galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
beern

Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 08 Gru, 2008   Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad

Witam.

A jednak mam już jedno pytanie. :)
Sprawa dotyczy Krainy Wewnętrznej - Obszaru KOPALNIA - tekst obszaru - " RZUĆ 3 KOŚĆMI. Od sumy wyrzuconych oczek odejmij swoją Moc. Natchmiast przesuwasz się na obszar:
1) Równiny Grozy
2-3) Tajemne Wrota
4-5) Jaskinia Czarownika
6+) Gospoda

A teraz moja sytuacja: suma oczek na 3 kościach to 8, moja moc to 10 wynik -2? Prawdopodobnie oznacza to wynik 0 i to, że wg zasad odnajduję drogę w kopalni i w następnej turze mogę się przesunąć na kolejne pole w kierunku Korony Władzy. Mam nadzieje, że prawidłowo interpretuje zasady. Szkoda, że na planszy nie jest to jasno określone. Jest to o tyle dziwne iż w analogiczne sytuacji idąc do Korony Władzy w drugą stronę, trafia się do Krypty gdzie wszystko dzieje się tak samo jak w Kopalni (suma rzutów 3 * kością minus Siła postaci) i tam istnieje wynik dla zera (choć nie ma dla wartości ujemnych:) ) Dzięki za pomoc :)
Pozdrawiam
 
 
Ravandil 
OT- Inwazja


Wiek: 37
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 343
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 08 Gru, 2008   

Pewnie jest to błąd na planszy. W instrukcji jest napisane: Kopalnia - Polecenie jest identyczne z tym, które znajduje się na obszarze Krypty (patrz powyżej), z tą różnicą, że Poszukiwacz odejmuje od sumy rzutów Moc (a nie Siłę).
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 593
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 08 Gru, 2008   

Skoro już ktoś rozpoczął ten temat, polecam przeczytać moją propozycję do stworzenia FAQ. Ponadto pragnąłbym, aby Galakta rozpatrzyła (po zebraniu wszystkich zgłoszeń) przy nadarzającej się okazji możliwość wprowadzenia poprawek.
Szczegółowe informacje na polskim forum Magii i Miecz:
http://www.gamekeeper.off...opic.php?t=1952
 
 
D.W.
Galakta


Dołączył: 03 Lis 2004
Posty: 2222
Wysłany: Pon 08 Gru, 2008   

Jak widać błędy są nieuniknione. Tym bardziej, że w tym przypadku fani tej gry znajdą każdy. Przyznam się, że nie mam pojęcia jak te błędy potrafią tak przejść na etapie przygotowania. Dotyczy to każdej gry. Dlatego zawsze z drżeniem oglądam gotowy produkt.

Proszę o informację na temat znalezionych błędów. Jutro postaramy się zebrać pierwsze wyjaśnienia i zrobić FAQ.

Jak zawsze mogę tylko przeprosić za takie „utrudnienia”. Mam nadzieję, że nie zepsuje to odbioru całej gry. Być może kiedyś będzie taka gra warta wiecej tak jak znaczki z drobnym błędem.
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Pon 08 Gru, 2008   

8janek8 napisał/a:
Skoro już ktoś rozpoczął ten temat, polecam przeczytać moją propozycję do stworzenia FAQ. Ponadto pragnąłbym, aby Galakta rozpatrzyła (po zebraniu wszystkich zgłoszeń) przy nadarzającej się okazji możliwość wprowadzenia poprawek.
Szczegółowe informacje na polskim forum Magii i Miecz:
http://www.gamekeeper.off...opic.php?t=1952



Świetna idea, wprowadź ją w życie ! :)
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 593
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 08 Gru, 2008   

W takim razie pierwsze dostrzeżone błędy:

POPRAWKI PRZY DRUKU KOLEJNYCH NAKŁADÓW:

Plansza:
Pole "JASKINIA CZAROWNIKA". Jest: "5. Zabij 1 wroga. - Winno być: "2. Zabij 1 wroga"

Pole "KOPALNIA". Brak opisu: 0) Pozostajesz w Kopalni.

Pole "SKAŁY". Jest: „Zabłądziłeś, tracisz następna turę.” – Winno być: następną.


Karty Poszukiwaczy:
KAPŁAN
"Podczas walki nie możesz korzystać z Broni - Winno byś: Broni (kursywa, tak jak w przypadku Mnicha, czy Wojownika)

KRASNOLUD
"W Kopani rzucasz tylko 2 kośćmi." - Winno być: Kopalni.


Karty przygody:
Przyjaciel "GNOM". Jest: "W Kopani rzucasz tylko 2 kośćmi." - - Winno być: Kopalni.

Miejsce "JASKINIA". Jest: "Jaskinia pozostania na tym obszarze[...]". Winno być: pozostanie.

Nieznajomy "POTĘPIENIEC". Jest:"[...]1 punkt Siły, Mocy lub Życia 1 Zaklęcie, 1 sztukę złota lub teleportację na dowolny obszar w te krainie." - Winno być: tej; ponadto brakuje , po słowie "Życia".


Instrukcja:
Str. 6/7 (LOS): „3. Podczas rzutu wykonywanego w wyniku polecenia zawartego na karcie lub obszarze planszy. Jeśli gracz wyda żeton Losu w celu ponowienia rzutu kością, musi zaakceptować nowy wynik. Gracz nie może wydać kolejnego żetonu Losu, aby jeszcze raz ponowić rzut tą samą kością.” – tekst powinien znajdować się poza podpunktem

Str. 15 (ZMIANA CHARAKTERU) „Żaden Poszukiwacz (z wyjątkiem Druida) nie może zmienić Charakteru więcej niż raz na turę.” - Winno być: łącznie z Druidem (Por. wersja angielska).

Str. 15 (ZAKAZY) – „W każdym przypadku, w którym efekt karty zakazuje Poszukiwaczowi
wykonanie jakieś akcji (…)” - Winno być: jakiejś.

Str. 17 (OBSZAR STRAŻNIKA) "Poszukiwacz, który zremisuje ze Strażnikiem (patrz "Remis".....), nie traci Życia, ale jego tura nadal natychmiast się kończy (na obszarze Strażnika)." - nie powinno być słowa.

Str. 24 (KOLEJNOŚĆ DZIAŁAŃ): „Czy w wyniku spotkania zostałeś przesunięty się na inny obszar?” - nie powinno być słowa.


Po przejrzeniu całej gry i informacji od innych graczy to wszystkie błędy jakie udało mi się wyłapać.



PYTANIA DO ZAMIESZCZENIA W FAQ (NALEŻY TRAKTOWAĆ JAKO UZUPEŁNIENIE INSTRUKCJI)

Tura
Spotkania
Spotkanie innego Poszukiwacza


Q: Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza znajdującego się na obszarze Pustyni, czy traci 1 punkt życia (co wynika z instrukcji obszaru)?

A(moja propozycja): Nie. Jeżeli gracz postanowi spotkać innego Poszukiwacza nie odwołuje się do instrukcji wynikającej z danego obszaru (Patrz: „Kolejność Działań” na stronie 24). Nie rozpatruje również znajdujących się tam kart (Patrz „Spotkania” na stronie 9). Wyjątek stanowią karty nie posiadające numeru spotkania (np. Zaklęcie Uroku).


SPECJALNE ZDOLNOŚCI

KRASNOLUD:
Q: Czy wykonując rzut kością można dodać 1 do uzyskanego wyniku również w Jaskini Czarownika?
A(moja propozycja): Nie. Tę zdolność można wykorzystać jedynie w Jaskini z talii kart Przygód.

MNICH:
Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
A(moja propozycja): Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie Poszukiwacza. Ta sama reguła dotyczy Zaklęcia "Cios psioniczny".

WOJOWNIK:
Q: Czy można rzucać dwiema kośćmi również podczas walki psychicznej?
A(moja propozycja): Nie. Wojownik z założenia jest postacią posiadająca zdolności ukierunkowane na Siłę.

ROPUCHA:
Q: Czy będąc zamienionym w Ropuchę mogę otrzymywać jakiekolwiek Przedmioty, Przyjaciół lub Złoto?
A(moja propozycja): Nie. Będąc Ropuchą nie możesz posiadać żadnych Przedmiotów, Przyjaciół, ani Złota.


Wszystkie błędy będą zamieszczane na polskim forum Magii i Miecz.
Błędy drukarskie: http://gamekeeper.offnet....opic.php?t=1952
Pytania do FAQ: http://gamekeeper.offnet....p?p=36166#36166
Jeśli jest potrzeba, mogę zamieszczać je również tutaj.

Postaram się na bieżąco aktualizować ten post.
Ostatnio zmieniony przez 8janek8 Sro 10 Gru, 2008, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008   

Cytat:
MNICH:
Q: Czy podczas walki (zwykłej) można dodawać do Siły inne punkty Mocy niż te wynikające z karty Poszukiwacza (Moc:3)?
A(moja propozycja): Nie. Wartość Siły i Mocy oznacza wartość wydrukowaną na karcie Poszukiwacza.


Tutaj się nie zgodzę.
Powinno się dodawać punkty widniejące przy karcie postaci oznaczone kolorem niebieskim (nie musi to być wcale ilość punktów z jaką postać rozpoczynała grę, punkty dodane do statystyk w postaci żetonów też się liczą). Nie dodajemy jednak punktów uzyskanych dzięki przedmiotom i przyjaciołom.

Wszystkie inne interpretacje jak najbardziej OK.
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 593
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008   

Ciężko zbalansować tego Poszukiwacza, Weźmy pod uwagę, że nie może używać broni, ale żadna broń nie doda mu 3 punktów do Siły. Może ktoś znajdzie dobre uzasadnienie, aby dodawać (bądź nie) również żetony Mocy do Siły.
Ostatnio zmieniony przez 8janek8 Wto 09 Gru, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008   

Ale mówimy tutaj o zbalansowaniu poszukiwacza czy o interpretacji jego umiejętności? Jeśli to pierwsze to nie widzę żadnego uzasadnienia dlaczego miało by być inaczej niż napisałem.
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 593
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008   

W tym wypadku jedno nie przeszkadza drugiemu, więc dobrze będzie, jeżeli odpowiedź będzie miała najlepszy wpływ na rozgrywkę. No bo przecież o to właśnie chodzi :)
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008   

Logicznie reasumują sytuacje to sprawa wygląda tak:

1. Umiejętność niektórzy gracze mogą interpretować tak iż Mnich będzie dostawał zawsze premie + 3 korzystając z tej umiejętności. (Czemu zatem nie pisze to na karcie wprost???)

2. Umiejętność niektórzy gracze mogą interpretować tak iż Mnich do swej siły dodaje całkowitą swoją moc (Czyli wartość z która postać rozpoczęła grę + zdobyte żetony + dodatkowe punkty mocy zdobyte dzięki przyjaciołom i przedmiotom). W tym wypadku Mnich byłby MEGA potężny. Dlatego sądzę iż nie należy tak interpretować tej umiejętności.


3. Umiejętność niektórzy gracze mogą interpretować tak iż Mnich powinien dodawać punkty widniejące przy karcie postaci oznaczone kolorem niebieskim (nie musi to być wcale ilość punktów z jaką postać rozpoczynała grę tzw. wartość bazowa; punkty dodane do statystyk w postaci żetonów też się liczą). Nie dodajemy jednak punktów uzyskanych dzięki przedmiotom i przyjaciołom. Tutaj jest postać najlepiej zbalansowana.
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Tristan


Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 92
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008   

Z tego co pamiętam to na angielskiej karcie mnicha jest wyraźnie zaznaczone ,że może on dodawać wyłącznie moc bazową (początkową) i ja tak zamierzam grać - to i tak robi z niego postać 5 siły i 3 mocy na starcie i myślę że warte to jest nie używania broni :)
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008   

Jeśli jest tak jak mówisz to sprawa rozwiązana. Posiada ktoś skan angielskiej wersji tego poszukiwacza abym się przekonał na własne oczy? :D
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008   

Tristan napisał/a:
Z tego co pamiętam to na angielskiej karcie mnicha jest wyraźnie zaznaczone ,że może on dodawać wyłącznie moc bazową (początkową) i ja tak zamierzam grać - to i tak robi z niego postać 5 siły i 3 mocy na starcie i myślę że warte to jest nie używania broni :)


Niestety się mylisz. W czwartej edycji, pierwsza umiejętność, to:

"1. You may add your Craft to your Strength in Combat".

więc teoretycznie obowiązywała by druga opcja Kufira - całkowita moc a nie tylko bazowa (startowa + dodatkowe, zdobyte kiedyśtam).

Co do samej grafiki, to już Kufirowi podesłałem do czwartej edycji. Osobiście się także nie spodziewam jakiejś rewolucji i większych zmian u Mnicha między 4-tą a 4.5 edycją.

Jak już jestem przy głosie, to powiem, że mnie co innego zastanawia. Czytałem instrukcję do 4.5 dwa razy i nigdzie nie znalazłem, by Ropucha traciła przedmioty. Czyżby to była mała pomyłka, czy też od 4.5 ta zasada nie obowiązuje? Również mam inne pytanie, wedle tego co w instrukcji pisze, od wersji 4.5 Czary działają niezależnie od krainy, w której Poszukiwacze się znajdują, nawet jeśli są w przeciwnych krainach. Czy dobrze interpretuję tą zasadę, czy też ona sama z siebie ejst źle napisana? Trzecia rzecz, to w instrukcji jest napisane, iż można zamienić Świętą Lancę na MZ. Z tego co pamiętam, od zawsze można było zamienić niemagiczne przedmioty na złoto, a Święta Lanca zawsze była magicznym przedmiotem. Więc Lanca straciła status swej magiczności, czy też faktycznie, teraz można zamieniać w złoto, co pod ręką? Poza tem 30 żetonów złota, to zdecydowanie za mało IMO.
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008   

Cytat:
Jak już jestem przy głosie, to powiem, że mnie co innego zastanawia. Czytałem instrukcję do 4.5 dwa razy i nigdzie nie znalazłem, by Ropucha traciła przedmioty.


Przeczytaj sobie kartę ropuchy.

Magiczne przedmioty też można zamieniać na mieszki złota.
Czary działają na każdego poszukiwacza niezależnie od krainy chyba że jest w drodze do Korony Władzy w krainie wewnętrznej (mogę nie mylić a nie mam instrukcji pod ręką)

Zobserwowaliście że MUŁ to teraz przyjaciel!!!! Oznacza to że nie można go zabrać po wygranej walce. To pomyłka czy zamierzony efekt? (Swoją drogą, można teraz kupować przyjaciela za pieniądze, ministerstwo edukacji nie będzie zachwycone ;) )
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 13