galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Inwazja - Zestaw Podstawowy
Autor Wiadomość
Skladzien 
Trusiek


Wiek: 34
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013   

Dzięki za odpowiedź :)
Niestety w środy o 17 to my w pracy oboje siedzimy ;)
 
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013   

Rozwinięcia w płonącej strefie niszczy się tak samo jak rozwinięcia w strefie, która nie płonie.
Natomiast Kapłanów wojowników najłatwiej zniszczyć atakując ich dwiema jednomłotkowymi jednostkami naraz :mrgreen:
 
     
Skladzien 
Trusiek


Wiek: 34
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013   

syd3r napisał/a:
Rozwinięcia w płonącej strefie niszczy się tak samo jak rozwinięcia w strefie, która nie płonie.

Ale płonącej strefy nie można atakować O.o

I jeszcze jedno pytanie: Czy kuźnie węgielne się sumują?
Jeżeli tak to jak do cholery pokonać kurdupli? O.o
 
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013   

Skladzien napisał/a:
Ale płonącej strefy nie można atakować O.o

Można ją atakować, ale nie można jej zadać obrażeń. Ale co ci da atakowanie? Atakując nie niszczy się rozwinięć.

Skladzien napisał/a:
Czy kuźnie węgielne się sumują?
Jeżeli tak to jak do cholery pokonać kurdupli? O.o

Kumulują się. Trzeba im zadawać obrażenia szybciej niż się leczą. Jak już się strefa zapłonie to leczenie nic nie da. U mnie to działa :)
 
     
Skladzien 
Trusiek


Wiek: 34
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013   

syd3r napisał/a:
Skladzien napisał/a:
Ale płonącej strefy nie można atakować O.o

Można ją atakować, ale nie można jej zadać obrażeń. Ale co ci da atakowanie? Atakując nie niszczy się rozwinięć.

Atakowanie strefy, w której nie ma obrońców niszczy w pierwszej kolejności rozwinięcia, a potem dopiero zadaje obrażenia stolicy tak?
_________________
"Ne­ver fear sha­dows, for sha­dows on­ly mean the­re is a light shi­ning so­mewhe­re near by."
Oscar Fingal O'Flahertie Wills Wilde
 
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013   

Skladzien napisał/a:
Atakowanie strefy, w której nie ma obrońców niszczy w pierwszej kolejności rozwinięcia, a potem dopiero zadaje obrażenia stolicy tak?

Nie. Rozwinięcia nie są niszczone w czasie ataku (nieważne czy są obrońcy, czy ich nie ma). Można je zniszczyć tylko wyjątkowo, przy pomocy konkretnych efektów kart, które na to pozwalają (Wyburzenie!, Zguboskoczkowie, Miaszdż-I-Bum! etc.).
Rozwinięcie dodaje strefie 1 punkt wytrzymałości, więc aby spalić strefę trzeba jej zadać o 1 punkt obrażeń więcej, za każde rozwinęcie. Np. jeśli masz w strefie trzy rozwinięcia to zacznie ona płonąć gdy umieści się na niej 11 żetonów obrażeń.
 
     
Skladzien 
Trusiek


Wiek: 34
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013   

W takim wypadku krasnoludy są nieśmiertelne... Mają odporność z rozwinięć, których nie można w żaden sposób usunąć np. chaosem. Zawsze wiedziałem że ta rasa jest przepakowana :sad:
_________________
"Ne­ver fear sha­dows, for sha­dows on­ly mean the­re is a light shi­ning so­mewhe­re near by."
Oscar Fingal O'Flahertie Wills Wilde
 
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013   

Masz jakieś dodatki? W podstawce Chaos jest raczej słaby. Ale tam tylko jedna karta krasnali otrzymuje Odporność za rozwinięcia.
Nawet jeśli Żelaźni bracia wejdą i się zabunkrują dziesiątką rozwinięć, to masz kilka opcji:
- spaczasz ich w razie potrzeby - nie atakują i nie bronią więc nie ma problemu
- jeśli uda się wystawić Krwiopijca to Odporność przestaje działać
- skorzystać z orkowych kart. Np. wrzucasz Krwiopijca jako rozwinięcie. Gdy wiadomo, że Żelaźni bracia biorą udział w starciu odkrywasz Krwiopijca z Oderżnijta ich łby!. Odporność do końca tury przestaje działać i sciągniesz Braci trzema obrażeniami.
- można przesunąć obrażenia z Valkii na spaczoną jednostkę (to omija Odporność). Chmura much zadaje też obrażenia nieanulowalne, więc również Odporność przed nią nie chroni.
 
     
Skladzien 
Trusiek


Wiek: 34
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 29 Sie, 2013   

Jeszcze jedno pytanie, czy jeżeli mam jednostki w strefie to MUSZĘ nimi bronić, czy mogę odpuścić (np wiedząc, że w następnej turze wygram bo mam trolle rzygi i nie chcę stracić wojska które w następnej turze ma atakować)? Bo w instrukcji jest napisane, wybieram jednostki do obrony czyli jak atakuję dwiema jednostkami 1-młotkowymi to kapłani mogą zablokować jedną a drugiej nie - i wtedy i tak ich nie zniszczę :P
_________________
"Ne­ver fear sha­dows, for sha­dows on­ly mean the­re is a light shi­ning so­mewhe­re near by."
Oscar Fingal O'Flahertie Wills Wilde
 
 
     
Borin 

Wiek: 40
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 29 Sie, 2013   

nie musisz :razz:
musiałbyś bronić gdyby przeciwnik użył np tego pana: http://deckbox.org/whi/Spirit%20Slayer
Pozdro :mrgreen:
 
     
syd3r 


Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 167
Skąd: Nidzica
Wysłany: Czw 29 Sie, 2013   

Skladzien napisał/a:
Bo w instrukcji jest napisane, wybieram jednostki do obrony czyli jak atakuję dwiema jednostkami 1-młotkowymi to kapłani mogą zablokować jedną a drugiej nie - i wtedy i tak ich nie zniszczę :P

Nie wiem w czym problem :mrgreen: Atakujesz dwiema jednostkami, broni jeden Kapłan wojownik (albo bronią dwaj, nieważne). Przydzielasz jednemu Kapłanowi dwa żetony obrażeń. On jeden żeton może przekierować, drugi go zabije (bo może przekierować tylko 1 żeton na turę). Broniący gracz wyznacza obrońców, ale nie może wybrać, które jednostki "zablokuje".
 
     
Skladzien 
Trusiek


Wiek: 34
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 05 Wrz, 2013   

Takie pytanie o określenie "Do końca Tury" na karcie "Oderżnijta ich łby":
Czy Koniec tury oznacza koniec tury aktualnego gracza, czy koniec tury oznacza moment, w którym rozpoczyna się kolejna tura tego gracza?

Przykład: Na początku tury zagrywam "oderżnijta ich łby" odsłaniając krwiopijca w królestwie (dostanę więcej zasobów). Jeśli jestem pierwszym graczem to czy krwiopijec zostanie na stole również, kiedy będę bronił się w fazie pola walki przeciwnika czy też spadnie ze stołu zaraz po mojej fazie pola bitwy? Jeżeli zostanie to jak wygląda sprawa kiedy jestem "drugim" graczem, czy w takim przypadku krwiopijec zostanie do początku mojej następnej tury czy też jako "ten drugi" zawsze mam gorzej? :P
_________________
"Ne­ver fear sha­dows, for sha­dows on­ly mean the­re is a light shi­ning so­mewhe­re near by."
Oscar Fingal O'Flahertie Wills Wilde
 
 
     
Borwol

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013   

Karty w inwazji należy czytać dosłownie. Do końca tury oznacza tyle co : do najbliższego końca tury, czyli końca bieżącej tury. Czyli krwiopijec nie będzie bronił w Twoim przypadku.
 
     
kalinek

Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 5
Wysłany: Pon 02 Gru, 2013   

Witam
Również jestem nowy i również zielony z WI. Poczytałem pograłem ale mam parę pytań więc proszę o wyrozumiałość.
1.Czy w fazie królestwa (jeśli mam tam zagraną kartę "chłopaki na knurach 1 młotek) a np. w innej stafie jednostkę która dostała już obrażenia to dostaję 4 żetony czy te 2 dodatkowe młotki się liczą i dostaję 6?
2.Czy jeśli mam jakąś jednostkę np "załoga głazocisku" i zostaną jej przyznane 2 obrażenia. Czy mogę przed zadaniem ich ją poświęcić i co się dzieje z jej obrażeniami? Z tego co wyczytałem to przepadają?
3. Czy w fazie bitwy mogę wykonać parę razy jedną akcję z jednej karty, i jest ona darmowa (chyba że jest napisane inaczej) (wydaje mi sie że tak ale wole sie upewnić).
4.Wiem że głupie ale wole sie upewnić młotek z fazy misji nie zadaje obrażeń w czasie obrony?
5. Jeśli ktoś atakuje moją spaloną strefę mam tam jednostki ale ich nie wystawiam, to nic sie nie dzieje?
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7844
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pon 02 Gru, 2013   

1. tak
2. tak
3. jeśli jest napisane "gdy ta jednostka atakuje to odpalasz od razu po deklaracji ataku, jeśli jest to "akcja: zapłać 1 żeby...." to odpalasz nawet kilka razy. Najlepiej podaj przykłady co do których masz wątpliwości
4. Nie zadaje. Zadają tylko broniące jednostki
5. Nie rozumiem do końca pytania. Chodzi Ci, że jak nie blokujesz? Bo jeśli tak, to nic się nie dzieje w tym sensie, że stolica nie otrzymuje obrażeń, ani jednostki bo nie uczestniczyły w walce. Plusy z takiego ataku mają np. jednostki ze zwiadem, bo zaatakowały i przyżyły, więc odrzucają kartę przeciwnikowi.
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135

142- Lannister
143- Greyjoy
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.24 sekundy. Zapytań do SQL: 12