galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zguba Dericksburga
Autor Wiadomość
admin
Site Admin

Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 24
Wysłany: Sro 08 Wrz, 2010   Zguba Dericksburga

W tym temacie można zadawać wszystkie pytania dotyczące interpretacji kart z dodatku ZGUBA DERICKSBURGA.

Wszelkie wypowiedzi nie będące dyskusją na te tematy będą kasowane.

Ostatnio zmieniony przez D.W. Sro 08 Wrz, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ttrotyl

Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 92
Wysłany: Nie 12 Wrz, 2010   

Mam pytanie dotyczące "Wielkiego jaskiniowego zębacza". Jeśli nie mam w odpowiedniej strefie rozwinięcia, które mogę poświęcić, ani nie mam żadnej wystawionej jednostki, której mółbym zadać obrażenia, to co robię: zadaję obrażenia dowolnej strefie stolicy, czy też odrzucam "Wielkiego..."?
 
     
Carnage
OT- Inwazja


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 12 Wrz, 2010   

Oczywiście w takiej sytuacji Wielki zębacz zjada samego siebie, czyli go odrzucasz...
_________________

 
 
     
kędzior

Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: olsztyn
Wysłany: Nie 12 Wrz, 2010   

To ja mam też pytanie a pro po tej karty. Jeżeli posiadamy dwie takie jednostki to "zjadają" się wzajemnie, czy rozpatrujemy jedną jednostkę, a drugą już nie bo została już zjedzona przez tą pierwszą.
 
     
Carnage
OT- Inwazja


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 12 Wrz, 2010   

Wydaje mi się że zjadają się wzajemnie gdyż efekt jest forced i zaczyna działać w tym samym monecie u obu jednostek.
_________________

 
 
     
Vasquez21


Dołączył: 03 Kwi 2005
Posty: 102
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2010   

raczej strzelałbym że jednak efekty Wymuszone rozpartuje się tutaj po kolei...
_________________
(HUDSON): Hey Vasquez, Have you ever been mistaken for a man?
(VASQUEZ): No... Have you ?

Pozdrawiam
Vasquez
 
     
ttrotyl

Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 92
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2010   

Odpowiedź Vasqueza21 wydaje się logiczniejsza. Jak pierwszy zje drugiego to po zawodach.
 
     
ygeth 


Wiek: 37
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 115
Skąd: W-wa
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2010   

Nie mogę się z tym zgodzić. Ten efekt na obu kartach działa jednocześnie i tylko z przyczyn fizycznych (nie możemy robić wszystkiego na raz) rozpatruje się je po kolei. Obie karty są odrzucane. W podobnym wypadku jest z Krwiopijcem - jeśli masz tylko 2 Krwiopijców w strefie na początku tury musisz poświęcić obu gdyż efekt wymuszony wchodzi do gry w tej samej chwili na obu kartach. Nie można poświęcić jednego Krwiopijca aby pozostawić w grze drugiego.
_________________
Prawdziwe oblicze Chaosu
 
     
Carnage
OT- Inwazja


Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2010   

Nie wiem jaka w tym logika że najpierw jeden zjada drugiego i po zawodach?
Efekty wymuszone uaktywniają się równocześnie. To nie akcje gdzie można rozpatrywać i decydować która pierwsza wejdzie w życie... W tym przypadku logiczne i wedle zasad jest to że efekt Zębaczy zadziała równocześnie i w tej samej chwili "się zjedzą" wzajemnie.
_________________

 
 
     
Mordeczka


Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 164
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2010   

Carnage napisał/a:
Efekty wymuszone uaktywniają się równocześnie.

Owszem, aktywują się jednocześnie jednak rozpatrywane są po kolei i jak najbardziej można decydować o ich kolejności, bo czemu nie? Gdzie jest napisane, że nie można, że stosuje się w tym przypadku inne zasady? Czyli w podanym powyżej przykładzie odrzucony zostanie tylko jeden. Jeśli wydaje się wam, że nie można wybierać kolejności wykonywania odpalonych efektów wymuszonych, to zastanówcie się nad tą kombinacją klik i klik, także odpalaną w tym samym momencie.
 
     
kędzior

Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: olsztyn
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2010   

W przypadku mojego wcześniejszego pytania o Zębacze, skłaniałbym się do zdania Carnage, że zjadają się wzajemnie,ale twój przykład Mordeczka jest troszkę trudniejszy do rozpatrzenia. Chociaż wydaje mi się że dostajemy ten dodatkowy "młotek" za rozwinięcie.
 
     
Mordeczka


Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 164
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2010   

kędzior napisał/a:
W przypadku mojego wcześniejszego pytania o Zębacze, skłaniałbym się do zdania Carnage, że zjadają się wzajemnie,ale twój przykład Mordeczka jest troszkę trudniejszy do rozpatrzenia.

Dlaczego? Wszystko jest bardzo proste jeśli przyjmie się założenie, że decydujemy o kolejności efektów, odpalonych w tym samym czasie. W zasadzie takie założenie przyjąć musimy, ponieważ wspomina o tym faq :twisted:

[edit] Oczywiście zębacze mogą zejść oba, wybór należy do gracza.
 
     
Ajgor


Dołączył: 19 Sty 2006
Posty: 371
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 13 Wrz, 2010   

Tego przykładu używam jako combo, dokładam kartę i wybieram jednostkę. Nie wiem jak inaczej to interpretować, możliwość wyboru kolejności wydaje się naturalna.
_________________
Black Ajgor - Vae Victis
 
     
ttrotyl

Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 92
Wysłany: Wto 14 Wrz, 2010   

Patrząc na ten spór zastanawiam się co będzie jak dojdzie do takiej sytuacji na turnieju? Bo chyba wyraźnej interepretacji nie znajdziemy, możemy się tylko zastanawiać które rozwiązanie jest bardziej logiczne. I tu też zdania będą podzielone.
 
     
Mordeczka


Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 164
Wysłany: Wto 14 Wrz, 2010   

ttrotyl napisał/a:
Bo chyba wyraźnej interepretacji nie znajdziemy...

Tu nie ma miejsca na interpretację, jak już wspomniałem wszystko jest opisane w faq.

Dla leniwych :roll: :
faq 1.1 - Simultaneous Effects When two card effects occur during the same time. The player whose turn it is currently applies his in any order of his choice. Then, the opponent applies his card effects in any order of his choice.
instrukcja - W grze funkcjonują cztery różne typy efektów. Są to: akcje, efekty wymuszone, efekty trwałe oraz słowa kluczowe.

Efekt wymuszony jest jednym z typów efektów, a efekty odpalone w tym samym czasie można stosować w wybranej kolejności. Czy ktoś jeszcze ma jakieś wątpliwości?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 14