galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
Brylant 

Wiek: 32
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Nie. Pojawia się jedynie więcej potworów, co może doprowadzić do zwiększenia paniki w Arkham. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy top paniki osiągnął już 10 poziom, a spotęgowanie najczęściej już budzi przedwiecznego, gdyż przekracza limit potworów pomnożony x2.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

@fabp
Tak dodając tylko do tego co napisał Brylant, owszem nie ma postępu tylko pojawiają siępotowry w liczbie takiej jak ilość bram, albo ilość graczy biorących udział w rozgrywce - zależnie od tego która liczba jest większa. Potwory te (jeżeli się mieszczą w limicie potworów w mieście), układasz na bramach, wedle zasady, najpierw na pustych bramach, później w taki sposób żeby na każdej było po równo, ostatatecznie jeżeli nie możesz ułożyc po równo to największa ilość potworów wchodzi na bramę na której było spotęgowanie.
I jeszcze nawiązkując do tego co napisał Brylant, jeżeli poziom paniki wynosi 10, wówczas juz nie przestrzegasz limitu potworów w mieście i kładziesz wsyzstkie (wedle powyższego rozplanowania) w mieście. Jednak jeżeli poziom paniki wynosi 10 to mimo wszystko nie jest w stanie dołożyć żetonu zaglady, ponieważ potwory te juz nie trafiają na peryferia, więc nie mogą przekroczyć limitu na peryferiach.
Owszem, jezeli poziom paniki wynosi 10 i ma zostać podniesiony, z jakiegokolwiek powodu wówczas dokładamy żęton zagłady, jednak jezeli wynosi 10 to potwory nie mogą juz podnieść poziomu paniki ponieważ nie trafiaja na peryferia. Takie masło maślane :D

@Brylant
ad1. Nie dokładamy.
ad2. Zatrzymujemy sie, walka kończy ruch.
ad3. Dokładnie tak.
ad4. Nie ma w zasadzie żadnych zasad które by o takowych potworach traktowały. U mnie takie potowry zostają na peryferiach już do końca rozgrywki.
ad5. Słówko "możesz" sprawia że masz wybór i mozesz nie podejmować się tego o czym karta traktuje.
 
     
Brylant 

Wiek: 32
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Dzięki za odpowiedzi :) Czyli zamknąć bramę można w tej samej turze jak wracamy? Bo w końcu wychodzimy z bramy fazą ruchu, a fazą spotkań ją zamykamy.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

No właśnie, Arkhamik jest grą w której znaczną rolę odgrywa porządek i kolejność faz. Jeżeli się go trzymasz to nie ma później wątpliwości co można a czego nie. Przykładowo z tym zamykaniem bramy - zamykasz brame w ramach fazy spotkań w Arkham. Jeżeli powróciłeś z Innych Światów w fazie ruchu, czy to poprzez stanie na drugim polu, czy poprzez uzycie na pierwszym polu Odnalezienia Bramy, to Twoja faza spotkań w Arkham przypada akurat na bramie ze znacznikiem ekploracji. Wówczas możesz podjąd próbę jej zamknięcia.
Jeżeli natomiast powrócisz na do arkham w fazie spotkań w innych światach (na skutek spotkania, bo takie są chodź nie wysztkie ale większość dają znacznik eklsploraji), wówczas juz w tej turze nie możesz podejmować próby zamykania bramy. Dopiero po kolejnych mitach, ruchu (w jakim nie możesz schdzić z bramy bo inaczej utracisz znacznik eksploracji), nadchodzi kolejna faza spotkań kiedy możesz podjąć próbę zamykania bramy.
_________________
 
     
wezuwiusz 

Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 147
Skąd: Salwator Dolny
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Ftang! Mam takie pytanie, jak dokładnie działa pojemnik na mózg Mi go? Rzucam go, wyczerpuję, zamieniam się miejscami z potworem/badaczem, odbywam zapewne spotkanie (a może wymieniam się ekwipunkiem) i kiedy następuje powrót? http://www.arkhamhorrorwiki.com/Mi-Go_Brain_Case
 
     
Brylant 

Wiek: 32
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Nie następuje. Po prostu zamiast ruchu zamieniasz się miejscem z badaczem/potworem i tam odbywasz spotkanie, oraz zostajesz już tam do następnej tury (chyba, że spotkanie gdzieś znowu Cię pośle).
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Ja pojemnik rozgrywam tak:
Uzywam go w fazie ruchu, zamieniając sie miejscami z Badaczem lub potworem. Przenoszę się na dany obszar, a potwora/badacza na swój obszar. Nie mam już ruchu więc zostaję tam gdzie stoję. Jeżeli mimo to stoję na jednym polu z jakimś badaczem mogę dokonać wymianek. Następnie w fazie spotkań w Arkham odbywm odpowiednie spotkanie na danym obszarze. I tutaj albo wciąga mnie brama, albo odbywam normlane spotkanie jak nie ma bramy.
Jezeli wciągnie mnie brama odbywam spotkanie w Innych Światach, w fazie Spotkań w innych światach.
Tura sie kończy.
Po nastepnych mitach następuje Utrzymanie. Wówczas tez odwracamy zasłonięte karty.
I rozumiem to tak że skoro odłaniam tę kartę to potwór/badacz (gdziekolwiek nie pójdą sobie w ewentualnym ruchu) wracaja na swoje pierwotne pole, ja natomiast też wracam na pierwotne pole pod warunkiem ze jestem w Arkham. Jezeli mnie po tej podmiance zdążyło mnie wciągnąć do Innych Światów to ja nie wracam na swoje pierwotne pole. Lecz badacz/potwór jaki pozostał w Akrham wraca.

Ale teraz w sumie tak sie zastanowiłem. Bo tak jest napisane "zakryj aby zamienić sie miejscami z..". Nie piszą nic o powrotach więc szczerze to zwątpiłem właśnie w to czy dobrze to rozgrywam.



Edycja:
Sprawdziłem na krcie. I moje wątpliwości zniknęły. Jest napisane że "aby na tę turę zamienić sie miejscami". W związku z czym następuje odwrócenie tego procesu. Uważam że w utrzymaniu kiedy odlaniamy kartę. Jednak efekt dotyczy Arkham więc jeżeli zdązyłeś wejśc do Innych Światów to moim zdaniem pojemnik już Cię z tamtąd nie wyciągnie (aczkolwiek to co zostało w Arkham powraca na swoje miejsce)
_________________
 
     
wezuwiusz 

Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 147
Skąd: Salwator Dolny
Wysłany: Nie 25 Lis, 2012   

dzięki. to się jeszcze będzie wyjaśniać (czy nie jest tak że taki badacz który "przeszedł" na drugą stronę będąc pod wpływem 'pojemnika na mózg" powienien się zagubić w czasie i przestrzeni gdy kończy się działanie?). Ale mam takie pytanie.

Jest taka karta mitów "wszystkie potwory na obszarach wracają do puli" czyli co, wpierw otwieram bramę, wychodzi potwór i jeżeli potwór się nie poruszy bo akurat nie ma symbolu wymiaru to wchodzi zdolność mitów i wraca do puli?
 
     
gwizdzius 

Wiek: 37
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 141
Wysłany: Nie 25 Lis, 2012   

Dokładnie. Gdyby się poruszył na ulicę (bo jest możliwość poruszenia na obszary też) to zostaje na planszy, a tak stojąc na obszarze wraca do puli.
 
     
Brylant 

Wiek: 32
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 26 Lis, 2012   

Wczorajsza parta znowu sprawiła, iż parę spraw mi spać nie dawały ;)

1. Czy jest jakaś możliwość sprzedaży przedmiotów?
2. Jeżeli badacz dobrowolnie wchodzi na obszar gdzie jest brama i np. 3 potwory, to czy od razu zostaje wciągnięty przez bramę i po powrocie z niej będzie musiał się z nimi rozprawić, czy najpierw ich zabić zanim dojdzie do bramy?
3. Przy obłąkaniu/nieprzytomności odrzucamy połowę przedmiotów/wskazówek. Jeżeli mamy tylko jeden przedmiot, to on również odpada czy już wtedy nie robimy nic? Niby mamy zaokrąglać w dół :P
 
     
Galron 


Wiek: 38
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 202
Skąd: Lubań
Wysłany: Pon 26 Lis, 2012   

AD1. Nie ma możliwości sprzedaży.
AD2. Walka z potworami lub ich unikanie następuje w fazie ruchu więc zanim brama cię wciągnie musisz się z nimi zmierzyć / uniknąć.
AD3. Jeżeli masz tylko jeden przedmiot to go nie tracisz (zaokrąglenie w dół).
 
     
Brylant 

Wiek: 32
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 26 Lis, 2012   

Galron napisał/a:
AD2. Walka z potworami lub ich unikanie następuje w fazie ruchu więc zanim brama cię wciągnie musisz się z nimi zmierzyć / uniknąć.


To jest zasada z instrukcji, czy tylko twoja interpretacja? Pytam, gdyż brzmi to mało logicznie. Przykładowo w fazie ruchu musimy uniknąć potwora i się nam nie udaje, przez co przechodzimy do walki w fazie spotkań i teraz co? Brama grzecznie czeka aż zabijemy potwora i wtedy nas wsysa, czy od razu to robi ignorując walkę?
Tak w ogóle, z twojej odpowiedzi wynika, że niby walka miałaby się rozgrywać w fazie ruchu? To jeszcze wydaje się dziwniejsze, zwłaszcza że prowadzenie walki uniemożliwia nam jakiekolwiek spotkania w tej turze, stąd zawsze wydawało mi się, iż sama już walka odbywa się w fazie spotkań.
 
     
Galron 


Wiek: 38
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 202
Skąd: Lubań
Wysłany: Pon 26 Lis, 2012   

Nie jest to moje przypuszczenie tylko zasady z instrukcji str. 6:
Cytat:

Unikanie potworów
Obszary i ulice, po których grasują potwory, mogą
wpływać na ruch Badaczy. Za każdym razem, kiedy
Badacz będzie próbował opuścić obszar lub ulicę, na
której znajduje się jeden lub więcej potworów, będzie
zmuszony walczyć albo uniknąć każdego z nich z
osobna (Więcej informacji na temat można znaleźć w
akapitach „Unikanie potworów” i „Walka” na stronie 14).
Podobnie, jeśli Badacz zakończy ruch na obszarze lub
ulicy, na której znajduje się jeden lub więcej potworów,
będzie zmuszony walczyć lub uniknąć każdego z nich.
Jeśli Badaczowi nie uda się uniknąć spotkania z
potworem, potwór natychmiast zada mu obrażenia (patrz
„Walka” na stronie 14) i niezwłocznie rozpocznie walkę.
Gdy tylko Badacz wda się w walkę z potworem, jego
ruch dobiega końca. Bez względu na wynik walki, Badacz
traci wszystkie pozostałe mu jeszcze punkty ruchu i w
konsekwencji musi zostać tam, gdzie się obecnie znajduje.


Trzeba dokładnie czytać instrukcje :)
 
     
Brylant 

Wiek: 32
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 26 Lis, 2012   

Owszem czytam i wlasnie wedlug tej samej instrukcji jak badacz znajdzie sie na obszarze z brama zostaje natychmiast wessany (chyba ze ma zeton eskploracji) stad przytoczony przez Ciebie fragment o ruchu srednio pasuje, aby zastosowac go w tym przypadku. Niestety to jest tak jak w instrukcji, ani w FAQ-u nie ma zadnej informacji o czynnosciach badacz na obszarach z brama przed jej eskploracja, a osobne wytyczne do ruchu i bram wzajemnie sie wykluczaja.
 
     
wezuwiusz 

Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 147
Skąd: Salwator Dolny
Wysłany: Pon 26 Lis, 2012   

oczywiście można walczyć z potworem i zaraz potem mieć spotkanie. Przyjmijmy taką sytuację prostą : ktoś zamknął bramę na której stał potwór po czym "uniknął go" na przykład kładąc na srebrnym kluczu żeton. Albo testem. I ktoś idzie rozjechać potwora i wchodzi i w fazie ruchu (będącej podstawową fazą walki zarazem) rozlegną się strzały i popłynie krew. I latać będą macki. A potem będzie spotkanie w fazie spotkać.

Walka poza fazą ruchu: Jeszcze w fazie spotkań w wyniku karty może pojawić się "brama i potwór". Wtedy nie ma walki bo wpierw pojawia się brama (co wciąga badacza) a potem wychodzi potwór który jest normalnym potworem, pojawia się też żeton zagłady na Doom Tracku. Może też "pojawić się potwór!" i wtedy od razu jest walka (w fazie spotkań) a taki potwór niezależnie od rezultatu schodzi z planszy. O.

A brama oczywiście grzecznie "czeka". Bo badacz przez nią przechodzi z własnej woli a nie zostaje "wessany" jak ma to miejsce w przypadku bramy która go zaskoczyła.

A tu mam takie pytanie, można nie przejść przez bramę? Na przykład pójść, ściągnąć skalpy z potworów stojących na bramie a potem odejść bez przechodzenie przez bramę?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.24 sekundy. Zapytań do SQL: 12