galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: admin
Sro 08 Wrz, 2010
Rozwinięcia
Autor Wiadomość
RasTafari
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Mar, 2011   

DaRKeR tylko jeżeli rozwinięcie zostało ściągnięte przez Rip Dere'Eads Off i była tam jednostka to chyba jest ona traktowana jako jednostka już i będzie schodzić pod koniec tury jako jednostka a nie rozwinięcie i uwzględniane są jej zdolności?
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Mar, 2011   

no tak ale to inna sytuacja.

ja opisywałem co się dzieje jeśli jest niszczone rozwinięcie którym jest jednostka.
 
     
Brolu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Mar, 2011   

Dzięki :) Nie rozumiem jednak dlaczego nie działają zdolności aktywujące się przy wejściu do gry kart odwróconych z Oderżnijta ich łby! . Z tego co piszesz to w grze nie było karty (np. Grimgora) tylko rozwinięcie. Gdy kładę rozwinięcie na blat to nie mogę korzystać ze zdolności kart, nie mogę nimi atakować itd. co jest oczywiste. Jasne jest również to, że jeśli nie mam tej karty na ręce ani nie jest na discardzie, tylko leży jako rozwinięcie to jest w grze ale działa na całkowicie innych zasadach. Więc moje kolejne pytanie brzmi - na jakiej podstawie nie można wykorzystywać zdolności aktywowanych przy wejściu karty do gry? We FAQ przy definicji wejścia do gry jest napisane Kiedy karta jest zagrywana uważa się, że nie jest ona poza grą, ani nie jest w grze. Więc wnioskując z powyższych uważam, że zdolności aktywowane powinny zostać rozpatrywane jako zdolności po wejściu jednostki do gry.
Czekam na opinie :)
 
     
Czarny
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Mar, 2011   

Nie powinny, właśnie dlatego że karta, która leży jako development nie jest zagrywana do gry tylko odwracana. Chodzi o to, że zagrywając np. takiego Grimgora jako development nie grasz go jako jednostki. On wchodzi do gry i już jest na stole, tylko nie jest jednostką ale developmentem (dlatego jego zdolności nie działają). Poza tym w Ripie nigdzie nie występuje słowo "play" jako czasownik, więc akcja związana z wejściem do gry Grimgora nie działa.
 
     
Brolu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Mar, 2011   

Dzięki za rozwianie wątpliwości :)
 
     
puma1944
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Cze, 2011   

Jesli rozwiniecie jest jednostka a ja jej zadam tyle ran ile posiada wytrzymałosci to rozwiniecie spada czy zostaje nadal?? bo jest jednostka a zarazem rozwinieciem??
 
     
RasTafari
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Cze, 2011   

Jeśli rozwinięcie jest jednostką i dostanie tyle obrażeń (lub więcej) co jej wytrzymałość to spada na stos kart odrzuconych.
 
     
puma1944
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Cze, 2011   

Dzięki wielkie :mrgreen:
 
     
piotrest
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Cze, 2011   

RasTafari napisał/a:
Jeśli rozwinięcie jest jednostką i dostanie tyle obrażeń (lub więcej) co jej wytrzymałość to spada na stos kart odrzuconych.


Tzn., że przeciwnik atakując strefę, w której mamy np. 1 rozwinięcie będące jednostką z 2 młotkami i 2 pkt wytrzymałości (umiejętność Kairosa Tkaczu Losu i innych tego typu kart) żeby zadać obrażenia naszej stolicy musi przydzielić 3 obrażenia (2 na jednostkę/rozwinięcie + 1 na rozwinięcie-bo karta jest wciąż traktowana jako rozwinięcie) czy tylko 2 obrażenia na jednostkę/rozwinięcie? I rozumiem, że tak czy siak ta karta rozwinięcia spada na discard jeśli otrzyma odpowiednią ilość obrażeń? Jeśli to banalne pytanie to sorki, ale stanowi to dla mnie zagwozdkę :oops:
 
     
Bryndzollo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Cze, 2011   

Wytłumaczę na przykładzie :smile:

A:

Atakujesz 3 młotkami w strefę bez żadnej jednostki, ale z jednym rozwinięciem - obrażenia jakie przydzielasz stolicy to 3.

B:

Atakujesz 3 młotkami w strefę gdzie nie ma żadnej jednostki, ale z jednym rozwinięciem, które jest traktowane jak jednostka z 2 punktami wytrzymałości - przydzielasz 2 obrażenia rozwinięciu/jednostce i 1 obrażenie stolicy
 
     
piotrest
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Cze, 2011   

Bryndzollo napisał/a:
Jeżeli ma 2 Hp, to spada na stos kart odrzuconych, a 3 obrażenie idzie w stolicę. Rozwinięcie jest traktowane jak jednostka, czyli musi otrzymać co najmniej tyle obrażeń ile ma wytrzymałości żeby spadło.


Oznacza to, że nie może być jednocześnie jednostką/rozwinięciem i rozwinięciem - czyli przyjąć 3 hitów i spaść na kupkę. dzięki
Ostatnio zmieniony przez Nie 19 Cze, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
dix
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Lip, 2011   

Nie bardzo rozumiem całej idei jednostki jako rozwinięcia. Wychodzi na to, że kładąc na rozwinięcie jednostkę o toughness np. 4, dodaję stolicy niejako 4 punkty, a nie 1. I pytanie czy muszę o tym przeciwnikowi powiedzieć czy też nie? I jeżeli tak rzeczywiście jest, to gdzie to mogę znaleźć (zasady? który FAQ?), co?
Jak do tej pory grałem tak, że jedno rozwinięcie to 1hp dla danej strefy i nic poza tym, nie liczyło się za specjalnie co się tam położy. Czy ktoś mi wyjaśni dokładniej resztę zasad dla rozwinięć?
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Lip, 2011   

dix napisał/a:
Nie bardzo rozumiem całej idei jednostki jako rozwinięcia. Wychodzi na to, że kładąc na rozwinięcie jednostkę o toughness np. 4, dodaję stolicy niejako 4 punkty, a nie 1. I pytanie czy muszę o tym przeciwnikowi powiedzieć czy też nie? I jeżeli tak rzeczywiście jest, to gdzie to mogę znaleźć (zasady? który FAQ?), co?
Jak do tej pory grałem tak, że jedno rozwinięcie to 1hp dla danej strefy i nic poza tym, nie liczyło się za specjalnie co się tam położy. Czy ktoś mi wyjaśni dokładniej resztę zasad dla rozwinięć?


Twoje pierwsze zdanie zupełnie nie wiem do czego się odnosi.

Natomiast to jak grasz jest jak najbardziej prawidłowe. 1 rozwinięcie = 1 dodatkowy HP dla strefy.
 
     
dix
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Lip, 2011   

DaRKeR napisał/a:
Twoje pierwsze zdanie zupełnie nie wiem do czego się odnosi.


Do dyskusji ileś stron wcześniej. Ostatnie dwa dni nudziłem się w pracy i czytałem cały wątek ;) Nie bardzo rozumiałem, ale skoro gram dobrze, to nie ma o czym mówić. Tylko z Fortecą niczyją nadal nie jestem pewien, ale skoro to anuluje tylko pierwsze obrażenie przydzielone stolicy, to nie jest to już taka mocarna karta jak mi się wydawało (grałem tak, że forteca dawała jakby odporność 1 dla stolicy).
 
     
GambitG
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Lip, 2011   

Zasada jest taka: choćby się waliło i paliło masz prawo wyłożyć co najmniej jedno rozwinięcie w swojej turze. Nie zawsze masz możliwość zagrać jednostki z wt 4, albo wysoką odpornością bo są po prostu drogie. Jedno rozwinięcie = jeden hp dla strefy. Są karty, które w prosty sposób są w stanie niszczyć tak jednostki jak i rozwinięcia.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 15