galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zguba Dericksburga
Autor Wiadomość
ygeth
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Wrz, 2010   

Więc jak rozumiem w powyższych przykładach jeden Squig jak i jeden Bloodthirster pozostaje w grze natomiast drugą taką samą jednostkę należy usunąć z gry. Trochę to dziwne ale cóż... może się przydać taki myk :)
 
     
Mordeczka
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Wrz, 2010   

ygeth napisał/a:
Więc jak rozumiem w powyższych przykładach jeden Squig jak i jeden Bloodthirster pozostaje w grze natomiast drugą taką samą jednostkę należy usunąć z gry.

Nie do końca, mogą zejść oba, jak również może zejść tylko jeden, sam wybierasz. Nie jest to żaden "myk" tylko postępowanie zgodnie z regułami.
 
     
Carnage
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Wrz, 2010   

No cóż, na to samo pytanie zadane na whinvasion odpowiedzi są różne ( i to wśró ludzi którzy dobrze znają się na zasadach) - także nie jest to wcale pewne...
 
     
Sikorales
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Wrz, 2010   

IMO Mordeczka ma racje... to ty decydujesz jaka sytuacja ma zajść.
 
     
Bryndzollo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Wrz, 2010   

Pomimo urywka z FAQ i tak pogląd Mordeczki i Vasqueza nie znalazł u wszystkich uznania... Z drugiej strony, po co komu takie teoretyczne gdybanie? Czy komuś taka sytuacja się zdarzyła? Albo czy ktoś z premedytacją będzie teraz grać tymi kartami, żeby osiągnąć taki efekt?
Przecież to tylko gra... Umówcie się przed grą, jak rozpatrywać takie efekty -czy łącznie na raz, czy każdy po kolei i po problemie.
A na turnieju (o ile ktoś będzie grał tymi paszczakami) i będzie miał taką sytuację, wtedy i sędzia i współgracze pomogą problem rozwiązać.

I taka drobna dygresja. Czy ludzie z whinvasion, to jest jakaś karciana wyrocznia? Jeżeli ktoś ma instrukcję dłużej niż rok, bo akurat karty z paszczakami wszyscy dostali w zbliżonym terminie, tzn. że jest bardziej doświadczony niż ten kto ma ja od 2 miesięcy - chyba przeczytali ją tak samo, mają dostęp do tego samego FAQa i mają te same karty. Skąd wniosek, że znają się lepiej na zasadach niż inni?
 
     
Carnage
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Wrz, 2010   

Nie - ludzie z whinvasion to nie wyrocznia, ale skoro widać że zarówno na tym forum jak i na tamtym ludzie nie są zgodni co do rozwiązania to oznacza że problem jest ciekawy i warty głębszego zastanowienia się (albo napisania do FFg celem ich interpretacji - która jest zawsze wiążąca).
Co pierwszej części Twego posta to palnąłeś straszną głupotę... Sytuacja nie jest wcale teoretyczna lub niedorzeczna bo jest to jak najbardziej prawdopodobne że się pojawi (czyli dwóch Zębaczy na Polu). Umawianie się się przed grą co do interpretacji to absurd - istnieją zasady i przepisy i należy wedle nich problem rozwiązać. Sędzia na turnieju także nie będzie wiedział jak rozwiązać ten problem jeśli nie wyjaśni się do wcześniej na forum. Od tego właśnie są takie wątki na forum żeby trudne sytuacje wyjaśniać.
Nie zależy mi tu bynajmniej na udowodnieniu mojej interpretacji sytuacji na siłę. Po prostu uważam że problem jest ciekawy i ma odniesienie w innych sytuacjach także sam bardzo chętnie poznałbym ostateczne i właściwe wyjaśnienie tego problemu.
 
     
Mordeczka
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Wrz, 2010   

Kurcze, ja tu problemu nie widzę :neutral: Jeśli według zasad mam możliwość decydowania o kolejności rozpatrywania efektów to czemu mam tego nie robić? Tak jak w przypadku Shrine to Taal i City Gates mam możliwość takiej decyzji, tak samo w przypadku Great Cave Squig mogę zdecydować, że każdy z nich "zje" siebie samego czy też tylko jeden "zje" drugiego, zostając tym samym w grze. Nie widzę tu miejsca na jakąś inną interpretację.
 
     
Bryndzollo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Wrz, 2010   

Carnage napisał/a:
Umawianie się się przed grą co do interpretacji to absurd - istnieją zasady i przepisy i należy wedle nich problem rozwiązać


Nie rozumiem, skąd to przekonanie o absurdzie. Tzn. że jak sobie dziś zagram z Małżonką albo w weekend z kolegą, i się umówimy, że jak zostaną mi tylko 2 Squigi na stole, to tylko jednego z nich usuwam, to już nie gram według zasad i przepisów? Albo takie rozwiązanie będzie niezgodne bo niezatwierdzone przez FFG? Bez przesady.
 
     
SeeM
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Wrz, 2010   

[quote="Bryndzollo"]
Carnage napisał/a:
Tzn. że jak sobie dziś zagram z Małżonką albo w weekend z kolegą, i się umówimy, że jak zostaną mi tylko 2 Squigi na stole, to tylko jednego z nich usuwam, to już nie gram według zasad i przepisów?


Gracie, ale nie w Inwazję, tylko we własnego moda. W Szachy też mogę się umówić, że pionki biją do tyłu, albo maja dwa życia, ale Szachy już to nie będą. Gorzej, kiedy siadasz do stołu z osobą, którą widzisz pierwszy raz na oczy i do tej pory ona grała w swoje inne Szachy, przez co nawet nie zaczniecie gry, bo każdy chce po swojemu. Problem ten występuje często przy Monopoly. :)

A co do tematu - decydujemy o kolejności i to znaczy, że ta kolejność nie tworzy stosu, tylko efekty są rozpatrywane natychmiast? W takim razie nie da się wykończyć obydwu zębaczy, nawet gdyby się potrzebowało do jakiegoś comba.
 
     
Mordeczka
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Wrz, 2010   

SeeM napisał/a:
A co do tematu - decydujemy o kolejności i to znaczy, że ta kolejność nie tworzy stosu, tylko efekty są rozpatrywane natychmiast? W takim razie nie da się wykończyć obydwu zębaczy, nawet gdyby się potrzebowało do jakiegoś comba.

Akurat w przypadku efektów wymuszonych nie da się ich wykonywania przerwać innym efektem, czy też odpowiedzieć na nie, więc stosu nie można stworzyć.
Wykończyć obydwu zębaczy da się, tak jak już pisałem powyżej. Każdy z nich wskazuje na siebie, ale ta decyzja należy do gracza.
 
     
Majster666
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lis, 2010   

A ja sie chciałem spytac o karte HE "Lelansi" : jesli inna jednostka w tej strefie ma zostac zniszczona, zamiast tego cofnij ją na ręke własciciela.

Mam rozumiec ze zniczczona przez efekt jakiejs karty która ją np jakims efektem wywala z gry, czy tyczy sie to tez gdy jednostka sie broni i dostaje obrazenia i ma wtedy zejsc z gry?; choc wydaje mi sie ix to pierwsze ale wole sie spytac poniewaz wynikły neporozumienia ostatnio w czasie grania
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lis, 2010   

zawsze kiedy ma być zniszczona (ale nie poświęcona), wlicza się w to także zniszczenie jednoski przez śmierć (w wyniku obrażeń)
 
     
Majster666
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lis, 2010   

Aha , to jak wchodzi LORD UPIORÓW : "Akcja: Kiedy ta jednostka wchodzi do gry zniszcz wybrana jednostke w dowolnej odpowiadajacej strefie" i przeciwnik mi wywala karte jakas inna naz Lelansi to tamta wraca mi na ręke mam rozumiec?


DaRKeR napisał : "zawsze kiedy ma być zniszczona (ale nie poświęcona), wlicza się w to także zniszczenie jednoski przez śmierć (w wyniku obrażeń)"

I jeszcze jedna sytuacja: powiedzmy atakuja mnie za 3 i bronie sie jakims gosciem za 3 i on ginie (obok jest ta długoucha Lelansi) , to wtedy broniaca sie jednostka dostaje 3 obrazenia i wraca na łape a stolica nic, czy te 3 obrzenia wtedy przechodza w stolice a jednostka do łapy cała i zdrowa ???

Zapytam sie tez o karte Orków : Wsparcie, Zagroda zębacza , Budowla , Zagraj w strefie pozbawionej rozwiniec. Nie mozesz rozwijac tej strefy
Ta karta dziala tylko w mojej strefie czy mozna ją rzucic przeciwnikowi?
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Lis, 2010   

Majster666 napisał/a:
Aha , to jak wchodzi LORD UPIORÓW : "Akcja: Kiedy ta jednostka wchodzi do gry zniszcz wybrana jednostke w dowolnej odpowiadajacej strefie" i przeciwnik mi wywala karte jakas inna naz Lelansi to tamta wraca mi na ręke mam rozumiec??


Zdecydowanie tak.

Majster666 napisał/a:
I jeszcze jedna sytuacja: powiedzmy atakuja mnie za 3 i bronie sie jakims gosciem za 3 i on ginie (obok jest ta długoucha Lelansi) , to wtedy broniaca sie jednostka dostaje 3 obrazenia i wraca na łape a stolica nic, czy te 3 obrzenia wtedy przechodza w stolice a jednostka do łapy cała i zdrowa ???


Broniąca się jednostka dostaje 3 obrażenia i wraca z Lelansi na rękę. A skoro obrażenia zostały przydzielone i z ich powodu jednostka wróciła na rękę, to nie można ich już po raz drugi przydzielić na inny cel.
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Lis, 2010   

Majster666 napisał/a:

Zapytam sie tez o karte Orków : Wsparcie, Zagroda zębacza , Budowla , Zagraj w strefie pozbawionej rozwiniec. Nie mozesz rozwijac tej strefy
Ta karta dziala tylko w mojej strefie czy mozna ją rzucic przeciwnikowi?


Tylko w Twojej strefie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12