galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kraina wewnętrzna Korekta By Kufir
Autor Wiadomość
Pajhi
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Gru, 2008   

uther napisał/a:
Ta tabelka jest zbyt łagodna. Za 8 pkt Trofeów 4 punkty siły ?? Toż to bez sensu wg. mnie nie ma.

No chyba ze to działa inaczej. 4 żeton siły 8pkt. T, 5 żeton siły 10pkt. T.

A pomysł zeby w Wew. Krainie jedna strona była wg. Mocy druga wg.Siły jest fajny. A jak to było w MiM ? Bo nie mam niestety.


Zle chyba rozszyfrowałes tabelke,albo ja ja żle rozumiem.
Chodzi(jak sie nie mylę)jak masz np 8 siły to na 9pt musisz miec 18pt trofeów.....

proszę Mnie poprawic jeżeli sie myle :!:
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Gru, 2008   

Pajhi napisał/a:
uther napisał/a:
Ta tabelka jest zbyt łagodna. Za 8 pkt Trofeów 4 punkty siły ?? Toż to bez sensu wg. mnie nie ma.

No chyba ze to działa inaczej. 4 żeton siły 8pkt. T, 5 żeton siły 10pkt. T.

A pomysł zeby w Wew. Krainie jedna strona była wg. Mocy druga wg.Siły jest fajny. A jak to było w MiM ? Bo nie mam niestety.


Zle chyba rozszyfrowałes tabelke,albo ja ja żle rozumiem.
Chodzi(jak sie nie mylę)jak masz np 8 siły to na 9pt musisz miec 18pt trofeów.....

proszę Mnie poprawic jeżeli sie myle :!:


Masz racje, Uther źle interpretował tabelke!


Przykład:
Masz 8 punktów Siły ----> Potrzebujesz 16 punktów z Trofea aby dodać sobie 1 punkt siły!
 
 
Katiusha
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Gru, 2008   

Aribald napisał/a:
Jedyną opcjonalną regułą, której jestem gorącym zwolennikiem, to by w grze była jedynie 1 karta Talizmanu. Bez względu na to, czy ktoś go znajdzie podczas swoich przygód, czy też wykona odpowiednie zadanie, by go zdobyć... Talizman jest tylko jeden. Taka rozgrywka robi się niezwykle interesująca, nagle 1 gracz staje się celem innych poszukiwaczy przygód, którzy sprytem lub orężem chcą mu go odebrać.


Bardzo, bardzo ciekawy pomysł. Jak nikt nie zdecyduje się go zdobyć np u Czarnoksiężnika w Jaskini, a w kartach Przygód znajdzie się gdzieś na samym spodzie... To może być fajna rozgrywwka, musze wypróbować gre w taki sposób. :wink:
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Gru, 2008   

Z jednej strony fajna sprawa bo jest ta pogoń za Talismanem, z drugiej strony brak wtedy zaciętego wyścigu po Koronę Władzy i walkę o nią w samej wewnętrznej krainie. Grałem kilka partii z jednym talismanem i wbrew pozorom gra wcale nie robi się ciekawsza... (Polecam samemu przetestować).
Mam nadzieję że sprawę talismana wyreguluje dodatek do gry. (Mogło by być ich faktycznie mniej - to fakt).

No ale na ten temat proszę dyskutować w innym temacie.
Dziękuje :)
 
 
Beamhit
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Gru, 2008   

Po sprawdzeniu nowych zasad, pora się wyrazić, dlaczego mi się nie podobają:

- Rozwój postaci - przeciwników w talii nie jest zbyt dużo, co powoduje, że z trofeów taki Czarnoksiężnik ma marną szansę rozwinąć Moc do 6, a już na pewno do 7. Szansa w ogóle spada strasznie na rozwój lepszych cech przy grze od 4 osób w górę.

- Nie jestem zwolennikiem wprowadzania równowagi do gry, ale jeżeli już ją wprowadzamy, to niech już tą równowagą będzie. Z rachunku prawdopodobieństwa Wilkołak będzie miał przeciętnie siłę w przedziale 12 - 16, natomiast w Otchłani jest o wiele większa szansa na to, że przeciwnik będzie miał 4 lub 8 mocy (wszystko dzięki żetonów losu).

- Gra w kości, a wieża wampira nie są sobie równe. Ta druga nie ma szans zatrzymać Poszukiwacza, tak jak gra ze śmiercią. Co przy nowych zasad robi dużą różnicę.

- I ostatnia rzecz - combo: krasnolud + krzyż, albo: dowolny poszukiwacz + gnom + krzyż, albo: kapłan + gnom, oznacza, że ten kto pierwszy zdobędzie taką kombinację i wejdzie do środkowej krainy, może uważać się za zwycięzce. Łatwo przejdzie przez kopalnię, wampira zniweluje mułem i przewodnikiem, demony pozabija krzyżem. Postacie idące na siłę, nie maja takich możliwości.
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Gru, 2008   

Cytat:
- I ostatnia rzecz - combo: krasnolud + krzyż, albo: dowolny poszukiwacz + gnom + krzyż, albo: kapłan + gnom, oznacza, że ten kto pierwszy zdobędzie taką kombinację i wejdzie do środkowej krainy, może uważać się za zwycięzce. Łatwo przejdzie przez kopalnię, wampira zniweluje mułem i przewodnikiem, demony pozabija krzyżem. Postacie idące na siłę, nie maja takich możliwości.


Widać nie doczytałeś instrukcji, bo krzyż nie zabije demonów z otchłani.

Cytat:
- Rozwój postaci - przeciwników w talii nie jest zbyt dużo, co powoduje, że z trofeów taki Czarnoksiężnik ma marną szansę rozwinąć Moc do 6, a już na pewno do 7. Szansa w ogóle spada strasznie na rozwój lepszych cech przy grze od 4 osób w górę.


Bez problemów rozwijam moc na poziom nawet do 15 punktów. Nie rozumiem skąd ten problem.

Cytat:
- Nie jestem zwolennikiem wprowadzania równowagi do gry, ale jeżeli już ją wprowadzamy, to niech już tą równowagą będzie. Z rachunku prawdopodobieństwa Wilkołak będzie miał przeciętnie siłę w przedziale 12 - 16, natomiast w Otchłani jest o wiele większa szansa na to, że przeciwnik będzie miał 4 lub 8 mocy (wszystko dzięki żetonów losu).



Nie wiem jak to liczyłeś ale zakładając że to prawda, i tak w grze zdecydowanie jest więcej możliwości na szybsze rozwinięcie siły niż mocy więc sprawa się wyrównuje.

Cytat:
- Gra w kości, a wieża wampira nie są sobie równe. Ta druga nie ma szans zatrzymać Poszukiwacza, tak jak gra ze śmiercią. Co przy nowych zasad robi dużą różnicę.


Ale przecież ja tych obszarów nie "edytowałem"? Więc ten komentarz proszę kierować już nie do mnie :)
 
 
Beamhit
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Gru, 2008   

Cytat:
Widać nie doczytałeś instrukcji, bo krzyż nie zabije demonów z otchłani.


Gdzie to jest napisane? Posiłkuję się FAQiem do 4 edycji:

Q2: Does a Character with the Cross automatically destroy the Spirit in the Crags?
A2: Yes, a Character with the Cross automatically destroys the Spirit in the Crags - the Cross destroys
all Spirits.

I tym samym podobną zasade przenoszę na twoją "erratę".

Cytat:
Bez problemów rozwijam moc na poziom nawet do 15 punktów. Nie rozumiem skąd ten problem.


W tym, że po godzinie na normalnych zasadach mamy przeciętnie po 10 punktów siły i mocy. Dłuższa gra nas nudzi.

Cytat:
Ale przecież ja tych obszarów nie "edytowałem"? Więc ten komentarz proszę kierować już nie do mnie


Wiem, że nie Ty, ale edytujesz inne pola, przez co te dwa pola rozdziela jeszcze większa przepaść dotycząca równowagi.
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Gru, 2008   

Cytat:
Gdzie to jest napisane? Posiłkuję się FAQiem do 4 edycji:

Q2: Does a Character with the Cross automatically destroy the Spirit in the Crags?
A2: Yes, a Character with the Cross automatically destroys the Spirit in the Crags - the Cross destroys
all Spirits.


To ciekawe, bo w oryginale w Otchłani walczy się na Siłę a nie na Moc więc krzyż nie może być tym samym użyty.

Co do samych Demonów z Otchłani, nie działa na nich krzyż z tego samego względu z którego istotą w wewnętrznej krainie nie można się wymknąć. Sprawa krzyża była niejednokrotnie omawiana na forum Magii I Miecz jak i instrukcji do wersji 2.0

Cytat:
W tym, że po godzinie na normalnych zasadach mamy przeciętnie po 10 punktów siły i mocy. Dłuższa gra nas nudzi.


Widocznie nie należysz do tych którzy lubią 2-3 godzinne rozgrywki. Nic nie poradzę widocznie ta korekta nie jest dla Ciebie z tego prostego względu.

Cytat:
Wiem, że nie Ty, ale edytujesz inne pola, przez co te dwa pola rozdziela jeszcze większa przepaść dotycząca równowagi.


Przy wprowadzeniu do MIM 4,5 punktów losu wierz mi że pokonanie Śmierci nie jest aż takim wyzwaniem. Dlatego też średnio traci sie tam właśnie około 2-3 punktów życia (tyle samo co w Wieży Wampira). A że można poświęcić przyjaciela? Cóż, w Jamie Wilkołaka poświęcamy punkty losu.

Siak czy owak, dzięki za opinie, korekta nie ma na celu zmuszenia graczy do grania właśnie tak jak napisałem, to jedynie alternatywa. Część graczy skorzysta część nie. Pozdrawiam :)
 
 
uther
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Gru, 2008   

A macie może zbliżenia na angielską plansze do Talismana 4.5 ??

Moze to kolejny bład polskiej wersji.

W angielskiej z demonami z otchłani na Moc , a w polskiej na siłe ??
 
 
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Gru, 2008   

Hmm, mam zbliżenie jedynie na planszę do 4th Ed. a nie 4.5:

 
 
Katiusha
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Gru, 2008   

Strength to Siła, więc na jaką Moc w Angielskiej wersji? I w Polskiej jest tak samo.
Ale robicie zamieszanie. :roll:
 
 
Beamhit
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Gru, 2008   

Katiusha napisał/a:
Strength to Siła, więc na jaką Moc w Angielskiej wersji? I w Polskiej jest tak samo.
Ale robicie zamieszanie. :roll:


Zamieszanie robi Kufir, przecież to temat o jego zasadach i o jego zmianie Siły na Moc. Najwyraźniej o tym zapomniał.
 
 
Kufir
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Gru, 2008   

Kolego zaczynasz mnie mocno wkurzać.
Ja robie zamieszanie? :shock:
Nie przypadły Ci moje modyfikacje do gustu OK - nie muszą zdaję sobie z tego sprawę.Daj się wypowiedzieć innym...
Daruj sobie więc Twoje nic nie wnoszące do rozmowy komentarze. Lepiej napisz jakieś pożyteczne posty bo generalnie nic nie robisz a wytykasz innym że robią zamieszanie.

Z panem już skończyłem rozmowe, pozdrawiam. :wink:
 
 
Beamhit
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Gru, 2008   

Cytat:
Ja robie zamieszanie?


Tak Ty, a kto?

Najpierw piszesz:

Cytat:
„Rzuć jedną kostką, wynik rzutu określa liczbę Diabłów z Otchłani, z którymi przyjdzie Ci się zmierzyć. Będziesz z nimi walczyć jednocześnie, a więc sumują swoją Moc. Jeden Diabeł posiada Moc 4. Jeśli przegrasz tracisz punkt życia i w następnej turze walczysz ponownie z tymi samymi Diabłami. Dopóki nie pokonasz Diabłów nie możesz iść dalej.”


Na co odpowiadam spokojnie, co i jak.

A ty wtedy, ni z gruchy, czy z pietruchy:

Cytat:
To ciekawe, bo w oryginale w Otchłani walczy się na Siłę a nie na Moc więc krzyż nie może być tym samym użyty.


Przecież nie piszemy tu o oryginale, prawda? I zaraz po twoim poście trzech użytkowników zaczyna wyjeżdżać: co jest, jak to tak, a po co, gdzie?

PS: Nie jestem twoim kolegą.
 
 
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Gru, 2008   

EDIT
Ostatnio zmieniony przez 8janek8 Czw 18 Gru, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.27 sekundy. Zapytań do SQL: 13