|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Propozycja - FAQ Talisman Magia i Miecz |
Autor |
Wiadomość |
admin
Site Admin
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 23 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Nie 21 Gru, 2008
|
|
|
Został zmieniony tytuł temtu na "Propozycja....", aby było jasne, że to jest nieoficjalny FAQ i pojawiają sie tutaj także tylko propozycje. |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Sty, 2009
|
|
|
W mym pierwszym poście w tym temacie dodałem:
ERRATA Ghoul:
Kod: | Jeżeli pokonasz innego Poszukiwacza w walce psychicznej i zdecydujesz się odebrać mu 1 punkt Życia, otrzymujesz 1 punkt Życia. |
Za. Talisman Island |
|
|
|
|
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Sty, 2009
|
|
|
Errata Najemnik (Przyjaciel):
Oryginalna treść karty:
"If you want the Mercenary as your Follower, pay 1 gold. If not, he waits here for a character willing to pay him. While he is your Follower he will add 3 to your Strength in battle until the end of the turn provided you pay 1 gold. You may only pay 1 gold once per turn."
Jest: "Jako Przyjaciel, najemnik dodaje 3 punkty do twojej Siły (na czas 1 tury) za każdym razem, kiedy zapłacisz mu 1 sztukę złota."
Powinno być: "Płacąc 1 sztukę złota Najemnik do końca tury będzie dodawał 3 punkty do twojej Siły podczas walki." |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Sty, 2009
|
|
|
Ufff, w końcu mój net znów działa..
Anyway, dodam tylko, że jeżeli jakimś sposobem (np. Mesmeryzmem) inny Poszukiwacz przejmie Najemnika, to musi zapłacić 1MZ za przyłączenie go do siebie. Innymi słowy, nie może rzucić Mesmeryzmu na Najemnika nie mając Złota. |
|
|
|
|
maxus32 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Sty, 2009 Apropo FAQ
|
|
|
Co tam panowie szlachta słychać i droga Galakto w sprawie oficjalnego FAQ do MiM Talisman PL. Czy już coś wiadomo apropo tego kiedy FAQ ujrzy światło dzinne ? |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Sty, 2009
|
|
|
Well, myślę, że nie wcześniej niż oficjalny FAQ z FFG. Dopiero potem się go przetłumaczy oraz wyda po naszemu, może nawet dodając polski akcent ze błędnym lub niejasnym przetłumaczeniem. Potem trza będzie usiąść i ewentualnie poskładać to, co się pojawiło w dwu FAQ tematach na Galakcie w jedną i sensowną całość.. Ale jak mówiłem, nie spodziewam się polskiego FAQa wcześniej niźli FFG zrobi swój oraz póki go nie dodadzą (ewentualnie) do następnego dodatku do Talismana. Jeżeli miałby więc występować on w wersji papierowej, to najwcześniej koło grudnia może.. (kiedy ewentualnie wyszedłby następny po Reaperze dodatek - pół roku, to pół roku). W wersji .pdf może koło czerwca czy maja.. (kiedy teoretycznie FFG wyda swój nastęny dodatek). Ale nie traktuj mych słów obligatoryjnie, są one tylko słowami laika. |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2009
|
|
|
Dzisiaj podczas gry z Soultakerem w MiMa wynikły pewne sytuacje:
Cytat: | Q: Druid mając Charakter Dobry Modli się na Kapliczce. Tura przeciwnika, który wyciąga Złowrogą Ciemność. Druid nie chce tracić tury, więc zmienia Charakter na Zły. Czy Druid traci Życie z powodu stania na Kapliczce? Również, czy ?
A: Nie, wszelkie efekty obszarów brane są pod uwagę tylko wtedy, gdy Poszukiwacz na nich stanie i je bada. Jeżeli cokolwiek się zmieni podczas tury innego gracza, nie wpływa to już na poprzedniego Poszukiwacza, który z różnych przyczyn znajduje się teraz w sytuacji niezgodnej z Zasadami, np. Poszukiwacz stojący na Pustyni z Butelką Wody nie traci punktu Życia, gdy jakiś Poszukiwacz zabierze mu ją podczas swego ataku - tura badania obszaru się skończyła. Dodatkowo, Zły Poszukiwacz może stanąć na Kapliczce nie tracąc punktu Życia, jeżeli zdecyduje się zaatakować innego, znajdującego się na tym obszarze Poszukiwacza. |
Cytat: | Q: Czy muszę badać karty, które znajdują się na obszarze, na którym kładę nowo wylosowanego Poszukiwacza (na jego Obszarze Startowym)?
A: Nie, gdy Twój poprzedni Poszukiwacz umarł i po wylosowaniu nowego kładziesz go na Obszarze Startowym, to nie badasz w tym ruchu niczego, co aktualnie się tam znajduje. Dopiero pierwszy powrót na ten obszar zmusza do zbadania wszystkich kart, pokonania znajdujących się tam Wrogów, zbadania Nieznajomych oraz ewentualnie do wzięcia znajdujących się tam Przedmiotów, przyjaciół oraz Złota. |
|
|
|
|
|
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2009
|
|
|
Wszystko OK, ale to można wywnioskować z samej instrukcji gry. Obawiam się, że jeśli miałyby zostać umieszczone w FAQ wszystkie tego typu pozycje, to byłby on o wiele za bardzo rozbudowany. Tylko sugestia |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2009
|
|
|
Well Przyjacielu, lepiej rozbudowany FAQ, do którego zajrzysz raz na jakiś spory czas i masz szansę, że znajdziesz odpowiedź na swe pytanie, niźli krótki jak instrukcja, po lekturze którego wciąż będziesz miał pytania..
Niemniej co do drugiego, może on się wydawać głupim, ale w czasie gry oraz nagromadzenia emocji może się zdarzyć, że ktoś zapomni o tym i nowy Poszukiwacz będzie zmuszony walczyć z Wrogiem. |
|
|
|
|
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2009
|
|
|
Może faktycznie duży FAQ byłby dobrym rozwiązaniem, o ile będzie on przejrzysty , tak aby łatwo można było znaleź nurtujące pytanie.
Tak czy siak, myślę, że warto niektóre propozycje skonfrontować z instrukcją, bo może ona jednoznacznie rozwiązywać problem.
Przyznam się, że z lenistwa nie chce mi się teraz szukać odpowiedzi na powyższe Twoje pytania, ale pamiętam że większość jest w instrukcji |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2009
|
|
|
Cóż, powiem, ze sam jestem z lekka leniwy, wolę napisać pytanie i odpowiedź na nie, niźli wertować instrukcję. Aczkolwiek Instrukcja ma to do siebie, że jak się ją czyta, to trza trochę myśleć i niektóre zasady tam wypisane nie brać dosłownie, tylko bardziej jako przykłady. Jeżeli np. jest napisane, że nie możesz rzucić Zawładnięcia i przejąć Runicznego Miecza, bo aktualnie jesteś Dobry, to to się tyczy do wielu innych sytuacji, nawet czasami do kart Przygód, że nie możesz wykonać jakiejś akcji, bo powiedzmy Charakter nam zabrania. Niestety instrukcja jest napisana tak, że oczywiście można znaleźć w niej odpowiedzi na sporo pytań, tylko, że czasami odpowiedź jest ukryta, trzeba do niej dojść na myślenie oraz logikę. Z doświadczenia wiemy, że "zastanawianie się nad zasadami gry", by nikogo nie urazić, nie zawsze jest mocną stroną graczy - oni chcą jasnych i klarownych odpowiedzi - "Tak!" lub "Nie!" - nie chcą się zastanawiać nad tym, co instrukcja chciała przekazać w kilku rozrzuconych akapitach. Dlatego też optuję za większym FAQiem, lepiej niźli zawiera parę więcej pytań i odpowiedzi, ale od osób, które z MiMem mają styczność od lat niźli raczej początkujący gracze, którzy nie mają jeszcze opanowanych pewnych skrótów myślowych, kombinacji, wspólnych zależności kart między sobą &c. A na większym FAQu nikt nie straci, tylko gracze zyskają. |
|
|
|
|
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2009
|
|
|
Ruszają prace nad oficjalnym FAQ w FFG http://new.fantasyflightg...d=1&efidt=58548
Część problemów została poruszona jedynie na polskich forach. Jak już zorganizują odpowiednie miejsce do zgłaszania Pytań to można je będzie tam zgłaszać (o ile nie wynikają z błędów w tłumaczeniu). |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2009
|
|
|
Szkoda tylko, że zabiera się za niego osoba, która nie ma zielonego pojęcia o Talismanie >_< Ale na bezrybiu i rak ryba... Może w końcu popełnię ten błąd i się zarejestruję na FFG... Kiedyś trza.... |
|
|
|
|
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2009
|
|
|
Myślałem że ludzie TalismanIsland będą nad tym trzymali piecze, kto wie... |
|
|
|
|
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Lut, 2009
|
|
|
Zastanawia mnie dlaczego Galakta wprowadziła własne interpretacje gry:
Oryginalna treść Zaklęcia "Przypadek":
Cast on any character at any time. He rolls to determine the effect on him:
1: Become a Toad for 3 Turns
2: Lose Strength*
3: Lose Craft*
4: Lose all gold
5: Gain 1 Strength
6: Gain 1 Life
*All but Strength and Craft values and those gained from Followers and Objects.
czyli przy wyrzuceniu 2) lub 3) tracimy wszystkie żetony Siły lub Mocy. Dlaczego w polskiej wersji tracimy jedynie po 1 punkcie? |
|
|
|
|
|
|