|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań |
Autor |
Wiadomość |
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015
|
|
|
Kobersky napisał/a: |
1. Postać Elementalista (z dodatku Miasto). Ma chłopak taką wyjątkową zdolność, że korzysta z żetonu losu jako swojego znacznika żywiołu, który dodaje mu albo do siły albo do mocy w zależności od strony, na którą jest znacznik odwrócony. Pytanie: Czy żeton losu służący jako znacznik żywiołu wciąż jest żetonem losu i może być utracony w wyniku jakiegoś efektu | Nie. Wprawdzie używasz znacznika losu, ale jako czegoś innego. Nie jest to ZL i nie wchodzi w interakcje z innymi zasadami.
Kobersky napisał/a: | 2. Karta "Dom Mądrości" (miejsce, chyba z dodatku Kraina Ognia). | Karta działa tak:
Najpierw decydujesz czy tracisz turę. Jeśli nie, badanie tej karty się kończy.
Jeśli tak, podejmujesz następną decyzję:
albo dobierasz zaklęcie jeśli pozwala ci na to twoja moc
albo odrzucasz zaklęcie i dostajesz 1 punkt mocy
koniec |
|
|
|
|
Mstr [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016
|
|
|
Sytuacja taka - gram Pradawnym Dębem. Trafiam na Puszczę i losuję kartę przygód. Trafiam na Syrenę. Koniec tury - dostaję życie, bo kończę turę na obszarze puszczy. Czy w następnej turze (którą tracę przez syrenę, ale również kończę w puszczy) dostaję życie czy omija mnie to? |
|
|
|
|
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Cze, 2016
|
|
|
Mstr napisał/a: | Sytuacja taka - gram Pradawnym Dębem. Trafiam na Puszczę i losuję kartę przygód. Trafiam na Syrenę. Koniec tury - dostaję życie, bo kończę turę na obszarze puszczy. Czy w następnej turze (którą tracę przez syrenę, ale również kończę w puszczy) dostaję życie czy omija mnie to? | Nigdzie w instrukcji nie jest wyraźnie napisane czy stracone tury liczą się jako tury. Twój przykład to tylko wierzchołek góry lodowej, np inny przykład to czy gracz zmieniony w żabę który straci turę jest żabą 2 czy 3 tury.
Konsensus na forum FFG jest taki że lepiej liczyć stracone tury wciąż jako tury, więc jeśli chcesz grać w ten sposób to dąb dostanie 2 życia. |
|
|
|
|
paz [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 29 Cze, 2016
|
|
|
Cześć, nie wiem czy pytanie powinno byc zadane tutaj czy w pytaniach o zasady ale...
Kupiłem ostatnio dodatek żniwiarz i są tam karty czarownika. Według galakty żniwiarz to dodatek samodzielny (http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/talisman-magia-i-miecz/talisman-zniwiarz/). Są jednak karty czarownika (np. udaj się do miasta), które do końca nie wiem jak interpretować i wnioskuje, że potrzebne są jakieś dodatki (np. miasto).
Czy mógł by mi ktoś powiedzieć co trzeba zrobić w kartach:
- Udaj się do miasta - zadanie mówi o jakiejś szkatułce i fontannie i nie wiem o co tutaj chodzi
- Udaj się na przeklętą polanę - zadanie mówi o tym, żeby z przeklętej polany udać się do wiedźmowego drzewa ale nie znalazłem nic co by się tak nazywało
Opis kart: http://boardgamegirl.pl/w...C_1531.NEF_.jpg
Dzięki! |
|
|
|
|
Berni77 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 29 Cze, 2016
|
|
|
Cześć,
Nie potrzebujesz innych dodatków by wypełnić zadania ze "Żniwiarza".
Udaj się do miasta - po wejściu na pole miasta zadanie uważa się za wykonane i odbierasz nagrodę.
Udaj się na na Przeklętą Polanę - tak samo jak w przypadku miasta. Wejście na pole uznawane jest za wykonanie zadania.
Dodatkowe opisy na kartach to po prostu opisy fabularne, które tworzą dodatkowy klimat podczas rozgrywki.
Jeżeli w innych dodatkach będziesz miał zrobić coś więcej (położyć znacznik, itp.) to będzie to wyraźnie zaznaczone pod tekstem fabularnym. |
|
|
|
|
Rufusabcd [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016
|
|
|
Cześć,
Znajde tutaj kogoś kto podjąłby się pomalowania kilku figurek z talismana ? |
|
|
|
|
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016
|
|
|
paz napisał/a: | Cześć, nie wiem czy pytanie powinno byc zadane tutaj czy w pytaniach o zasady ale...
Kupiłem ostatnio dodatek żniwiarz i są tam karty czarownika. Według galakty żniwiarz to dodatek samodzielny (http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/talisman-magia-i-miecz/talisman-zniwiarz/). Są jednak karty czarownika (np. udaj się do miasta), które do końca nie wiem jak interpretować i wnioskuje, że potrzebne są jakieś dodatki (np. miasto).
Czy mógł by mi ktoś powiedzieć co trzeba zrobić w kartach:
- Udaj się do miasta - zadanie mówi o jakiejś szkatułce i fontannie i nie wiem o co tutaj chodzi
- Udaj się na przeklętą polanę - zadanie mówi o tym, żeby z przeklętej polany udać się do wiedźmowego drzewa ale nie znalazłem nic co by się tak nazywało
Opis kart: http://boardgamegirl.pl/w...C_1531.NEF_.jpg
Dzięki! | Drobnym potknięciem w Talizmanie (zarówno polskiej jak i angielskiej wersji) jest to że obszar Miasto na planszy głównej nazywa się tak samo jak dodatek i plansza Miasto. Jak ktoś nie jest mocno w temacie to może wtedy pomylić jedno z drugim. Nie ma tego problemu w przypadku Gór, Lasu (przynajmniej w oryginale - na planszy głównej to forest, dodatek to woodland) i Podziemi. |
|
|
|
|
ragnar lotbrog [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 19 Lis, 2016
|
|
|
Hej.
Czy postać korzystająca ze swojej specjalnej zdolności podczas jednej tury może dodatkowo zaatakować gracza albo rozpatrzyć miejsce. Przykład: złodziej kradnie przedmiot, czarownica przyjaciela, łowca nagród trofea. Czy mogą od razu po tym atakować? Albo rozpatrzyć miejsce.
Drugie pytanie dotyczy brodawki.
Przykład: złodziej kradnie przedmiotu Innemu poszukiwaczowi, który ma przyjaciela brodawke, czy po takiej akcji złodziej rzuca kością za brodawke?
Przykład 2: gracz wymienia przedmioty z innym graczom wykorzystując do tego przekupke, czy musi rzucać za brodawke? |
|
|
|
|
arthan [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 19 Lis, 2016
|
|
|
Hej,
Odpowiedź na pytanie 1: nie
Instrukcja str.9
"Kiedy Poszukiwacz zakończy ruch, musi albo a) odbyć spotkanie
wynikające z obszaru, na którym się znalazł albo b) spotkać innego
Poszukiwacza, który przebywa na tym samym obszarze."
"Spotkanie innego Poszukiwacza zawsze odbywa się na jeden z
dwóch sposobów. Poszukiwacz, którego trwa tura, może albo zaatakować
innego Poszukiwacza albo użyć na nim swoją specjalną zdolność."
Czyli gdy korzystamy ze specjalnej zdolności to spotykamy danego poszukiwacza i nie możemy już rozpatrywać miejsc czy spotykać go w inny sposób np. atakując.
Co do brodawki wydaje mi się, że złodziej powinien rzucić kością, spotkanie to spotkanie
Z Przekupką mam pewne wątpliwości. Muszę się upewnić |
|
|
|
|
|
|