galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: admin
Sro 08 Wrz, 2010
INSTRUKCJA
Autor Wiadomość
Likaon23

Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 34
Wysłany: Sob 02 Paź, 2010   

SeeM napisał/a:
Też miałem z tym kłopoty i jest tak - trzeba przydzielić broniącym unitom tyle obrażeń, żeby "miały szansę" paść w boju. Jeśli przeciwnik się o nie zatroszczy odpowiednimi akcjami i jednak jakoś przeżyją, to jego sprawa. Ale wszelkie nadwyżkowe obrażenia z puli możesz przydzielić atakowanej strefie stolicy.

Odporność jest efektem stałym, który jest brany pod uwagę w każdej sytuacji, na przykład przy Rune of Spite.

Jeśli sytuacja jest naprawdę niejasna, to warto się wspomóc zasadami Fantasy Battle, bo te karty akcji to po części kalki z bitewniaka. :wink: Wyobraź sobie, że toughness to taki bezkostkowy armor sejw.


Dzięki, ale dalej proszę kogoś z Galakty o odpowiedź na powyższe pytania.
 
     
SeeM 


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 104
Wysłany: Sob 02 Paź, 2010   

Likaon23 napisał/a:
Dzięki, ale dalej proszę kogoś z Galakty o odpowiedź na powyższe pytania.


Na forum FFG też się dopominają o wypowiedź Oficjalnego Wyjaśniacza Reguł WHI, ale nie ma takiego. Jeśli chcesz mieć "na piśmie" odpowiedź twórców gry, to pisz do nich bezpośrednio - http://www.fantasyflightgames.com/edge_faq.asp
_________________
--
+
 
     
Likaon23

Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 34
Wysłany: Sob 02 Paź, 2010   

SeeM napisał/a:
Likaon23 napisał/a:
Dzięki, ale dalej proszę kogoś z Galakty o odpowiedź na powyższe pytania.


Na forum FFG też się dopominają o wypowiedź Oficjalnego Wyjaśniacza Reguł WHI, ale nie ma takiego. Jeśli chcesz mieć "na piśmie" odpowiedź twórców gry, to pisz do nich bezpośrednio - http://www.fantasyflightgames.com/edge_faq.asp


Ok rozumiem, że na turnieju obowiązywała ta zasada:
Należy zadać tyle obrażeń jednostce by (teoretycznie) ją zniszczyć, biorąc pod uwagę znane efekty, w tym odporność.

A co z tłumaczeniem FAQ? Jakoś niedługo wyjdzie?
 
     
poooq 
edugracja.pl

Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 255
Skąd: Wesoła
Wysłany: Sob 02 Paź, 2010   

Pytanie początkującego: czy w Fazie Stolicy mogę zagrać więcej niż jedną kartę z ręki/rozwinięcia jeśli mam odpowiednią ilość zasobów?
Nie mogłem doszukać się odpowiedzi w wątku, jeśli dubluję pytanie to przepraszam...
_________________

 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 677
Skąd: Sopot
Wysłany: Sob 02 Paź, 2010   

Instrukcja, strona 11.

Aktywny gracz może zagrywać KARTY, Jednostek, Wsparcia i Misji, a ile tych kart zagra, zależy tylko od jego woli i "zasobności portfela" ;)

Aktywny gracz może zagrać JEDNĄ ZAKRYTĄ KARTĘ jako rozwinięcie, a to nie wymaga zasobów.
_________________
Moje planszówki
 
     
poooq 
edugracja.pl

Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 255
Skąd: Wesoła
Wysłany: Sob 02 Paź, 2010   

OK, zmyliło mnie zdanie: "Zagranie karty Jednostki, Wsparcia lub Misji z ręki uważa się za wykonanie akcji." na tej samej stronie. :razz:
_________________

 
     
AvantaR

Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 92
Wysłany: Nie 03 Paź, 2010   

Bo to jest zagranie akcji :) Ale takich akcji mozesz zagrac tyle ile chcesz :)
 
     
Likaon23

Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 34
Wysłany: Nie 03 Paź, 2010   

Pytanie odnośnie karty atak mściciela TAKTYKA (krasnoludy) 22

Zagraj podczas walki, po przydzieleniu obrażeń.
Akcja: Zniszcz wybraną atakującą jednostkę

Czy zniszczona jednostka zadaje mimo to obrażenia??
Tzn czy obrażenia są liczone w przypadku gdy jednostka która je zadała zostaje przez tę kartę zniszczona, czy może obrażenia są anulowane? Jest napisane, że po przydzieleniu obrażeń a nie po zadaniu obrażeń...

Pytam tutaj, bo temat o interpretacji kart jest z jakiegoś powodu zamknięty????
Tak w ogóle czy ktoś z Galakty tu zagląda??? Dalej nie dostałem odpowiedzi odnośnie FAQ pl i doszło nowe pytanie o zamknięcie tematu związanego z interpretacją kart.... Pozdrawiam.
 
     
SeeM 


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 104
Wysłany: Nie 03 Paź, 2010   

Likaon23 napisał/a:
Pytanie odnośnie karty atak mściciela TAKTYKA (krasnoludy) 22

Zagraj podczas walki, po przydzieleniu obrażeń.
Akcja: Zniszcz wybraną atakującą jednostkę

Czy zniszczona jednostka zadaje mimo to obrażenia??
Tzn czy obrażenia są liczone w przypadku gdy jednostka która je zadała zostaje przez tę kartę zniszczona, czy może obrażenia są anulowane? Jest napisane, że po przydzieleniu obrażeń a nie po zadaniu obrażeń...


I tak nie - oczywiście zniszczona jednostka nie zadaje żadnych obrażeń, ale przydzielenie obrażeń nie zabija jednostek. Jednostki obrywają dopiero w fazie zadawania obrażeń. Instrukcja strona 12 wyjaśnia sprawę, pomiędzy każdym z pogrubionych punktów można zagrywać akcje.
_________________
--
+
 
     
Likaon23

Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 34
Wysłany: Nie 03 Paź, 2010   

SeeM napisał/a:
Likaon23 napisał/a:
Pytanie odnośnie karty atak mściciela TAKTYKA (krasnoludy) 22

Zagraj podczas walki, po przydzieleniu obrażeń.
Akcja: Zniszcz wybraną atakującą jednostkę

Czy zniszczona jednostka zadaje mimo to obrażenia??
Tzn czy obrażenia są liczone w przypadku gdy jednostka która je zadała zostaje przez tę kartę zniszczona, czy może obrażenia są anulowane? Jest napisane, że po przydzieleniu obrażeń a nie po zadaniu obrażeń...


I tak nie - oczywiście zniszczona jednostka nie zadaje żadnych obrażeń, ale przydzielenie obrażeń nie zabija jednostek. Jednostki obrywają dopiero w fazie zadawania obrażeń. Instrukcja strona 12 wyjaśnia sprawę, pomiędzy każdym z pogrubionych punktów można zagrywać akcje.


Czyli zgodnie z logiką, ale wolałem się upewnić. Dzięki.
 
     
ygeth 


Wiek: 37
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 118
Skąd: W-wa
Wysłany: Sro 06 Paź, 2010   

Na karcie z Marszu "Szaman Rykowców" pisze : Spacz tą jednostkę aby dodać 2 młotki wybranej jednostce. Po zakończeniu tury poświęć wybraną jednostkę.
I znowu zaczyna się zadyma z dwuznacznością tekstu na karcie. W wersji ang. zrozumiałem to tak, że należy poświęcić jednostkę, której dodało się młotki ale w wersji polskiej można wybrać kogo się chce poświęcić??? Ręce opadają i tyle...
_________________
Prawdziwe oblicze Chaosu
 
     
Syndelis 


Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 122
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 06 Paź, 2010   

ygeth napisał/a:
Na karcie z Marszu "Szaman Rykowców" pisze : Spacz tą jednostkę aby dodać 2 młotki wybranej jednostce. Po zakończeniu tury poświęć wybraną jednostkę.
I znowu zaczyna się zadyma z dwuznacznością tekstu na karcie. W wersji ang. zrozumiałem to tak, że należy poświęcić jednostkę, której dodało się młotki ale w wersji polskiej można wybrać kogo się chce poświęcić??? Ręce opadają i tyle...


Ja po przeczytaniu tej karty nie mam wątpliwości, która trzeba poświecić - czarno na białym jest. Wydaje mi się, że jak by była możliwość poświecenia jakiejkolwiek jednostki to by pisało "poświęć dowolną kontrolowaną przez siebie jednostke."
 
     
ygeth 


Wiek: 37
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 118
Skąd: W-wa
Wysłany: Sro 06 Paź, 2010   

Dla mnie to kwestia (znowu) interpretacji i nie jest to jasno napisane. Jasno byłoby - ...poświęć tą samą jednostkę. "...wybrana jednostka..." robi dużą różnicę ale nie będę się kłócił bo jaki w tym sens.
_________________
Prawdziwe oblicze Chaosu
 
     
kędzior

Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: olsztyn
Wysłany: Sro 06 Paź, 2010   

Poświęć Wybraną jednostkę, to tą którą wybrałeś aby dodać jej 2 młotki.
 
     
AvantaR

Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 92
Wysłany: Sro 06 Paź, 2010   

To juz takie troche czepiane, ale faktycznie jak ktos sie uprze mozna powiedziec, ze nie jest to do konca jasne. Na szczescie zerkniecie na karte angielska na deckboksie rozwiewa wszelkie watpliwosci ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 13