galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Balans postaci
Autor Wiadomość
Shaciu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sty, 2009   

Nie wiem, jak Wy, ale ja gram w POLSKIEGO talizmana, w instrukcji którego widnieje:
"Liczba zaklęć, które w danym momencie może posiadać poszukiwacz, zależy od WARTOŚCI jego mocy."
Zaraz poniżej jest przykład zaczynający się od:
"Czarnoksiężnik o mocy 5 posiada koronę Salomona - w sumie jego Moc wynosi 7. Taka WARTOŚĆ mocy pozwala mu na posiadanie trzech zaklęć."
Dla mnie sprawa jest jasna.

I wiesz co Kufir?
...
Przeczytaj instrukcję ;P[/b]
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sty, 2009   

Nie wiem z jakiej choineczki się urwałeś ale kompletnie nie rozumiem Twego ostatniego posta. Do czego on się odnosi ?
 
 
Shaciu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sty, 2009   

Chodzi o mnicha i określenie "wartość". Zgodnie z tym, co napisaliście mnich może do swojej siły dodać jedynie moc z początku gry bez bonusów za przedmioty itd, ponieważ (wg Was) określenie "wartość" odnosi się do tego, co jest na karcie.
Przytoczone cytaty podważają tę tezę pokazując, że określenie "wartość" oznacza całą moc wraz z bonusami. Zatem tekst na karcie mnicha pozwala mu dodać w walce CAŁĄ swoją moc.
Nie ukrywam, że nie jestem aż takim maniakiem MIMa (choć wychowałem się na tej grze), żeby znać instrukcję a pamięć. Jeżeli zatem się mylę - wskażcie mi proszę fragment mówiący o tym, że wartość mocy to jedynie jej początkowy stan.
Do tego odnosi się mój poprzedni post.
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sty, 2009   

Nie Przyjacielu, nie wiem, czy miałeś dostęp do angielskich textów i/lub instrukcji, ale:

Talisman Rules napisał/a:
A character’s Strength at any time is the character’s Strength value, plus Strength counters, plus any Strength gained from Followers, Magic Objects, and Objects that may be used at that time.


Monk napisał/a:
Your inner belief allows you to add your Craft value to your Strength during battle.


Chyba nie muszę tłumaczyć, że

Strength/Craft value = Wartość Siły/Mocy z początku gry
Strength/Craft counters = Liczba znaczników Siły/Mocy

?
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sty, 2009   

Cytat:
Chodzi o mnicha i określenie "wartość". Zgodnie z tym, co napisaliście mnich może do swojej siły dodać jedynie moc z początku gry bez bonusów za przedmioty itd, ponieważ (wg Was) określenie "wartość" odnosi się do tego, co jest na karcie.


Tak pisze w instrukcji, w miejscu gdzie wyjaśniony jest czar cios psioniczny, poszukaj.
 
 
Shaciu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Sty, 2009   

Touché!

Rzeczywiście, zwracam honor. Znalazłem jeszcze w między czasie w okienku "przykład określania siły poszukiwacza". Zatem miałeś rację.
Jednak jak ma się do tego podany przeze mnie wcześniej cytat? Wynika z tego, że instrukcja kłóci się z samą sobą. Ale to już sprawa do FAQ.
 
 
dawciu
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Mar, 2012   

witam, chciałbym się zapytać forumowiczów, bo w końcu znalazłem odpowiedni temat, czy macie jakieś swoje sprawdzone modyfikacje dla kapłana, aby stal się bardziej grywalną postacią? Chodzi mi o to, że może dajecie tej postaci więcej pkt z siły albo mocy, losu na początek, a może ktoś wymyślił dodatkową abilitkę? ktoś ma jakieś pomysły? To jedyny poszukiwacz który moim zdaniem odstaje od reszty
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Mar, 2012   

Dobrze pamiętam, że kapłan automatycznie pokonuje wszystkie duchy i dostaje jeszcze za nie jakiś bonus (zaklęcie zamiast zbierania trofeum chyba)? Faktycznie słabiak :roll:
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Mar, 2012   

Kapłan nie może używać broni, to ograniczenie. Faktycznie w mojej ekipie też nie jest specjalnie lubianą postacią. Ale nasz Ojciec Dyrektor jednak tak bardzo nie odstaje od reszty, to że nie może korzystać z broni i na początku nie popisuje się specjalnie w zwykłej walce można nadrobić zaklęciami, albo ruszeniem w Góry na początku rozgrywki - można tam znaleźć drobiazgi dodające do siły, albo inne ciekawe magiczne przedmioty. Finalnie, wiele zależy od szczęścia, ale też nastawienia grającego i decyzji jakie podejmie. Nie jest to postać tak łatwa w prowadzeniu jak np. Wampirzyca, ale patrząc na rozgrywkę z punktu widzenia wszystkich dodatków poza Smokami, uważam, że każdy ma teraz niezłe szanse. Kapłan dodaje 1 do rzutów za modlitwę - wszelkie kapliczki, czy Świątynia są więc bardziej przystępne - można łatwo nabić punkty siły/mocy, wystarczy krążyć po krainie środkowej. I ostatnia ważna cecha - 5 punktów losu. Ilość punktów losu to jedna z najważniejszych cech w tej grze - tym bardziej, że czasami mam wrażenie, że oryginalne kości są źle wyważone. I bardzo często wypada na nich "1". W połączeniu z obecnością Żniwiarza, czy innych przyjemnych kart, warto mieć dużo punktów losu. Wystarczy np. zmienić charakter postaci na zły (a nie jest to już takie trudne) i nabijamy punkty losu na cmentarzu.
Podsumowując, Kapłan nie jest specjalnie lubianą postacią, ale i nim da się dobrze grać, trzeba tylko oprzeć się na jego mocnych stronach i grać z nastawieniem na zwycięstwo, a nie szybki zgon i zmianę postaci.
 
     
wonka
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

Nie wiem jak u was, ale u mnie na karcie postaci Mnicha jest wyraźnie napisane:
Twoja wewnętrzna wiara pozwala Ci podczas walki dodawać do Siły początkowa wartość twojej Mocy.Wydaje mi się to jednoznaczne ;] - postac jest NIEwypasiona ;]
Wróżka to nic, smocza Amazonka powinna miec bana na wiecznosc:
1. W walce ze smokiem dodaje sobie 3 do mocy lub siły <wystarczy chodzic tylko po polachz łuskami.. w pewnym moemncie żaden problem>
2.mozna zabrac pokonanego smoka jako przyjaciela = rzut dwoma koścmi i wybór wyzszego wyniku + po wykonaniu rzutu za ruch można dodac do wyniku od 1 do 3.
postac masakrycznie dobra..
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

Mnich nie jest taki zły - jeśli dobrze pamiętam, mocy ma 3, więc od początku gry ma 5 siły w walce... W sumie taka średnia postać.
Z kolei Smocza Amazonka - rzezi tak tylko w grze, gdy używasz Smoków. Zagraj nią w normalną rozgrywkę ;] Jak Ci się uda trafić 1-2 smoki na całą rozgrywkę, to dobrze ;]
W mojej czołówce postaci, które odstawiają syf jest, na chwilę obecną Iluzjonistka, Wampirzyca, Mag Ognia... Nie pamiętam kto mi jeszcze ostatnio krew napsuł, ale to są rzeźnicy...
 
     
wonka
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

tak tylko zacytowałam fragment opisu postaci bo wyżej były rozmowy na temat tego czy tylko poczatkową moc dodaje mnich czy taką jak aktualnie posiada, no to wychodzi na to ze tylko początkową
 
     
Bodzi
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2013   

Nie wiem czemu nikt nie wymienia wśród PRZEPAKOWANYCH postaci alchemika z gór ;] nie pamiętam dokładnie co miał, ale bodaj każdą sztukę złota mógł wymieniać na los, czary lub życie...
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2013   

Tak, Alchemik sobie żongluje przedmiotami, złotem, losem, zaklęciami. Wszystko fajnie, ale co nim gram, to dostaje baty :D Mnie po prostu ta postać nie leży i jeszcze się nie zdarzyło, żeby ktoś ze znajomych dostał Alchemika i zrobił rzeź...
 
     
wonka
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Sty, 2013   

a czy przy większej liczbie dodatków róznica pomiędzy poziomami postaciami się zaciera w jakiś sposób? ja mam na razie tylko smoki i podstawkę i tutaj jakos nie moge sobie wyobrazic zeby postacie z podstawy miały jakies szanse. czy to moze jest tak ze jak sie gra z jakims dodatkiem to tylko postaci z tego rozszerzenia maja byc na planszy?
tak jak patrze na postaci ze smokow to wszystkie maja jakies sprytne dodatkowe umiejetnosci, przy tym postac druida która tak duzo osob sie zachwyca czy elfa wydaje mi sie kiepska. wystarczy ze porownamy np. minstrela który moze walczyc tylko z jednym przyjacielem i smocza kapłanke ktora moze miec ich setki, albo wojownika ktory tylko rzuca dwoma koścmi i smocza amazonke ktora rzuca podwojnie ma dodatkowe pkty ruchu i pkt mocy i sily w walce ze smokami.
czy jak gracie to dobieracie jakos postacie pod wzgledem ich poziomu?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.27 sekundy. Zapytań do SQL: 14