galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań
Autor Wiadomość
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Wto 10 Lis, 2009   Nieoficjalny FAQ do TMIM - zbieranie pytań

Jako, że wydanie oficjalnego, stworzonego przez Fantasy Flight Games, FAQa się przeciąga i już teraz wiemy, iż będzie on zawierał pytania z dodatku Frostmarch, postanowiliśmy w międzyczasie stworzyć nasz własny FAQ. Należy zaznaczyć, iż jest to nieoficjalny FAQ, stworzony przez fanów. Ani Fantasy Flight Games, ani Galakta nie wyrazili zgody na jego publikację na ich własnych stronach.

Na pytania będą odpowiadać dwie osoby, które są odpowiedzialne za błędy (lub ich brak) w polskiej wersji językowej Talisman: Magia i Miecz. Tymi osobami są:

- 8janek8
- Nemomon

Wszystkie zadane pytania systematycznie będą dołączane do pierwszego postu, czyli do tego postu, i po jakimś miesiącu czy więcej zostaną opublikowane odpowiedzi w jednym pliku .pdf w zależności, kiedy skończą się zadawane pytania. Chciałbym zaznaczyć, iż na wszystkie pytania, by uniknąć ewentualnych nieporozumień spowodowanych przeszłymi błędnymi przetłumaczeniami, będziemy odpowiadać w oparciu o najbardziej oryginalną wersję gry, czyli angielską.

Chciałbym również zaznaczyć, iż ten temat nie jest moderowany, prosimy więc powstrzymywać się od wszelkich komentarzy, a jedynie zadawać pytania do tegoż FAQa. Wszelkie dyskusje na temat pytań bardzo prosimy umieszczać w tym temacie: http://www.forum.galakta.pl/viewtopic.php?t=1552. Mam nadzieję, iż rozumiecie, iż o wiele łatwiej się pracuje, gdy temat jest przejrzysty, nie gdy jest pełny zbędnych komentarzy. Dziękujemy za współpracę.

Możecie zadawać pytania do wszystkich możliwych edycji oraz rozszerzeń Talisman: Magia i Miecz. W szczególności dotyczy to:

- Talisman: Magia i Miecz (Talisman 4th Revised Edition) \\ (TMiM)
- Talisman: Magia i Miecz Żniwiarz (Talisman: The Reaper Expansion) \\ (TR)
- Talisman: Magia i Miecz Podziemia (Talisman: The Dungeon Expansion) \\ (TD)
- Talisman: The Frostmarch Expansion (Talisman: The Frostmarch Expansion) \\ (TF)
- Inne promo karty wydane przez Fantasy Flight Games \\ (TP)

W nawiasie podane są skróty dodatków. Bardzo prosimy, aczkolwiek nie wymagamy, aby w miarę możliwości w nawiasie obok nazwy karty zaznaczyć, z którego dodatku ona pochodzi. Przyspieszy nam to mocno udzielanie odpowiedzi. Prosimy również używać jedynie polskich oraz angielskich nazw kart. Prosimy więc się nie pytać, czy 暗黒神崇拝者 otrzymuje dary za obu pokonanych Wrogów, czy tylko za jednego, gdyż poliglotami nawet my nie jesteśmy i nie znamy nazw kart we wszystkich językach, w jakich ta gra została wydana. Jako, że Talisman: The Frostmarch Expansion nie jest jeszcze tak bardzo powszechny jak wszelkie inne dodatki, prosimy w miarę możliwości o zapodanie pełnego gametekstu karty. Nie jest to wymagane, ale znów na pewno pomoże nam czy innym osobom, które chciałyby przedyskutować tę daną kartę. Miło by było również, gdyby wszelkie pytania zaczynały się od literki Q oraz były umieszczone w jakimś BB tagu, który tworzy tabelkę, np. CODE tag, czy QUOTE tag, np:

Cytat:
Q: Czy Czarownica (TMIM) może odebrać innemu Poszukiwaczowi Czarnego Jednorożca (TR)?

Q: Czy, gdy Poszukiwacz posiadający Złotą Statuetkę (TR) przegra walkę z Przyzwanym Feniksem (TR), traci tę Statuetkę, czy też 1 punkt Życia?


Jeżeli nie czujesz się komfortowo zadając w tym temacie swego pytania, zawsze możesz je wysłać prosto do mnie na adres e-mail: nemomonnemo AT o2 DOT pl Proszę jednak nie przysyłać mi spamu, wystarczająco go mam. Dziękuję.

Życzymy dobrej współpracy :) .

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Cytat:
Q: Czy Czarownica (TMIM) może odebrać innemu Poszukiwaczowi Czarnego Jednorożca (TR)?

A: Nie, Czarny Jednorożec stanie się jej Przyjacielem tylko wtedy, gdy sama go pokona. Czarownica może odebrać tylko takich Przyjaciół stworzonych z kart z numerem spotkania innym niż 5, których w tej samej chwili może z powrotem zamienić w takich Przyjaciół. Jeżeli więc sama nie posiada możliwości wskrzeszania kart Wrogów, to nie może odebrać takich Przyjaciół Ghoulowi.


Cytat:
Q: Czy, gdy Poszukiwacz posiadający Złotą Statuetkę (TR) przegra walkę z Przyzwanym Feniksem (TR), traci tę Statuetkę, czy też 1 punkt Życia?

A: Musi stracić 1 punkt Życia. Złota Statuetka chroni jedynie w przypadku walk Poszukiwacz przeciw Poszukiwaczowi. Nie chroni ona w przypadku, gdy jakaś karta zastępuje Poszukiwacza w walce lub w walce psychicznej i walczy zamiast niego.


Cytat:
Q: Jestem Czarnoksiężnikiem, posiadam 1 zaklęcie (postać zawsze posiada 1 zaklęcie), ale to mi nie pasuje a wymienić nie mogę, więc rzucam go lecz nie może się nic stać w efekcie tego zaklęcia następnie odrzucam i dobieram nowe. Czy tak można działać?
zaklęcia np: Alchemia - rzucam zaklęcie ale nie chcę nic wymienić na złoto lub też Zniszczenie - jestem w krainie środkowej, w której nie ma jeszcze żadnych kart przygód więc nie mam jak odrzucić karty.


A: Niestety nie. Każde Zaklęcie musi mieć przynajmniej 1 legalny cel. W przypadku Alchemii musisz wymienić przynajmniej 1 Przedmiot na złoto, inaczej nie możesz rzucić tego Zaklęcia; w przypadku Zniszczenia, jeżeli w danej Krainie nie ma ani jednej karty, którą mógłbyś zniszczyć, to nie możesz rzucić tego Zaklęcia.


Cytat:
Q: Czy Ukryta Kieszeń może być stracona w wyniku Zaklęcia Podmuch Wiatru lub Rozbicie? Czy zaklęciem Rozbicie możemy zniszczyć Przedmiot/Magiczny Przedmiot znajdujący się w Ukrytej Kieszeni?

A: Tak, zarówno Ukryta kieszeń jak i Przedmioty się w niej znajdujące mogą zostać poddane działaniu wymienionych wyżej Zaklęć.


Cytat:
Q: Czy Zaklęcie Ostrzenie działa też na Magiczną Broń?

A: Działa na każdą Broń, bez względu na to, czy jest ona magiczna, czy nie.


Cytat:
Q: Co z sytuacją gdy posiadając Zabójcę Demonów trafiamy na obszar gdzie należy ciągnąć kartę przygody (np. Pola) ale na tym obszarze leży już karta Przygody (np. Jezioro Życia). Czy należy w takiej sytuacji należy też wylosować jedna dodatkową kartę?

Tak, zawsze musisz wyciągnąć o 1 kartę więcej, niźli nakazuje instrukcja. Jeżeli jakaś karta aktualnie leży na danym obszarze, to trzeba wylosować ich tylko tyle, aby było +1 kart.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 19 Lis, 2009   

Zainteresowanym sugeruję, aby wpisywali swoje pytania, bo ze względu na pojawienie się oficjalnego FAQa, czas na powstanie polskiej wersji prawdopodobnie uległ dosyć znacznemu skróceniu.

Sorry Nemo za zaśmiecanie, ale to info wydaje mi się stosowne w tym momencie.
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Cytat:
Pytanie odnośnie pytania:

Q: Czy Ukryta Kieszeń może być stracona w wyniku Zaklęcia Podmuch Wiatru lub Rozbicie? Czy zaklęciem Rozbicie możemy zniszczyć Przedmiot/Magiczny Przedmiot znajdujący się w Ukrytej Kieszeni?

A: Tak, zarówno Ukryta kieszeń jak i Przedmioty się w niej znajdujące mogą zostać poddane działaniu wymienionych wyżej Zaklęć.

Moje Q: Przesuwając, przez Podmuch Wiatru, kieszeń oraz coś co się w niej znajduje rozpatrujemy jako jeden przedmiot czy każdy przedmiot z osobna należy przesunąć?

_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
 
faj3r

Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 41
Wysłany: Wto 19 Sty, 2010   

Cytat:
Q: Mroczna Kultystka pokonuje poszukiwacza i decyduje zabrać mu punkt życia. Pokonany korzysta z Tarczy wyrzucając 6 oczek i ocala życie. Czy w tej sytuacji Mroczna Kultystka może rzucać kostką aby otrzymać Dar od Sił Ciemności?


Cytat:
Q: Wypada godzina policyjna i trzeba zdjąć z planszy wszystkie odkryte karty nieznajomych. Czy w tej sytuacji zdejmujemy również tych nieznajomych na których kartach widnieje dopisek, że pozostają w tym miejscu do końca gry?


Cytat:
Q: Poszukiwacz porzucił na terenie Miasta kartę z przedmiotem. Czy inny poszukiwacz kiedy stanie w mieście musi wybierać, czy podnieść przedmiot czy spotkać się z innym tam stojącym poszukiwaczem, bądź wykonaniem polecenia zawartego na polu Miasta? Czy może wziąć przedmiot oraz wykonać zadanie z pola bądź spotkać się z poszukiwaczem?


Cytat:
Q: Poszukiwacz pokonuje mocą Władcę Ciemności [Siła:8 Moc:8] i bierze jego kartę jako trofeum. Czy może go wymienić na 1 punkt siły pomimo, że pokonał go mocą? Czy może go wymienić na 1 pukt siły oraz 1 punkt mocy?


Cytat:
Q: Druid posiada zapis, że jego charakter musi być zawsze ściśle określony - oznacza to, że jeśli zmieni swój charakter to nie może być już potem neutralny?


Cytat:
Q: Podczas tury poszukiwacza inny poszukiwacz rzuca czar Przeniesienia. W efekcie poszukiwacze zamieniają się miejscami. Czy obaj muszą teraz wykonać zadania które narzucają im Pola na których stanęli? Czy wykonuje je tylko poszukiwacz który akurat miał Turę? Czy wykonuje je poszukiwacz który rzucił czar?


Cytat:
Q: Poszukiwacz zamierza przejść do Wewnętrznej krainy. Stoi 3 pola od Tajemnych Wrót i wyrzuca 6 oczek. Dochodzi do Tajemnych Wrót na których czeka Cerber. Czy może po pokonaniu Cerbera zmagać się z Tajemnymi Wrota i przejść przez nie w tej samej Turze? Czy po pokonaniu Cerbera jego tura się kończy?


Cytat:
Q: Na polu pozwalającym losować 1 kartę leży przedmiot porzucony przez innego poszukiwacza. Czy Poszukiwacz który stanie na tym polu może wziąć przedmiot i losować kartę? Czy tekst zapisany na polu mówiący, że jeśli leży na nim karta, nie losuje się już dodatkowej, odnosi się do wszystkich kart? Czy tylko do Kart spotkań?
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Wto 19 Sty, 2010   

Cytat:
Q: Mroczna Kultystka pokonuje poszukiwacza i decyduje zabrać mu punkt życia. Pokonany korzysta z Tarczy wyrzucając 6 oczek i ocala życie. Czy w tej sytuacji Mroczna Kultystka może rzucać kostką aby otrzymać Dar od Sił Ciemności?

A: Nie, musi dojść do realnej straty punktu Życia, aby Kultystka mogła otrzymać Dar.


Cytat:
Q: Wypada godzina policyjna i trzeba zdjąć z planszy wszystkie odkryte karty nieznajomych. Czy w tej sytuacji zdejmujemy również tych nieznajomych na których kartach widnieje dopisek, że pozostają w tym miejscu do końca gry?

A: Tak.


Cytat:
Q: Poszukiwacz porzucił na terenie Miasta kartę z przedmiotem. Czy inny poszukiwacz kiedy stanie w mieście musi wybierać, czy podnieść przedmiot czy spotkać się z innym tam stojącym poszukiwaczem, bądź wykonaniem polecenia zawartego na polu Miasta? Czy może wziąć przedmiot oraz wykonać zadanie z pola bądź spotkać się z poszukiwaczem?

A: Generalnie kończąc fazę ruchu możemy wybrać jedną z następujących czynności:
- badanie obszaru
- użycie jednej ze swych zdolności specjalnych na Poszukiwaczu, ewentualnie zaatakowanie go
Przedmiot, który znajduje się na obszarze podlega pierwszej czynności kontynuowania tury. W zasadach jest bardzo wielka nieścisłość pod względem tego, co w takiej sytuacji powinno się zrobić, jako, że w paru miejscach wykonuje się te czynności w odwrotnej kolejności, jednakże w większości przypadków najpierw bada się karty znajdujące się na obszarze, a następnie obszar sam w sobie.


Cytat:
Q: Poszukiwacz pokonuje mocą Władcę Ciemności [Siła:8 Moc:8] i bierze jego kartę jako trofeum. Czy może go wymienić na 1 punkt siły pomimo, że pokonał go mocą? Czy może go wymienić na 1 pukt siły oraz 1 punkt mocy?

A: Zasady gry nie przewidują sytuacji, w której dany Wróg mógłby mieć więcej niźli jeden parametr, którym mógłby walczyć, jednakże najlepiej jest uznać, że danego Wroga bierzemy jako trofeum tego typu, w jakim rodzaju walki go pokonaliśmy, a więc w tym przypadku mógłby być trofeum, które jedynie może być zamienione na dodatkowe punkty Mocy.


Cytat:
Q: Druid posiada zapis, że jego charakter musi być zawsze ściśle określony - oznacza to, że jeśli zmieni swój charakter to nie może być już potem neutralny?

A: Może również zmienić swój Charakter na Neutralny. Najlepiej jest grać, że karta Charakteru symbolizuje Druida aktualny Charakter. Jeżeli jednak gracz zdecyduje się zmienić swój Charakter na Neutralny, to kartę Charakteru należy odrzucić. Trzeba również pamiętać, że w danej turze Druid z własnej woli może zmienić swój Charakter tylko raz (nie dotyczy sytuacji, gdy zmiana Charakteru jest wymuszona przez inne karty, czy efekty).


Cytat:
Q: Podczas tury poszukiwacza inny poszukiwacz rzuca czar Przeniesienia. W efekcie poszukiwacze zamieniają się miejscami. Czy obaj muszą teraz wykonać zadania które narzucają im Pola na których stanęli? Czy wykonuje je tylko poszukiwacz który akurat miał Turę? Czy wykonuje je poszukiwacz który rzucił czar?

A: Zaklęcie Przeniesienia rzucane jest jako alternatywa wykonania normalnego ruchu, a więc jedynie Poszukiwacz, który rzucał Zaklęcie, bada nowy obszar lub też używa jedną ze swych zdolności specjalnych (ewentualnie atakuje) przeciw innemu Poszukiwaczowi na tym obszarze. Oczywiście Poszukiwacz nie może rzucić tego Zaklęcia na innego Poszukiwacza, który aktualnie znajduje się na tym samym obszarze co on.


Cytat:
Q: Poszukiwacz zamierza przejść do Wewnętrznej krainy. Stoi 3 pola od Tajemnych Wrót i wyrzuca 6 oczek. Dochodzi do Tajemnych Wrót na których czeka Cerber. Czy może po pokonaniu Cerbera zmagać się z Tajemnymi Wrota i przejść przez nie w tej samej Turze? Czy po pokonaniu Cerbera jego tura się kończy?

A: Nie może zaatakować Cerbera. Poszukiwacz musi wyrzucić dokładnie tyle oczek, ile mu potrzeba, aby stanąć na obszarze Tajemnych Wrót. WTedy może zaatakować Cerbera. W innym przypadku musi się poruszyć na ten obszar, na który wskazuje liczba wyrzuconych oczek. Po pokonaniu Cerbera, Poszukiwacz w swojej następnej turze może zdecydować się przejść przez Tajemne Wrota, albo kontynuować swoją wędrówkę po Środkowej Krainie.


Cytat:
Q: Na polu pozwalającym losować 1 kartę leży przedmiot porzucony przez innego poszukiwacza. Czy Poszukiwacz który stanie na tym polu może wsiąść przedmiot i losować kartę? Czy tekst zapisany na polu mówiący, że jeśli leży na nim karta, nie losuje się już dodatkowej, odnosi się do wszystkich kart? Czy tylko do Kart spotkań?

A: W Magii i Mieczu nie ma czegoś takiego jak Karty Spotkania, one występują tylko i wyłącznie w grze wydanej przez B.P.I.R.F. Sfera - Magiczny Miecz. Jednakże wracając do samego pytania, to karta Przedmiotu znajdująca się na obszarze jest właśnie tą kartą, którą mielibyśmy losować. Na obszarach zawsze musi się znajdować tyle kart, ile maksymalnie obszar przewiduje. Jeżeli wymagana jest jedna karta i znajduje się jakaś karta, to nie losujemy nowej (chyba, że jakaś karta lub zdolność nam na to pozwala), jeżeli wymagane są dwie karty, a na obszarze znajduje się już jakaś jedna, to losujemy tyle, aby było ich dwie (czyli losujemy jedną dodatkową).
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
 
faj3r

Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 41
Wysłany: Wto 19 Sty, 2010   

Dziękuję bardzo.
Oczywiście w Ostatnim pytaniu nastąpił błąd. Chodziło mi o Karty Przygód. Przepraszam za zamieszanie.
 
 
wookash966

Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: MMz
Wysłany: Sro 20 Sty, 2010   

Cytat:
Q: Mam Czarownicę (TMiM), która może odebrać napotkanemu poszukiwaczowi przyjaciela. Drugi poszukiwacz ma Najemnika/Chowańca, ja mu jednego z nich odbieram to czy żeby zostali moimi przyjaciółmi muszę oddać jedno złoto/życie? Nie wystarczy, że zrobił to już poprzedni gracz?


Cytat:
Q: Po podjęciu się zadania u Czarownika (muszę wykonać aby otworzyć Tajemne Wrota) i nie wykonaniu jeszcze tegoż zadania, trafiam na Magiczne Wrota (TMiM). Umożliwiają mi one Dostanie się na Równiny Grozy. Czy mogę w takiej sytuacji tam się dostać? (talizman posiadam, tak gwoli ścisłości)


Cytat:
Q: Różdżka Zniszczenia (TR) – po użyciu jej na innego poszukiwacza, to posiadający ją wybiera jakie żetony ma stracić przeciwnik?


Cytat:
Q: Cerber (Wróg – Potwór) (TR) – jest umieszczony na Tajemnych Wrotach. Czy do walki z nim dochodzi tylko wtedy, gdy poszukiwacz chce przejść Przez Wrota? Podczas samego eksplorowania krainy środkowej po trafieniu na pole Tajemnych Wrót nie walczymy z Potworem a losujemy kartę wynikającą z pola?
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Sro 20 Sty, 2010   

Cytat:
Q: Mam Czarownicę (TMiM), która może odebrać napotkanemu poszukiwaczowi przyjaciela. Drugi poszukiwacz ma Najemnika/Chowańca, ja mu jednego z nich odbieram to czy żeby zostali moimi przyjaciółmi muszę oddać jedno złoto/życie? Nie wystarczy, że zrobił to już poprzedni gracz?

A: Tak, jeżeli jakiś Przyjaciel ma swoje własne wymogi dołączenia, musisz je spełnić zanim będziesz mógł zabrać go innemu Poszukiwaczowi. W skrajnym przypadku nie możesz rzucić Zaklęcia Mesmeryzmu, jeżeli wszyscy Przyjaciele u innych graczy mają takie warunki przyłączenia, których nie jesteś w stanie spełnić (ale nie, których nie chcesz spełnić). Co do Chowańca, to zgodnie z najnowszym dodatkiem Królowa Lodu, musimy mieć przynajmniej 2 punkty Życia, aby móc próbować go przejąć (czy to za pomocą Zaklęcia Mesmeryzmu, czy też innej zdolności lub karty).


Cytat:
Q: Po podjęciu się zadania u Czarownika (muszę wykonać aby otworzyć Tajemne Wrota) i nie wykonaniu jeszcze tegoż zadania, trafiam na Magiczne Wrota (TMiM). Umożliwiają mi one Dostanie się na Równiny Grozy. Czy mogę w takiej sytuacji tam się dostać? (talizman posiadam, tak gwoli ścisłości)

A: Tak, Czarownik powstrzymuje jedynie przed wejściem do Wewnętrznej Krainy poprzez Tajemne Wrota. Jeżeli Poszukiwacz dostanie się tam w inny sposób, może normalnie dążyć w kierunku Korony Władzy.


Cytat:
Q: Różdżka Zniszczenia (TR) – po użyciu jej na innego poszukiwacza, to posiadający ją wybiera jakie żetony ma stracić przeciwnik?

A: Właściciel Różdżki, którą można użyć w dowolnym momencie.


Cytat:
Q: Cerber (Wróg – Potwór) (TR) – jest umieszczony na Tajemnych Wrotach. Czy do walki z nim dochodzi tylko wtedy, gdy poszukiwacz chce przejść Przez Wrota? Podczas samego eksplorowania krainy środkowej po trafieniu na pole Tajemnych Wrót nie walczymy z Potworem a losujemy kartę wynikającą z pola?

A: Cerber formalnie znajduje się na Tajemnych Wrotach, a więc dopóki się tam znajduje, uważa się go za kartę, którą się ciągnie na Tajemnych Wrotach, a więc nie ciągnie się nowej. Każdy Poszukiwacz, który trafi na Tajemne Wrota musi z nim walczyć bez względu na to, czy chce otworzyć Tajemne Wrota, czy nie.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
 
carosh

Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 22
Skąd: Ależ skąd
Wysłany: Nie 31 Sty, 2010   

Cytat:
Q: Walczę z Panem Ciemności, pokonuję go, dostaję jako nagrodę "Płaszcz Piór". Po walce wchodzę na Równiny Grozy. Czy mogę użyć w następnej turze Płaszcz Piór aby automatycznie teleportować się do Korony Władzy bez posiadania Talismanu?
 
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 31 Sty, 2010   

Cytat:
Q: Walczę z Panem Ciemności, pokonuję go, dostaję jako nagrodę "Płaszcz Piór". Po walce wchodzę na Równiny Grozy. Czy mogę użyć w następnej turze Płaszcz Piór aby automatycznie teleportować się do Korony Władzy bez posiadania Talismanu?

A: Tak. Wcześniej pisałem, że nie może się teleportować, aczkolwiek po zgłębieniu angielskich wordingów kilku kart, FAQów oraz instrukcji, okazuje się, że może.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
 
Broghor

Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 12
Wysłany: Sob 06 Lut, 2010   

Cytat:
Q: Czy poszukiwacz posiadający zaklęcie teleport może go użyć w podziemiach i automatycznie przenieść się do skarbca?

Q: Czy posiadanie 2 mułów pozwala nieść do 8 przedmiotów więcej?
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Sob 06 Lut, 2010   

Cytat:
Q: Czy poszukiwacz posiadający zaklęcie teleport może go użyć w podziemiach i automatycznie przenieść się do skarbca?

A: Tak, może przenieść się na dowolny obszar, w tym do Skarbca.


Cytat:
Q: Czy posiadanie 2 mułów pozwala nieść do 8 przedmiotów więcej?

A: Tak, Poszukiwacz posiadający 2 muły, może nieść do 8 Przedmiotów więcej, a więc maksymalnie może posiadać 12 Przedmiotów.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
 
q_ral 


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 50
Wysłany: Nie 07 Lut, 2010   

Q: Czy czarem STRZASKANIE (TD) można zniszczyć przedmiot BEZDENNA TORBA (TD)? W opisie torby jest napisane, że nie może zostać "odebrana" za pomocą zaklęcia, ale czy jest to jednoznacze z zamiarem jej "zniszczenia"?
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 07 Lut, 2010   

Kod:
P: Czy na ukrytą kieszeń lub Przedmiot się w niej znajdujący oddziałują następujące karty: Trąba powietrzna, Podmuch wiatru, Strzaskanie, Transmutacja?
O: Tak.


Kod:
P: Czy, gdy ukryta kieszeń jest pod wpływem Zaklęcia Strzaskania, zostaje zniszczona tylko ona, czy również Przedmiot się w niej znajdujący?
O: Jeżeli stracisz ukrytą kieszeń, musisz zostawić na obecnym obszarze wszystkie (wybrane przez ciebie) Przedmioty, których sam nie możesz unieść.


To samo odnieś do Bezdennej Torby.
 
 
Matthias[Wlkp] 
Car Park Horror


Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 15
Skąd: Burlington, Ontario
Wysłany: Pon 08 Lut, 2010   

Witam :)

Podczas ostatniej gry wyniknęła nam taka oto wątpliwość:

Kod:
Jak roztrzygać walkę, kiedy natrafiam na dwóch lub więcej wrogów, w tym jednego nakazującego walczyć inaczej niż zwykle? Np. Natrafiam na smoka (S7) i Trapera (S2), któremu można się albo wymknąć rzucając 2k przeciwko mocy, albo walczyć bez kostki za siebie. Wg. instrukcji powinienem zsumować siłę wrogów, tylko co z tą instrukcją w karcie Trapera?


EDIT: i jeszcze jedna, która mi się przypomniała:

Kod:
Tratwa jest kartą przedmiotu. Zatem jeśli Poszukiwacz ma w ekwipunku 4 przedmioty (w tym topór) i decyduje się przepłynąć Rwącą rzekę - czy musi odrzucić jeden z nich, żeby wziąć Tratwę? Co więcej, czy tratwę będącą w ekwipunku można innemu poszukiwaczowi zabrać czarem zawładnięcie? Wg, zasady ograniczonych zasobów wynikałoby także, że jeśli jeden z graczy zbuduje tratwę, nikt inny nie może tego zrobić dopóki ten nie przepłynie rzeki, zgadza się?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12