galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Intepretacja kart nowych graczy
Autor Wiadomość
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Sro 19 Mar, 2014   

Super, dzieki za odpowiedź :D
No zobacze jak z tą tarczą będzie. Rzecz w tym żę ja nie boje się nia grac tylko grać przeciwko niej :P


Jednak że nasunęła mi się inna jeszcze kwestia:

LEŚNE ELFY:

Mam w grze Dąb Wieków - Wszystkie jednostki Leśnych Elfów w grze są rowierz uznawane za rozwinięcia.

oraz

Wiecznego Obrońcę - że rozwinięcia w jego strefie nie moga być brane na cel efektow kart chyba żę (bla bla).


Czy jezeli obie te karty sa w grze to w tej strefie ochrona Obrońcy wpływa też na Jedsnotki Leśnych Elfów z racji tego że są też uważane za rozwinięcia?
_________________
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Sro 19 Mar, 2014   

zvish napisał/a:

Czy jezeli obie te karty sa w grze to w tej strefie ochrona Obrońcy wpływa też na Jedsnotki Leśnych Elfów z racji tego że są też uważane za rozwinięcia?

Dokładnie tak to działa.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   

Pytanie o kontrolę kart, a konkretnie taktyk.

Czy zagrana przeze mnie taktyka uważana jest za kontrolowana przeze mnie?

Chodzi mi konkretnie o sytuację z tą cała serią wsparć jakie dostały główne frakcje, co se mają koszt 1+1, dają jeden młotek i zdolność która karze je kasowac kiedy kontroluje kartę nie należącą do macierzystej frakcji.

Przykladowo mam Posąg Cesarza i zagrywam Dlugą Zimę ktora jest neutralna, a zatem jest nie- [Imperium].
Czy zagranie tej Długiej Zimy kasuje mój Posąg Cesarza?
_________________
 
     
Borwol

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 216
Wysłany: Wto 25 Mar, 2014   

nie. Misje i taktyki się nie liczą.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014   

Mam kilka pytań odnośnie obrażeń, bo już się zakręcilem.


Czy Kaplani-Wojownicy są w stanie przekierować ze swojego efektu wymuszonego obrażenia zadane z kontrataku?


Ponad to jest powiedzien w FAQ że obrażenia poza walką są zadawane w tym samym momnecie kiedy są przydzielane. Nie ma w związku z tym miejsca na zagranie żadnej akcji (jest tam taki przyklad że chcąc się uchronić przed Zarazą Nurgla Zgubą Stali trzeba by zagrać ją w odpowiedzi na Zarazę).

Ale skoro nie ma w obrażeniach poza walką miejsca na nic bo są od razu zadawane jak sąprzydzielone, to czy w tym przypadku zadziala efekt Wymuszony taki Kaplanów-Wojowników?

Bo rozumiem że Odporność w takim przypadku zadziała jako że jest słowem kluczowym, a co za tym idzie efektem trwałym.

Jak to jest?
_________________
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Sob 29 Mar, 2014   

@zvish

Kapłani-Wojownicy mogą przekierować obrażenie z Kontrataku.

W przypadku obrażeń poza walką przydzielanie i zadawanie nadal mają miejsce, ale nie ma między nimi miejsca na akcje. Efekt wymuszony Kapłanów-Wojowników nie jest akcją i uruchamia się automatycznie, więc działa na obrażenia poza walką.

Odporność oczywiście działa za każdym razem (tylko obrażeń nieanulowalnych nie anuluje).
 
     
Borwol

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 216
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014   

Ale akurat odporność na kontratak nie zadziała bo kontratak jest nieanulowalny.
Jeśli chodzi o obrażenia poza walką to tylko dodam, że zazwyczaj zadawane są wskutek jakiejś akcji, a na akcję można zagrać odpowiedź, która może wpłynąć na obrażenia w jakiś sposób. Choć akurat to nie dotyczy kontrataku.
 
     
mo850425

Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 7
Wysłany: Sro 23 Kwi, 2014   

1.Mam pytanko odnośniekarty Sun Temple of Chotec
http://deckbox.org/whi/Sun%20Temple%20of%20Chotec

Jak rozumieć treść tej karty? Czy jak mam piramidę w każdej strefie to:
A. zmniejszam o 1 koszt tylko pierwszej zagranej gdziekolwiek jednostki, czy
B. zmniejszam o 1 koszt pierwszej zagranej jednostki do danej strefy z piramidą (czyli jak mam piramidę w każdej strefie to bonus działa na pierwszą jednostkę zagraną do pola bitwy, pierwszą jednostkę zagraną do królestwa i pierwszą zagraną do misji, czyli zgarniam bonusa za 3 jednostki w danej turze)?

2. Drugie pytanie dotyczy Garden of Morr
http://deckbox.org/whi/Garden%20of%20Morr

Rozumiem, że jak jednocześnie ginie kilka jednostek (np.w fazie pola bitwy) to biorę tylko jeden żeton. Ale co się dzieję jak któraś jednostka zginie później np. z dzikości albo innego efektu? Biorę kolejny żeton? Jak najpierw zginie jedna jednostka, a zachwilę druga z jakiegoś innego efektu to biorę 2 żetony?

Z góry dziękuję za pomoc
 
     
Borwol

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 216
Wysłany: Sro 23 Kwi, 2014   

Ad 1
tylko pierwsza jednostka wstawiana do strefy, w której jest choć jedna piramidka. Jeśli w drugiej strefie jest też piramida to i tak nie skorzystasz już z bonusu jeśli zagrasz tam jednostkę.
Ad 2
Wydaje mi się, że to co się dzieje między 2 okienkami akcji należy traktować, jakby jednostki ginęły w jednym momencie.
 
     
Broda90

Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 17
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2015   

Zagrałem pierwszy raz w Inwazję i już praktycznie na początku pojawiły się pytania odnośnie kart (przypuszczam, że pytań będzie więcej w przyszłości :D ):

1. Wykopalisko spaczenia - co dokładnie oznacza i jaki jest sens spaczać swoje karty?
2. Oderżnijta ich łby! - odwrócenie rozwinięcia tyczy się rozwinięć przeciwnika?
3. Łaska Morka - dotyczy własnych karty, czy wybieramy jednostkę przeciwnika, która traci na rzecz naszej?
4. Pogrzebanie uraz - zasób dostaje się w następnej turze?

Pozdrawiam
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7442
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

Broda90 napisał/a:
Zagrałem pierwszy raz w Inwazję i już praktycznie na początku pojawiły się pytania odnośnie kart (przypuszczam, że pytań będzie więcej w przyszłości :D ):

1. Wykopalisko spaczenia - co dokładnie oznacza i jaki jest sens spaczać swoje karty?
2. Oderżnijta ich łby! - odwrócenie rozwinięcia tyczy się rozwinięć przeciwnika?
3. Łaska Morka - dotyczy własnych karty, czy wybieramy jednostkę przeciwnika, która traci na rzecz naszej?
4. Pogrzebanie uraz - zasób dostaje się w następnej turze?

Pozdrawiam

1. to efekt negatywny. Za 0 masz 1 młotek - to mega
2. możesz swoje, albo jego
3. napisz co tam jest napisane
4. w momencie zagrania zgarniasz tyle ile padło wszystkich jednostek od początku tury aż do momentu zagrania
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 134 - Greyjoy
pbf 136 - Tyrell
 
     
Broda90

Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 17
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2015   

Germanus napisał/a:

3. napisz co tam jest napisane


Zaklęcie. Akcja: Do końca tej tury wybrana jednostka traci "młotek", a inna wybrana jednostka zyskuje "młotek".

Można odjąć młotek przeciwnej jednostce i dodać wybranej swojej? czy dotyczy to tylko naszych kart?
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7442
Skąd: Zabrze
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2015   

wybierasz jedną jednostkę, swoją bądź przeciwnika i zabierasz jej młotek. Następnie wybierasz jedną jednostkę, swoją bądź przeciwnika i dajesz jej młotek
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 134 - Greyjoy
pbf 136 - Tyrell
 
     
brynol85 

Dołączył: 02 Mar 2017
Posty: 2
Wysłany: Czw 02 Mar, 2017   Koszty zagrania akcji

Mam kilka pytań .. kartkowałem spory kawałek tego forum w poszukiwaniu odpowiedzi, ale przyznam się bez bicia że po 2 h się poddałem. Zawsze jak gram ze szwagrem wyniknie jakiś spór przez który nie można skończyć rozgrywki. Jak to zwykle bywa ja twierdze że to on się myli , ale żeby rozwiać wszelkie wątpliwości przytoczę tutaj kilka przykładów naszych rozmyślań a później rzucę waszą interpretacje szwagrowi w twarz :> ( jedziemy na tydzień na narty w piątek i będziemy grali całymi wieczorami więc potrzebuje szybkich i dosadnych odpowiedzi).

Zabójcy z Karak Kardin akcja: Poświęć tę jednostkę aby zniszczyć wybraną atakującą jednostkę

Pytanie:Czy poświecenie jednostki to koszt zagrania akcji? Analogicznie odnosząc się do innych akcji gdy przy akcji pisze: spacz jednostkę aby...; wydaj dwa żetony zasobów aby...

idąc dalej tym wątkiem, jeśli anuluję mu tę akcję to czy jego jednostka wraca ze stosu kart odrzuconych na stół "szwagier twierdzi, że jeśli anuluję akcję, to anuluję wszystko co zostało napisane na karcie po "Akcja:..."

Teraz kolejne pytanie czy mogę anulować akcję kartą: Pogarda wysokich elfów, czy ta karta działa jedynie na taktyki zagrywane z ręki?

Załoga Balisty z Lothern: Podczas przydzielania obrażeń niebezpośrednich, każdy gracz musi najpierw przydzielić wystarczająco obrażeń jednostce, legendzie albo strefie aby ją zniszczyć bądź spalić, zanim będzie mógł przydzielić obrażenia niebezpośrednie innej jednostce, legendzie albo strefie.

Przykład zadaję 10 obrażeń niebezpośrednich szwagier przydziela trzy obrażenia na Mściwego zabójcę - zabójca ginie. Pytanie czy pozostałe obrażenia przyznaje tak samo ( po kolei pali strefy lub zabija jednostki) czy po zabiciu/spaleniu pierwszego celu rozdziela sobie dobrowolnie jak to przy niebezpośrednich bywa.

Kolejna sprawa
Mściwy zabójca i inne karty z adnotacja "Kiedy twoja stolica otrzyma obrażenia w walce, możesz umieścić tę jednostkę w grze z ręki na swoim Polu bitwy"

Pytanie: umieszcza za darmo czy musi ponieść jakiś koszt ( to samo się tyczy uraz )?

Sala narad eataine- ta karta wchodzi do gry z umieszczonymi na niej 4 żetonami zasobów
Akcja: na początku swojej tury usuń z tej karty 1 żeton zasobów. Następnie, jeśli na tej karcie nie ma żadnych żetonów zasobów zadaj 10 niebezpośrednich obrażeń wybranemu przeciwnikowi.

do tego mam na stole Legende
Eltharion Ponury
Akcja: umieść 1 żeton zasobów na wybranej kontrolowanej przez ciebie karcie ( tylko raz na turę)
Akcja: usuń 3 żetony zasobów z kontrolowanych przez ciebie kart aby.................

Pytanie czy mogę drugą akcją legendy usunąć zasoby z z centrum stolicy?
pytanie drugie czy pod koniec tury w której ściągnę ostatni żeton z stolicy i zadam 10 niebezpośrednich obrażeń mogę pierwszą akcją legendy umieścić jeden żeton zasobów a w następnej turze usunąć go akcją z centrum stolicy i zadać kolejne 10 niebezpośrednich? i tak w kółko?

Na razie tyle rozterek, pewnie to nie ostatni mój post.
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7442
Skąd: Zabrze
Wysłany: Nie 02 Kwi, 2017   Re: Koszty zagrania akcji

Zabójcy z Karak Kardin akcja: Poświęć tę jednostkę aby zniszczyć wybraną atakującą jednostkę

Pytanie:Czy poświecenie jednostki to koszt zagrania akcji? Analogicznie odnosząc się do innych akcji gdy przy akcji pisze: spacz jednostkę aby...; wydaj dwa żetony zasobów aby...
Odp:Poświęcenie to koszt

idąc dalej tym wątkiem, jeśli anuluję mu tę akcję to czy jego jednostka wraca ze stosu kart odrzuconych na stół "szwagier twierdzi, że jeśli anuluję akcję, to anuluję wszystko co zostało napisane na karcie po "Akcja:..."
Odp.kosztu nie anulujesz. Jednostka zdycha

Teraz kolejne pytanie czy mogę anulować akcję kartą: Pogarda wysokich elfów, czy ta karta działa jedynie na taktyki zagrywane z ręki?
Odp: Napisz tekst karty, bo od 2 lat nie grałem

Załoga Balisty z Lothern: Podczas przydzielania obrażeń niebezpośrednich, każdy gracz musi najpierw przydzielić wystarczająco obrażeń jednostce, legendzie albo strefie aby ją zniszczyć bądź spalić, zanim będzie mógł przydzielić obrażenia niebezpośrednie innej jednostce, legendzie albo strefie.

Przykład zadaję 10 obrażeń niebezpośrednich szwagier przydziela trzy obrażenia na Mściwego zabójcę - zabójca ginie. Pytanie czy pozostałe obrażenia przyznaje tak samo ( po kolei pali strefy lub zabija jednostki) czy po zabiciu/spaleniu pierwszego celu rozdziela sobie dobrowolnie jak to przy niebezpośrednich bywa.

Odp: gracz bierze 10 żetonów obrażeń i je rozdziela na swoje jednostki/legendy/strefy. Nie może zadać więcej niż ma wytrzymałości

Resztę odpowiem później
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 134 - Greyjoy
pbf 136 - Tyrell
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.24 sekundy. Zapytań do SQL: 14