepło.Boże,tam przynajmnie byla ciepła...
 
     
Ravandil 
OT- Inwazja


Wiek: 37
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 343
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 14 Gru, 2010   

Mordeczka napisał/a:

Galakta!! Gdzie jest polskie faq?!

Eee tam Galakta, tu jest polskie Faq i właściwie to możesz już się brać za grafikę:
http://www.forum.galakta....t=2369&start=15
:)
 
     
szymuss 

Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 97
Wysłany: Wto 14 Gru, 2010   

Ja mam pytanie do tego wyzej wlasnie przeniesienie ,a przesuniecie czym sie rozni. Oraz spaczona jednostka nie moze sie bronic ani atakowac. Ale odpornosc czy dziala wtedy gdy jest spaczona czy nie? Oraz wymuszony na tej karcie( np jakies zadawanie obrazen czy przenoszenie) jezeli jest spaczona dzialaja czy nie? Oraz ostatnie pytanie. Czy odpornosc dziala jezeli jest karta taktyki ,ktora zadaje obrazenia? Np koszt x. Chcialbym zabic krola Kazdaora. Rozumiem ,ze musze wydac az 8 zetonow zasobow ,zeby go zniszczyc czy wystarczy 6? Pozdrawiam.
_________________
Pchnął naprzód,w górę,w nią.Ciepło.Boże,tam przynajmnie byla ciepła...
 
     
szymuss 

Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 97
Wysłany: Sro 15 Gru, 2010   

No to sie narobilo wg instrukcji jest tak:

Zagranie akcji „w odpowiedzi”
Akcje mogą zostać zagrane lub aktywowane w
odpowiedzi na inne akcje. Kiedy akcja zostanie
zagrana „w odpowiedzi” na inną akcję, należy ją
rozpatrzyć przed akcją, która stanowiła przyczynę
odpowiedzi (czyli w kolejności „ostatnia zagrana,
pierwsza rozpatrzona”). Czasem gracze wykonają
wiele akcji w odpowiedzi z rzędu. Takie łańcuchy
akcji mogą stworzyć zaskakujące i złożone sytuacje.
Gracze powinni jedynie pamiętać, aby ostatnią
odpowiedź rozpatrywać jako pierwszą i w ten sposób
dotrzeć do pierwotnej akcji.
Wszystkie koszty muszą zostać poniesione, a cele
wybrane w momencie, w którym dana akcja jest
aktywowana – bez względu na to, czy jej efekt
zostanie rozpatrzony natychmiast, czy też nie.

Wg. nowego faq 1.2 jest tak:
Obrażenia poza walką
Obrażenia poza walką są zawsze zadawane jak tylko zostaną przyznane, zanim będą mogły być
wykowane jakiekolwiek akcje.
Przykład: Zaraza Nurgla brzmi: „Akcja: Każda jednostka w grze otrzymuje 1 obrażenie. Spaczone
jednostki otrzymują 1 dodatkowe obrażenie.” Jeśli ta karta zostanie zagrana i rozpatrzona, obrażenia
generowaną przez tę kartę są zadawane zanim jakiekolwiek akcje będą mogły być wykonane.
Jakiekolwiek karty, które mogłyby zapobiec otrzymaniu obrażeń np. Zguba stali, która brzmi: „Akcja:
Anuluj 10 następnych obrażeń, które podczas tej tury zostałyby zadane wybranej jednostce”
musiałyby zostać zagrane w odpowiedzi na zagranie Zarazy Nurgla, aby anulować obrażenia.

Moje pytanie brzmi. Czyli Zaraza Nurgla nie moze byc anulowana, czy tez hmm nie moga byc ,,zniwelowane '' te obrazenia skoro napisane jest. ,ze obrazenia sa zadaawne przed innymi akcjami . Prosze o pilna odpowiedz. Przepraszam za dwa posty pod rzad. Ten jest taki dlugi ,ze wolalem osobno.
_________________
Pchnął naprzód,w górę,w nią.Ciepło.Boże,tam przynajmnie byla ciepła...
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 15 Gru, 2010   

chodzi o to że odpowiadasz nie na zadanie obrażeń przez zaraze nurgla tylko na Akcję zaraza nurgla. Bo zadanie obrażeń to już EFEKT AKCJI.


Czyli tak. Ktoś zagrywa zaraze nurgla -> jeśli nikt nic nie gra w odpowiedzi, jest ona rozpatrywana i lecą obrażenia.

Jeśli ktoś gra coś w odpowiedzi, to tworzy się stos i akcja zagrana w odpowiedzi przy rozpatrywaniu stosu bedzie rozpatrzona jako pierwsza.
Ostatnio zmieniony przez DaRKeR Sro 15 Gru, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Mordeczka


Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 164
Wysłany: Sro 15 Gru, 2010   

Proponuję szymuss abyś poćwiczył czytanie ze zrozumieniem. Odpowiedzi na powyższe pytania masz w tym co zacytowałeś. Pytasz się o rzeczy, które jasno wynikają z tekstu na kartach jak i z instrukcji faq.

W normalnej walce masz kolejne kroki (np. wskazanie atakujących, liczenie i przydzielanie obrażeń, zadawanie obrażeń) przedzielone "oknami" na zagrywanie akcji. Odnośnie obrażeń poza walką tych "okien" nie ma, więc nie masz możliwości zagrania akcji pomiędzy przydzieleniem obrażeń, a ich zadaniem, dokładnie tym się różni. Możesz jednak zagrać akcję w odpowiedzi na zagraną wcześniej akcję, np Zarazę Nurgla. Jeśli jednak Zaraza Nurgla zostanie rozpatrzona już tej możliwości nie masz. Podobnie działa kontratak - nie ma "okien" umożliwiających zagrywanie akcji, zadawanie obrażen następuje od razu po ich przydzieleniu.

Teraz przeczytaj jeszcze raz to co zacytowałeś i zobacz sam, że wyjaśnienie tam jest.

edit: No i DaRKeR mnie ubiegł.
Dodam tylko, że w przypadku króla Kazadora musisz ponieść wszystkie konieczne koszta aby obrać go za cel zagrywanej taktyki. Spaczenie powoduje jedynie/aż to, że nie możesz wyznaczyć jednostki do ataku lub obrony, nic więcej.

Odnośnei odporności to zapisz sobie gdzieś:

Odporność działa na:
indirect damage,
combat damage,
non-combat damage: deal,take,
redirect

Nie działa na:
counter strike,
uncancellable damage,
move damage,
jeśli coś powoduje efekt - damage cannot be cancelled

edit 2: Wyjaśnię raz jeszcze :razz: Przeniesienie obrażeń oznacza, że przenosisz obrażenia (czaszki), które już są na jednostce - jednostka A ma 2 obrażenia, zagrywasz taktykę i przenosisz je na jednostkę B, teraz jednostka A nie ma obrażeń, a jednostka B ma ich 2.

Przekierowanie obrażeń zmienia jedynie cel ataku, przypisałeś 4 obrażenia jednostce D, ale cwany przeciwnik przekierował je na jednostkę C, która ma 5 odporności. Efekt taki, że cios zatrzymuję się na pancerzu/odporności i nie rani jednostki C.

Nie wiem jak to prościej wyjaśnić :neutral:
Ostatnio zmieniony przez Mordeczka Sro 15 Gru, 2010, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 15 Gru, 2010   

No dokładnie, jeśli jest to zagrane pomiędzy fazami walki to jest rozpatrywane przed kolejnym krokiem w fazie walki, ale wg. stosu o którym pisałem w poprzednim poście. :)

Widzę że z Mordeczką się tutaj nieźle uzupełniamy ^_^
 
 
     
szymuss 

Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 97
Wysłany: Sro 15 Gru, 2010   

Hmm no chyba tak. Czylki rozumiem da sie zniwelowac Akcje Zaraza Nurgla. Kontratak ja gram tak ,ze jak jednostka zostaje obronca ,to zadaje natychamiast obrazenia i sa one nieanulowane Czyli jakbym atakowal 2 jedonstkami. Jedna jednostka miala by 3 obrony ,a druga 2 , to przed podliczeniem obrazen ta jednostka z obrona 2 by zginela( jezlei kontratak bylby 2) .
_________________
Pchnął naprzód,w górę,w nią.Ciepło.Boże,tam przynajmnie byla ciepła...
 
     
leman 

Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 22
Wysłany: Sob 18 Gru, 2010   

Ok. Ja tez "nowy" i też mam kilka pytań, które pojawiły nam się podczas gry, a nie znaleźliśmy odpowiedzi w instrukcji, tutaj czy w faq. Będziemy wdzięczni za odpowiedzi :>

Karta "Zabójcy Trolii"
"Ta jednostka zyskuje 2 jeśli w strefie znajdują się co najmniej dwa rozwinięcia."
- pytanie czy mowa o rozwinięciach w strefie pola bitwy krasnoludów czy też w atakowanej strefie przeciwnika?

Czy zagrywając taktykę "Zażarty opór"
"Przesuń wszystkie obrażenia z jednej wybranej jednostki na inną wybraną jednostkę znajdującą się w odpowiadającej strefie dowolnego gracza"
- można przesunąć obrażenie na jednostkę wypełniającą misję (a tym samym jeśli obrażenia są wystarczające - wyeliminować ją)?

I jeśli chodzi o samą misję. Rozumiem, że w przypadku wypełnienia misji i skorzystania z efektu - sama karta misji idzie na discard?


Z góry dzięki za pomoc.
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 18 Gru, 2010   

leman napisał/a:
Ok. Ja tez "nowy" i też mam kilka pytań, które pojawiły nam się podczas gry, a nie znaleźliśmy odpowiedzi w instrukcji, tutaj czy w faq. Będziemy wdzięczni za odpowiedzi :>

Karta "Zabójcy Trolii"
"Ta jednostka zyskuje 2 jeśli w strefie znajdują się co najmniej dwa rozwinięcia."
- pytanie czy mowa o rozwinięciach w strefie pola bitwy krasnoludów czy też w atakowanej strefie przeciwnika?


Chodzi o Pole bitwy kontrolującego Zabójce Trolli

leman napisał/a:
Czy zagrywając taktykę "Zażarty opór"
"Przesuń wszystkie obrażenia z jednej wybranej jednostki na inną wybraną jednostkę znajdującą się w odpowiadającej strefie dowolnego gracza"
- można przesunąć obrażenie na jednostkę wypełniającą misję (a tym samym jeśli obrażenia są wystarczające - wyeliminować ją)?

I jeśli chodzi o samą misję. Rozumiem, że w przypadku wypełnienia misji i skorzystania z efektu - sama karta misji idzie na discard?


Z góry dzięki za pomoc.


Co do jednostki, jeśli obrażenia = życiu jednostki, jest ona niszczona. To samo jeśli jej życie = 0 w efekcie jakiegoś obniżenia życia.

Co do misji, na razie nie ma karty która by niszczyła kartę misji i są one wielokrotnego użytku. Czyli wypełnisz misję i skorzystasz z jej efektu, to możesz to zrobić znowu gdy np. nazbierasz odpowiednią ilość żetonów na misji.
 
 
     
Klayman

Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 1
Wysłany: Sob 18 Gru, 2010   

Witajcie,

To mój pierwszy post więc nie krzyczcie ;)

W talii elfów mamy kartę Większe Uzdrowienie:

"Akcja: wylecz wszystkie obrażenia swoich jednostek."

Teraz jak wygląda sytuacja w której mam problem:

Atakuję strefę przeciwnika, on broni się swoimi wszystkimi jednostkami. Przydzielamy obrażenie (czyli jeszcze nie zadajemy). Przydzielam tyle obrażeń, że wszystkie jego karty powinny zginąć.

Teraz jest czas na akcje - czy może użyć w tym momencie większego uzdrowienia, by pozbyć się wszystkich obrażeń z jednostek? Obrażenia są przydzielone ale nie zadane.

Jeśli nie, to lecimy dalej. Przydzielamy obrażenia, wszystkie jednostki giną.

Teraz znów jest czas na akcje. Czy w tym momencie można użyć tej karty i wyleczyć wszystkie jednostki?

Będę wdzięczny za odpowiedź, bo karty są na stole i nie ruszymy ich, póki nie będzie jednoznacznej interpretacji. Ważą się losy partii :D

Dzięki!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.53 sekundy. Zapytań do SQL: 13