galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy dodatek (oficjalnie) zapowiedziany
Autor Wiadomość
Freeasy
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Lut, 2010   

Chciałem skromnie zauważyć, że:

Leprechaun - oznacza Skrzata!!!
Nercomancer - to raczej Nekromanta a nie nic innego

żeby nie było jak z Ghoulem, który jest wypisz wymaluj Upiorem :-)

Herszt Ogrów mi się podoba :-) !!!
 
 
revix
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Lut, 2010   

Warlock zostanie pozostawiony w wersji angielskiej?
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Lut, 2010   

Freeasy napisał/a:
Chciałem skromnie zauważyć, że:

Leprechaun - oznacza Skrzata!!!


Nie Kobolda? :( Co macie do Kobolda? :(
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Lut, 2010   

revix napisał/a:
Warlock zostanie pozostawiony w wersji angielskiej?


A przypomnij sobie, jak przetłumaczona zostala Warlock's Cave? ;)
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Lut, 2010   

Kobold był w poprzednich edycjach i tak powinno zostać.
Co do Ghula, porażka na całej linii, oczywiście że to powinien być Upiór.
 
 
Freeasy
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Lut, 2010   

Nemomon,

fakt faktem zdolności ma z Kobolda ze starego MiMa.

Podeprę się jednak Wikipedią:

Kobold – karzełek, duszek, złośliwy domowy krasnal lub gnom pilnujący podziemnych skarbów.

Postać pochodząca z folkloru niemieckiego, obecnie często spotykana w literaturze fantastycznej i grach fabularnych. Dawni niemieccy górnicy uważali, że koboldy podmieniają srebro na uważane wtedy za bezużyteczne nikiel, kobalt, wolfram. Stąd pochodzi nazwa kobaltu.[1]

Zwykle niewidzialne, koboldy mogły ukazywać się w postaci zwierząt, ognia lub ludzi. Koboldy są najczęściej przedstawiane w postaci humanoidów wielkości dzieci. Koboldy żyjące w domach noszą typowo wiejskie ubrania, zamieszkujące kopalnie zwykle mają garby i są brzydkie, zaś te, które pływają okrętami noszą odzienie charakterystyczne dla marynarzy.

Legendy mówią o trzech głównych typach koboldów. Najczęściej spotykaną grupą są domowe duchy dwojakiej natury - z jednej strony wykonujące drobne prace za mieszkańców, z drugiej - czyniące wiele złośliwości, jeśli się je lekceważy. Do takich koboldów folklor zalicza m. in. Króla Goldemara, Hinzelmanna i Hödekina. W niektórych okolicach rodzaj ten nosi odrębne nazwy, np. Heinzelmännchen w Kolonii. Drugim typem są koboldy żyjące w podziemiach, zwłaszcza kopalniach. To właśnie one były podejrzane o podkradanie cennych rud. Wreszcie trzecia grupa, której przedstawicieli określa się mianem klabautermann, są to stworzenia towarzyszące marynarzom.

Natomiast

W mitologii irlandzkiej, leprechaun (czyt. leprikon) to zamieszkujący Irlandię rodzaj skrzata. Niektórzy[kto?] spośród rdzennych Irlandczyków i odwiedzających Zieloną Wyspę turystów wierzą w prawdziwość istnienia tych istot, jednak większość ludzi traktuje je jako uroczy, dodający Irlandii jeszcze więcej magii, element folkloru.

Wg folkloru, spotkanie leprechauna jest wydarzeniem bardzo rzadkim, i jeśli już, to ma miejsce zwykle w okolicy elfickich fortów, którymi zwykle są drumliny i starodawne fortyfikacje (takie jak szańce).

Leprechauny są samotnikami, mieszkającymi w odległych miejscach i trudnią się wyrobem butów. Nazwa leprechaun znaczy dosłownie "szewc". Jego obecność zdradzają czasem rytmiczne uderzenia jego szewskiego młotka, jeżeli akurat pracuje.

Z wyglądu, leprechaun przypomina drobnego, włochatego, starego człowieczka, o pomarszczonej twarzy i wzroście przeważnie nieprzekraczającym trzech stóp (ok. 93 cm). Nosi kapelusz, skórzany fartuch roboczy, wełnianą kamizelkę, krótkie spodnie, długie pończochy i buty ze srebrnymi sprzączkami. Zawsze nosi brodę i zwykle pali fajkę. W opisach z czasów bardziej współczesnych naszym, leprechaun nosi szmaragdowozielony anglez, który jest niedłącznym elementem jego bardzo kolorowego stroju - źródłem tego jest jednakże jego obraz na płatkach śniadaniowych Lucky Charms, a nie przekazy tradycyjne.

Ma zawsze przy sobie dwie sakiewki: jedna zawiera srebrną, a druga złotą monetę. Srebrna moneta służy Leprechaunowi do płacenia za wszelkie potrzebne mu dobra; dzięki swej magicznej mocy zawsze znika z kieszeni sprzedającego i powraca do pierwotnego właściciela. Złota moneta służy mu za łapówkę dla każdego który go schwyta; po zamianie właściciela zamienia się błyskawicznie w popiół lub w suche liście.

Leprechauny znają miejsca, w których zakopane są skarby, jakimi często są gliniane naczynia wypełnione złotem. Jeżeli jeden z nich zostanie złapany to zdradzi to miejsce, ale kosztowności nie odda łatwo, skąd wzięło się powiedzenie, że skarb leprechauna leży "po drugiej stronie tęczy" (czyli jest nie do zdobycia).

Leprechauny są złośliwe z natury, a także kochają celtyckie sporty i muzykę. Uwielbiają płatać wymyślne i dobrze przemyślane figle, na co jest wiele przykładów w folklorze irlandzkim. Na przykład, pewnego razu rolnik złapał leprechauna i zmusił go do wydania miejsca ukrycia skarbu. Leprechaun powiedział mu, że skarb został zakopany pod jednym z rosnących na polu chwastów. Rolnik obwiązał ten chwast czerwoną chustą, wypuścił leprechauna i poszedł po łopatę. Gdy wrócił, wszystkie chwasty na tym polu były obwiązane identycznymi czerwonymi chustami. Mają też skłonność do alkoholu i podkradania ludziom różnych rzeczy.

Leprechauny są uważane za obrońców elfickiej społeczności, a szczególnie za rodzaj straży pałacu królowej elfów. Potrafią dla każdej skradzionej owcy lub kozy sporządzić uprząż i galopować nocą przez góry i doliny na jej grzbiecie


Moim zdaniem zdolności tej postaci są związane z lasem a jak widać z powyższego właśnie skrzaty mieszkają w lesie a koboldy raczej nie :-)

Poza tym ma charakter Neutralny. Po Koboldzie spodziewałbym się złego (złośliwy duch).

Ostatecznie jednak nie obrażę się jak będzie Kobold. Czy jednak warto trzymać się wersji pierwotnej MiM - tam sporo tłumaczeń - jak np. Necromancer było "dziwnych" No i nie wiem czy grafika i figurka bardziej będzie mi przypominać kobolda czy skrzata :-)

Tłumaczenie Czarownika jest dla mnie oczywiste. Bardzo spodobało mi się tłumaczenie Herszt Ogrów
 
 
Sir Joker
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Lut, 2010   

Leprechaun moze i ma zdolnosci kobolda z MiM ale w nowym Talizmanie z wygladu nie przypomina kobolda ze wszelikch znanych mi opisow (nie pamietam jak wygladal wczesniej). Dlatego teraz nazwaniem go koboldem byloby bledem zrozumialym tylko dla niektorych zagorzalych fanow starego MiM.
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Lut, 2010   

Sir Joker napisał/a:
Dlatego teraz nazwaniem go koboldem byloby *cut* rozumialym tylko dla niektorych zagorzalych fanow starego MiM.


Mówisz i masz mnie :mrgreen:

A tak btw, tak tylko z Wami się droczę... :wink:
 
 
Sir Joker
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Lut, 2010   

Uff ;)

Swoja droga 3 sztuki zlota za kazda wizyte w puszczy wydaje mi sie troche duzo. Zdolnosc moze niezbyt potezna ale tylko dlatego, ze z taka kasa prawdopodobnie nie bedzie co robic.
 
 
Freeasy
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Lut, 2010   

Sir Joker napisał/a:
Uff ;)

Swoja droga 3 sztuki zlota za kazda wizyte w puszczy wydaje mi sie troche duzo. Zdolnosc moze niezbyt potezna ale tylko dlatego, ze z taka kasa prawdopodobnie nie bedzie co robic.


Dlatego myślę że kolejnym dodatkiem będzie miasto, żeby móc tą kasę gdzieś wydać :-) Hmm w czasach kryzysu postać bardzo kontrowersyjna (btw off topic: w ostatniej rozgrywce wyciągnąłem kartę Kryzys i miałem niezły ubaw - zniszczeniom nie było końca a plansze się oczyściły - super karta)

Mimo że już mamy 3 dodatek + podstawkę to jeszcze z podstawki brakuje:
Tropiciela
Pielgrzyma
Barbarzyńcy
Rzezimieszka
Satyra
Hobgoblina
Niziołka
Chyba części z nich już się niedoczekamy :( taka dopadla mnie nostalgia. Hobgoblina mi brakuje. Fajny miecz miał
 
 
faj3r
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Lut, 2010   

Kufir napisał/a:
Kobold był w poprzednich edycjach i tak powinno zostać.

poprzednie edycje nie powinny być wyznacznikiem.

Kufir napisał/a:
Co do Ghula, porażka na całej linii, oczywiście że to powinien być Upiór.

Kufir, zanim coś napiszesz poczytaj najpierw na ten temat trochę. Ghul i Upiór to 2 zupełnie różne postacie.
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Lut, 2010   

Cytat:
Kufir, zanim coś napiszesz poczytaj najpierw na ten temat trochę. Ghul i Upiór to 2 zupełnie różne postacie.



Kolego po pierwsze:

Obecny Ghul z TMIM ma identyczne umiejętności jak stary Upiór

Po drugie:

Wiem czym są Ghule ale nie zapominajmy iż tak po prawdzie Ghul powinien zostać przetłumaczony nie jako Ghul (Czyli stwór, okradający groby i jedzący [nagryzający] martwych ) ale jako Upiór, czyli istotę która wg. niektórych mitów i legend była tzw wampirem duchowym (zjawisko wampiryzmu duchowego). Wtedy zdobywanie punktów życia z pokonanych duchów miało by logiczny sens (powiedzmy ;) )- jeśli już o tym mowa ;)

Po trzecie:

Rzeczownik gul (w muzułmańskich baśniach ludowych duch żerujący na zwłokach)
» rzeczownik złodziej okradający groby
» rzeczownik zły duch - UPIÓR

Po czwarte:

Więc jak widzisz temat znam znakomicie, więcej na temat Ghula --> Upiora tutaj:

http://www.gamekeeper.off...t=2008&start=60
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2010   

Sir Joker napisał/a:
Uff ;)

Swoja droga 3 sztuki zlota za kazda wizyte w puszczy wydaje mi sie troche duzo. Zdolnosc moze niezbyt potezna ale tylko dlatego, ze z taka kasa prawdopodobnie nie bedzie co robic.



Masz Instruktora oraz Akademie a w tych miejscach z kasą jest zawsze co robić ;)
 
 
Freeasy
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2010   

Kufir napisał/a:



Masz Instruktora oraz Akademie a w tych miejscach z kasą jest zawsze co robić ;)


Chyba że podstawki nie kupiłeś w przedsprzedaży. Szansa że trafisz na taką kartę są bardzo niskie. Ale dużej ilości gotówki zawsze mogą zaradzić zbójcy i złoto głupców :-) Na razie przewagę gotówkową ma tylko Kupiec. Później dojdzie zielony ludzik z Królowej Lodu...no i mnóstwo mieszków złota w talii kart przygód. Moim zdaniem wciąż za mało na miasto. Wolę aby pierwsze były góry i kilku fajnych poszukiwaczy razem z nimi. Szkoda, że Jaskinia była tylko polskim dodatkiem - poszukiwacze z Jaskini stanowili takie "Mroczne widmo" co uatrakcyjniało rozgrywkę.

Skoro FFG wydaje również Władcę Pierścieni to mimo wszystko w jakimś dodatku spodziewał bym się takich poszukiwaczy jak:
Drzewiec
NazGhoul :-)
Hobbit

Hmm jakiś lobbing muszę zrobić, żeby był dodatek morski. Popływałoby się po innych lądach :-)
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2010   

A mnie zastanawia inna rzecz. Raczej bardzo w to wątpię, ale kto wie.. Mianowicie, czy mają zamiar oni dać nam dodatkowe żetony złota. Dodają wciąż nowe karty, które albo dają nam złoto, albo zwiększają liczbę otrzymywanego złota, ale ich liczba (żetonów złota) jak była, tak jest wciąż niska.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13