galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań
Autor Wiadomość
megoviator 


Wiek: 29
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 13
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 06 Lis, 2014   

Cytat:
Q1: Czy jeśli Poszukiwacz nie posiada zdolności walki psychicznej to może walczyć na moc z Orlim Królem, Panem Ciemności oraz innymi wrogami posiadającymi oba parametry?

Tak.
Cytat:
Q2: "Poszukiwacz musi wykonać zadanie, którego się podjął, natychmiast, kiedy będzie to w stanie zrobić."

Nie musisz niezwlocznie starac sie wykonac tych zadan, przy pierwszej mozliwej okazji zadanie zostanie wykonane tj. zostaniesz natychmiast teleportowany do jaskini czarownika po pokonaniu smoka/wejsciu na przekleta polane etc. Po prostu nie mozna kontynuowac tury jesli spelnisz kryteria danego zadania.
Cytat:
Q3: Czy Druid może zmieniać charakter po wylosowaniu kart i zapoznianiu się z ich treścią?

Tak.
Cytat:

Q4: Czy na pewno początkowa wartość Siły i Mocy to wartość podana na karcie postaci czy jednak dodaje się zdobyte punkty/pionki ?

Poczatkowa wartosc sily/mocy to wartosc podana na karcie postaci.
 
     
Aganesu 

Wiek: 26
Dołączyła: 28 Lis 2014
Posty: 3
Wysłany: Pią 28 Lis, 2014   

Dzisiaj grałam w talizman i wdarlo mi sie kilka problematycznych kart ktorych nie zrozumiałam

Q: Trafiam na karte wroga który ma taką samą siłą na wstępie co ja (sobowtór) czy karta dnia i nocy (dodatek wilkołak) oddziałuje na niego czy nie?

Q: Karta: Cukierki i psikusy jej znaczenie: Jeśli trafisz na obszar, na którym znajduje się inny Poszukiwacz, możesz mu odebrać jeden wybrany przez ciebie Przedmiot i oddać mu tę kartę. Będzie to twoje spotkanie w tej turze.
I teraz moje pytanie pierwsze czy mogę odebrać poszukiwaczowi jaki chce przedmiot i dać mu ten + wdać się z nim walkę? Drugie pytanie stoję np na obszarze pola i na ten obszar trafia inny poszukiwacz czy na początku mojej tury mając tą karte moge ja urzyć? Trzecie pytanie czy tą kartą mogę zabrać ukrytą kieszeń?

Q: Karta: Niosący pochodnię: Amazonka ma możliwość ponowić walkę jeśli ją przegrała lub zremisowała, ta karta sprawia że jeśli przegram walkę ponoszę wszystkie kary związane z tą porażką, ale zamiast kończyć turę mogę zaatakować tę istotę ponownie czy amazonka może w tedy znowu korzystać z swojej umiejętności niezaakceptowania wyniku walki?

Q: Karta: Psotny diablik: Jeśli podczas tej karty wyrzucę 5 lub 6 mogę odebrać jeden wybrany przeze mnie przedmiot dowolnemu poszukiwaczowi czy mogę dzięki temu odebrać innemu poszukiwaczowi Ukrytą kieszen? Bo na karcie piszę że nie mogę zabrać przedmiotu który jest w niej za pomocą specjalnej zdolności i zaklęcia ale kieszeni chyba się to nie dotyczy.

Q: Czy złodziej może ukraść ukrytą kieszeń bez przedmiotu?
 
     
megoviator 


Wiek: 29
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 13
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 28 Lis, 2014   

Cytat:
Q: Trafiam na karte wroga który ma taką samą siłą na wstępie co ja (sobowtór) czy karta dnia i nocy (dodatek wilkołak) oddziałuje na niego czy nie?

oddzialuje, gdyz karta czasu odejmuje/dodaje 1 punkt wzgledem skutecznosci ataku istoty (parametr + rzut koscia), a nie samej sily/mocy.

Cytat:
Q: Karta: Cukierki i psikusy jej znaczenie: Jeśli trafisz na obszar, na którym znajduje się inny Poszukiwacz, możesz mu odebrać jeden wybrany przez ciebie Przedmiot i oddać mu tę kartę. Będzie to twoje spotkanie w tej turze.
I teraz moje pytanie pierwsze czy mogę odebrać poszukiwaczowi jaki chce przedmiot i dać mu ten + wdać się z nim walkę?

uzywajac tego przedmiotu spotykasz poszukiwacza w tej turze, wiec nie mozesz juz podjac walki/badac obszaru.


Cytat:
Drugie pytanie stoję np na obszarze pola i na ten obszar trafia inny poszukiwacz czy na początku mojej tury mając tą karte moge ja urzyć?

nie mozesz, poniewaz to Ty musisz trafic na obszar zajmowany przez innego poszukiwacza.

Cytat:
Trzecie pytanie czy tą kartą mogę zabrać ukrytą kieszeń?

mozesz, ukryta kieszen nie moze zostac odebrana poprzez specjalna zdolnosc poszukiwacza, zaklecie lub wygrana walke/walke psychiczna. zatem mozesz ja odebrac uzywajac przedmiotu.

Cytat:
Q: Karta: Niosący pochodnię: Amazonka ma możliwość ponowić walkę jeśli ją przegrała lub zremisowała, ta karta sprawia że jeśli przegram walkę ponoszę wszystkie kary związane z tą porażką, ale zamiast kończyć turę mogę zaatakować tę istotę ponownie czy amazonka może w tedy znowu korzystać z swojej umiejętności niezaakceptowania wyniku walki?

nie widze przeszkod.

Cytat:
Q: Karta: Psotny diablik: Jeśli podczas tej karty wyrzucę 5 lub 6 mogę odebrać jeden wybrany przeze mnie przedmiot dowolnemu poszukiwaczowi czy mogę dzięki temu odebrać innemu poszukiwaczowi Ukrytą kieszen? Bo na karcie piszę że nie mogę zabrać przedmiotu który jest w niej za pomocą specjalnej zdolności i zaklęcia ale kieszeni chyba się to nie dotyczy.


mozesz, analogicznie do cukierkow i psikusow (nie korzystasz z efektu zabraniajacego odebranie ukrytej kieszeni). a ta niemoznosc odebrania przedmiotu znajdujacego sie w ukrytej kieszeni poprzez wymienione na jej karcie efekty tyczy sie takze samej kieszeni.

Cytat:
Q: Czy złodziej może ukraść ukrytą kieszeń bez przedmiotu?

nie moze, gdyz wykorzystywalby wtedy swoja specjalna zdolnosc. karta precyzuje, ze tym sposobem nie moze zostac odebrana zarowno kieszen jak i ewentualny przedmiot, ktory sie w niej znajduje.
 
     
Aganesu 

Wiek: 26
Dołączyła: 28 Lis 2014
Posty: 3
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014   zaklęcie

Q: Karta zaklęcia: Przyzwanie zaklęcia. To zaklęcie mogę rzucic po tym, gdy który kolwiek Poszukiwacz rzuci jakieś zaklęcie. Zamiast odkładać je na stos kart odrzuconych mogę je zatrzymać. Czy tym zaklęciem mogę zdobyć zaklęcie Zniszczenia magii, które zostało rzucone i uniemozliwia rzucania innych zaklec
 
     
megoviator 


Wiek: 29
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 13
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014   Re: zaklęcie

Aganesu napisał/a:
Q: Karta zaklęcia: Przyzwanie zaklęcia. To zaklęcie mogę rzucic po tym, gdy który kolwiek Poszukiwacz rzuci jakieś zaklęcie. Zamiast odkładać je na stos kart odrzuconych mogę je zatrzymać. Czy tym zaklęciem mogę zdobyć zaklęcie Zniszczenia magii, które zostało rzucone i uniemozliwia rzucania innych zaklec


slowo klucz po rzuceniu zaklecia wskazuje na to, ze efekt zniszczenia magii zostal wprowadzony do gry, zatem uniemozliwia rzucanie innych zaklec.
 
     
Aganesu 

Wiek: 26
Dołączyła: 28 Lis 2014
Posty: 3
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   

Dostalam od rodzicow dodatek miasto i troche nie za bardzo rozumiem postaci majsterkowicz mam co do niego pare pytan
1. Czy moze on wszystkie przedmioty bez ograniczen zamieniac w mechanicznych przyjaciol co oznacza ze nie potrzebuje on zadnego mula ani konia z wozem do ich noszenia bo traktowani sa jako przyjaciele czy ograniczenie tez jego sie tyczy
2. Czy inny poszukiwacz moze zabrac mu takiego mechanicznego przyjeciela?
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Sob 27 Gru, 2014   

Aganesu napisał/a:
Dostalam od rodzicow dodatek miasto i troche nie za bardzo rozumiem postaci majsterkowicz mam co do niego pare pytan
1. Czy moze on wszystkie przedmioty bez ograniczen zamieniac w mechanicznych przyjaciol co oznacza ze nie potrzebuje on zadnego mula ani konia z wozem do ich noszenia bo traktowani sa jako przyjaciele czy ograniczenie tez jego sie tyczy
2. Czy inny poszukiwacz moze zabrac mu takiego mechanicznego przyjeciela?


Cześć,

1. Może zamienić wszystkie Przedmioty w Przyjaciół.

2. Nie może.

Pozdrawiam,
Marcin
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
Muzykm

Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 1
Wysłany: Wto 06 Sty, 2015   

Q: Czy jeśli to ja zaatakuję czarownicę, zabiera mi ona przyjaciela?

Q: Czy zabójca może próbować zasztyletować KAŻDĄ istotę tj. każdą kartę wroga, istotę wynikającą z pola itd? Można wtedy normalnie zbierać trofea?
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Sro 07 Sty, 2015   

Muzykm napisał/a:
Q: Czy jeśli to ja zaatakuję czarownicę, zabiera mi ona przyjaciela?

Q: Czy zabójca może próbować zasztyletować KAŻDĄ istotę tj. każdą kartę wroga, istotę wynikającą z pola itd? Można wtedy normalnie zbierać trofea?


1. Czarownica może wykorzystywać tę zdolność, kiedy napotka Poszukiwacza, a nie kiedy jest napotykana przez Poszukiwacza.

2. Może sztyletować każdą istotę. Z istoty nie ma trofeum, jedynie z Wroga jest. I tak, trofeum z Wroga normalnie zabiera.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
Gonzalez88 

Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 1
Wysłany: Sob 30 Maj, 2015   Pytania odnośnie Majsterkowicza

Q: Czy Majsterkowicz może zamieniać Magiczne Przedmioty w automatycznych Przyjaciół, w ten sam sposób, co Przedmioty?

Q: Czy Przedmioty i ew. Magiczne Przedmioty zamienione w automatycznych przyjaciół mogą zostać odebrane Majsterkowiczowi (np. za pomocą czaru mesmeryzm lub za pomocą zdolności Omamienie Czarodziejki)? Czy stają się wtedy na nowo Przedmiotami?
 
     
Xan 


Wiek: 26
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   Re: Pytania odnośnie Majsterkowicza

Gonzalez88 napisał/a:
Q: Czy Majsterkowicz może zamieniać Magiczne Przedmioty w automatycznych Przyjaciół, w ten sam sposób, co Przedmioty?

Tak.

Gonzalez88 napisał/a:

Q: Czy Przedmioty i ew. Magiczne Przedmioty zamienione w automatycznych przyjaciół mogą zostać odebrane Majsterkowiczowi (np. za pomocą czaru mesmeryzm lub za pomocą zdolności Omamienie Czarodziejki)? Czy stają się wtedy na nowo Przedmiotami?

Przedmioty, który zostały zamienione w Przyjaciół nie mogą zostać odebrane za pomocą specjalnych zdolności ani w wyniku Zaklęcia.

Tutaj notka z oficjalnego FAQ'a:
Cytat:
Karty które stają się Przyjaciółmi

Niektóre karty i specjalne zdolności pozwalają Poszukiwaczowi
zabrać karty jako Przyjaciół, nawet jeśli rodzaj karty jest
inny. Na przykład specjalna zdolność Minstrela pozwala mu
oczarowywać Zwierzęta, aby przyłączały się do niego jako
Przyjaciele. Poszukiwacz, który ma w swoim obszarze gry
takich Przyjaciół, traktuje ich jak normalnych Przyjaciół,
z wyjątkiem tego, że nie może ich porzucić. Jeśli inny Poszukiwacz
posiada zdolność, która wpływa na Przyjaciół, nie
może on wybrać karty która stała się Przyjacielem.

Przykład: Poszukiwacz nie może rzucić Zaklęcia Mesmeryzmu, aby
zabrać jedno ze Zwierząt oczarowanych przez Minstrela, ponieważ jest
ono Przyjacielem jedynie dla Minstrela.

Jeśli Poszukiwacz zostanie zmuszony do porzucenia lub pozostawienia
karty, która stała się Przyjacielem (np. na obszarze
Celi w Podziemiach, przez zamianę w Ropuchę albo jeśli
Poszukiwacz zostanie zabity), zamiast tego należy odrzucić
takiego Przyjaciela.


Pozdrawiam,
Kamil
_________________
Talisman: Digital Edition!
 
 
     
galendae 

Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 2
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   

Witam serdecznie!!
mam pytanie dotyczące Mrocznej Kultyski". Dotyczy drugiej zdolnośći.

1. czy "zabicie wroga" jest również zabiciem wroga w losowym miejscu wynikającym z instrukcji obszaru, czy tylko z karty zdarzeń?

2. czy zabity ów wróg nadal liczy się jako trofeum i czy nadal po zebraniu 7 pkt. możemy wymienić na pkt siły/mocy?

3. czy to nie jest przegięcie? :wink:

Slava!!
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   

galendae napisał/a:
Witam serdecznie!!
mam pytanie dotyczące Mrocznej Kultyski". Dotyczy drugiej zdolnośći.

1. czy "zabicie wroga" jest również zabiciem wroga w losowym miejscu wynikającym z instrukcji obszaru, czy tylko z karty zdarzeń?

2. czy zabity ów wróg nadal liczy się jako trofeum i czy nadal po zebraniu 7 pkt. możemy wymienić na pkt siły/mocy?

3. czy to nie jest przegięcie? :wink:

Slava!!



Cześć,

1. Wrogowie są reprezentowani jedynie przez karty. Przeciwnicy na obszarach są istotami. Więc Kultystka otrzymuje bonus jedynie za pokonanie Wrogów z kart (i Poszukiwaczy).

2. Tak.

3. Różne są opinie. Z reguły ci, którzy grają Kultystką uważają, iż "nie". Z kolei ci, którzy grają przeciw Kultystce uważają, iż "tak". Więc jak zwykle punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, a w tym konkretnym przypadku nawet dosłownie ;) .

Pozdrawiam,
Marcin
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
galendae 

Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 2
Wysłany: Nie 31 Maj, 2015   

hahahaha racja :D No nic trzeba ją ciukać zanim urośnie w siłę po prostu, albo szczęsliwie wylosować :wink: pozdrawiam dzięki za odp.
 
     
Kobersky 

Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 1
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015   

Witam
Szukałem lecz nie znalazłem odpowiedzi na 2 nurtujące mnie pytania. Mamy mocno podzielone zdania w gronie znajomych co do dwóch rzeczy:

1. Postać Elementalista (z dodatku Miasto). Ma chłopak taką wyjątkową zdolność, że korzysta z żetonu losu jako swojego znacznika żywiołu, który dodaje mu albo do siły albo do mocy w zależności od strony, na którą jest znacznik odwrócony. Pytanie: Czy żeton losu służący jako znacznik żywiołu wciąż jest żetonem losu i może być utracony w wyniku jakiegoś efektu (np. zdarzenia nakazującego pozbycia się wszystkich żetonów losu)? Tym samym pojawia się pytanie: ile żetonów losu właściwie powinien pobrać na początku gry? I jeszcze kilka innych pytań ale powinny się same rozwikłać po udzieleniu odpowiedzi na pierwsze pytanie.

2. Karta "Dom Mądrości" (miejsce, chyba z dodatku Kraina Ognia). Niestety Informacja podana na karcie może być dwojako rozumiana. Również niestety nie mogę przepisać treści ale idzie to mniej więcej tak: Gracz może wydać 1 SZ i stracić następną kolejkę. Jeżeli się na to zdecyduje może wylosować zaklęcie, lub oddać zaklęcie i otrzymać punkt mocy.

Wiadomym jest, że gracz musi wydać 1 SZ i stracić kolejkę, dalej jednak mamy 2 opcje interpretacji:
a) niezależnie czy gracz wziął czy oddał zaklęcie otrzymuje punkt mocy
b) tylko gracz, który odda zaklęcie otrzymuje punkt mocy (graczowi, który losował zaklęcie punkt mocy już nie przysługuje)

Z góry dzięki za odpowiedź.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 13