galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
maxus32

Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 62
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   Re: Kłopot z linkiem do "erraty i FAQ"

u Mnie kolego jest wszystko w porzadku :twisted: [/quote]

...a u mnie ni chu chu ;-) ..... Sprawdzałem na drugim kompie i jest to samo. Link odsyła do strony startowej Galakty. :(
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

U mnie też odsyła na główną www.

Edit: Już poprawiono link działa! :)
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Pajhi


Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 195
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Wczoraj ze znajomymi zagralismy pierwsza rozgrywke po otrzymaniu TALIZMANA i natrafilismy na cos takiego :shock:

GRACZ"x"wchodzi do środkowe krainy(jakie karty mniej ważne),ale posiada przyjaciele POLTERGEISTA. .........."Możesz się go pozbyć przekraczając Rwącą Rzekę(czy to przez most,czy też tratwą lub promem)Jeżeli to zrobisz odłóż kartę na stos kart odrzuconych"
Gracz udaje się do Korony Władzy idąc Kopalnia-Wieża Wampira.... i tu trzeba wykonac rzut kostka aby określić ile krwi wyssa z Twojej postaci Wampir.Rzuca 3 <na planszy napisane 3-4 Tracisz 2 pt życia> ale za każdego odrzuconego przyjaciele traci o 1pt mniej.......
Dochodzimy do sytuacji w ktorej gracz dostaje 1rane i odrzuca POLTERGEISTAżeby stracić Mniej życia i tu powstaje zapętlenie dotyczące karty jak i planszy.jak wy widzicie to rozwiązanie??
_________________
........mierzy grubo ponad dwa metry wzrostu.Ochrania go pancerz wykuty z zestalonych ludzkich dusz.Na brzegach zbroi wycięte są runy,sławiące okrucieństwa,jakich się dopuścił,aby zdobyć tak potężną ochronę.
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

POLTERGEISTA nie powinniście odrzucać. To taki wymuszony przyjaciel którego można się pozbyć tylko i wyłączanie przekraczając Rwącą
Rzekę.
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Pajhi


Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 195
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Kufir napisał/a:
POLTERGEISTA nie powinniście odrzucać. To taki wymuszony przyjaciel którego można się pozbyć tylko i wyłączanie przekraczając Rwącą
Rzekę.


Wiem.........ale przeczytaj text na planszy dotyczący WIEŻY WAMPIRA
Poza tym na karcie nie ma nic tylko i wyłącznie :twisted:
_________________
........mierzy grubo ponad dwa metry wzrostu.Ochrania go pancerz wykuty z zestalonych ludzkich dusz.Na brzegach zbroi wycięte są runy,sławiące okrucieństwa,jakich się dopuścił,aby zdobyć tak potężną ochronę.
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Teraz i "Poltergeist" i "Klątwa Wiedźmy" na karcie ma status "PRZYJACIEL" dlatego w każdym wypadku powinno się go traktować jak zwykłego przyjaciela: przy użyciu czaru Mesmeryzm, przy zamianie w Ropuchę, w Wieży Wampira i winnych tego typu przypadkach. Chyba że karty takich "Przyjaciół" wskazują inaczej, np. "(...)możesz się go pozbyć jedynie(...)".
 
 
Pajhi


Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 195
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

8janek8 napisał/a:
Teraz i "Poltergeist" i "Klątwa Wiedźmy" na karcie ma status "PRZYJACIEL" dlatego w każdym wypadku powinno się go traktować jak zwykłego przyjaciela: przy użyciu czaru Mesmeryzm, przy zamianie w Ropuchę, w Wieży Wampira i winnych tego typu przypadkach. Chyba że karty takich "Przyjaciół" wskazują inaczej, np. "(...)możesz się go pozbyć jedynie(...)".


No mnie też sie tak wydaje jak napisałes :twisted:
_________________
........mierzy grubo ponad dwa metry wzrostu.Ochrania go pancerz wykuty z zestalonych ludzkich dusz.Na brzegach zbroi wycięte są runy,sławiące okrucieństwa,jakich się dopuścił,aby zdobyć tak potężną ochronę.
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

A od kiedy to masz wpływ co robić z Poltergeistem? To wymuszony przyjaciel, którego nie możesz się pozbyć od tak po prostu porzucając go na obszarze na którym sie znalazłeś. Trzyma się Ciebie bardzo mocno a jego "urok" możesz ściągnąc jedynie przekraczając rwącą rzekę. Jakim wiec cudem możesz zadecydować że oddajesz go w zamian za punkt życia w wieży wampira?

Nie rozumiem waszego rozumowania Panowie. Jest ono nie logiczne w tym wypadku.
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Aribald


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 32
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Jestem takiego samego zdania co Kufir. Polter to szczególny typ przyjaciela, który jest rodzajem przekleństwa. I dlatego nadrzędną regułą jest sposób pozbycia się go, jaki widnieje na karcie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Aribald Sob 13 Gru, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Oczywiście, że nie można się go pozbyć w dowolnym momencie, ale jeżeli teraz te karty mają status Przyjaciół - to należałoby stosować się do instrukcji w ten sposób ich traktując. Dlaczego mielibyśmy ich nie tracić na rzecz innych Poszukiwaczy (w tym wypadku chodzi oczywiście tylko o Poltergeista), w momencie gdy stajemy się ropuchą (to nawet bardzo ciekawa sytuacja, gdyby zamieniony w Ropuchę posiadał wcześniej "Klątwę Wiedźmy") lub w innych tego typu przypadkach?
 
 
Pajhi


Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 195
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Kufir napisał/a:
A od kiedy to masz wpływ co robić z Poltergeistem? To wymuszony przyjaciel, którego nie możesz się pozbyć od tak po prostu porzucając go na obszarze na którym sie znalazłeś. Trzyma się Ciebie bardzo mocno a jego "urok" możesz ściągnąc jedynie przekraczając rwącą rzekę. Jakim wiec cudem możesz zadecydować że oddajesz go w zamian za punkt życia w wieży wampira?

Nie rozumiem waszego rozumowania Panowie. Jest ono nie logiczne w tym wypadku.


Jaki "Urok"?
Jaki rodzaj przekleństwa?

Panowie nie twórzmy nowych kart....!!

Ja tak naprawde nie mam nic do tego czy tak czy siak,poprostu taka sytuacja na planszy powstała i w/g reguł i tego co pisze na planszy i karcie mozna to zrobić :twisted:
_________________
........mierzy grubo ponad dwa metry wzrostu.Ochrania go pancerz wykuty z zestalonych ludzkich dusz.Na brzegach zbroi wycięte są runy,sławiące okrucieństwa,jakich się dopuścił,aby zdobyć tak potężną ochronę.
 
 
Aribald


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 32
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Skoro zasady tego nie precyzują... niech zatriumfuje logika nad materią. Zgadzamy się wszyscy, że jest to karta Przyjaciela. Jednak w odróżnieniu od innych kart przyjaciół... pozbycie się go wymaga pewnego zachodu.
_________________
 
 
Aribald


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 32
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Ta konkretna sytuacja nie jest aż tak niejednoznaczna jak się może wydawać. Po jednej stronie mamy jasną i klarowną instrukcję, co zrobić by się delikwenta pozbyć. Po drugiej, wątpliwą w moim przekonaniu możliwość dysponowania życiem owego delikwenta (czytaj - odrzucenia jego karty).
Osobiście nie mam wątpliwości po której stronie się opowiedzieć.
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Dokładnie jest tak jak piszesz. Nic dodać nic ująć. Logika zawsze na pierwszym miejscu.
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   

Osobiście jednak się nie zgadzam. Rozumiem, że to jest 4.5 edycja a nie druga, ale jeżeli sobie przypomnimy FAQ do dwójki, to tam było napisane, że Poltergeista, Wiedźmę czy też Błazna (którego w 4re nie ma) można się pozbyć w każdy sposób w jaki można stracić przyjaciela, np. poprzez Mesmeryzm. Dlatego też on jest teraz uznawany za Przyjaciela a nie za kartę Zdarzenie, by łatwiej było to zauważyć. Sposób, jaki jest napisany na karcie, jest tym najbardziej prawdopodobnym, ale jeżeli jest alternatywa utraty przyjaciela, to można z niej skorzystać. Inna sprawa, że z tego co pamiętam, to przekraczając Rwącą Rzekę, to możesz sobie wybrać, czy chcesz obrzucić Poltergeista czy nie - nie jest to obligatoryjne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 12