galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań
Autor Wiadomość
Agudo82

Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 3
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012   

Witam, zgodnie z zapisami instrukcji do dodatku Góry, walka z Orlim Królem przebiega normalnie z tym, że przyjaciele, przedmioty, zaklęcia nie mogą walczyć zamiast Poszukiwacza. Jak to interpretować?
1. Nie walczą zamiast tzn nie dodają siły/mocy etc. Czyli nie bierzemy ich pod uwagę w rozgrywce?
2. Nie walczą czyli nie wyręczają w walce?
3. Czy magiczne przedmioty są w grupie "przedmioty"?

Dziękuję
Tomek :wink:
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012   

Uszanowanie,

Niektórzy Przyjaciele (jak Przyjacielski gigant z Gór) walczą zamiast Poszukiwacza. Z podobną zdolnością mogą się również Przedmioty lub Zaklęcia (przykładowo seria Zaklęć Przywołań z Żniwiarza). Te katy nie mogą walczyć zamiast Poszukiwacza. Poszukiwacz musi osobiście zmierzyć się z Orlim Królem. Przyjaciele, którzy dodają jakieś punkty do atrybutów wciąż je dodają.

Tak, Magiczne Przedmioty są w grupie "Przedmioty". Jeżeli jakaś instrukcja mówi tylko i wyłącznie o Przedmiotach, należy również ją odnieść do Magicznych Przedmiotów.

Pozdrawiam,
Nemomon
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
Agudo82

Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 3
Wysłany: Pią 22 Cze, 2012   Drobiazgi

Witam,
To jeszcze jedno małe pytanko ;)
Czy "drobiazgi" są również traktowane jak przedmioty. Jeżeli np. jakieś zdarzenia każe porzucić przedmioty, czy drobiazgi również?

Pozdrówka
Tom
 
     
Xan 


Wiek: 26
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 22 Cze, 2012   

Dokładną odpowiedź na swoje powyższe pytanie znajdziesz w instrukcji do Gór.

Instrukcja Gór:
Cytat:
Drobiazgi to specjalne Przedmioty występujące w talii Gór, wyszczególnione poprzez słowo kluczowe Drobiazg wydrukowane powyżej specjalnej zdolności karty.

Drobiazgi traktuje się tak samo, jak zwykłe Przedmioty, z tym tylko, że nie bierze się ich pod uwagę podczas obliczania limitu posiadanych Przedmiotów. Poszukiwacz może posiadać cztery normalne Przedmioty, a dodatkowo dowolną liczbę Drobiazgów.

Drobiazgi, tak jak inne Przedmioty, można porzucić, odrzucić, ukraść lub sprzedać.


P0zdr0,
Xan
_________________
Talisman: Digital Edition!
 
 
     
lokiblek 

Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 3
Wysłany: Pon 06 Sie, 2012   wampirzyca

Witam,
proszę o wyjaśnienie kwesti spec. zdolności wampirzycy ,
Q: niepamiętam dokładnie ale idzie to jakoś tak , że jeżeli znajduje się na obszarze z innym poszukiwaczem to może odebrać mu przyjaciela, kolega twierdzi ,ze muszę odbyć spotkanie i dopiero wtedy deklaruje użyć tej spec. zdolności,
Trochę mnie to dziwi , bo po pierwsze dokłanie pisze w tej zdolności , że wystarczy tylko że będe na danym obszarze co inny poszukiwacz , po drugie przy innych poszukiwaczach o podobnych zdolnościach jak złodziej czy czarownica pisze konkretnie że muszą kogoś spotkać , czyli odbyć spotkanie zgodnie z zasadami.
Czyli na logikę czemu przy wampierzycy też niepisze konkretnie że może zabrać przyjaciela innemu poszukiwczowi przy spotkaniu ? Tylko pisze , że musi znajdować się na tym samym obszarze. Czy to zamierzona różnica czy błąd w tłumaczniu ?
-niemam dostępu do eng. wersji
 
     
Dennis77

Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 8
Wysłany: Wto 20 Sie, 2013   

Q: Jeśli trafiam na teren lasu, a przebywa tam poszukiwacz i chcem z nim walczyc to musze najpierw rzucic, czy moge go zaatakowac bez koniecznosci rzucania ??
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Sro 21 Sie, 2013   

Dennis77 napisał/a:
Q: Jeśli trafiam na teren lasu, a przebywa tam poszukiwacz i chcem z nim walczyc to musze najpierw rzucic, czy moge go zaatakowac bez koniecznosci rzucania ??

Wybierasz - albo rzucasz albo atakujesz poszukiwacza.
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
stany

Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 3
Wysłany: Pon 16 Wrz, 2013   

Witam
Mam pytanie odnośnie przedmiotów a konkretnie, chodzi o bronie i pancerze....
Z tego co wiem to jedynie wojownik może korzystac z dwoch broni...
I tu pojawia sie pytanie, czy np. krasnolud moze nosic dwie bronie o ile pozwala mu na to ograniczenie (4 przedmioty, muł itp) Jedna dajaca buffa na moc a druga dajac buffa na sile?
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Pon 16 Wrz, 2013   

Nosić możesz co chcesz, jeśli pozwala Ci na to ilość przedmiotów/charakter. Przed konkretną walką/walką psychiczną wyraźnie mówisz jakich przedmiotów używasz, a konkretnie - jakiej broni. Jak masz jedną, to precyzujesz, czy ją używasz, czy nie. A jak masz kilka, to mówisz której używasz.
 
     
Kromka

Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 4
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013   

1. Choć wydaje się to oczywiste to czy żetonów losu można używać zawsze np. gdy rzucam za żniwiarza?

3. Gdy mam przyjaciela Ogara który może za mnie walczyć to gdy on przegra inny Poszukiwacz może mi zabrać przedmiot jako nagrodę?
4. Nie uważacie, że Kiścień z dodatku Miasto jest trochę przegięty?
 
     
gromski88 

Wiek: 31
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 58
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013   

Co do jedynki nie mozesz, poniewaz postac Zniwiarza nie posiada zetonow losu, pozostalych niestety nie kojarze
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Wto 17 Wrz, 2013   

Bzdur proszę tu nie opowiadać. To Poszukiwacz rzuca za spotkanie ze Żniwiarzem, więc może użyć żetonu losu, aby ponowić rzut.
Jeżeli ktokolwiek walczy za Poszukiwacza, to w wyniku przegranej walki zwycięzca nie odbierze niczego, bo pokonał Ogara, a nie Poszukiwacza.
 
     
JollyRoger1916 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 542
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: Sro 18 Wrz, 2013   

Żetonów losu technicznie można używać podczas spotkania żniwiarza, ale ja to banuję i jest wtedy ciekawiej :)
_________________
"Born to lose, live to win"
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Sro 18 Wrz, 2013   

Nie wiem, czy jest tak ciekawie, bo te kości od Talismana są chyba źle wyważone, bo "1" pada na nich dużo częściej niż inne wyniki. Natomiast ja miałem ostatnio wybitnego pecha i w jednej akcji zjadło mi Wróżkę z 4 punktami życia - przyszedł po mnie Wilkołak i 4 razy pod rząd wyrzuciłem "2" na kości (tracisz punkt życia i rzucasz ponownie). Rzucałem różnymi kościami... Z drugiej strony JollyRoger1916, jeśli dobrze pamiętam, to Ty lubisz grać z podwyższonym poziomem trudności, więc pewnie jest ok, jak trup ściele się gęsto :)
 
     
Niemir

Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 1
Wysłany: Wto 22 Paź, 2013   

Cytat:
Q1: Czy jeśli Poszukiwacz nie posiada zdolności walki psychicznej to może walczyć na moc z Orlim Królem, Panem Ciemności oraz innymi wrogami posiadającymi oba parametry?

Cytat:
Q2: "Poszukiwacz musi wykonać zadanie, którego się podjął, natychmiast, kiedy będzie to w stanie zrobić."
A: Czy jeśli posiadam zadanie, które nakazuje mi udać się na Przeklętą Polanę, a znajduję się obecnie w Krainie Zewnętrznej i tak na prawdę jedyną drogą jest Most Strażnika, to muszę podejmować próby przejścia na drugą stronę aż do skutku, czy mogę skorzystać z innych możliwości, próby wyrzucenia 6 w Gospodzie, albo czekać na możliwość zbudowania lub kupienia tratwy?
B: Czy jeśli posiadam zadanie "Zabij jednego smoka", a jakiś się znajduje na planszy to muszę się niezwłocznie udać się do niego i podjąć próbę pokonania go nawet jeśli sukces jest możliwy w przypadku kiedy ja wyrzucę 6 a smok 1 lub jeśli moja wygrana w ogóle nie jest możliwa?

Cytat:
Q3: Czy Druid może zmieniać charakter po wylosowaniu kart i zapoznianiu się z ich treścią?

Cytat:
Q4: Czy na pewno początkowa wartość Siły i Mocy to wartość podana na karcie postaci czy jednak dodaje się zdobyte punkty/pionki ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 12