galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
karty badaczy
Autor Wiadomość
ray

Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 7
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009   karty badaczy

Witam,


Od paru godzin próbuję zapoznać się z grą, zatrzymałem się jednak na jednym punkcie na którego odpowiedzi nie mogę się doszukać. Chodzi mi o karty badaczy. Na każdym obszarze znajdują się pod dwa symbole np. przedmioty powszechne oraz umiejętności.

Możecie mi podpowiedzieć gdzie w intstrukcji jest wyjaśnione co z nimi robić tzn. dobierać lub odrzucać?
 
 
duchU


Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 147
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009   Re: karty badaczy

ray napisał/a:
Witam,


Od paru godzin próbuję zapoznać się z grą, zatrzymałem się jednak na jednym punkcie na którego odpowiedzi nie mogę się doszukać. Chodzi mi o karty badaczy. Na każdym obszarze znajdują się pod dwa symbole np. przedmioty powszechne oraz umiejętności.

Możecie mi podpowiedzieć gdzie w intstrukcji jest wyjaśnione co z nimi robić tzn. dobierać lub odrzucać?


Czołem.
Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem, o co ci chodzi, ale ziornij na ostatnią stronę instrukcji ("Symbole obszarów"). To jest chyba to, czego szukasz.
_________________
He who stumbles around in darkness with a stick is blind.
But he who... sticks out in darkness... is... fluorescent!
 
 
poooq 
edugracja.pl

Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 255
Skąd: Wesoła
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009   

Serwus.
Karty badaczy (czyli małe talie) dobierasz głównie:
1) Podczas przygotowanie Badacza do gry (te wymienione na arkuszu Badacza),
2) lub podczas odwiedzania odpowiednich lokacji (pól na planszy) i skorzystaniu z zasad opisanych pod grafikami,
3) lub podczas Spotkań, czyli wydarzeń opisanych na dużych kartach.
Oczywiście jest jeszcze milion innych możliwości, zobaczysz jak zagrasz.
Małe symbole na mapie to ikonki wskazujące czego możesz się spodziewać po sukcesie w testach spotkań lub skorzystania z zasad specjalnych lokacji.
_________________

 
 
ray

Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 7
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009   

Dzięki za odpowiedzi, jestem tym graczem z gatunku "niedzielnych" i kiedy coś nie jest napisane wprost, sprawia że tego nie rozumiem.

Moje wątpliwości jeszcze nie są rozwiane:

co oznacza np. symbol $ - wiadomo że pieniądze, a bardziej szczegółowo??? Ile, skąd i za co mam je dobrać???
 
 
poooq 
edugracja.pl

Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 255
Skąd: Wesoła
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009   

Opis poszczególnych ikon masz jak napisał duchU na ostatniej stronie instrukcji. Zresztą, są to te same symbole co na rewersach kart badaczy lub żetonach.
Co do pieniędzy: najłatwiej jest je zarobić otrzymując kartę Honorarium lub zostając Zastępcą Szeryfa albo sprzedając trofea za zabite potwory. Jedna z badaczek (Dyletantka) ma zdolność specjalną dającą jej szmal co turę...
_________________

 
 
duchU


Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 147
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009   

ray napisał/a:
Moje wątpliwości jeszcze nie są rozwiane:

co oznacza np. symbol $ - wiadomo że pieniądze, a bardziej szczegółowo??? Ile, skąd i za co mam je dobrać???


Gra opiera się o tury. Tura składa się z 5 faz. Podczas danej fazy każdy gracz w odpowiedniej kolejności wykonuje pewne działania, które są do niej (fazy) przypisane. I to co ciebie interesuje rozgrywa się w 3. fazie ---> Faza spotkań w Arkham.

I teraz tak:

Zakładając, że dany obszar nie jest zamknięty (choć w sumie wtedy nie mógłbyś się znajdować na takim obszarze podczas tej fazy) lub nie ma na nim otwartej bramy (wtedy w tej właśnie fazie, a nie w Fazie Ruchu zostajesz wessany do odpowiedniego Innego Świata), odbywasz na takim obszarze spotkanie. Przez spotkanie rozumie się rozpatrzenie sytuacji dla danego obszaru po wylosowaniu karty obszaru odpowiedniej dzielnicy (opierając się o kolory rewersów kart np. dla French Hill są niebieskie karty obszarów itp. Każda dzielnica ma w podstawce 7 kart obszarów). Przy czym należy pamiętać, że w przeciwieństwie do wszystkich innych talii, w przypadku talii obszarów za każdym razem przed losowaniem należy je potasować a dopiero później pociągnąć kartę. Kiedy już wylosujesz, wykonujesz odpowiednią czynność dla danego obszaru (która jest zapisana na tej karcie) i ma to swoje konsekwencje w postaci: zysku, straty lub braku takowych albo kombinacji tychże - np. możesz zdobyć jakiś przedmiot, ale równocześnie tracisz punkt poczytalności itp. Te ikonki, o które ci chodzi, mówią co możesz zyskać w przypadku sukcesu dla spotkania na danym obszarze. Przy czym wskazują one (biało-czarne) na pozyskanie czego masz największe szanse, a nie że koniecznie to zdobędziesz. Może się zdarzyć (piszę teraz przykładowo, nie wiem, czy akurat w grze jest taka możliwość), że na obszarze, na którym masz $ i pistolet uda ci się zdobyć przedmiot unikatowy. Ale te dwa symbole są tam dlatego, że największe szanse (procentowo) są na zdobycie kasy lub zwykłego przedmiotu - jednak nie masz na to 100% gwarancji. W przeciwieństwie do symboli czarno-białych, które dają 100% gwarancję, ale one dotyczą obszarów posiadających własną "zdolność obszarową". Np. w sklepie wielobranżowym masz na czarnym tle biały pistolet, co jest jednoznaczne z tym, że zawsze zdobędziesz tam przedmiot powszechny (zwykły) - przy czym musisz takowy zakupić za $. Takie symbole oznaczają, że zawsze możesz zdobyć tam daną rzecz, ale zwykle wiąże się to z wydatkami w postaci $ lub trofeów za bramy i potwory. No i to chyba byłoby tyle ode mnie.
_________________
He who stumbles around in darkness with a stick is blind.
But he who... sticks out in darkness... is... fluorescent!
 
 
ray

Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 7
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009   

Dzięki bardzo. Teraz rozumiem. Po prostu miałem pecha wybierając karty obszarów które niczego nie oferowały :)
 
 
duchU


Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 147
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2009   

ray napisał/a:
Dzięki bardzo. Teraz rozumiem. Po prostu miałem pecha wybierając karty obszarów które niczego nie oferowały :)


Najbardziej chamski rodzaj kart. Jak się ma pecha, to spotka nas "kuku", a jeśli dopisze szczęście (?) - dostajemy figę. Choć z drugiej strony, to w przypadku tej gry za "zysk" można już uważać sam fakt, że nic złego nam się nie przytrafiło :D
_________________
He who stumbles around in darkness with a stick is blind.
But he who... sticks out in darkness... is... fluorescent!
 
 
ray

Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 7
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009   

po wyjaśnieniu wątpliwości może wreszcie uda mi się przeprowadzić całą rozgrywkę :)

wcześniej grałem w Call of Ctulhu "Dark coners of the Earth" na PC i wiem jaki to klimacik, nie kupowałem HwA w ciemno :)
 
 
poooq 
edugracja.pl

Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 255
Skąd: Wesoła
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009   

Jeśli pykałeś w PC-twe Cthulhu, to radzę wykorzystać podkład muzyczny z gierki do budowania klimatu podczas gry w planszówkę. W tej grze opłaca się odpalić świece, zajarzyć kadzidło i lekko przygasić światło...
_________________

 
 
ray

Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 7
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009   

o kadzidle nie pomyślałem, ale o wykorzystaniu muzyki z gry już tak :) tyle że dopóki gra nie będzie przebiegać płynnie, bez wertowania instrukcji, to trudno będzie o klimat... :\
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13