galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Intepretacja kart nowych graczy
Autor Wiadomość
Szoker 

Wiek: 24
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

A czy jednastka na miejscu może bronić drugiego miejsca?
 
 
     
szprotka 

Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013   

Dzięki za szybką odpowiedź. Szoker, wydaje mi się, że nie. Może bronić tego miejsca na którym jest.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Pią 30 Sie, 2013   

Hej. Jeżeli odpale akcję Zabójcy Weterana czyli poświęcę go aby wszystkie moje jednostki krasnoludzkie zyskały Odporność 2, następnie zagram Utrzymać Pozycje i tym samym ów zabójca wróci na swoje miejsce to czy ta Odporność dwa będzie również jego udzialem?
_________________
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Sob 31 Sie, 2013   

zvish napisał/a:
Hej. Jeżeli odpale akcję Zabójcy Weterana czyli poświęcę go aby wszystkie moje jednostki krasnoludzkie zyskały Odporność 2, następnie zagram Utrzymać Pozycje i tym samym ów zabójca wróci na swoje miejsce to czy ta Odporność dwa będzie również jego udzialem?

Tak. Zagrywasz akcję Weterana. Poświęcenie jest kosztem - wykonujesz je natychmiast, krasnal ląduje na stosie odrzuconych. Zagrywasz Utrzymać pozycję w odpowiedzi. Po zakończeniu łańcucha rozpatrujemy go od końca:
- rozpatrujemy Utrzymać pozycję -> Weteran wchodzi do gry.
- rozpatrujemy akcję Weterana i wszyscy (łącznie z nim) otrzymują Odporność.
 
     
Virgo

Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 165
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013   

Krasnolud nie musi być w grze, żeby efekt Weterana na niego zadziałał, więc nie trzeba tego Utrzymać pozycję rzucać w odpowiedzi :wink:
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Pon 16 Wrz, 2013   

Możę pytanie głupie ale mnie dręczy, szukam na ten temat i nie mogę znaleść.
Jako że se kupilem cykl stolicy do mi doszły karty Centrum Stolicy i odnośnie nich chciałbym zapytać:

Czy kartę tego typu zagrywam na środek stolicy i działa ona na wszystkie strefy, jak legendę?
Bo mi coś świta że gdzieś kiedyś wyczytałem że tych kart nie można mieć zagranych jednocześnie z kartą Legendy. Ale niewiem czy mi się przyśniło czy co?
_________________
 
     
blazius

Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 98
Wysłany: Pon 16 Wrz, 2013   

To normalne wsparcia.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Pią 14 Mar, 2014   

Czegoś w tej grze nie rozumiem.
Podczas kiedy niektore karty dostają restrykcje - owszem może im się należy, to inne ktore wydają się być również bardzo potęzne nie są w żaden sposob banowane.

Natknąłem się wreszcie na tę kartę:

Tarcza Eonów
http://deckbox.org/whi/Shield%20of%20Aeons

Karta ta zagrana na Legendę powoduje że Legenda staje się niezniszczalna.
Wszelkie obrażenia zadane w walce są anulowane. Sama karta nie może być obierana za cel efektów kart, więc niczym jej nie zniszczmy. A samej Legendy nie potraktujemy niczym innym ponieważ nie ma w calej grze żadnych efektów mogących zranić/zniszczyć Legendę.
Mamy zatem niezniszczalną Legendę. Rozumiem że karta staje się totalnym must have w kazdej talii w jakiej znajduje się Legenda.

Czy może ja czegoś nie rozumiem? Jak obejść takie zabezpieczenie na Legendzie?




Jeszcze tylko zapytam o inną rzecz. W tym nowym polskim dodatku do FAQ, Wykopalisko Spaczenia otrzymalo Tylko Skaveni. Rozumiem żeten zapis dochodzi na kupę na wszystkich innych zmianach jakie do tej pory przeprowadzano na tej karcie?
Czyli że mimo to nie mogę wrzucić tego trzy razy do swojej talii skavenów z racji na wcześniejszą poprawkę że - jedna taka karta na talię?
_________________
 
     
Borwol

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Wysłany: Pią 14 Mar, 2014   

Tę tarczę można obejść zadając nieanulowalne obrażenia. Np Bloodthirster zadaje takie obrażenia, ale nie tylko.
 
     
Borwol

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Wysłany: Pią 14 Mar, 2014   

Tę tarczę można obejść zadając nieanulowalne obrażenia. Np Bloodthirster zadaje takie obrażenia, ale nie tylko. Co do wykopaliska, to wydaje mi się, że to co jest w faq jest nakładane bezpośrednio na kartę. Nie trzeba pamiętać wszystkich poprzednich faq.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Sob 15 Mar, 2014   

Ano ale nieanulowalne obrażenia zadaje kilka na krzyż rzeczy w tej grze. Samej Legendy nie obierzemy za cel efektów kart bo one odnoszą się do Jednostek. I mamy w ten sposób cięzko nieśmiertelną Legendę. Szczerze powiedziawszy przeraża mnie ta karta :D
Ale kto wie, może kwestwia ogrania. Pamiętam jak mnie Mistrowie Miecza Hoetha przerażali z ich zdolnością Pola Bitwy. W każdym razie doszedlem do wniosku że restrykcje pojawią się po jakiś mega akcjach na turniejach. Najwidoczniej nikt nic na żadnym turnieju nie wskóral tą kartą, myślę że gdyby tak było zaraz karta by się w jakiś resrtykacjach znalazła.
Póki co wydaje się żejest to karta - must have w każdej talii w Porządku w jakiej znacząca rolę ma odegrać Legenda. Tymbardziej żę z tą misją (sory nie pamiętam nazwy), z cyklu Krwawej Wyprawy to możemy dodatkowo sobie zaaplikować tę Tarczę Eonów zaraz po zagraniu Legendy i to jeszcze za darmo. A jak Legenda siedzi na stolicy to mamy super zasoby, super dociąg a dzieki temu że nasza Legenda staje się nieśmiertelna to i super atakującego.
Pewnie dramatyzuje, muszę spróbować sam pograć tą kartą i się zobaczy.


A z tym WYkopaliskiem SPaczenia, to wlaśnie niewiem, bo w najnowszym FAQ 2.2 mamy info że "Jednak karta na talię". Jednak w tym polskim patchu do FAQa to se nam podzieli że "Tylko Skaveny. Ograniczenie"

Podobno na turniejach mają obowiązywać zasady zarówno z 2.2 jak i 3.0. Więc wychodzi zę powinny się te zapisy kumulować. Czyli żę tylko skaveny mogą mieć jedną taką kartę w talii. Ale to napisane w polskim dodatku do FAQ "(...)Ograniczenie" mnie zmylilo. Wszak po co o tym pisać było w FAQ skoro jest na karcie.I dlatego mnie przyszlo do głowy że może caly zapis się zamienia w taki sposob. Skavenom bardzo-znacznie by się przydały trzy takie karty w decku :D Chyżo-chyzo by się rozkręciły na zabij-okaleczanie :D
Może jakiś OT sięwypowie na ten temat?
_________________
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Sob 15 Mar, 2014   

Obowiązuje jedno FAQ. Wybierasz 2.2 albo 3.0 i grasz według niego. Nie ma żadnego kumulowania. Zawartość nowego FAQ zastępuje zawartość starego.

Jeśli grasz bez FAQ to Wykopalisko jest dla wszystkich, nie ma limitu na talię, nie ma Ograniczenia, nie ma restrykcji. W 2.2 Wykopalisko jest dla wszystkich, ale ma limit 1 na talię i restrykcję. W zasadach 3.0 jest tylko dla Skavenów, ma Ograniczenie i nadal jest na restrykcji. Wybierz jeden z wariantów.

A Tarcza jest przydatna (w Kataklizmie została zbanowana), ale przecież nie wygrasz nią gry. Po prostu Legenda dłużej zostanie na stole.
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7538
Skąd: Zabrze
Wysłany: Nie 16 Mar, 2014   

jako że chcesz wypowiedź OT to potwierdzam wyjaśnienie przedmówcy :)
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 137 - Bolton
pbf 138 - Greyjoy
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Pon 17 Mar, 2014   

Z tym OT to grubego summona chcialem przywolać. Wypowiedź Syd3ra mi wystarczyla ale dodatkowe potwierdzenie OT nie zaszkodzilo ;)

Jeszcze tylko dodam że owszem samą Tarczą nie wygram gry, ale albo czegoś niewiem (napewno czegoś niewiem)., ale z mojego doświadczenia wynika że jak na stole pojawi się dopasowana pod talię Legenda to jest jedna, gora dwie tury żeby ją zgładzić. Jeżeli tak się nie stanie to rozgrywka przechyla się dramatycznie na stronę posiadacza Legendy. A teraz dzieki tej karcie Legenda zyskuje mniejwięcej nieśmiertelność :D

I wlaśnie aporpos tych rozwarzać mam pytanie odnośnie innej karty. A mianowicie neutralnej Misji - Bohaterski Czyn.

Możemy do tej Misji dołozyć zakrytą kartę, jeżeli to akrtefakt to później zaladować ją za darmo na Legendę lub Bohatera itd.

Pytanie kiedy i na jakich zasadach tę kartę dołączam? Rozumiem żę przed rozgrywką w momencie wykladania misji na stół. Jednak czy to jest losowa karta mojej talii? Czy możę mogę swoją talię przeszukać w poszukaiwaniu tej odpowiedniej (czyli Artefaktu)?
_________________
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014   

Jak są dobre okoliczności to za trzy zasoby strefę spalisz (przykładowo Baby squig, Eksperymenty, Basha's Bloodaxe)... Po prostu wypróbuj tę Tarczę, może nie będzie tak źle :)

zvish napisał/a:
Pytanie kiedy i na jakich zasadach tę kartę dołączam? Rozumiem żę przed rozgrywką w momencie wykladania misji na stół. Jednak czy to jest losowa karta mojej talii? Czy możę mogę swoją talię przeszukać w poszukaiwaniu tej odpowiedniej (czyli Artefaktu)?

Na początku gry, przed potasowaniem, przeglądasz swoją talię. Wyciągasz z niej Bohaterski wyczyn i drugą kartę dowolnie wybraną przez ciebie. Umieszczasz je na stole (misja odkryta, druga karta dołączona do misji i zakryta). Potem następuje tasowanie i gra się toczy dalej.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 13