galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
NO_NAME Dodatek (Eliksiry i parę custom)
Autor Wiadomość
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Sty, 2010   NO_NAME Dodatek (Eliksiry i parę custom)

Dodatek generalnie jest częścią innego dodatku, bazującego na Kingdom Hearts. Tamten dodatek pozostaje jednak moich graczy prywatnym dodatkiem, ale postanowiłem, iż parę kart z niego zaprezentuję.

Dodatek prezentuje nowy typ kart - karty Eliksirów. Generalnie karty te są takimi samymi kartami jak karty Broni czy Pancerzy. Wszystkie karty z oryginalnej gry, które mają wyraz "Eliksir" w nazwie także są kartami Eliksirów. Sugeruję, aby w oryginalnym decku kart Przygód znajdowały się po 2 kopie każdej z nich, prócz Elixiru Potęgi, który powinien pojawić się w liczbie 1 kopii, albo wcale. Sugeruję również, aby były dostępne przynajmniej po 4 kopie każdego z Eliksirów jako karty Ekwipunku, za wyjątkiem Elixiru Potęgi, który w liczbie 2 sztuk wystarczy. Karty Eliksirów, które są kartami Ekwipunku mają taki sam kolor przodu jak karty Przygód, jako, że po ich zakupie i użyciu nie powinny one wracać do stosu kart Ekwipunku, a na stos kart odrzuconych.

Dodałem również parę innych kart, które są częścią mego prywatnego setu, między innymi kartę Miecza Beruda, który może być znany wszystkim fanom zespołu TURBO (który nota bene doczeka się niedługo TURBO Expansion Set, już są 4 karty z niego) z powodu piosenki Miecz Beruda (album: "Ostatni Wojownik") lub Berud's Sword (album: "Last Warrior"). Również znajduje się tam karta Chocobo, byli w miarę sławne ptaszysko z serii gier Final Fantasy, która to karta z powodu swej zawiłości, doczekała się również karty Informacji.

Specjalne podziękowania dla Erestora, który uploadował mi grafiki eliksirów, więc nie musiałem tracić czasu na szykanie jednakowych różnokolorowych obrazków.











Całość kart, za wyjątkiem tyłów, jest dostępna tutaj: http://www.sendspace.com/file/tge0bo
 
 
Sir Joker
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Sty, 2010   

Co do wiekszosci z tych kart moge powiedziec tylko: przesadzone.
Nikt kto chce sie dobrze bawic nie bedzie ich uzywal.
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Sty, 2010   

Sir Joker napisał/a:
Co do wiekszosci z tych kart moge powiedziec tylko: przesadzone.
Nikt kto chce sie dobrze bawic nie bedzie ich uzywal.


A możesz sprecyzować czemu?
 
 
Sir Joker
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Sty, 2010   

Eliksir potegi - Wyobaz sobie zabojce albo zlodzieja po uzyciu tego eliksiru. Bo jak rozumiem dzialanie jest stale a nie jednorazowe.

Eliksir sily itp - Jesli dobrze zrozumalem opis kart, cechy oprocz poczatkowej wartosci sa jeszcze podnoszone o 1. Laczne 2 punkty i w tym jeden ktorego nie da sie stracic. Pozatym nie jest okreslone jak oznaczyc ten wzrost poczatkowej wartosci. (byc moze jest tylko niejasny opis)

Wechikul czasu - gracz ktory to posiada ma w zasadzie tyle razy wiecej tur z iloma graczami gra. W dodaktu wybiera sobie tylko pozytywne karty.

Progenitus - ma tak przesadzona sile ze w 99% wycigniecie tej karty oznacza koniec gry.

Miecz Beruda - Automatycznie zabija najpotezniejszych przeciwnikow i jeszcze dodatkowo zwieksza maksymalny poziom zycia. Jako ze smokow nie ma az tak duzo jedna z tych zdolnosci mogla by byc ale obie to za wiele.

Chocobo - Czy to naprawde wymaga komentarza? Gra sie wtedy zmienia z walki o Korone Wladzy w walke o Chocobo.

Odczytujac znaczenie kart nie probowalem domyslac sie co autor mial na mysli tylko bralem wszystko doslownie tak jak jest. Dodatkowo porownuje je z orginalnimi kartami nie biorac pod uwage zadnych innych autorskich dodatkow.
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Sty, 2010   

Cytat:
Eliksir potegi - Wyobaz sobie zabojce albo zlodzieja po uzyciu tego eliksiru. Bo jak rozumiem dzialanie jest stale a nie jednorazowe.

Eliksir sily itp - Jesli dobrze zrozumalem opis kart, cechy oprocz poczatkowej wartosci sa jeszcze podnoszone o 1. Laczne 2 punkty i w tym jeden ktorego nie da sie stracic. Pozatym nie jest okreslone jak oznaczyc ten wzrost poczatkowej wartosci. (byc moze jest tylko niejasny opis)


Co do Eliksiru Potęgi, to tak - efekt jest stały. Ale koszt tego Elixiru, 20 SZ, jest także spory. Zauważ, że w podstawowej grze maksymalnie można mieć 30 SZ, więc aby sobie pozwolić na ten Elixir, musisz zdobyć przynajmniej 2/3 wszystkich żetonów Złota w grze. Tak naprawdę, to jedynie Leprechauna stać na takie szaleństwo, bowiem on zdobywa złoto jak wściekły, tyle, że nie posiada on żadnych zdolności, których mógłby użyć przeciw Poszukiwaczom, jedynie oprócz ataku, a ze swą zdolnością limitowanej teleportacji, to i tak sam z siebie ma możliwość atakowania innych Poszukiwaczy "na odległość".

Co do dalszych Elixirów, to tak, masz rację. Otrzymujesz niejako 2 punkty za cenę minimalnie 7 SZ. Instruktor/Akademia daje 1 za 3 SZ oraz stratę 1 tury. Tutaj jednorazowa cena jest minimalnie wyższa, dlatego też i efekt musi być lepszy. Jak w życiu, kupujesz większy ketchup, to otrzymujesz go taniej, niźli byś kupił dwa, któe w sumie dają tyle, co ten jeden ;) .

Co do oznaczenia tego punktu, to można w dowolny sposób to zrobić, np. kawałkiem kartki papieru.

Cytat:
Wechikul czasu - gracz ktory to posiada ma w zasadzie tyle razy wiecej tur z iloma graczami gra. W dodaktu wybiera sobie tylko pozytywne karty.


Tutaj masz rację, moje niedopatrzenie. Efekt już w założeniach miał być jednorazowy, nie wiem czemu nie zapomniałem zapisać tego na karcie. Oraz popełniłem ten kretyński błąd w tytule karty. Pewnie dlatego, że grafiki do tej karty szukałem ponad pół godziny i naprawdę bardzo wiele ich przejrzałem, zanim zdecydowałem się na tą. Ale zgadza się, w tym przypadku mnie nic nie usprawiedliwia.

Cytat:
Progenitus - ma tak przesadzona sile ze w 99% wycigniecie tej karty oznacza koniec gry.


Nie każda partia musi się zakończyć wygraną któregoś z Poszukiwaczy. Moim prywatnym zdaniem powinno być więcej takich kart, które powodują znaczne pogorszenie się sytuacji Poszukiwaczy. Zauważmy, że w świecie pełnym magii i potworów powinny być również jakieś silniejsze istoty, czy też zdarzenia, z którymi Poszukiwacze po prostu nie dadzą sobie rady - Poszukiwacze są tylko ludźmi, a nie herosami. A i nawet herosi czasem umierają. Nie ze wszystkimi przeciwnościami losu można wygrać...

Cytat:
Miecz Beruda - Automatycznie zabija najpotezniejszych przeciwnikow i jeszcze dodatkowo zwieksza maksymalny poziom zycia. Jako ze smokow nie ma az tak duzo jedna z tych zdolnosci mogla by byc ale obie to za wiele.


Ano właśnie, każdy set przeciętnie daje nam 100 kart w tym max 2 karty Smoków. Więc póki co, teraz mamy prawie 500 kart (Przygody + Podziemia) i zaledwie niecałe 10 Smoków. Więc jak raz zwiększy Życie, max 2 razy, to i tak wszystko. A poza Smokami, to Miecz jest całkowicie bezużyteczny. Szczerze mówiąc, to bym się nawet zastanawiał, czy nie dopisać mu, iż dodaje 1 punkt do Siły w czasie walki.

Cytat:
Chocobo - Czy to naprawde wymaga komentarza? Gra sie wtedy zmienia z walki o Korone Wladzy w walke o Chocobo.


Znów mamy do czynienia z kwestią posiadania bajońskich ilości złota, aby coś ten Chocobo konkretnego w grze robił. Ceny ma tak bardzo zaporowe, że jedynie, gdy naprawdę nie masz na co tego złota wydać, to możesz zrobić z niego Przyjaciela 5/5, abyśmy mieli ten jeden dodatkowy pun k Życia w czasie walki na Koronie Władzy.

Cytat:
Odczytujac znaczenie kart nie probowalem domyslac sie co autor mial na mysli tylko bralem wszystko doslownie tak jak jest. Dodatkowo porownuje je z orginalnimi kartami nie biorac pod uwage zadnych innych autorskich dodatkow.


Rozumiem, fakt, że moje karty, w zasadzie każdy set z osobna, nie tylko ten jeden, wprowadzają do gry tylko i wyłącznie utrudnienia. Grając z moimi setami gra staje się bardzo trudna, na wiele godzin, kiedyś nawet w ciągu około 1 godziny zginęło 5 moich Poszukiwaczy. Ale dlatego też tworzę karty, które dają coś konkretniejszego dla Poszukiwaczy, które dają im minimalną większą szansę na przetrwanie w tym bardzo nieprzyjaznym świecie Magii i Miecza. Zresztą właśnie Progenitus jest takim przykładem, przykładem na to, że możesz być nawet chodzącym bogiem po Krainach, a kosa zawsze trafi na kamień. W nich nie ma takiego sielskiego klimatu, który możesz uraczyć w oryginalnej grze - tam jest brutalna walka o przeżycie do poranka następnego dnia.

Niemniej, bardzo dziękuję za Twoją opinię. Opinie, nawet negatywne, bardzo pomagają w ulepszaniu setów. Gdy autor wie, co dla innych graczy jest lub może być problemem, to w przyszłości i w następnych setach może próbować uniknąć poprzednich błędów. A będzie ich wtedy świadomy, gdy ktoś mu je powie. Dlatego jeszcze raz dziękuję za Twoją opinię i pozdrawiam.
 
 
Sir Joker
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Sty, 2010   

Cytat:
Co do Eliksiru...

Wyraznie napisales ze kopie tych eliksirow maja byc w talii przygod wiec co do tego ma koszt zakupu?

Cytat:
Nie każda partia musi się zakończyć wygraną któregoś z Poszukiwaczy. Moim prywatnym zdaniem powinno być więcej takich kart, które powodują znaczne pogorszenie się sytuacji Poszukiwaczy. Zauważmy, że w świecie pełnym magii i potworów powinny być również jakieś silniejsze istoty, czy też zdarzenia, z którymi Poszukiwacze po prostu nie dadzą sobie rady - Poszukiwacze są tylko ludźmi, a nie herosami. A i nawet herosi czasem umierają. Nie ze wszystkimi przeciwnościami losu można wygrać...

M nie wydaje sie ze fajnie jest wyciagac karty na ktorych w zasadzie jest napisane "koniec gry, przegraliscie" bo przynajmniej u mnie jak ktos ma powyzej 10 punktow sily to idzie po korone. Moge zrozumiec potwora ktory krazy po okolicy i zabira punkt zycia kazdemu kto na niego natrafi ale nie takie cos.

Cytat:
Ano właśnie, każdy set przeciętnie daje nam 100 kart w tym max 2 karty Smoków. Więc póki co, teraz mamy prawie 500 kart (Przygody + Podziemia) i zaledwie niecałe 10 Smoków. Więc jak raz zwiększy Życie, max 2 razy, to i tak wszystko. A poza Smokami, to Miecz jest całkowicie bezużyteczny. Szczerze mówiąc, to bym się nawet zastanawiał, czy nie dopisać mu, iż dodaje 1 punkt do Siły w czasie walki.

U mnie przynajmniej smoki leza dosc dlugo bo malo kto chce ryzykowac z nimi walke mimo ze nagroda jest niemala (punkt sily). Ktos z ta zabawka by chodzil i je zbieral.

Cytat:
Znów mamy do czynienia z kwestią posiadania bajońskich ilości złota, aby coś ten Chocobo konkretnego w grze robił. Ceny ma tak bardzo zaporowe, że jedynie, gdy naprawdę nie masz na co tego złota wydać, to możesz zrobić z niego Przyjaciela 5/5, abyśmy mieli ten jeden dodatkowy pun k Życia w czasie walki na Koronie Władzy.

Byc moze to tylko kwestia niejasnego opisu; nigdzie nie jest napisane czy nie mozna kilka razy wykupic to samo. Po drugie placenie "w naturze" znacznie upraszcza sprawe jego dopakowania. Szczegulnie jak sie gra ghulem.
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Sty, 2010   

Sir Joker doskonale Cie rozumiem i w większości się z Tobą zgadzam ale...
Dodatku autorskie mają to do siebie że robią je różni gracze, którzy różnie grają w TMIM.
Nemomon akurat gra z masą dodatków autorskich i u niego głównym celem gry wcale nie jest zdobycie Korony Władzy. Nie podoba mi się taka wizja gry i nigdy nie będą grać z jego dodatkami.

U mnie też posiadając już Talizman (Gram z dodatkiem Zadania Czarownika i Modyfikacje) oraz około 15 Siły/Mocy gracze wybierają się po Koronę Władzy.
Dodatki te utrudniają nie tylko samo zdobycie Talizmana jak i całą grę.
Przy czym, sprawiają iż gra robi się jeszcze bardziej grywalna i zacięta.
Prawie każda gra kończy się walką na obszarze Korony Władzy. (Gra dla 2 Poszukiwaczy trwa około 1,5-2,5h)

Wszystkie te dodatki istnieją praktycznie już od 15 lat, bo tyle gram w Magie i Miecz więc, są to w większości przetestowane aspekty.
 
 
Sir Joker
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Sty, 2010   

Te karty zostaly tu przedstawione tak jakby mozna je bylo po prostu dolaczyc do orginalnej gry. Dlatego ostrzeglem potencjalnych zainteresowanych. Jesli sa czescia wiekszej calosci ze zmienionymi zasadami robienie osobnego watku bez podawania na wstepie zeby ich nie dolaczac do gry od tak jest mylace.

Co do Twoich modyfikacji wiekszych zastrzezen nie mam, nie grami z nimi i w najblizszym czasie nie zamierzam ale sa w miare logiczne.
Sam kozystam z dwoch wlasnych; gracz musi okreslic 4 przedmioty ktore ma "na sobie", z przedmotow ktore niesie mul itp nie mozna kozystac ale w kazdej chwili mozna zmienic wykozystywane przedmioty (tak jak druid charakter). Podobnie limit dla przyjaciol z których w jednym momencie sie kozysta wynosi 1. Do dodaje czasem elementu taktycznego co lepiej jest wykozystac wykozystac w danej chwili.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 13