galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dołączenie Expansion Set
Autor Wiadomość
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Lip, 2009   Dołączenie Expansion Set

W moim poprzednim temacie - Doom Trooper Expansion Set zaprezentowałem parę kart Dołączeń, które powiązane są z kartami Apostołów. Jeżeli jednak ktoś chciałby nimi zagrać bez potrzeby wkraczania w Mutant Chronicles Expansion Set, to zrobiłem ich wersje do samodzielnej rozgrywki. Generalnie zasady kart:

Cytat:
[center]Karty bez numeru Spotkania[/center]

Niektóre karty nie posiadają numeru Spotkania. Oznacza to, iż są one zawsze badane w pierwszej kolejności przed wszystkimi innymi kartami, chyba że na danej karcie pisze inaczej. Jeżeli dana taka karta nie ma jednorazowego efektu, z reguły pozostaje ona w grze do czasu, aż skończy się jej efekt lub też zostanie odrzucona z gry. Jeżeli karty mają kilka typów, karty oddziałujące na któryś typ wpływa i na te karty.

[center][/center]

[center]Karty Apostołów[/center]

Każdy wyciągnięty Apostoł kładziony zostaje na obszarze Korony Władzy. Dopóki się na niej znajduje, wpływa na grę w taki sposób, jaki jest na jego karcie napisany. Dotyczy to wszystkich Krain, nawet tych, w których nic nie oddziałuje z innych Krain. Apostoł nie zajmuje obszaru Korony Władzy, więc Poszukiwacz stojący na niej normalnie rzuca Zaklęcie Rozkazu. Gdy Apostoł opuszcza grę, zostaje odrzucony na stos kart odrzuconych.

[center][/center]

[center]Karty Chaosu[/center]

Karty Chaosu dzielą się na dwa typy. Część z nich ma jednorazowy efekt, część z nich wpływa na grę przez dłuższy czas. W zależności jak się gracze umówią przed grą, można z nimi grać na kilka sposobów.
Można grać, iż wszystkie karty Chaosu współgrają ze sobą; można grać, iż karty współgrają ze sobą, aczkolwiek po wyciągnięciu siódmej karty Chaosu rozgrywka się kończy, a wszyscy gracze przegrywają; można też grać, iż każda wyciągnięta karta Chaosu zastępuje poprzednią wyciągniętą, ma to znaczenie głównie w przypadku kart, które ciągle wpływają na grę. Karta Chaosu, która przenosi na planszę Necromancera jest traktowana jako karta z jednorazowym efektem.

[center][/center]

[center]Karty Pułapek[/center]

Karty Pułapek generalnie są kartami Miejsc (wszystkie efekty działające na karty Miejsc działają również na karty Pułapek), wzbogacone o adnotację:

"Przechodząc przez obszar z kartą Pułapki musisz się na nim zatrzymać i badać tę kartę Pułapki. Karty Pułapek mogą wpływać na badanie wcześniejszych przed nią kart, nawet zanim przyjdzie właściwa kolej na badanie ich samych. Nie możesz iść dalej, dopóki nie pokonałeś karty Pułapki. Karta Pułapki pozostanie na tym obszarze, nawet jeśli została pokonana. Pokonanych kart Pułapek nie możesz wziąć jako trofea."

[center][/center]

[center]Karty Dołączeń[/center]

Karty Dołączeń dołączane są do różnych aspektów gry. Jeżeli są dołączane do jakichś innych kart, zawsze traktuj je jako pojedyncze karty, chyba że na karcie Dołączenia jest napisane inaczej. Karty Dołączeń mogą być dołączane do dowolnych aspektów gry bez względu, czy znajdują się aktualnie one w grze czy już albo jeszcze nie. W przypadku kart, które podczas rozgrywki są jawne dla wszystkich graczy, za wyjątkiem momentów, gdy są używane (karty Poszukiwaczy, Zadań Czarownika, Skarbów, stosy kart odrzuconych &c), karty Dołączeń można dołączać do nich bezproblemowo. Należy wtedy odłożyć daną kartę z kartą Dołączenia na bok oraz wrócić ją do stosu kart z powrotem, gdy nadejdzie taka potrzeba (pamiętając, do czego karta Dołączenia jest dołączona). W przypadku kart, które znajdują się w stosach, które są w ciągłym użyciu (stos kart Przygód, Zaklęć &c), w momencie, gdy gracz chce dołączyć kartę Dołączenia do jednej z nich, musi podać imię karty. Gdy nazwana karta pojawi się w grze, karta Dołączenia automatycznie jest dołączana do niej. Jeżeli nazwana karta nie spełnia innych warunków karty Dołączenia, np. gracz chce dołączyć kartę Dołączenia, która może być dołączona jedynie do trofeów, do Lwa w nadziei, iż kiedyś będzie on trofeem, w momencie pojawienia się Zwierzęcia w grze karta Dołączenia jest odrzucana, gdyż nie ma legalnego celu. Jeżeli karty, do których gracz chce dołączyć kartę Dołączenia, są zakryte, gracz nie może ich odkryć i wybrać do której dokłada kartę Dołączenia - musi zadecydować "w ciemno". Karty Dołączeń zawsze są opcjonalne - gracz nie musi dołączać ich, jeżeli tego nie chce.

[center][/center]

[center]Karty Stref Walki[/center]

Wszystkie karty Stref Walki są zakryte. Gracz, który wyciągnął kartę Strefy Walki nie pokazuje jej innym graczom, tylko informując ich o tym, kładzie ją zakrytą obok swych kart Zaklęć. Gracz ma prawo użyć dowolnej karty Strefy Walki przed rozpoczęciem pojedynku. Gdy się na to zdecyduje, odkrywa ją, a jej efekty automatycznie nanoszone są do gry. Efekty wywołane przez karty Stref Walki mają priorytet przed wszelkimi innymi efektami. W czasie jednej potyczki może być użyta tylko jedna karta Strefy Walki. Priorytet użycia karty Strefy Walki ma kolejno każdy gracz, którego tura następuje po tej turze z walką. Każda z kart Stref Walki może mieć jeden lub więcej modyfikatorów do parametrów:

SI - Siła Istoty
SP - Siła Poszukiwacza
MI - Moc Istoty
MP - Moc Poszukiwacza
T - Trofeum
U - Zaokrąglenie w górę
D - Zaokrąglenie w dół

Każdy z wyżej wymienionych modyfikatorów ma wpływ jedynie na aktualną walkę, zmniejszając lub zwiększając parametry danej istoty lub Poszukiwacza. W przypadku walk pomiędzy dwoma Poszukiwaczami SP modyfikuje parametry atakującego Poszukiwacza, a SI broniącego się. Modyfikator T określa w jaki sposób zmieni się wartość trofeum po wygranym pojedynku. Po użyciu karty Strefy Walki należy ją odrzucić na stos kart odrzuconych.

[center][/center]

[center]Pojedynek[/center]

Mianem pojedynku rozumie się jednocześnie walkę oraz walkę psychiczną.

[center][/center]





W miarę postępów prac nad Mutant Chronicles Expansion Set, Dołączenie Expansion Set będzie poprawiany oraz powiększany.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 14