galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 185
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 15 Lis, 2017   

W polskiej wersji jest tak samo.
 
     
bargaw

Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 10
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

W polskiej wersji na karcie proroka jest napisane po myślniku: "- przesuń go na dowolny obszar ( poza Krainą Wewnętrzną)".

I jeszcze chciałbym się Was doradzić odnośnie dodatku Miasto. Jakie stosujecie modyfikacje dla tego dodatku? Wydaje mi się, że Kiścień jest zbyt potężnym przedmiotem i zamiast sumować wynik dwóch kości po prostu gramy tak, że wybieramy wyższy wynik. No i jeszcze podnosimy ceny dla zbrojowni x2. Chciałbym, żeby rozgrywka była bardziej zbalansowana.
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 185
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Pierwsza strona instrukcji:
"Prorok
Prorok jest powiernikiem starożytnej przepowiedni, której treść głosi, że nadchodzi koniec świata.
Na początku gry umieść figurkę Proroka na jego arkuszu. Kiedy Poszukiwacz (znajdujący się poza Wewnętrzną Krainą) wylosuje Zdarzenie, figurkę Proroka należy umieścić na obszarze tego Poszukiwacza.
Za każdym razem, gdy polecenie obszaru nakazuje Poszukiwaczowi, znajdującemu się w tej samej Krainie co Prorok, wylosować karty, musi wylosować karty Proroka.
Za każdym razem, gdy wierzchnia karta ze stosu Omenu zostaje odrzucona, po rozparzeniu następnego Omenu figurkę Proroka należy umieścić na jego arkuszu.
Jeśli Poszukiwacz trafia na obszar, na którym znajduje się Prorok, musi odbyć z nim spotkanie (wykonując polecenie z arkusza Proroka), zamiast rozpatrywać polecenie wynikające z obszaru lub spotykać innego Poszukiwacza na tym obszarze."

A co do karty to w języku polskim zdanie czytamy do końca - czyli do kropki, a nie przerywamy w połowie bo tak nam odpowiada...
Na karcie Proroka jest wyraźnie napisane:
"Kiedy trafisz na obszar zajmowany przez Proroka, zamiast odbywać spotkanie wynikające z obszaru lub spotkać innego Poszukiwacza, musisz spotkać Proroka - przesuń go na inny dowolny obszar (ale nie w Wewnętrznej Krainie), A NASTĘPNIE RZUĆ 1 KOŚCIĄ: (...)"

Czyli tłumacząc łopatologicznie:
Tak, możesz go przenieść do innej krainy ale to TY rzucasz kością i ponosisz konsekwencje spotkania... Jak przeżyjesz to grasz dalej, a Poszukiwacze w innej krainie będa rozpatrywali karty proroka :P
 
     
bargaw

Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 10
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Tak czy siak z tego wynika, że jak staniesz na obszar z prorokiem to MUSISZ go przenieść na inny obszar. Po czym rozpatrujesz kartę proroka i jeśli nie wyrzucisz "1" to prorok zostanie na obszarze na który go przeniosłeś.
 
     
bargaw

Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 10
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

A tak poza tym, panie polonisto, nie napisałem całym zdaniem bo nie miałem przy sobie gry i napisałem ten fragment pobieżnie z pamięci. Chodziło tylko o to jedno zdanie z prorokiem, ale mimo wsZystko dzięki za przepisanie całego tekstu z karty proroka. Najważniejsze żebyśmy wyjaśnili wszelkie wątpliwości dotyczące gry ☺

Jeśli chodzi o dodatek Miasto, to chciałbym dowiedzieć się czy stosujecie jakieś zmiany odnośnie cen przedmiotów. Bo mam wrażenie , że niektóre bardzo mocne przedmioty są zbyt tanie albo że ich obecność trochę zaburza balans gry. Z góry dzieki, pozdrawiam
 
     
Gappeq 

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1
Wysłany: Pon 20 Lis, 2017   

Stoję z innym poszukiwaczem na tym samym polu, rzucam kością za żniwiarza i przenoszę go na nasze pole wybierając kolegę aby rzucił kością za żniwiarza, wypada 5. Zgodnie z zasadą może go teleportować na obszar zajmowany przez to wybranego przez siebie poszukiwacza. Czy może go przenieść do mnie, jeśli stoimy na tym samym polu?
 
     
Ndl 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 122
Wysłany: Pon 20 Lis, 2017   

Nie mam karty żniwiarza przed oczami, ale jeśli nie jest na niej wyraźnie zaznaczone np "dowolne inne pole" lub podobnie, to jak najbardziej może.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 21 Lis, 2017   

Nie ma nigdzie oficjalnej odpowiedzi czy można się teleportować na ten sam obszar na którym się właśnie jest.
Jedyne co znalazłem to w nieoficjalnym FAQ napisali że nie można. Osobiście gram z tą zasadą ale nie jest oficjalna więc wy możecie zdecydować jak chcecie.

Shrine [#SHRN]
• If you roll a “teleport” effect, you can't teleport on the same space. ●

(● Not official. These answers came from people involved in development and / or seem sensible
enough to represent the game as it should be played. They could be overruled by subsequent official
answer, but can be considered reliable.)
 
     
Ndl 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 122
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017   

Nie mam nic do tego typu nieoficjalnych FAQ, ale to trochę nie ma sensu Bludge. Masa kart ma to wyraźnie zaznaczone, więc musi być w tym zaznaczaniu jakiś sens. Osobiście gramy tak, że jak wyraźnie nie zaznaczono inaczej, to znaczy że można.

Co nie jest zabronione, jest dozwolone w przypadku gier planszowych. :)

Na marginesie:
Na podobnej zasadzie możnaby obalić hack pozwalający Alchemikowi łatwo wzbogacać się w mieście (drobiazg i przedmiot magiczny <> przedmiot magiczny?), ale taki hack jest całkowicie dozwolony (a część nieoficjalnych FAQ go zabrania). Notabene traci się przez to masę tur, więc i tak wychodzi mniej więcej sprawiedliwie.
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 148
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017   

Ndl napisał/a:
Masa kart ma to wyraźnie zaznaczone, więc musi być w tym zaznaczaniu jakiś sens.
Niestety ten tok myślenia, na ogół rozsądny, w większości gier planszowych prowadzi na manowce.
Opisy podobnych efektów/umiejętności są często niespójne pomiędzy różnymi kartami. Bo np. po dwóch dodatkach szablon się zmienił. Albo na części kart pełny tekst się nie zmieścił. Albo projektanta akurat bolał brzuch i ktoś go tymczasowo zastąpił.

Na temat teleportacji się nie wypowiadam, nie znam tematu.
Wiem tylko że zbyt często projektanci gier nie zadbali wystarczająco o spójność tekstów pomiędzy kartami.

Tak więc jeśli część kart używa konsekwentnie tego samego szablonu a część używa innego to jest to wskazówką że efekty na tych kartach być może się różnią. Ale tylko na podstawie różnicy w szablonie informacji nie można mieć co do tego pewności.
 
     
anonim 


Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 24 Lis, 2017   

Przyjrzałem się tej karcie i zdecydowanie zgadzam się z Ndl. Przede wszystkim w tej zasadzie najważniejsze jest to by śmierć pognębiła innego poszukiwacza a nie może tego zrobić na odległość więc siłą rzeczy musi się teleportować więc to uwzględnili w zasadzie. Skoro cel jest na tym samym polu co śmierć nie widzę powodu żeby go nie mogła pognębić, nadal to jest traktowane jak teleportacja. Druga sprawa że jak w grze jest tylko dwóch poszukiwaczy i obydwoje stoją na jednym polu to ta zasada by nie podziała gdyby interpretować to inaczej.
 
     
Berni77 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 185
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

No właśnie niekoniecznie się z tym zgodzę.
Skoro jest mowa o teleportacji na INNE pole zajmowane przez gracza, to pole gdzie stoicie razem nie jest innym :P
Ja gram tak, że nie wolno teleportować się na to samo pole, na którym się przebywa (inaczej część zaklęć była by bezsensowna). Po prostu stojąc na tym samym polu jest się bezpiecznym :)
Nawet w wersji DE z tego co pamiętam nie ma opcji teleportu na to samo pole tylko trzeba wybrać inne.
 
     
Ndl 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 122
Wysłany: Sob 25 Lis, 2017   

Koniec końców trzeba coś wybrać. Proponuję ustalić przed grą tego typu niejasności/niespójnośći i spisać gdzieś na późniejsze gry w ramach "zasad domowych".
 
     
anonim 


Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 26 Lis, 2017   

Berni77 napisał/a:

Skoro jest mowa o teleportacji na INNE pole zajmowane przez gracza, to pole gdzie stoicie razem nie jest innym :P
Na karcie nie ma nic takiego, fragment o którym rozmawiamy brzmi: Ponury Żniwiarz teleportuje się na obszar zajmowany przez wybranego przez ciebie Poszukiwacza.
 
     
bargaw

Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 10
Wysłany: Pon 08 Sty, 2018   zwiastun + smoki

Hej, mam pytanko. Jeżeli w krainie, w której przebywamy jest prorok i wchodzimy na obszar gdzie należy ciągnąć kartę znajduje się tam też łuska. W tym momencie należy dać pierwszeństwo prorokowi czy wybieramy sobie: losować kartę proroka lub rozpatrywać łuskę? Zdaje się, że nigdzie w instrukcji nie jest to wyjaśnione.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12