galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Potężniejszy Żniwiarz (By Kufir)
Autor Wiadomość
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Pią 18 Wrz, 2009   Potężniejszy Żniwiarz (By Kufir)

Na pewno zgodzicie się iż Żniwiarz powinien być silniejszy.
Dlatego przedstawiam zasłyszane w internecie (oraz moje własne) zestawienie nowych umiejętności Żniwiarza.

Cytat:

Dodatkowe umiejętności Żniwiarza:

- Żniwiarz porusza się gdy wyrzuci się 1 lub 2 podczas rzutu na swój ruch.

- Gdy staniesz na obszarze, na którym znajduje się Żniwiarz odbywasz z nim spotkanie.

- Żniwiarz zabija każdego odkrytego Wroga oraz Nieznajomego, na nowym obszarze, na którym się znajduje.

- Nie można odwiedzać kart Miejsc, jak również innych instrukcji obszarów, gdy Żniwiarz znajduje się na tych obszarach (np. Wioski, Miasta, Gospody, Jeziora Życia z kart Przygód itp).
 
 
Wilk zwany Czortem
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Wrz, 2009   

Bardzo ciekawe pomysły na dodanie prestiżu Żniwiarzowi. Dodatkowo można spróbować dopakować go bardziej. Poszukiwacz, który poświęci żeton Losu lub Przyjaciela zyskuje kontrolę nad Żniwiarzem. Oczywiście na jedną rundę.
 
 
kolczyk21
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Wrz, 2009   

Ja osobiście gram zgodnie z zasadami, a jedyne co wniosłem do żniwiarza, to to, że poszukiwacz nie może używac żetonów losu przy spotkaniu z nim.
 
 
dale
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Paź, 2009   

Uważam, że odbywanie spotkania ze Żniwiarzem, gdy poszukiwacz stanie na to pole, jest mało ciekawe.

Wszyscy wiemy, że Żniwiarz ma plan. Dokładnie wie po kogo i w którym momencie przyjść. Jeśli stoi np. w Puszczy, to znaczy że przyszedł po tamtejszego myśliwego, któregoś ze zbójców grasujących po lasach itp. To, że pojawia się tam ktoś przejazdem, nie oznacza, że Żniwiarz się nim zainteresuje. Nie jest on na jego liście, więc nawet nań nie spojrzy.
Bardzo fajnie ten punkt widzenia zaszczepił we mnie Pratchett.

Jako, że najczęściej gram w 2 osoby, to również wprowadziłem zasadę 1-2 skutkuje ruchem Żniwiarza. Dodatkowo, gdy posiadamy konia, to 1-2 na jednej z kości również ma ten skutek.

Osobiście za sensowne stosowania uważam zasady 1 i 3 z podanych w pierwszym poście.
 
 
Wallenrod
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Paź, 2009   

kolczyk21 napisał/a:
Ja osobiście gram zgodnie z zasadami, a jedyne co wniosłem do żniwiarza, to to, że poszukiwacz nie może używac żetonów losu przy spotkaniu z nim.


ja robię tak samo. I powiem szczerze w jakichś 3/4 gier żniwiarz kogoś wyeliminuje. Ostatnio np. w pierwszym rzucie gry za swój ruch zabójca wyrzucił 1 ,następnie 6 za ruch żniwiarza, ten poszedł z Tajemnych Wrót na cmentarz ,gdzie stała na polu startowym kultystka. Wyrzuciła jedynkę.
 
 
Freeasy
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Paź, 2009   

Wallenrod napisał/a:
kolczyk21 napisał/a:
Ja osobiście gram zgodnie z zasadami, a jedyne co wniosłem do żniwiarza, to to, że poszukiwacz nie może używac żetonów losu przy spotkaniu z nim.


ja robię tak samo. I powiem szczerze w jakichś 3/4 gier żniwiarz kogoś wyeliminuje. Ostatnio np. w pierwszym rzucie gry za swój ruch zabójca wyrzucił 1 ,następnie 6 za ruch żniwiarza, ten poszedł z Tajemnych Wrót na cmentarz ,gdzie stała na polu startowym kultystka. Wyrzuciła jedynkę.


Co potwierdza tezę postawioną przez Nemomona, że kultystka szybko ginie
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Paź, 2009   

Wallenrod napisał/a:
kolczyk21 napisał/a:
Ja osobiście gram zgodnie z zasadami, a jedyne co wniosłem do żniwiarza, to to, że poszukiwacz nie może używac żetonów losu przy spotkaniu z nim.


ja robię tak samo. I powiem szczerze w jakichś 3/4 gier żniwiarz kogoś wyeliminuje. Ostatnio np. w pierwszym rzucie gry za swój ruch zabójca wyrzucił 1 ,następnie 6 za ruch żniwiarza, ten poszedł z Tajemnych Wrót na cmentarz ,gdzie stała na polu startowym kultystka. Wyrzuciła jedynkę.


U mnie Kultystka zginęła identycznie, tylko, że ja wtedy grałem Warlockiem - wyrzuciła 1, przerzuciła, znów 1. Bai bai kultystka..
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Paź, 2009   

Cytat:
Uważam, że odbywanie spotkania ze Żniwiarzem, gdy poszukiwacz stanie na to pole, jest mało ciekawe.

Wszyscy wiemy, że Żniwiarz ma plan. Dokładnie wie po kogo i w którym momencie przyjść. Jeśli stoi np. w Puszczy, to znaczy że przyszedł po tamtejszego myśliwego, któregoś ze zbójców grasujących po lasach itp. To, że pojawia się tam ktoś przejazdem, nie oznacza, że Żniwiarz się nim zainteresuje. Nie jest on na jego liście, więc nawet nań nie spojrzy.



Dla mnie i moich graczy było dziwne iż najlepszych sposobem na unikanie Żniwiarza były poruszenie się na Obszar na którym ten się znajduje. Niby tak się go wszyscy lękają a pędziliśmy do niego jak tylko byłą okazja. Dlatego postanowiliśmy to ukrócić. Dla mnie to logiczne i bardzo sensowne rozwiązanie.
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Paź, 2009   



Parę kart z mojego najnowszego autorskiego dodatku: Clock Expansion Set
 
 
dale
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Paź, 2009   

Kufir napisał/a:

Dla mnie i moich graczy było dziwne iż najlepszych sposobem na unikanie Żniwiarza były poruszenie się na Obszar na którym ten się znajduje. Niby tak się go wszyscy lękają a pędziliśmy do niego jak tylko byłą okazja. Dlatego postanowiliśmy to ukrócić. Dla mnie to logiczne i bardzo sensowne rozwiązanie.


Podczas ostatniej rozgrywki, kobieta ma, zaproponowała rozwiązanie, aby wprowadzić zakaz stawania na polu ze Żniwiarzem. Właśnie ze strachu przed nim. Lepiej walczyć z hordą demonów, niż spojrzeć śmierci w oczy.

W zasadzie jest to cięższa zasada rozpatrywania Żniwiarza, podczas odwiedziny pola na którym stoi, ale jeszcze nie graliśmy z tą zasadą, więc nie wiem jak się sprawdzi.

A podczas biegu na pole na którym stoi śmierć, można się nieźle naciąć, gdy się nie dobiegnie, a na cudzych kościach wypadnie 1 (lub2).

Teraz wymyśliłem nową modyfikację. Gdy wypadnie 1 ruszamy śmiercią, a gdy wypadnie 6, to mamy do wyboru ruszyć nim, lub nakazać mu rozpatrywać pole na którym się znajduje ;) . Niby stawać można, ale ryzyko jest.
 
 
Freeasy
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Paź, 2009   

dale napisał/a:


Podczas ostatniej rozgrywki, kobieta ma, zaproponowała rozwiązanie, aby wprowadzić zakaz stawania na polu ze Żniwiarzem. Właśnie ze strachu przed nim. Lepiej walczyć z hordą demonów, niż spojrzeć śmierci w oczy.



Ta zasada mi się bardzo podoba. Mimo wszystko, zasada, że stając na polu ze śmiercią zaczyna się z nią grać też jest dla mnie ok. Owszem, żniwiarz ma swój plan - więc jeśli się nie wyrzuci 1 to znaczy że ma wobec nas inny :-) A są śmiałkowie, którzy nie boją się spojrzeć śmierci w oczy :-)
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Sro 07 Paź, 2009   

Wg. mnie nie ma sensu czegoś zakazywać graczom a tym samym zmniejszać swobodność poruszania się. Jeśli ktoś chce spotkać się ze śmiercią (np. Wykonuje Nowe Zadania Czarownika z mojego dodatku ;) itp) to powinien mieć taką możliwość.

Po prostu staje na obszarze gdzie stoi Żniwiarz i odbywa z nim spotkanie. Na tym jego tura się kończy.
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Paź, 2009   

Nie wiem czy ktoś już tego wcześniej nie wymyślił (np. na gk):

- Żniwiarz może jednokrotnie w ciągu swojego ruchu przeprawiać się przez Rwącą Rzekę z dowolnego obszaru Krainy Zewnętrznej lub Środkowej, wydając za taki manewr jeden punkt ruchu.

Łatwiej będzie można kogoś upolować, zwłaszcza, gdy Poszukiwacze są w 2 różnych Krainach.

Zastanawiam się jak zwiększyć częstotliwość spotkań ze Żniwiarzem, gdy w grze będzie więcej Krain, niż te na planszy głównej. Może jednak najlepiej pozwolić na ruch Żniwiarza jedynie w KZ i KŚ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13