galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Upadek Karak Grimaz
Autor Wiadomość
admin
Site Admin

Dołączył: 24 Paź 2004
Posty: 24
Wysłany: Sro 08 Wrz, 2010   Upadek Karak Grimaz

W tym temacie można zadawać wszystkie pytania dotyczące interpretacji kart z dodatku Upadek Karak Grimaz.

Wszelkie wypowiedzi nie będące dyskusją na te tematy będą kasowane.

Ostatnio zmieniony przez D.W. Sro 08 Wrz, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
jerry_6 

Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 34
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

Podczas ostatniej gry wystąpił ciekawy problem. Atakowałem strefę przeciwnika wilhelmem http://deckbox.org/whi/Wi...e%20Osterknacht i teraz pytanie nie wykorzystywałem jego umiejętności ponieważ w broniącej się strefie byli http://deckbox.org/whi/Sl...0Karak%20Kadrin co w momencie gdy przeciwnik aktywuje ich umiejętność czy mogę w odpowiedzi aktywować umiejętność wilhelma i przesunąć ich do innej strefy gdzie umiejętność zabójców nie działa??
 
     
Mordeczka


Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 164
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

W zasadzie to w obu przypadkach zdolność Zabójców zadziała, czy aktywują się pierwsi czy też w odpowiedzi.

Jeśli Zabójcy aktywują się pierwsi, to nie będzie po co zagrywać w odpowiedzi zdolności Wilhelma, ponieważ Zabójców już nie będzie - kosztem aktywacji jest ich poświęcenie, więc nie będzie już kogo przesuwać.

Jeśli aktywujesz Wilhelma, a w odpowiedzi przeciwnik aktywuję zdolność Zabójców to sytuacja będzie podobna, nie będzie już kogo przenosić do innej strefy.

Lepiej zagrać np. Forsowny Marsz jeszcze przed rozpoczęciem walki.
 
     
RasTafari 


Wiek: 38
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 241
Skąd: Z Turawy
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

W instrukcji jest, że grający mogą wykonać akcję w trakcie wyboru atakujący jak i w trakcie wyboru broniących, więc na moje oko wykonywanie akcji jest równoczesne, czy może tak nie jest?

Mordeczka napisał/a:
Jeśli Zabójcy aktywują się pierwsi, to nie będzie po co zagrywać w odpowiedzi zdolności Wilhelma, ponieważ Zabójców już nie będzie - kosztem aktywacji jest ich poświęcenie, więc nie będzie już kogo przesuwać.

Jeśli aktywujesz Wilhelma, a w odpowiedzi przeciwnik aktywuję zdolność Zabójców to sytuacja będzie podobna, nie będzie już kogo przenosić do innej strefy.


w tym konkretnym przypadku wydaje mi się, iż cokolwiek by się nie stało Wilhelm i tak pójdzie do piachu ponieważ:

Jeżeli atakujący Wilhelmem odpali akcję przeniesienia, to w tym samym momencie obrońca może odpalić Kraśki (jeżeli akcje są rozpatrywane jako równocześnie działające) i wysłać Wilhelma do zaświatów.

Jeżeli atakujący nie aktywuje zdolności Wilhelma i przyjdzie czas na wyznaczenie obrońców (i nie ma znaczenia czy te rzeczone Kraśki będą obrońcami czy nie) to po wyznaczeniu obrońców znów jest czas na zagrywanie akcji i Kraśki mogą się poświęcić aby ubić Wilhelma a jego zdolność pomimo tego, iż została aktywowana nie mogła zaistnieć tego powodu właśnie, że Kraśków już ni ma.

Tylko to jest właśnie pytanie czy AKCJA jest RÓWNOCZESNA czy NASTĘPUJE PO SOBIE?
_________________
una salus victis
 
     
Mordeczka


Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 164
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

Według instrukcji nie zagrywasz akcji w trakcie wyznaczania obrońców czy atakujących, tylko przed lub po. Akcji nie wykonujesz jednocześnie, jeśli nawet odpalane są jednocześnie (np. efekt wymuszony) to i tak wybiera się kolejność ich rozpatrywania (wybiera "właściciel" tych akcji). Wszakże nie jest chyba nigdzie to napisane, ale pierwszeństwo w zagraniu akcji ma ten, którego jest tura. Przeciwnik może zawsze zagrać akcję w odpowiedzi, wtedy akcje są rozpatrywane według stosu - Pierwsze weszło, ostatnie wychodzi.

jerry_6 pytał o możliwość przesunięcia Zabójców i pod tym kątem odpowiadałem.
 
     
RasTafari 


Wiek: 38
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 241
Skąd: Z Turawy
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

Mordeczka napisał/a:
Według instrukcji nie zagrywasz akcji w trakcie wyznaczania obrońców czy atakujących, tylko przed lub po.


no tak właśnie napisałem tylko trochę niedokładnie :razz:

Mordeczka napisał/a:
wtedy akcje są rozpatrywane według stosu


no to patrząc na to w ten sposób mamy:

syt.1. Atakujący (Wilhelm) aktywuje zdolność aby przenieść Kraśki, Obrońca aktywuje zdolność Kraśków.
efekt: Kraśki się poświęcają wysyłając Wilhelma do piachu, Wilhelm w ostatnim przypływie szmocy może jeszcze kogoś przesunąć, ale nie Kraśki bo ich już nie ma.

syt2. Atakujący (Wilhelm) NIE aktywuje zdolności przeniesienia, Obrońca aktywuje Katrup Kraśków, Atakujący w odpowiedzi aktywuje przeniesienie.
efekt: Wilhelm przenosi Kraski na inne pole stolicy, Kraśki tracą zdolność Poświęcenia.

Ale to jest niezgodne z tym co napisałeś wcześniej czyli
Cytat:
Zabójców już nie będzie - kosztem aktywacji jest ich poświęcenie, więc nie będzie już kogo przesuwać.
.

Pytanie jest zasadnicze i brzmi: Czy Zabójcy zabiją Wilhelma?
_________________
una salus victis
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

Na zabójców nic się nie zrobi, wilhelm nie ma jak im dopiec.
Albo po prosu się poświęcą i zabiją go, albo zrobią to w odpowiedzi na jego przesunięcie.

Jedyne co wilhelm może zrobić to nie używać odrazu swojej zdolności i w odpowiedzi na poświęcenie zabójców, odpalić swoją akcję i przesunąć inną jednostkę.
 
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 682
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

RasTafari napisał/a:
syt2. Atakujący (Wilhelm) NIE aktywuje zdolności przeniesienia, Obrońca aktywuje Katrup Kraśków, Atakujący w odpowiedzi aktywuje przeniesienie.
efekt: Wilhelm przenosi Kraski na inne pole stolicy, Kraśki tracą zdolność Poświęcenia.

Ale to jest niezgodne z tym co napisałeś wcześniej czyli
Cytat:
Zabójców już nie będzie - kosztem aktywacji jest ich poświęcenie, więc nie będzie już kogo przesuwać.
Z tego co zrozumiałem, Mordeczka miał na myśli to, że aktywując zdolność zabójców właściciel musi zapłacić koszt w postaci poświęcenia ich. Koszt płaci się NATYCHMIAST, tak więc zanim Wilhelm zagra akcję w odpowiedzi, Karsnoludy są usunięte z gry.

Ale mogę się mylić, nie znam zasad na wylot ;)
_________________
Moje planszówki
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 07 Sty, 2011   

dokładnie tak jest, dlatego mówimy że nie da się wilhelmem minąć zabójców. Bo ich koszt zostanie zapłacony od razu (czyli poświęcenie ich), a na stosie jest efekt (zabicie jednostk iatakującej) i nawet jakbyśmy chcieli odpowiedzieć na to, to już nie mamy celu (bo zabójcy się poświęcili.)
 
 
     
rafal861205 


Wiek: 33
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 26
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011   

jaka jest polska nazwa tej karty?

http://deckbox.org/whi/Wi...he%20Osterknach
 
 
     
Czarny
jedyny winny

Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 102
Skąd: Częstochowa/Kraków
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2011   

Taka sama :mrgreen:

Wilhelm z Osterknachtów
_________________
Fasta, Fatsa, Fasta!!
Oh no!! To fastaaaa...
 
     
ragi 

Wiek: 45
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011   

U Wilhelma pisze, tak: ... przesuń jedną jednostkę z broniącej się strefy do innej...

Pytanie dotyczy tego czym jest broniąca się strefa? Czy jeżeli jest tam przeciwnik ale się nie broni to mogę go i tak przesunąć Wilhelmem czy nie?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011   

broniąca się strefa to strefa którą atakujesz, i wszystkie jednostki które tam są, znajdują się w broniącej się strefie, nawet jeśli nie bronią.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
zleX

Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 4
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012   

czy wymuszony albo akcja jednostki "kiedy ta jednostka opuszcza gre" zadziała jesli ta jednostka byla rozwinieciem ktore zostalo poswiecone?

np czy ta karta zadziala jesli byla w grze jako rozwiniecie a je poswiecilem?

Vanguard of Woe


i drugie pytanie o podobnym charakterze, jesli rozwiniecie wraca mi na reke (rozwinieciem jest dwarfowa jednostka) to czy zadziala np. dwarf ranger? i czy musze wtedy odkryc co wraca mi na reke?
 
     
DaRKeR 
OT- Inwazja


Wiek: 34
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 1248
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 27 Lut, 2012   

1. Grę opuszcza Rozwinięcie, na stos kart odrzuconych wchodzi jednostka - jednym słowem nie zadziała
2. Grę opuszcza Rozwinięcie, przeciwnik nie wie co wchodzi na rękę - nie zadziała.
_________________
<- Polub nas na Facebooku ! Miejsce spotkań z Warhammer'em Inwazją
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 15