galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Intepretacja kart nowych graczy
Autor Wiadomość
szymuss 

Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 97
Wysłany: Pon 29 Lis, 2010   Intepretacja kart nowych graczy

Witam. Dzisiaj dostalem podstawke chcialem spytac w dziale intepretacjia kart ,ale zostal zamkniety stad tutaj spytam o pewne rzeczy. A mianowicie :

1. Rodzaj karty taktyka. Chaos. ,,Płomienie tzeentcha''. Zagraj podczas swojej tury.
Akcja: Zadaj X obrazen wybranej jednoscte. X jest tez kosz karty.

Pytanie: Czy X to ilosc zasobow? Czyli moge zadac jakiejs jednosce (wroga)3 obrazenia i place 3 zetony zasobow? Rozumiem ,ze moge zagrac to raz na ture? Tzn np w fazie krolestwa moge zadac te obrazenia? I to nie jest jednorazowe tylko jak bede znowu aktywnym graczem to znowu moge to zrobic ?

2. Rodzaj Karty Taktyka. Orki. ,,My jezdesmy Wienski!'' (76) Akcja:: Koszt zagrania twojej nastepnej jednostki jest nizszy o 1 . Ta jednostka wchodzi do gry z 1 obrazeniem.

Pytanie: Koszt jednostki jest jednorazowy w sensie tylko 1 kolejna karta jest obnizana. Oraz jednostka ma 1 obrazenie... Ona ma 0 wytrzymalosci 0 ataku . Wiec obrazenie traktuje sie jako jedna strefe stolicy czy jak to obrazenie mam rozumiec . Klade je na jednoscte i co?

3. Czy dobrze robilem? Orki Karta Łooomot (79) Akcja Do końca tury każda atakująca jednostka zyskuje 2 symgole siły." Teraz tak na polu bitwy u przeciwnika mojego są dwie karty. ,,My ...''( 76) i ma 1 obrażenie karta( treść) oraz karta ,, Rembak'' ( 69). ,, Dołącz do wybranej jednostki na swoim polu bitwy. Jednostka do ,której dołączono tę karte zyskuje 2 symbole siły.

Pytania:
3-a)- Łoomote daje do jakiej końca tury te 2 symbole sily? Każdej ? Czy rozumiem ,ze przy atakowaniu na przeciwnika ? ( fazy pola bitwy) ma te 2 obrazenia kazda jednostka?

3-b)- Karty ,,My...''( 76) oraz ,, Rembak'' ( 69) kazda z nich dostaje 2 symbole sily?

3-c)- Po co to obazenie na karcie ,,My..''( 76) jak mam to interpretowac podczas ataku na stolice przeciwnika lub podczas bronienia sie?

3-d)- Pytanie czy robilem poprawnie akcje. Podczas fazy pola bitwy. Dawałem do atkau 2 wyżej wsopniane karty 76 i 69. I rozumiem ,że karta ,,Rembak'' ma 2 symbole siły ze względu na bonus karty ,,Łooomot'' ,a karta ,,My...''( 76) aż 4 symbole siły ,bo bonus od ,,rembaka'' + ,,łomotu''

Przepraszam jeszce raz jak glupie pytania ,ale chcialbmy jutro dokonczyc rozgrywke ,, nie oszukujac'' nie swiadomie. Pozdrawiam.
_________________
Pchnął naprzód,w górę,w nią.Ciepło.Boże,tam przynajmnie byla ciepła...
Ostatnio zmieniony przez Nemomon Sob 08 Sty, 2011, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Syndelis 


Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010   

KARTY TAKTYK TO NIE SĄ JEDNOSTKI !! KARTY DZIELĄ SIĘ NA KARTY WSPARCIA, JEDNOSTEK I TAKTYK !!

1. Karty taktyk są jednorazowe , a kiedy możesz wykonać akcje, czyli ich użyć, zobacz sobie w rozpisce znajdującej sie w instrukcji i tak, zadajesz tyle obrażeń ile zapłacisz zasobów

2. Tylko pierwsza jednostka położona bezpośrednio po zagraniu tej taktyki jest tańsza o 1 i automatycznie otrzymuję jedno obrażenie - jeśli ma 1 wytrzymałości ginie i leci na discard od razu, jeśli 2 lub więcej wytrzymałości zostaje jej o 1 mniej.

3. Nie będę się rozpisywał na te pytania bo to dno. Napisze tylko tak i mam nadzieje, że to rozkminisz...

#ŁOOOOOMOT - daje każdej atakującej jednostce, do końca tury aktywnego gracza, 2 młotki (zaznaczam tylko Twoim atakującym jednostką - nie przeciwnikowi i jego broniącym się). To jest taktyka i trafia na discard po użyciu jej.

#REMBAK - to jest karta wsparcia dodatku. Taką kartę dołączasz do jakiejkolwiek swojej jednostki(!) na swoim polu bitwy(!) i ta jednostka dopóki posiada ten dodatek, dostaje 2 młotki ( w tym wypadku działają one i w przypadku obrony i ataku). Dodatek ten spada na discard, jeśli zostanie zniszczony przez efekt jakiejś kart lub w przypadku śmierci jednostki

#MY JEZDESMY WIENKSI - wyjaśniłem powyżej. To również jest karta taktyki i po użyciu jej, trafia na discard.


Kolego błagam !! Jeśli masz zamiar grać i nie zadawać tu takich głupich pytań przeczytaj instrukcję. To wiele Ci wyjaśni i unikniesz fali krytyki. I uważnie czytaj to co jest napisane na kartach. W Inwazji jest ważne każde słowo znajdujące się na karcie.
I tylko proszę nie pisz, że jesteś nowy, a odpowiedzi otrzymujesz takim tonem, ale to jest tylko i wyłącznie Twoja wina, bo nie przeczytałeś instrukcji ze zrozumieniem.
 
 
     
szymuss 

Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 97
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010   

Syndelis dzieki:) I przeprosilem ,za glupie pytania. Czy podsumowujac. Karte taktyki zagrywam jednorazowo . I ona nie zostaje w grze tylko idzie na stos kart odrzuconych? I NIGDY nie zostaje w grze mam racje?:)
_________________
Pchnął naprzód,w górę,w nią.Ciepło.Boże,tam przynajmnie byla ciepła...
 
     
Syndelis 


Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 120
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010   

Taktyka jest jednorazowa, nie zostaje w grze, idzie na stos kart odrzuconych, chyba, że na karcie napisane jest inaczej. Jeśli grasz/gracie pierwsze partie, grajcie je nawet 2-3 godziny, ale róbcie to z instrukcją pod ręką, cały czas gotową do wglądu; czytajcie sobie nawzajem karty, rozpatrujcie je zwracając uwagę na każde słowo na niej napisane.
Oczywiście są karty jak Porządek w chaosie (która mogą mieć w talii tylko dwarfy, high elfy i imperium), dzięki której możesz przywrócić i położyć na wierzch swojej talii (talii, nie ręki), 2 wierzchnie karty ze stosu kart odrzuconych, czyli np. 2 dopiero co zagrane karty taktyk.

Reasumując. W razie wątpliwości podczas gry:
1. Instrukcja
2. Tekst na kartach
3. Próba przeszukania tego co zostało napisane tu na forum, bądź na whinvasion.pl
4. Jeśli problem jest na tyle duży/trudny do wyjaśnienia lub wyszukania, gdzieś odpowiedzi na niego, wtedy napisz posta, a my postaramy się pomóc.
Ostatnio zmieniony przez Syndelis Wto 30 Lis, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
szymuss 

Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 97
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010   

Dzieki wielkie, Ja sie nie czepiam ,ze jakos ,,ostro napisales''. Sam sie denerwuje jak ludzie pytaja o agricole( bo znam sie na niej dosc sporo klika turnieji nieoficnalych itp) i rozumiem czasami frustracje. To mam inne pytanie. Czy warto grac wiecej niz 50 kartami potem po kilku partiach? Np mam poki co podstawke( moze na gwiazdke dodatki dostane) I wymieszac karty porzadku ( krasie i imperium) i zniszczenia( chaos i orki) czy lepiej nie?
_________________
Pchnął naprzód,w górę,w nią.Ciepło.Boże,tam przynajmnie byla ciepła...
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010   

z doświadczenia turniejowego powiem Ci że niezbyt często wychodzi się w decku poza granicę 50-55 kart.

chodzi o prawdopodobieństwo że przyjdzie Ci to czego potrzebujesz.

A jak będziesz miał dodatki, to do swojej talii dodawaj karty które sądzisz że mogą być użyteczne, a wyrzucaj te których nie używasz, albo najczęściej kładziesz na rozwinięcie.
 
 
     
piotrest 


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 111
Skąd: Włocławek
Wysłany: Nie 12 Gru, 2010   

"Taktyka - Atak dzika. Akcja: Wybierz przeciwnika. Ten przeciwnik musi zadać 3 obrażenia strefie swojej stolicy pozbawionej rozwinięć..."
Czy słowo "musi" oznacza, że zawsze muszę przyznać te obrażenia?
 
     
piotrest 


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 111
Skąd: Włocławek
Wysłany: Nie 12 Gru, 2010   

I jeszcze jedna wątpliwość:

"Wsparcie. Ołtarz Khaina. Jeśli jedna z twoich jednostek ma zostać zniszczona, możesz zapłacić 1 żeton zasobów, aby zamiast tego cofnąć ją na swoją rękę"

Czy słowo "zniszczona" ma takie samo znaczenie jak "opuszcza grę" i np. kiedy jednostka opuszcza grę w jakikolwiek sposób efektem karty czy podczas fazy pola bitwy - mogę ją cofnąć na rękę za ten 1 żeton?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 12 Gru, 2010   

piotrest napisał/a:
"Taktyka - Atak dzika. Akcja: Wybierz przeciwnika. Ten przeciwnik musi zadać 3 obrażenia strefie swojej stolicy pozbawionej rozwinięć..."
Czy słowo "musi" oznacza, że zawsze muszę przyznać te obrażenia?


Urwałeś w połowie treść karty, tam jest napisane że musisz albo zadać 3 w nie rozwiniętą strefę, albo poświęcić jednostkę lub wsparcie w rozwiniętej strefie.

Zatem albo albo Ty wybierasz.

piotrest napisał/a:
I jeszcze jedna wątpliwość:

"Wsparcie. Ołtarz Khaina. Jeśli jedna z twoich jednostek ma zostać zniszczona, możesz zapłacić 1 żeton zasobów, aby zamiast tego cofnąć ją na swoją rękę"

Czy słowo "zniszczona" ma takie samo znaczenie jak "opuszcza grę" i np. kiedy jednostka opuszcza grę w jakikolwiek sposób efektem karty czy podczas fazy pola bitwy - mogę ją cofnąć na rękę za ten 1 żeton?


Nie to nie to samo, chodzi o to że jednostka ginie od obrażeń lub z efektu karty który ma zniszcz jednostkę.
Jeśli jednostka wraca na rękę, jest poświęcona czy coś takiego - to ta karta nie zadziała.
 
 
     
Deer Dance

Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 32
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010   

Witam,

rozegrałem już jakieś 15 pierwszych gier w Warhammera co dalej czyni mnie kompletnym nowicjuszem jednak mam parę pytań których instrukcja nie rozwiązuje, gram głównie Imperium więc dotyczą głównie tej frakcji:

1. Kapłani Wojownicy przenoszą jedno obrażenie na inną kartę na polu bitwy (natychmiast) Czy przesunięte obrażenia można zsumować z tymi z obrony - 1 obrażenie? Ma to znaczenie szczególnie jeżeli atakuje mnie jednostka z odpornością na przykład 1. W takim razie czy anuluje ona obydwa obrażenia (to ze zdolności samej karty, a potem to z obrony) czy też obrażenia te się sumują i w rezultacie jedno z nich zostanie zadane?

2. Co rozumiemy za dodatek? Każdą zagraną w danej strefie? Instrukcja określa dodatek jako "najczęściej karta wsparcia"

3. Rozumiem, że obrażenia zadawane przez Zguboskoczków na początku tury mogą być normalnie anulowane przez karty wsparcia - Forteca niczyja na przykład.


Ponadto prosiłbym kogoś obeznanego w grze Imperium o kontakt na gg 11480950 ;)

Pozdrawiam
_________________
Jak ktoś z Wrocławia to proszę o kontakt 11480950 gg
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 32
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010   

Deer Dance napisał/a:
Witam,

rozegrałem już jakieś 15 pierwszych gier w Warhammera co dalej czyni mnie kompletnym nowicjuszem jednak mam parę pytań których instrukcja nie rozwiązuje, gram głównie Imperium więc dotyczą głównie tej frakcji:

1. Kapłani Wojownicy przenoszą jedno obrażenie na inną kartę na polu bitwy (natychmiast) Czy przesunięte obrażenia można zsumować z tymi z obrony - 1 obrażenie? Ma to znaczenie szczególnie jeżeli atakuje mnie jednostka z odpornością na przykład 1. W takim razie czy anuluje ona obydwa obrażenia (to ze zdolności samej karty, a potem to z obrony) czy też obrażenia te się sumują i w rezultacie jedno z nich zostanie zadane?

2. Co rozumiemy za dodatek? Każdą zagraną w danej strefie? Instrukcja określa dodatek jako "najczęściej karta wsparcia"

3. Rozumiem, że obrażenia zadawane przez Zguboskoczków na początku tury mogą być normalnie anulowane przez karty wsparcia - Forteca niczyja na przykład.


Ponadto prosiłbym kogoś obeznanego w grze Imperium o kontakt na gg 11480950 ;)

Pozdrawiam


1. to musze posprawdzać bo mnie polskie nazwy kart zabiły :D

ok to jest redirect czyli pomija odporność. Czyli tak, jeśli zadajesz jednostce z odpornościa obrażenia to musisz brać pod uwagę odporność, natomiast zdolność kapłanów omija odporność.

2. Dodatek to karty wsparcia które są zagrywane na jednostki. Np. Rembak (orcza karta)
3. Tak
 
 
     
Mordeczka


Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 164
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010   

DaRKeR napisał/a:
ok to jest redirect czyli pomija odporność. [...] zdolność kapłanów omija odporność.

Przekierowanie (redirect) nie omija odporności, przeniesienie (move) obrażeń tak. Ewentualnie przegapiłem cos w faq :wink:
 
     
szymuss 

Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 97
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010   

Mordeczko ,a jak odroznic przekierowanie od przeniesienia? Mozesz podac 2-3 karty Polskie, zeby to bylo jasne dla nowych graczy w tym mnie?Z gory dziekuje.
_________________
Pchnął naprzód,w górę,w nią.Ciepło.Boże,tam przynajmnie byla ciepła...
 
     
Mordeczka


Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 164
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010   

szymuss napisał/a:
Mordeczko ,a jak odroznic przekierowanie od przeniesienia?

Przekierowujesz obrażenia które są przypisane, ale jeszcze nie zadane. Przenosisz obrażenia już zadane, czyli "czaszki" znajdują się na karcie.
Przykład karty, która może przenieść obrażenia Valkia the Bloody
 
     
szymuss 

Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 97
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010   

Jakbym Ta Valkiria przeniosl 2 obrazenia na krola kazadora ,to one by nic mu nie zrobily ,bo on ma odpornosc 2 . Dobrze zrozumialem?
_________________
Pchnął naprzód,w górę,w nią.Ciepło.Boże,tam przynajmnie byla ciepła...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 14