galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Balans postaci
Autor Wiadomość
SirTeQuiLa 

Dołączyła: 12 Kwi 2013
Posty: 1
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013   

Od ponad roku mam styczność z MIMem. Dość sporo gram. Posiadam wszystkie obecne dodatki i moim zdaniem kazda gra jest dobra. Wszystko zalezy od okolicznosci i losu. Choć zauważyłem pewną tendencję. Wszystkie postacie a przedewszystkim Leśny Duszek, które mogą łatwiej lub gorzej generować zaklęcia dość dużo i ciekawych akcji mogą zdziałać. Niespodziewane zbiegi losu akcji itp. Dzisiaj mam zakaz grania takimi postaciami a napewno Leśnym Duszkiem (takim malym i niepozornym stworzonkiem) z tej racji ze musi miec zawsze 2 zaklecia. Jesli losujesz zaklęcia które mają w treści napisaną anegdote " możesz rzucić to zaklęcie w dowolonym momencie" to taka postać sypie tymi zaklęciami stojąć "czasowo" w miejscu. To jest mega przewaga.
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 202
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013   

Nie bardzo zrozumieliśmy. Można jakoś jaśniej?
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Sob 13 Kwi, 2013   

Kto nie zrozumiał, to nie zrozumiał... ;] SirTeQuiLa sypanie zaklęciami ogranicza zasada mówiąca o limicie rzucanych zaklęć, dzięki niej Duszek nie jest bardzo przepakowany. Jak masz wszystkie dodatki, to wiesz, że trafienie na naprawdę użyteczne zaklęcie nie jest takie łatwe.
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 202
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Sob 13 Kwi, 2013   

No właśnie o to nam chodzi. Czarów jest dużo i nie zawsze trafia się na taki, który akurat jest potrzebny. Zdarzały nam się sytuacje, kiedy wpadły nam jakieś całkiem fajne zaklęcia, ale użyteczne tylko w danych sytuacjach, które akurat przez długi czas nie nastały. Poza tym inne postacie też mają przecież swoje bajery.
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
blazius

Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 98
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013   

Dobre wyjście to usuniecie z gry zaklęć o trudnych do spełnienia warunkach zagrania.
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013   

Kiepskie Zaklęcia mają za zadanie blokować magów. Pytanie tylko, czy magicy w TMiM są tacy silni.

Ale tak z ciekawości, jakie Zaklęcia Blaziusie, ze wszystkich dodatków póki co, byś usunął?
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 202
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013   

No właśnie też się zastanawiamy. :)
Nie chodzi o warunki trudne do spełnienia, ale o zaistniałe sytuacje. Jeśli trafią Ci się np. zaklęcia bojowe, a przez dłuższy czas nie losujesz wrogów, ale zdarzenia, przedmioty itp. to nie masz jak ich wykorzystać.

Naszej postaci trafiły się kiedyś trzy bardzo mocne czary, których po prostu szkoda nam było wykorzystać do walki ze słabym przeciwnikiem więc trzymaliśmy je przez dobre kilka kolejek, co skutecznie blokowało nas przed otyrzymywaniem nowych zaklęć i szkodzeniem przeciwnikom. W efekcie po 20 czy 30 minutach czary przepadły w wyniku magicznego cyklonu. :)
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013   

Ano, wiele Zaklęć ma swoje specyficzne momenty użycia. Pech jest używany, kiedy przeciwnik bada Żniwiarza. Naznaczonego Chwałą używa się jedynie, gdy się walczy z LoDem i chce wyskoczyć na KW. Ścieżka Przeznaczenia idealnie działa, gdy rzucona na Poszukiwacza na KW.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 202
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Pon 15 Kwi, 2013   

No dokładnie. Aby trafić na odpowiednie zaklęcie w odpowiednim momencie trzeba mieć dużo szczęścia więc nie ma co narzekać, że postacie otrzymujące czary z automatu są za silne.
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
blazius

Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 98
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

Nam nazbierało się blisko 90 zaklęć i 37 z nich podmieniłem na zaklęcia z dodatków i twórczości. Nadal można się zblokować, ale to już rzadziej się zdarza.
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 202
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

No i które zaklecia zastąpiliście i czym?
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Wto 16 Kwi, 2013   

Czym, to tak mniej (chociaż osobiście polecam Czary z tzw. "Małej MiM", na której prowadzone są turnieje), ale ciekaw jestem, co usunęliście. Czytaj: Które Zaklęcia uważacie za słabsze. Jeżeli by Ci się chciało do każdego też jakąś krótką notkę dodać, to także byłbym wdzięczny.

Swoją drogą Borg, jak jakiś Zaklęć nie lubisz, to tez możesz podać listę z drobnym opisem.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 202
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013   

Nemomon, my tu bronimy stanowiska, że niczego nie trzeba zmieniać, a postacie czarujące wcale nie są silniejsze od innych. :)

Jesli chodzi o czary, których nie tyle nie lubimy, co uważamy za nie bardzo przydatne to np. zaklęcie, które pozwala usunąć jakąś kartę z planszy, czy bariera, która zmusza do obrania przeciwnego kierunku ruchu (w sumie przydatne tylko gdy ktoś jest w krainie wewnętrznej).
Ale wcale nie uważamy, że należy je usunąć czy zastapić innymi.
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013   

Ja sam gram całym kompletem TMiM, za wyjątkiem Ekora i jego 2 kopii na Moc ;) .

Zaklęcie Zniszczenie w bardzo wielu przypadkach jest kiepskie, i owszem, bowiem bardzo rzadko na planszy znajdują się karty warte zniszczenia. Jednakże można bardzo szybko się go pozbyć lub też użyć po zakończeniu ruchu, ale przed badaniem obszaru, by zniszczyć kartę z obszaru, na którym stoimy, i w jej miejsce wylosować nową.

Pytam was o opinie na temat Zaklęć, bowiem jako playtesterowi takie opinie, co kto lubi lub nie i dlaczego, nogą się przydać.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
blazius

Dołączył: 30 Paź 2010
Posty: 98
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013   

Nie wymienię wam zaklęć z nazwy bo całą grę przechowuje inny gracz.
Siła zaklęć, wpływ na rozgrywkę to rzecz drugorzędna, ważne żeby w ogóle dało się je zagrać, albo przynajmniej pozbyć żeby pobrać następne zaklęcie.
w sprawie pozbywania się zaklęć liczę na Miasto tj, że będzie w nim można sprzedać ( i kupić) zaklęcie??!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12