galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PvP Expansion Set
Autor Wiadomość
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Cze, 2010   PvP Expansion Set

Są dwie rzeczy, które naprawdę mocno denerwują mnie w nowym TMiMie. Pierwszą z nich jest brak zasady stosu. W grze, gdzie wszystko odbywa się na kartach, gdzie każda karta może wprowadzić swój własny efekt, który może wszystko zmienić, jest to wielkie niedopatrzenie. Druga z tych rzeczy pośrednio związana jest z pierwszą. Mianowicie, sporo kart ma ściśle określony moment użycia, wielce nieadekwatny do faktycznych potrzeb użycia. Bo jaki jest cel użycia Zaklęcia Bariery na początku tury? Czy coś ona zmieni? Osobiście uważam, że, aby wprowadzić elementy strategii do gry, wiele efektów musi mieć możliwość użycia w dowolnym momencie. Ponadto, elementy takie muszą być łatwo dostępne. Znaczy, niby są Zaklęcia, ale mają one takie ograniczenia (max. 3 sztuki, nie można otrzymywać nowych i odrzucać niepotrzebne, mogą się zdarzyć partie, że nikt nie otrzyma nawet 1 Zaklęcia, abstrakcyjne momenty ich użycia), że w zasadzie potrzebny jest nowy styl kart, aby miały one sens. Póki co przedstawiłem część z tego setu. By być szczerym, to przejrzałem stos Zaklęć i wybrałem parę kart, których uważałem, że mogę zmienić ich efekt na bardziej użyteczny. Dociekliwy doszuka się również paru efektów z Magicznego Miecza, którego też sobie dosyć mocno cenię, chociażby za klimat kart.





Każda z tych kart ma napisane, że trza ją badać jakby była kartą Strefy Walki. Szczegóły WarZone Expansion Set można znaleźć w tymże temacie. Przedstawię skrawek zasad dotyczący tych kart:

Nemo napisał/a:
[center]Karty Stref Walki[/center]

Wszystkie karty Stref Walki są zakryte. Gracz, który wyciągnął kartę Strefy Walki nie pokazuje jej innym graczom, tylko informując ich o tym, kładzie ją zakrytą obok swych kart Zaklęć. Gracz ma prawo użyć dowolnej karty Strefy Walki przed rozpoczęciem pojedynku. Gdy się na to zdecyduje, odkrywa ją, a jej efekty automatycznie nanoszone są do gry. Efekty wywołane przez karty Stref Walki mają priorytet przed wszelkimi innymi efektami. W czasie jednej potyczki może być użyta tylko jedna karta Strefy Walki. Priorytet użycia karty Strefy Walki ma kolejno każdy gracz, którego tura następuje po tej turze z walką. Każda z kart Stref Walki może mieć jeden lub więcej modyfikatorów do parametrów:

SI - Siła Istoty
SP - Siła Poszukiwacza
MI - Moc Istoty
MP - Moc Poszukiwacza
T - Trofeum
U - Zaokrąglenie w górę
D - Zaokrąglenie w dół

Każdy z wyżej wymienionych modyfikatorów ma wpływ jedynie na aktualną walkę, zmniejszając lub zwiększając parametry danej istoty lub Poszukiwacza. W przypadku walk pomiędzy dwoma Poszukiwaczami SP modyfikuje parametry atakującego Poszukiwacza, a SI broniącego się. Modyfikator T określa w jaki sposób zmieni się wartość trofeum po wygranym pojedynku. Po użyciu karty Strefy Walki należy ją odrzucić na stos kart odrzuconych. Gracze mogą użyć kart, które badają i zatrzymują jakby były kartami Stref Walki w dowolnym momencie, chyba, że na nich samych jest napisane inaczej.

[center][/center]


Całość tutaj: http://www.sendspace.com/file/kqw63p
Ostatnio zmieniony przez Nemomon Pon 14 Cze, 2010, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Cze, 2010   

Uaktualniłem karty i poprawiłem drobne błędy.
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Cze, 2010   

Jeszcze zostało mi około 10 konceptów, które mam teraz. Później od serca przejrzę karty Przygód i innych w poszukiwaniu efektów, które mogą być użyte przeciw graczowi.
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Cze, 2010   

Dorobiłem parę nowych kart oraz zmieniłem wszystkie stare. Są teraz kartami Taktyk. Po ich wyciągnięciu zachowujesz je zakryte (jak karty Zaklęć), nie pokazujesz ich innym graczom. Jeżeli grasz z WarZone Expansion Set, to nie precyzujesz, czy wyciągnięta karta jest kartą Taktyki, czy też kartą Strefy Walki. Po prostu są "zakrytymi kartami". Można je zagrać w dowolnym momencie, chyba na nich samych pisze inaczej. Działają na wszystkie typy kart, poza kartami Poszukiwaczy, Ropuch oraz Charakteru.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.34 sekundy. Zapytań do SQL: 13