galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 17 Maj, 2017   

Pewnie że się czepiam bo tłumaczenie na polski jest z czapy. Dowód? Od lat ludziom się pojęcia mylą i ciągle na forach pytają o co kaman.
 
     
Berni77 


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017   

Blu - to napisz do Miodka by język polski uprościł, a nie się czepiasz, że tłumaczę łopatologicznie pytającym aby właśnie im się nie mieszało ;)
Jaśniej się chyba tego napisać nie da, a dzięki temu każdy zrozumiał o co chodzi.
Tłumaczenie jest z czapy bo język mamy taki, a nie inny i wyraz "walka" jak widać może mieć różne znaczenia w zależności od kontekstu w jakim jest używany...
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017   

Teraz już się jaśniej nie da, a wystarczyło nie dać dupy przy tłumaczeniu gry na polski :)
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 157
Wysłany: Sro 24 Maj, 2017   

Bludgeon napisał/a:
Teraz już się jaśniej nie da, a wystarczyło nie dać dupy przy tłumaczeniu gry na polski :)
Popieram przedmówcę.
W wersji angielskiej mamy "battle" i "psychic combat". Użyto dwóch różnych słów.
Gdyby zamiast tego drugiego określenia było "psychic battle" to sformułowania typu "defeat in battle" również w angielskim byłyby dwuznaczne.
Ale nie są.

W wersji polskiej również mogło tak być. Zamiast "walki psychicznej" moglibyśmy mieć "psychiczne starcie", "psychiczną potyczkę", "psychiczny bój" czy nawet "psychiczny pojedynek".

Nadal niektórzy nie byliby pewni czy "pokonaj w walce" uwzględnia "starcie psychiczne" - zawsze ktoś nie jest pewny.
Ale w wersji obecnej, gdy oba wyzwania używają tego samego słowa, wątpliwości są w pełni uzasadnione. I chyba bardziej powszechne. Ja też je miałem w swoim czasie.
Nie rozumiem decyzji zespołu tłumaczącego. Przypuszczam że chcieli zachować zgodność terminologii ze starą Magią i Mieczem, ale wolałbym by odcięli się od jej pomyłek.
 
     
Lipski 
Magia i Miecz


Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 31
Wysłany: Sro 07 Cze, 2017   

Prosta sprawa. Mam 4 przedmioty, czyli limit. Wyciągam kartę przygody, tam przedmiot. Teraz, czy mogę wziąć nowy, a inny wyrzucić, no i wtedy gdzie, na obszar czy stos?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 07 Cze, 2017   

Lipski napisał/a:
Prosta sprawa. Mam 4 przedmioty, czyli limit. Wyciągam kartę przygody, tam przedmiot. Teraz, czy mogę wziąć nowy, a inny wyrzucić, no i wtedy gdzie, na obszar czy stos?
Możesz wziąć nowy a stary wyrzucić (i trafia na obszar na którym jesteś.)
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 133
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Mam wątpliwość dotyczącą konia. Na karcie jest napisane, ze mozna sie poruszyć o liczbę oczek na dwóch kościach. Czy to oznacza wybór pomiędzy dwoma lub jedną kością? Dotychczas gralem tak ze deklarowałem jazde konna i poruszalem się o wynik z dwóch kości a dziś jeden z graczy zapytal o slowo kluczowe "może" więc pytam:)
 
     
Xan 


Wiek: 26
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 29 Lip, 2017   

Nokturn napisał/a:
Mam wątpliwość dotyczącą konia. Na karcie jest napisane, ze mozna sie poruszyć o liczbę oczek na dwóch kościach. Czy to oznacza wybór pomiędzy dwoma lub jedną kością? Dotychczas gralem tak ze deklarowałem jazde konna i poruszalem się o wynik z dwóch kości a dziś jeden z graczy zapytal o slowo kluczowe "może" więc pytam:)


Hej,
dobrze grałeś. Przed wykonaniem rzutu za ruch, deklarujesz, że korzystasz z konia i jak za niego rzucisz, to musisz poruszyć się o sumę, która wypadła na obu kostkach. To "może" dotyczy wyboru czy korzystasz z konia zamiast normalnego ruchu, czy też nie.

W razie kolejnych pytań, służę pomocą,
Kamil
_________________
Talisman: Digital Edition!
 
 
     
Rulmos 

Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 1
Wysłany: Sro 09 Sie, 2017   Pytanie odnośnie poruszania się po dodatku "Podziemia&q

Hej,

Mam takie pytanie do Was oraz do osób, które posiadają dodatek "Podziemia". Mianowicie, chodzi tutaj o kwestię poruszania się w podziemiach.

Mianowicie, w instrukcji jest napisane, że ruch powinien być zgodny ze strzałkami, które są na planszy oraz jeżeli Poszukiwać, porusza się zgodnie ze strzałkami, to następuje interakcja z instrukcjami zawartymi. Napisane jest również, że Poszukiwać może poruszać się też w kierunku przeciwny do strzałek i tym sposobem, kieruje się do wyjścia z krainy oraz oddala od skarbu.

Teraz moje pytanie jest takie... -> Czy jeżeli poszukiwać oznajmia, że chce wyjść z Podziemi, to czy cofając się/wracając może wchodzić w interakcje z polami, czy tylko instrukcje na polach zawarte są dla Poszukiwaczy idących zgodnie z ruchem strzałek?

Przepraszam, że może się wydawać, to proste, ale w instrukcji nie jest to opisane dokładnie. A grałem na kilka sposobów.

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odpowiedzi :)
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Sro 09 Sie, 2017   

W obu przypadkach wykonujesz instrukcje z pola.
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
bargaw

Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 10
Wysłany: Sob 04 Lis, 2017   

Hej,

Mam małe wątpliwości odnośnie zasad Zwiastuna. Od momentu kiedy gracz ciągnie pierwszą kartę Przygody, na jego obszarze pojawia się Prorok. Od tej chwili gracz w tej krainie będzie ciągnąć TYLKO karty Proroka czy będzie dociągał kartę Proroka do każdej wyciąganej karty Przygody?
Druga kwestia - chciałbym się tylko upewnić czy dobrze zrozumiałem: jak wynika z instrukcji, kiedy trafimy na obszar z figurką Proroka, to możemy go przenieść na dowolny obszar (poza kr. Wewnętrzną). Czyli logiczne jest, że każdy będzie przenosić Proroka do innej krainy (w tym plansze dodatków traktowane jako oddzielne krainy), żeby nie musieć ciągnąć jego kart. Z kolei figurka Proroka ląduje na naszym obszarze tylko przy pierwszym wyciągnięciu karty podczas gdy Prorok jest poza planszą.

Z góry dzięki za odpowiedź :)
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Pon 13 Lis, 2017   

bargaw napisał/a:
Od momentu kiedy gracz ciągnie pierwszą kartę Przygody, na jego obszarze pojawia się Prorok.

Nie po wyciągnięciu pierwszej karty przygody, tylko po wyciągnięciu pierwszej karty przygody, która jest zdarzeniem.

bargaw napisał/a:
Od tej chwili gracz w tej krainie będzie ciągnąć TYLKO karty Proroka czy będzie dociągał kartę Proroka do każdej wyciąganej karty Przygody?

Zamiast kart przygody ciągnie odpowiadającą ilość kart proroka.

bargaw napisał/a:
Druga kwestia - chciałbym się tylko upewnić czy dobrze zrozumiałem: jak wynika z instrukcji, kiedy trafimy na obszar z figurką Proroka, to możemy go przenieść na dowolny obszar (poza kr. Wewnętrzną).

W instrukcji nic takiego nie widzę?

bargaw napisał/a:
Z kolei figurka Proroka ląduje na naszym obszarze tylko przy pierwszym wyciągnięciu karty podczas gdy Prorok jest poza planszą.

Ja bym powiedział, że figurka proroka trafia na obszar gracza za każdym razem, gdy wylosuje on z talii przygody kartę zdarzenia, ale faktycznie nie wynika to jednoznacznie z instrukcji.
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
bargaw

Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 10
Wysłany: Wto 14 Lis, 2017   

To fakt, nie z instrukcji, ale z karty proroka wynika, że po wejściu na obszar z nim możemy go przenieść na dowolny obszar. To znaczy, że mamy prawo wywalić proroka do innej krainy, gdzie nie ma poszukiwaczy, więc nie będziemy mieć z prorokiem i jego kartami nic wspólnego dopóki ktoś nie odwiedzi krainy, w której przebywa prorok. Czy może jest tak, że prorok, będąc w jednej krainie może się przenieść do drugiej, kiedy ktoś w tej drugiej krainie wylosuję kartę zdarzenia?? No właśnie, jak to jest? hmm. Pozdrawiam
 
     
bargaw

Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 10
Wysłany: Wto 14 Lis, 2017   

A to już chyba wszystko jasne :) po prostu wcześniej założyłem, że prorok może zmienić swój obszar tylko po tym , gdy jest ściągany z planszy. A jednak on może sobie skakać po planszy pojawiając się w dowolnej krainie w obszarze losującego każdorazowo zdarzenie. W końcu to ma jakąś logikę teraz :) dzięki za pomoc.
 
     
Borg 
Metamind


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 204
Skąd: Kwadrant Delta
Wysłany: Wto 14 Lis, 2017   

Przeczytałem właśnie kartę proroka w wersji angielskiej i mówi ona, że kiedy wchodzisz na obszar, na którym znajduje się prorok musisz z nim odbyć spotkanie i rzucić kością.
Nic tam nie ma o przenoszeniu proroka dokądkolwiek.
W polskiej wersji jest inaczej? Nie mogę niestety znaleźć czytelnego zdjęcia karty proroka po polsku.
_________________
I am the beginning... the end.
The one who is many.
I am the borg. I am the collective.
I bring order to chaos.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 13