galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Semi Dungeon FAQ
Autor Wiadomość
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   Semi Dungeon FAQ

Elliott przedstawił spis efektów kart, które mają lub i nie wpływ na Poszukiwaczy w Podziemiach. Nazwy kart z Reapera pozostawię w niezmienionej formie.

karty Poszukiwaczy

Amazon może rzucać dwa razy za ruch w Podziemiach.

Zabójca może zasztyletować LoDa.

Philosopher oraz Wróżka mogą odrzucać karty Podziemi i wyciągać nowe.

Sage zawsze wie jaka jest wierzchnia karta Podziemi, gdy się w nich znajduje.

karty Przygód

Astral Conjunction, Fiend Slayer, Dzień Targowy, Prophecy mają wpływ na Poszukiwaczy w Podziemiach.

Black Unicorn, Colossus, Horse and Cart, Muł, Riding Horse, Jednorożec, Warhorse oraz Przyjaciele zrobieni z Wrogów mogą zostać zabrani do Podziemi.

Zamieć oraz Burza nie mają wpływu na Poszukiwaczy w Podziemiach.

Flying Carpet oraz Hearth Rune mogą zostać użyte w Podziemiach.

karty Zaklęć

Alteration, Zniszczenie, Displacement oraz Objawienie mogą być rzucone na karty Podziemi.

Barrier, Pułapka oraz Summon Storm mogą zostać rzucone w Podziemiach.

Gust of Wind, Misdirection oraz Slow Motion wpływają na Poszukiwaczy znajdujących się w Podziemiach.

Speed, teleportacja oraz Transference mogą zostać rzucone w Podziemiach.

Water Walking nie może zostać rzucony w Podziemiach.

Oficjalny jest tutaj
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Ehhh masakra więc tak w skrócie:

Cytat:
Philosopher oraz Wróżka mogą odrzucać karty Podziemi i wyciągać nowe.


Na jej karcie pisze że tylko Karty Przygód, rozumiem że co nowy dodatek planszowy to będzie miała rozwijaną tą umiejętność. Co za niechlujstwo twórców gry. Nie lepiej było odpowiednio sprecyzować instrukcję tej postaci aby później gracz nie musiał pamiętać o wszystkich zmianach? Lub po prostu sobie odpuścić ten temat, karty przygód i koniec.


Co do reszty kart, też zalatuje żenadą.

Np.

Koń i wóz można zabrać do podziemi, dzień targowy oddziałujący na poszukiwaczy w podziemiach. ŚMIECH na sali, kim są autorzy tych zasad???? Masakra. ](*,)


](*,)
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Kufir napisał/a:
Na jej karcie pisze że tylko Karty Przygód, rozumiem że co nowy dodatek planszowy to będzie miała rozwijaną tą umiejętność. Co za niechlujstwo twórców gry. Nie lepiej było odpowiednio sprecyzować instrukcję tej postaci aby później gracz nie musiał pamiętać o wszystkich zmianach? Lub po prostu sobie odpuścić ten temat, karty przygód i koniec.


W instrukcji do Dungeon jest napisanym, iż każde odniesienie do kart Przygód należy tak samo traktować, jakby to były karty Podziemi. Innymi słowy, jeżeli możesz zniszczyć kartę przygody, to możesz także zniszczyć kartę Podziemi.

Kufir napisał/a:
Koń i wóz można zabrać do podziemi, dzień targowy oddziałujący na poszukiwaczy w podziemiach. ŚMIECH na sali, kim są autorzy tych zasad???? Masakra. ](*,)


Szczerze mówiąc, to Ciebie całkowicie nie rozumiem. W starym MiMie smok się mieścił, to czemu koń z wozem miałby nie? Zasady do TMiMa są robione w taki sposób, by były najłatwiejsze i najbardziej przystępne dla wszystkich graczy. Właśnie w starym MiMie trza było pamiętać, co można, a co nie można wziąć do podziemi, jaki Czar można rzucić, a jaki nie &c. Powiedz mi, czemu Dzień Targowy nie powinien wpływać na Poszukiwaczy w Podziemiach?

Kufir napisał/a:
Co do reszty kart, też zalatuje żenadą.


A mógłbyś podać jakieś konkretniejsze przykłady oraz wyjaśnienia? Ponieważ, szczerze mówiąc, to na siłę mógłbym powiedzieć, ze Summon Storm średnio pasuje do Podziemi, a reszta jest całkowicie poprawna.
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Cytat:
W instrukcji do Dungeon jest napisanym, iż każde odniesienie do kart Przygód należy tak samo traktować, jakby to były karty Podziemi. Innymi słowy, jeżeli możesz zniszczyć kartę przygody, to możesz także zniszczyć kartę Podziemi.


Fajnie że znalazła sie taka adnotacja.

Cytat:
Szczerze mówiąc, to Ciebie całkowicie nie rozumiem. W starym MiMie smok się mieścił, to czemu koń z wozem miałby nie? Zasady do TMiMa są robione w taki sposób, by były najłatwiejsze i najbardziej przystępne dla wszystkich graczy. Właśnie w starym MiMie trza było pamiętać, co można, a co nie można wziąć do podziemi, jaki Czar można rzucić, a jaki nie &c. Powiedz mi, czemu Dzień Targowy nie powinien wpływać na Poszukiwaczy w Podziemiach?



W starym MIM do podziemi nie mogły wejść żadne zwierzęta, łącznie z wozem itp.
Co do smoka o jakim smoku mówisz?

Podziemia to zakazany trudno dostępny labirynt korytarzy w których czai się groza. Jakoś nie wyobrażam sobie aby tymi tunelami podróżował ktoś z WOZEM jak i jacyś kupcy chcący spotkać tu kogoś z kim mogli by handlować.



Teleportacja może zostać rzucona w podziemiach. To proponuje też teleportować się w wewnętrznej krainie, komu by się chciało przechodzić przez kopalnie i inne obszary. Rzucamy czar i już jesteśmy w Dolinie Ognia lub w Skarbcu.
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Kufir napisał/a:
W starym MIM do podziemi nie mogły wejść żadne zwierzęta, łącznie z wozem itp.
Co do smoka o jakim smoku mówisz?


Owszem, masz rację. Ale to był stary MiM. W nowym wszystkie zwierzęta mogą spokojnie wejść sobie do Podziemi. Co do smoka, to mówię o tym Czerwonym Smoku.

Kufir napisał/a:
Podziemia to zakazany trudno dostępny labirynt korytarzy w których czai się groza. Jakoś nie wyobrażam sobie aby tymi tunelami podróżował ktoś z WOZEM jak i jacyś kupcy chcący spotkać tu kogoś z kim mogli by handlować.


Nowe Podziemia są minimalnie inne, nie tylko pod względem planszy, ale również i kart. Tunele są na pewno o niebo "większe" jak w starych Podziemiach.

Kufir napisał/a:
Teleportacja może zostać rzucona w podziemiach. To proponuje też teleportować się w wewnętrznej krainie, komu by się chciało przechodzić przez kopalnie i inne obszary. Rzucamy czar i już jesteśmy w Dolinie Ognia lub w Skarbcu.


Na Zaklęciu Teleportacji jest napisanym, iż nie może zostać rzucone w Wewnętrznej Krainie. Osobiście nie widzę powodu, dlaczego na świeżym powietrzu mógłbym się teleportować, ale w jakimś lochu już nie.
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Z racji że identyczną dyskusję prowadzimy w dwóch miejscach, zapraszam tutaj:

http://gamekeeper.offnet....p?p=41695#41695
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Nie czaje z tym Dniem Targowym: przecież to jest karta Przygody, która może zostać wyciągnięta jedynie na głównej planszy i działa w danej Krainie. W jaki zatem sposób miałaby znaleźć się w Podziemiach?
Co do Teleportacji to podobają mi się takie sytuacje, o ile nie będę występowały zbyt często, tak samo jak Transference w Wewnętrznej Krainie:)
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Na Dniu Targowym nie ma wiadomości, że Poszukiwacze tylko w tej Krainie. Sam wiesz, iż zwyczajowo taka notka jest:

It’s Market Day across the land.
 
 
Iesthir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Nemomon napisał/a:
Na Dniu Targowym nie ma wiadomości, że Poszukiwacze tylko w tej Krainie. Sam wiesz, iż zwyczajowo taka notka jest:

It’s Market Day across the land.


Tutaj bym sie przyczepil do Dnia targowego z innej strony. Mamy podzial na Kraine Talizmanu i Regiony zewnetrzne. Dungeon jest regionem zewnetrznym i jako taki nie nalezy scisle do Krainy Talizmanu przez co dzien Targowy w krainie Talizmanu niekoniecznie musi byc w regionie zewnetrznym. Podzial na Kraine Talizmanu i Regiony zewnetrzne jest na pierwszej stronie instrukcji do Dungeona zdaje sie.
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Nie, w Talismanie wszystko jest nazywane jako "Regions". Mamy więc Inner Region, Outer Region oraz Middle Region, że nie wspomnę o Dungeon Region.
 
 
Iesthir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Nemomon napisał/a:
Nie, w Talismanie wszystko jest nazywane jako "Regions". Mamy więc Inner Region, Outer Region oraz Middle Region, że nie wspomnę o Dungeon Region.


To moze inaczej:

Tekst z Market Day (cytat za Toba):
It’s Market Day across the land.

Cytat z instrukcji:
Sorrounding the land of Talisman are four great kingdoms known as Regions.

Mamy wiec Land of Talisman ktora dzieli sie na regiony i 4 niezalezne krolestwa ktore sa znane jako Regiony. Karty przygod dotycza krainy Talizmanu, te ktore wchodza w interakcje z Regionami sa oznaczone specjalna ikonka. Stad Market Day jest tylko na planszy glownej moim zdaniem.
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Poniekąd masz rację, ale myślę, że łatwiej jest przyjąć, iż skoro wszystkie są Regionami, to nimi są, a "land of Talisman" tyczy się nawet Realmów, gdyż one nie są poza Talismanem.
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Cytat:
Co do Teleportacji to podobają mi się takie sytuacje, o ile nie będę występowały zbyt często, tak samo jak Transference w Wewnętrznej Krainie:)


Transfrence działa w wewnętrznej krainie to fakt, ale nie można zamienić się miejscem z osobą już stojąca na Koronie Władzy (Patrz instrukcja mówiąca iż w osoba będąca na Koronie Władzy nie może w żaden sposób opuścić tego miejsca), to tak odnośnie tego cytatu. ;)
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Kufir napisał/a:
Cytat:
Co do Teleportacji to podobają mi się takie sytuacje, o ile nie będę występowały zbyt często, tak samo jak Transference w Wewnętrznej Krainie:)


Transfrence działa w wewnętrznej krainie to fakt, ale nie można zamienić się miejscem z osobą już stojąca na Koronie Władzy (Patrz instrukcja mówiąca iż w osoba będąca na Koronie Władzy nie może w żaden sposób opuścić tego miejsca), to tak odnośnie tego cytatu. ;)


Opuścić sama z siebie, ale zawsze może z niego zostać wyteleportowana.
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

Z KW nie można zawrócić, a to nie jest tak jednoznaczne jak opuścić - tu jak dla mnie plus dla polskiej instrukcji (chyba, że pominąłem któryś fragment).
Transference działa także na Poszukiwacza na KW.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13