|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Inwazja - Zestaw Podstawowy |
Autor |
Wiadomość |
berfek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Sie, 2011
|
|
|
Dzięki, najwięcej niepewności budziła we mnie karta taal'a + akolita, ale termin efekt wymuszony - przemawia do mnie jak najbardziej i wszystko wyjaśnia.
Pozostaje w kontakcie - dzięki. |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 15 Sie, 2011
|
|
|
prosze |
|
|
|
|
kopocz [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011
|
|
|
mam takie pytanie :
Czy kiedy poświęcam kartę np: dla mściciela to opuszcza ona grę ;ponieważ jeżeli tak to w tej chwili uaktywnia się efekt krasnoludzkich zwiadowców i stolica przeciwnika otrzymuje obrażenia. |
|
|
|
|
Ravandil [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Gru, 2011
|
|
|
Zgadza się, jak poświęcisz krasnoludzką jednostke to w wyniku opuszczenia gry ranger strzela. |
|
|
|
|
kopocz [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2011
|
|
|
Dziękuje za pomoc |
|
|
|
|
zar6aza [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012 Błogosławieństwo Ishy (53)
|
|
|
Witam. "Dołącz do wybranej karty. Jeśli to możliwe przywróć tę kartę"... Jak to interpretować? Kiedy warto ją zagrać? Jeśli było już wyjaśnienie tej karty to proszę i linka bo jakoś nic o niej nie znalazłem. Dzięki |
|
|
|
|
Ravandil [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012
|
|
|
Jeśli dołączysz do spaczonej jednostki to ją przywrócisz, warto zagrać jeśli zależy Ci żeby jednostka nie mogła zostać spaczona |
|
|
|
|
zar6aza [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012
|
|
|
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Mam tą grę od weekendu, próbuję zrozumieć zasady ale jest to moja pierwsza karcianka, i, pomimo przeczytania instrukcji i faq 1.6 kilka razy nie mogę jakoś skumać "zagrywania akcji" z kart jednostek. Np.: mam zagraną kartę Kowal Run w strefie Misji, czy mogę po kilku turach, w odpowiednim momencie gry, zapłacić 2 żetony surowca i skorzystać z jego właściwości, czy muszę ją zagrać bezpośrednio z ręki i skorzystać z opisu akcji? I jeszcze czy dobrze rozumiem, że ""Taktyka" jest jednorazowa, nie zostaje w grze, idzie na stos kart odrzuconych, chyba, że na karcie napisane jest inaczej."? |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012
|
|
|
Akcje z kart wsparć i jednostek, zagrywasz gdy te są już w grze, i jeśli nie pisze inaczej możesz to robić nawet kilka razy.
Natomiast taktyki są jednorazowe i zagrywasz je z ręki. |
|
|
|
|
zar6aza [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Dzięki. Teraz tak,: w strefie misji mam Arcymaga Saphery (52) Misja. Akcja: Podczas swojej fazy Misji możesz wyleczyć 1 obrażenie wybranej jednostki.... Czy chcąc zagrać tą akcję, muszę zapłacić koszt jednostki, w tym wypadku 1, czy płacę tylko przy wystawianiu jednostki a zagrywanie później akcji z tej karty jest "za gratis"? |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
zar6aza napisał/a: | Dzięki. Teraz tak,: w strefie misji mam Arcymaga Saphery (52) Misja. Akcja: Podczas swojej fazy Misji możesz wyleczyć 1 obrażenie wybranej jednostki.... Czy chcąc zagrać tą akcję, muszę zapłacić koszt jednostki, w tym wypadku 1, czy płacę tylko przy wystawianiu jednostki a zagrywanie później akcji z tej karty jest "za gratis"? |
Płacisz tylko raz, gdy wystawiasz jednostkę, potem jedyny warunek odpalenia to "początek fazy misji" |
|
|
|
|
zar6aza [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012
|
|
|
Dzięki.
1- Totem Gorka (70) - Atakujące lub broniące się jednostki w tej strefie zyskują 1 pkt siły. Na logikę, to wg mnie tylko moje jednostki, ale wolę zapytać ponieważ nie jest napisane że "twoje".
2- Kuźnia Węgielna (14) -Wymuszony. Na początku swojej tury wylecz 1 obrażenie swojej stolicy. Czy na początku każdej mojej tury czy tylko raz po zagraniu. Wg mnie to każdej mojej tury, ale muszę moim oponentom - żonie i córce - pokazać palcem na monitorze odpowiedź od expertów .
3- Kapliczka Nurgla (98) - Wymuszony.Kiedy jakieś jednostce przeciwnika zostaną zadane obrażenia w walce, spacz ją. Graliśmy w 3 osoby, gracz A miał kapliczkę, gracz B walczył z graczem C. Czy ta karta działa w takim przypadku? Wydaje mi się że tak, ale nie jestem pewny.
4- Atak Mściciela (22) - Zagraj podczas waliki, po przydzieleniu obrażeń. Akcja: Zniszcz wybraną atakującą jednostkę. Obrażenia są już przydzielone, ale nie zadane. Zagrywam tą Akcję, niszczę przeciwnikowi jednostkę. Czy te jego obrażenia dosięgają mojej jednostki czy już nie?
W miarę możliwości przeglądam forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale nie zawsze jest na to wystarczająca ilość czasu, więc jeśli były już pytania odnośnie tych kart, to sorki. |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 15 Sty, 2012
|
|
|
zar6aza napisał/a: | Dzięki.
1- Totem Gorka (70) - Atakujące lub broniące się jednostki w tej strefie zyskują 1 pkt siły. Na logikę, to wg mnie tylko moje jednostki, ale wolę zapytać ponieważ nie jest napisane że "twoje".
2- Kuźnia Węgielna (14) -Wymuszony. Na początku swojej tury wylecz 1 obrażenie swojej stolicy. Czy na początku każdej mojej tury czy tylko raz po zagraniu. Wg mnie to każdej mojej tury, ale muszę moim oponentom - żonie i córce - pokazać palcem na monitorze odpowiedź od expertów .
3- Kapliczka Nurgla (98) - Wymuszony.Kiedy jakieś jednostce przeciwnika zostaną zadane obrażenia w walce, spacz ją. Graliśmy w 3 osoby, gracz A miał kapliczkę, gracz B walczył z graczem C. Czy ta karta działa w takim przypadku? Wydaje mi się że tak, ale nie jestem pewny.
4- Atak Mściciela (22) - Zagraj podczas waliki, po przydzieleniu obrażeń. Akcja: Zniszcz wybraną atakującą jednostkę. Obrażenia są już przydzielone, ale nie zadane. Zagrywam tą Akcję, niszczę przeciwnikowi jednostkę. Czy te jego obrażenia dosięgają mojej jednostki czy już nie?
W miarę możliwości przeglądam forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale nie zawsze jest na to wystarczająca ilość czasu, więc jeśli były już pytania odnośnie tych kart, to sorki. |
1. W tej strefie tzn. w strefie w której jest totem czyli Twoje
2. Na początku każdej Twojej tury.
3. Tylko przeciwnikowi gracza A, który ma tą kapliczkę, kapliczką nie wpłynie na bitwę w której gracz A nie bierze udziału.
4. Przydzielone obrażenia istnieją niezależnie od źródła (np. jednostki) tzn. że i tak zostaną zadane. |
|
|
|
|
blazius [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Sty, 2012
|
|
|
zar6aza napisał/a: |
3- Kapliczka Nurgla (98) - Wymuszony. Kiedy jakieś jednostce przeciwnika zostaną zadane obrażenia w walce, spacz ją. Graliśmy w 3 osoby, gracz A miał kapliczkę, gracz B walczył z graczem C. Czy ta karta działa w takim przypadku? Wydaje mi się że tak, ale nie jestem pewny.
|
Nie ma jednolitych zasad gry domowej w trzy osoby, więc nie ma też definicji przeciwnika w tym układzie. Dla zachowania równowagi frakcji można się umówić dowolnie co do niektórych kart. Polecałbym raczej nie wzmacnianie siły kapliczki. Zresztą pewnie gracze B i C oponowali? |
|
|
|
|
zar6aza [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012
|
|
|
blazius napisał/a: | zar6aza napisał/a: |
3- Kapliczka Nurgla (98) - Wymuszony. Kiedy jakieś jednostce przeciwnika zostaną zadane obrażenia w walce, spacz ją. Graliśmy w 3 osoby, gracz A miał kapliczkę, gracz B walczył z graczem C. Czy ta karta działa w takim przypadku? Wydaje mi się że tak, ale nie jestem pewny.
|
Nie ma jednolitych zasad gry domowej w trzy osoby, więc nie ma też definicji przeciwnika w tym układzie. Dla zachowania równowagi frakcji można się umówić dowolnie co do niektórych kart. Polecałbym raczej nie wzmacnianie siły kapliczki. Zresztą pewnie gracze B i C oponowali? |
Gracz A to moja żona, B to córka. Jak zawsze się zmówiły i razem mnie lały ile wlazło, więc to ja oponowałem! .
Na dziś karta nr 57, Elita Klanu Moulder: Ta jednostka nie może się bronić.
Czyli jak atakuję strefę w której jest ta jednostka, to nie zadaje mi ona żadnych obrażeń, tylko "pokornie" przyjmuje moje? |
|
|
|
|
|
|