  | 
               
                  galakta.pl
                   
                  Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		Rzucanie Zaklęć | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Kufir [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sro 27 Sty, 2010   Rzucanie Zaklęć
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Właśnie, czytając forum często spotykam się z sytuacjami gdy gracze mają problemy z Rzucaniem zaklęć w grze.  Wg. instrukcji możemy w jednej turze rzucić tyle zaklęć ile mieliśmy na rozpoczęciu tury. I tutaj pojawiają się różne nie przywdziane sytuacje z którymi gracze nie wiedzą jak sobie poradzić.
 
 
 
Sam gram w Magię i Miecz o 1987 roku i NIGDY nie miałem problemu z Zaklęciami.
 
A to dlatego iż od zawsze gram z prosta zasadą:
 
 
MOŻEMY RZUCIĆ TYLKO JEDNO ZAKLĘCIE NA TURĘ!
 
Wyjątkiem od tej reguły są zaklęcia typu: Odbicie, Rozproszenie Magii czy też niewidzialność itp.
 
 
 
Sprawdza się to znakomicie, a co ważniejsze unikamy sytuacji typu:
 
 
Rzucamy na przeciwnika zaklęcie Teodify, rzut nam się nie spodobał, poświęcamy punkt losu ale rzucamy zaklęcie Zrządzenie Losu i ... No właśnie 100% pewności że przeciwnik jest już Ropuchą.
 
 
 
Polecam przetestować. Zapewniam że sprawdza się znakomicie.
 
Pozdrawiam! | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Nemomon [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sro 27 Sty, 2010   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja powiem tak, fakt, nieczęsto mi się zdarza nie znaleźć wyjścia z danej sytuacji, zawsze potrafię wyinterpretować sytuację, aczkolwiek po graczach, którzy grają grubo ponad 10 lat można by się było tego spodziewać.
 
 
Swego czasu nabawiłem się tragicznego uzależnienia i sporo grywałem w Tragica (MtG) i wiele swoich interpretacji obieram na mechanice tej gry. Pokrótce w Tragicu każda faza jest podzielona na stepy, kroki i w każdej tej fazie można zagrać daną kartę albo umiejętność. Wiele z tych kroków przechodzi się bardzo szybko, ale czasami są ważne w jakim momencie umiejętność/spell jest zagrywany.
 
Dzieląc tury TMiMa, czy nawet MiMa/MMa na takie wirtualne kroczki jest o wiele łatwiej interpretować zasady. Ważne w tym wszystkim jest to, że to aktywny gracz, czyli ten, którego jest tura, decyduje, kiedy dane kroki się skończą. Ma to bardzo istotne znaczenie w przypadku kart/efektów, które mogą być odpalone w danej fazie (np. na początku tury, albo przed rozpoczęciem walki), kiedy to my sami decydujemy w jakiej kolejności użyjemy efektów oraz w jakiej kolejności zostaną one rozpatrzone. W przypadku Zaklęć dorzucanych przez innych graczy, to zasada stosu - LIFO (Last In, First Out) sprawdza się idealnie.
 
 
Osobiście jednak w nowej edycji Zaklęć nie lubię, że mało jest "Cast as required", a bardzo dużo "Cast at the beginning of..", przez co sporoa część strategii rzucania Zaklęciami poszła w zapomnienie :/ | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Nemomon [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sro 27 Sty, 2010   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                 | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |