galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
żelazna dyscyplina
Autor Wiadomość
jerry_6 

Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 34
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 07 Gru, 2010   żelazna dyscyplina

mam pytanko wynikła ostatnio taka sytuacja, mój kolega zagrał trollowe rzygi w odpowiedzi zagrałem żelazną dyscyplinę czy anulowanie akcji trollowych rzygów odnosi się tylko do karty na którą zagrałem żelazną dyscyplinę czy cała akcja "zniszcz wszystkie jednostki" jest anulowana??
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 07 Gru, 2010   

żelazna dyscyplina działa tylko na karty które wybierają jednostkę. Jeśli karta jest globalna tak jak Trolle Rzygi, czy Osąd Vereny, żelazna dyscyplina w ogóle nie zadziała.
 
 
     
jerry_6 

Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 34
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 07 Gru, 2010   

na samej karcie pisze anuluj tę akcję a rzyganko jest akcją :wink:
 
     
Syndelis 


Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 122
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 07 Gru, 2010   

" IRON DYSCIPLINE - ACTION: Target one unit. Until the end of the turn, cancel any other action that targets this unit unless the action's controller pays an additional 4 resources (per action)." Tu wyraźnie jest napisane, że akcja musi targetować jednostkę, czyli jakies dodatki - choroby, karty działające na pojedynczą jednostkę. A nie wyżej wymienione.
 
     
miksan
BARD Częstochowa

Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 11
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

Sytuacja na wczorajszym turnieju :
została zagrana żelazna Dyscyplina w odpowiedzi na nurgla

i wsumie niepewność polega na tym czy Forced/Wymuszony jest uznawany jako Action/Akcje ?

W moim mniemaniu targetuje ta jednostka więc efekt dyscypliny działa.
 
     
RasTafari 


Wiek: 38
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 241
Skąd: Z Turawy
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

ogólnie ta żelazna jest jakaś taka niedojeb@na, nie wiadomo tak do końca na co to działa a na co nie, przydałby się normalnie spis kart na które działa a na które nie.
_________________
una salus victis
 
     
Ravandil 
OT- Inwazja


Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 343
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 02 Kwi, 2011   

Z instrukcji:
"Efekty wymuszone są rozpatrywane zawsze natychmiast po spełnieniu warunków aktywacji, nie można ich więc anulować lub przerwać innymi akcjami"

Wymuszone nie rozpoczynają łańcucha akcji.

EDIT: Ale gdyby ID było wcześniej zagrane na jednostkę, to efekt nie przejdzie bo on jednak wybiera/targetuje jednostkę.

Co do powyższej interpretacji nie mam 100% pewności, może ktoś jeszcze się wypowie.
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011   

ale o co chodzi przecież nie można odpowiedzieć na FORCED X_x

A jeśli ID była zagrana przed odpaleniem Forced, to oczywiście trzeba by mieć 4 kasy na dopłatę albo musisz spaczyć inny cel. Bo wtedy ID już nie jest akcją, bo była zagrana wcześniej i jej EFEKT utrzymuje się do końca tury.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
DavidLatham 

Wiek: 34
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: Miasto Świętej Wieży
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011   

Co by nie otwierać nowego tematu. Podłącze się do tej dysputy o ID.

Nurtuje mnie taka sprawa. Jeśli zagrywam ID w odpowiedzi na jakąś taktykę i ta taktyka zostaję anulowana to taka karta trafia do stosu krat odrzuconych. A co się dzieję z kartą wsparcia, a mianowicie dodatkiem (powiedzmy Złodziejem dusz czy jakąś inna denerwująca karta wsparcia DE), czy taki dodatek też trafia do stosu kart odrzuconych czy na rękę właściciela?

Może głupie pytanie :oops: , a odpowiedź jest oczywista, ale im dużej nad tym myślę tym bardziej nie jest pewien. Wydaje mi się, że trafia na stos kart odrzuconych, ale wolę się upewnić :wink: .
 
     
Obi 

Wiek: 29
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 19
Skąd: Poznański Coruscant
Wysłany: Sro 20 Lip, 2011   

Cytat:
(powiedzmy Złodziejem dusz czy jakąś inna denerwująca karta wsparcia DE), czy taki dodatek też trafia do stosu kart odrzuconych czy na rękę właściciela?

Trafia do grobu chyba ze dopłaci te 4 za ID.
 
     
lanowiec

Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 66
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Co w przypadku jednostki takiej jak głazocisk, mianowicie jesli zagram akcję, poświęce tę jednostkę, i przeciwnik musi poświęcić też swoją, wtedy na jednostkę którą wskazuje do poświęcenia rzucić może ID i wtedy nie poświęci jej?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

Nie uchroni jednostki od poświęcenia, bo jak nazwa "poświęcenie" wskazuje to on poświęca jednsotkę.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
lanowiec

Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 66
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

no tak ale wskazuje jednostkę, i staje sie ona celem, więc jeśli rzuci ID na nią to taka karta niemożę stać się celem albo dopłaci 4?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

w wersji PL jest pewnego rodzaju zgrzyt tłumaczenia, na oryginale nie ma słowa TARGET, jest CHOOSE, a u nas to i to brzmi WYBIERZ :)

"Kingdom. Action: Sacrifice this unit to force an opponent to sacrifice a unit he controls, if able."
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
lanowiec

Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 66
Wysłany: Pią 05 Sie, 2011   

"Kingdom. Action: Sacrifice this unit to force an opponent to sacrifice a unit he controls, if able."
no wlasnie czyli wskazuje jednostkę która ma poświęcić, tym samym jeśli rzuci ID to ta jednostka niemoże stać sie celem tej akcji bo została wskazana przez niego?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13