galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady gry
Autor Wiadomość
wezuwiusz 

Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 147
Skąd: Salwator Dolny
Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

a bo tak się zastanawiam jak się mają owi sprzymierzeńcy i ich abiliti do czaru "czerwony znak shuddenmala" i jego używania na przedwiecznych
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

sirafin napisał/a:
zvish napisał/a:
ad 4. Tak chyba że na obszarze otwarta jest brama. Wówczas nie ma odwrotu.
Zalecam odświeżyć sobie schemat tego co się dzieje w jakiej fazie ;)


Czy dobrze rozumeim że chodzi Ci o to że włażenie w brame następuje w fazie spotkań w Arkham, a co za tym idzie wykonując ruch na obszar na którym jest brama (w celu spotkanai się tam przykładowo z innym badaczem który powiedzmy wylazł z bramy i ma za mało o 1 wskazówkę, a żeby podac mu powiedzmy materialy badawcze,) następnie se wychodze i ide w swoja stronę?
Jeżeli tak to super, bo tak nie grałem a powyżej przdstawiona sytuacja nie raz uratowała by nas.
Jeżeli podejść literalnie to zasad że wchodzenie w brame następuje w fazie spotkań w Arkham to tak winno sie to interpretować. Podsumowując, jeżeli masz jeszcze jakiespunkty ruchu to możesz zejść z ibszaru z bramą?
Przykładowo jest taka sytujacja - rodzaj spotkania w innych światach któe wyrzuca Cię do Akrham ale bez znacznika. To zachodzi w fazie spotkać w Innych Światach, więc w następnym ruchu moge sobie z takiej bramy pójść?
Wiele zadałem pytań, ale tez jak widzisz mam tu wiele wątpliwości, zawsze grałem w taki własnie sposób. Więc jeżeli o to Ci chodziło i jest tak jak napisałem w tym poście to sobie rozgrywke utrudniałem.

Cytat:
a bo tak się zastanawiam jak się mają owi sprzymierzeńcy i ich abiliti do czaru "czerwony znak shuddenmala" i jego używania na przedwiecznych


Nie pamiętam czy na tym czarze karzą odrzucać go przed walką, ale skoro pytasz to znaczy że chyba nie. Myslę że mozemy odebrać Przedwiecznemu jakąś zdolność - oprócz magicznej niewrażliwości (bo z tego co pamiętam tak własnie działa ten czar). Jednak z tego co pamiętam Czerwony znak obniża też żywotność o 1 do minimum 1. Jak w takim razie to będzie działac na Przedwiecznego? Może na daną turę potrzeba - po turze gracza który rzucił ów czar o jeden sukces mniej na zdjęcie żetona zagłady. Wszak jest to dość potężny czar - nawet w ZC rpg.
Jednak w sprawie tego znaku to licze na wypowiedź jakiegoś tutejszego speca :D
 
     
Sigismond
Dyr. Gab. Prezydenta


Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

dawno nie grałem w AH, ale wg mnie nie należy obniżać żywotności, bo przedwieczny jej po prostu nie ma, on ma żetony zagłady. Co do drugiej części czaru, to bym ją stosował do przedwiecznego jak najbardziej.
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 684
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Czerwony Znak Shudde M'ella działa wyłącznie na potwory, nie zadziała na Przedwiecznego.

@zvish
Nie ma żadnej zasady mówiącej, że wejście na obszar z bramą przerywa ruch (tak jak np. walka z potworem). Brama wciąga natychmiast badacza, wyłącznie wtedy, gdy portal niespodziewanie otwiera się na polu z badaczem. Przez bramę, która leży na planszy, przechodzi się w Fazie Spotkań, a więc w Fazie Ruchu można wejść na takie pole (by np. podać innemu badaczowi Materiały Badawcze/Znak Starszych Bogów) i z niego zejść. Utrudnialiście sobie grę :)

Nie kojarzę spotkania w Innych Światach, które wyrzuca bez znacznika eksploracji. Wszystkie spotkania o treści "Powracasz do Arkham" dają normalnie znacznik eksploracji (takie spotkania działają jak zaklęcie Odnalezienie Bramy).
_________________
Moje planszówki
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Super, dzięki za wyjaśnienie, w jednym sobie utrudniamy w innym ułatwiamy, ale rzecz w tym by grać zgodnie z zasadami.

Co do tego spotkania to jest przykładowo w Carcosie. A mianowicie masz wykonać test Woli (nie pamietam z jakim modyfikatorem), w razie powodzenia nic sie nie dzieje. W razie niepowodzenia efekt jest inny w zależności na którym obszarze Innych Światow stoisz. Jak na drugim to przesuwasz się na pierwszy, jak na pierwszym to poracasz do Arkham na bramę przez którą wszedłeś do Innych Światów, lecz nie otrzymujesz znacznika eksploracji. Jest to karta z Dunwich.

Miałbym jeszcze dwa pytania w tym temacie:
1. POdczas walki z Przedwiecznym, badacze w trakcie kolejnych faz Utrzymania mogą wymieniać się przedmiotami. Jednak nie jest to sprecyzowane, że działa to na zasadzie stania na jednym polu. Jak jest natomiast w związku ze zdolnościami badaczy takimi jak Vincent Lee i Carolyn Fern. Czy mogą oni leczyć w utrzymaniu innych badaczy tak jakby znajdowali się na tym samym polu?
2. Drugie pytanie, którego odpowiedzi się domyślam- ale wolę spytać :)
Instrukcja mówi, że warunkiem zebrania wskazówek z obszaru bądź ulicy jest zakończenie ruchu na tym polu. Zastanawiają mnie dwie sytuacje.
a) Badacz zagubiony w czasie i przestrzeni powraca w Utrzymaniu na dowolny obszar badź ulicę Arkham. Czy jeżeli postawię takiego Badacza na polu ze Wskazówką mogę ją zebrać w utrzymaniu, a następnie w ruchu gdzieś iść dalej. Czy aby zabrać tę wskazówkę muszę poczekać do fazy ruchu, zakończyć na tym polu swój ruch i dopiero zabrać wskazówkę.
b) Na dworcu jest spotkanie ze po udanym teście Skradania, możemy przesunąc się na dowolny obszar bądź ulice Arkham i zakończyć tam ture. Czy w tej sytuacji zbieramy będące tam wskazówki czy też nie, bo nie jest to ruch. Ponad to są podobne spotakania tyle że nie kończące tury, ale pozwalające na odbycie natychmiast spotkania są na innych obszarach. I analogicznie, co ze wskazówkami jakie znajdują się na tych obszarach.
 
     
Arturus 
sierżant

Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 41
Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

1. Mogą leczyć innych.

2. Instrukcja przewiduje dwa przypadki: koniec Fazy Ruchu oraz Faza Mitów.
Nie ma żadnych dodatkowych oficjalnych wyjaśnień, więc Gracze zastanawiają się, czy można zbierać wskazówki w czasie pozostałych Faz.

Ty opisujesz takie dwie Fazy:
2a) Utrzymania.
==Tu są największe różnice==
Część graczy uważa, że nie należy podnosić wskazówek po 'odnalezieniu się', bo Zagubienie w Czasie i Przestrzeni to "kara", a uzyskanie wskazówki to "nagroda".
Inni uważają, że Badacz, który był zagubiony w czasie i przestrzeni, ma większą wiedzę na temat czających się zagrożeń. Jeżeli "odnalazł się" na obszarze ze Wskazówką - może ją zabrać.

2b) Spotkań w Arkham:
== Tu jest większa zgoda ==
Dodatkowe spotkania zwiększają wiedzę na temat sytuacji w Arkham. Również możesz zabrać znajdujące się tam Wskazówki.

Moja opinia jest następująca - możesz zbierać Wskazówki w każdej z Faz, z zastrzeżeniem, że w Fazie Ruchu zbierasz wskazówki tylko na koniec. Chodzi o to, aby: (a) szybki Badacz z Mapą i Motocyklem nie 'oczyścił' całej dzielnicy w jednym ruchu, (b) nie zbierać wskazówek przed ewentualnym pokonaniem wszystkich potworów na danej lokacji.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Dzięki :D

sirafin napisał/a:
Czerwony Znak Shudde M'ella działa wyłącznie na potwory, nie zadziała na Przedwiecznego.


Ale weźmy taką kartę przedmiotu unikatowego - Flet Bogów Zewnętrznych. Jest tam napisane że przedmiot działa na potwory, jednak jest też wyraźnie zaznaczone że przedmiot nie działa na Przedwiecznego. Więc są karty na ktorych każą nam odrzucać je kiedy przebudzi się Przedwieczny, są karty na ktorych wyszczegolnione jest że nie działają na Przedwiwcznego. Więc w sumie to niewiem czmu by Czerwony Znak miał nie działaś na Przedwiecznego. Owszem zdodzę się z tym co napisal Sigismond. Przedwieczny nie ma żywotności tylko żetony zagłady. Ale szczerze to nie widzę powodu czemu by mu nie odebrać przykładowo fizcznej niewrażlosości za pomocą tego czaru.
Oczywiście nie chce się tutaj o to spierać ale takie mnie wątpilości jeszcze w tej sprawie naszły.
 
     
Bad-Max

Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 5
Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Pytanko:
1. Czy liczba otwartych bram na obszarze Dunwich liczy sie do sumy mozliwych otwartych bram w grze (imho tak, chociaz potwory sie nie licza do sumy potworow);

2. Czy mozna sie wymieniac przedmiotami podczas fazy ruchu bedac w ruchu, tzn. Badacze idac na swoje docelowe lokacje mijaja sie po drodze na tym samym polu, wymieniaja sie przedmiotami i ida dalej? (imho nie, poniewaz najpierw rusza sie gracz 1 potem 2 itd. czyli spotkac sie moga tylko na tym samym, docelowym swoim polu)

Pls o odp :)
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Ad.1. Tak liczą się.
Ad.2. Mozna się wymieniac podczas fazy ruchu- jest to opisane w instrukcji. Gracz idzie i moze zaczepić o obszar bądź ulicę na ktorej stoi inny badacz i dokonać wymiany, a następnie kontynuować ruch.
 
     
wezuwiusz 

Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 147
Skąd: Salwator Dolny
Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

Jest takie spotkanie w "badawczym instytucie" w miscatonic. Że student wydaje dziwne dzwięki uderzając w dziwną maszynę i można zamknąć bramy (test wiedzy chyba). Więc jest tak, mamy jednego gracza w Arkham, dwóch graczy w innych światach, dwie bramy na planszy i każdy gracz ma trofeum za bramę. I ten w Arkham zamyka te bramy właśnie tym spotkaniem w Miscatonic. Gra się kończy. Wszystkie bramy zamknięte, każdy ma trofeum. Czy gracze w innych światach zostają pochłonięci? Czy jedynym zwycięzcą jest ten na planszy?
 
     
Galron 


Wiek: 39
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 202
Skąd: Lubań
Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

Wszyscy wygrywają albo przegrywają. Na tym polega gra kooperacyjna. W tym wypadku wygrywacie wszyscy. Zamknięcie bramy nie oznacza pochłonięcia w czasie i przestrzeni. Do tego dochodzi w przypadku gdy badacz w fazie ruchu nie ma jak wyjść z innego świata do Arkham, ale w waszym przypadku zamknięcie ostatniej bramy i spełnienie wszystkich wymagań wygranej oznacza koniec gry i wygraną.
 
     
wezuwiusz 

Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 147
Skąd: Salwator Dolny
Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

W sumie brzmi to rozsądnie. Niby gra kooperacyjna ale jest np ta misja "przyłącz się do zwycięzcy" i można samemu wygrać.

P.s.

a. czy jeżeli wskazówka pojawia się w wyniku karty Mitów na polu na którym stoi badacz to może on ją natychmiast zebrać? Bo niby zbieramy na końcu ruchu. Można zebrać w fazie Mitów?

b. pojawia się brama i potwór - takie spotkanie się zdarza. Wtedy kolejność jest taka że

1. pojawia się brama
2. badacz zostaje wciągnięty
3. wychodzi potwór

więc badacz nie spotyka potwora bo się "mijają w bramie". dobrze rozumiem?
 
     
Bad-Max

Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 5
Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

wezuwiusz napisał/a:


a. czy jeżeli wskazówka pojawia się w wyniku karty Mitów na polu na którym stoi badacz to może on ją natychmiast zebrać? Bo niby zbieramy na końcu ruchu. Można zebrać w fazie Mitów?


Ja gram, że taką wskazówkę można zabrać i moim zdaniem jest to prawidłowe i rozsądne rozwiązanie.

wezuwiusz napisał/a:

b. pojawia się brama i potwór - takie spotkanie się zdarza. Wtedy kolejność jest taka że

1. pojawia się brama
2. badacz zostaje wciągnięty
3. wychodzi potwór

więc badacz nie spotyka potwora bo się "mijają w bramie". dobrze rozumiem?


Dokładnie tak jest- najpierw brama, która Cię "wciąga" i dopiero później potwór, z którym możesz się spotkać już po wyjściu z Innych Światów.
 
     
Arturus 
sierżant

Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 41
Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

@wezuwiusz:
a. czy jeżeli wskazówka pojawia się w wyniku karty Mitów na polu na którym stoi badacz to może on ją natychmiast zebrać?
Tak - może zabrać. Zostało to opisane w instrukcji (strona 10).

b. tak - badacz nie spotyka potwora.
Kolejność jest taka jak przy bramie pojawiającej się w Fazie Mitów.

@Bad-Max:
Dopiero jak pojawi się Innsmouth i będziesz grał z dwoma dodatkowymi planszami (Innsmouth i Dunwich) jednocześnie, limit otwartych bram zostanie zwiększony o 1.
Ale tam będziesz miał wiele innych problemów.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Sro 07 Lis, 2012   

A tak się nasunęło po dzisiejszej rozgrywce pytanie.

Czy badacz który zakończył ruch na obszarze ze wskazówką musi ją zbierać?
Czasami się zdażyć może że ktoś nie chce zebrać. Przykładowo ma szaleństwo amnezje i juz komplet 4 wskazówek. Wówczas lepiej by było nie zebrać żeby nie marnować leżących wskazówek.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 12