galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Agudo82

Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 3
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

Witam,
Prośba o podpowiedz co do interpretacji zasad w dodatku Las.
Kwestia używania ciemnej i jasnej strony Losu.

Zasady ogólne z instrukcji:

1. Gracz, który właśnie wykonał rzut kością, może wydać żeton jasnej strony Losu, aby ponowić ten rzut, zanim inny gracz będzie mógł wydać żeton ciemnej strony Losu, aby zmusić go do ponowienia tego rzutu.
2. Jeśli gracz wykonał ponowny rzut kością na skutek wydania żetonu Losu, musi zaakceptować nowy wynik.
3. Nie można wydać następnego żetonu Losu (ani jasnej, ani ciemnej strony), aby po raz kolejny ponowić ten sam rzut kością.


Sytuacja.
Gracz A i Gracz B toczą pojedynek.
- Gracz A rzuca kością.
- Następnie Gracz B rzuca kością i ma kiepski wynik.
- Gracz B używa żetonu jasnej strony Losu i ponawia swój rzut kością - ma bardzo dobry wynik.
- Mając na względzie zasadę 2 i 3 Czy Gracz A może użyć żetonu ciemnej strony Losu, żeby zmusić Gracza B do ponowienia tego rzutu? Czy Graczowi A pozostaje już tylko użyć jasnej strony Losu, żeby ewentualnie poprawić swój wynik.

Mamy wątpliwości, czy zasada 3 ogranicza Graczowi A możliwość użycia losu przeciwko Graczowi B? Czy tylko uniemożliwia wykorzystania większej niż 1 ilości losu przez Gracza B? Jak to interpretować?

Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam,
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017   

Agudo82 napisał/a:
Czy Gracz A może użyć żetonu ciemnej strony Losu, żeby zmusić Gracza B do ponowienia tego rzutu?
Nie.

Agudo82 napisał/a:
Czy Graczowi A pozostaje już tylko użyć jasnej strony Losu, żeby ewentualnie poprawić swój wynik.
Tak. Dodatkowo, jeśli gracz A nie użyje losu żeby powtórzyć swój rzut, to gracz B może wtedy użyć ciemnego losu żeby zmusić gracza a do przerzutu.
 
     
Ndl 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 125
Wysłany: Sro 18 Sty, 2017   

Celem doprecyzowania:
Cytat:

Czy Graczowi A pozostaje już tylko użyć jasnej strony Losu, żeby ewentualnie poprawić swój wynik.

Może to wtedy zrobić (gdyż nikt ani ciemnej ani jasnej strony losu nie użył na tym wyniku). Ciemnej strony losu nie może wydać, żeby zmienić ponownie wynik przeciwnika.
Oczywiście nie mógłby tego zrobić, gdyby ktoś wcześniej wydał ciemną stronę losu na powtórzenie przez niego wyniku (ktokolwiek).

Cytat:
Mamy wątpliwości, czy zasada 3 ogranicza Graczowi A możliwość użycia losu przeciwko Graczowi B? Czy tylko uniemożliwia wykorzystania większej niż 1 ilości losu przez Gracza B? Jak to interpretować?

Zasada ta mówi o tym, ze nie można wydać losu na powtórzenie rzutu tą samą kością, na której los już był użyty. Nieważne, który z bohaterów używa ciemnej strony losu.
 
     
ragnar lotbrog 

Wiek: 34
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 5
Wysłany: Sro 08 Lut, 2017   

Witam. Chciałbym dopytać jak interpretujecie opcje wymykania. Przyklad: Elf może wysyłać się w puszczy. Załóżmy sytuację że w puszczy znalazł się złodziej i chce ukraść przedmiot elfów. Czy elf w tym momencie może wykmnac się zlodziejowi. Drugi przykład:,elf jak poprzednio znajduje się w lesie, czarownik chce rzucić czar na elfa, czy elf może skorzystac z umiejętności wymykania i czar nie zadziała?
Pozdrawiam
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 08 Lut, 2017   

ragnar lotbrog napisał/a:
Witam. Chciałbym dopytać jak interpretujecie opcje wymykania. Przyklad: Elf może wysyłać się w puszczy. Załóżmy sytuację że w puszczy znalazł się złodziej i chce ukraść przedmiot elfów. Czy elf w tym momencie może wykmnac się zlodziejowi.
Nie, ponieważ wymykanie chroni tylko przed walką, nie przed specjalnymi zdolnościami innych postaci.

ragnar lotbrog napisał/a:
Drugi przykład:,elf jak poprzednio znajduje się w lesie, czarownik chce rzucić czar na elfa, czy elf może skorzystac z umiejętności wymykania i czar nie zadziała?
Pozdrawiam
Jak wyżej, rzucenie czaru nie jest walką.
Poza tym elf może wymykać się w puszczy, nie w lesie.
 
     
ragnar lotbrog 

Wiek: 34
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 5
Wysłany: Sro 08 Lut, 2017   

No tak chodziło mi o puszczę. Tu i tam drzewa 😀
Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.
 
     
Ndl 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 125
Wysłany: Sro 08 Lut, 2017   

@Bludgeon:

Skąd informacja, że wymykanie chroni tylko przed walką? Byłem przekonany, że przed całym spotkaniem. Nie mam przed sobą instrukcji. Jeśli jest to tam sprecyzowane, możesz zacytować?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 09 Lut, 2017   

Ndl napisał/a:
@Bludgeon:

Skąd informacja, że wymykanie chroni tylko przed walką? Byłem przekonany, że przed całym spotkaniem. Nie mam przed sobą instrukcji. Jeśli jest to tam sprecyzowane, możesz zacytować?
Okej przeczytałem dokładnie instrukcję jeszcze raz i myliłem się. Na stronie 14 jest wyraźnie napisane że można unikać innych graczy chcących użyć na tobie zdolności.
Nadal jednak unikanie nie działa przeciwko czarom.
 
     
Corypheaus


Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 33
Skąd: Międzyrzec Podlaski
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

Witam, jak powinno poprawnie działać połączenie Szpiega i Ducha Zemsty (talia Podziemi) ?

Szpieg może przenieść się na obszar zajmowany przez innego Poszukiwacza, lecz nie może go spotkać w tej turze. Jednakże Duch Zemsty nakazuje spotkanie z innym Poszukiwaczem, jeśli znajduje się na tym obszarze.

Jeśli ważniejsza jest zasada postaci, to nic poważnego się nie dzieje. Jeśli jednak ta karta umożliwia atakowanie innych Poszukiwaczy, to w grze mamy prawdziwego Żniwiarza do zabijania graczy :twisted:

EDIT: Dziękuję za pomoc :wink:
Ostatnio zmieniony przez Corypheaus Czw 16 Lut, 2017, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017   

Zakaz jest ważniejszy niż nakaz. Nie będzie ataku.
 
     
ototo 

Dołączył: 01 Mar 2017
Posty: 1
Wysłany: Sro 01 Mar, 2017   Prześladowca śmierci-czy po pokonanej walce muszę go zabrać?

1. Przybywam na obszar gdzie jest inny poszukiwacz (który ma przyjaciela - Prześladowca śmierci).
2. Prześladowca śmierci (przyłącza się do ciebie czy tego chcesz czy nie, jeżeli wygrasz jakąkolwiek walkę możesz się go pozbyć, a jeżeli w jakiejkolwiek walce stracisz punkt życia zostajesz zabity)
3. Mój przeciwnik przegrywa walkę więc Prześladowca śmierci eliminuje go z gry.
4. Po walce jego dobytek spada na planszę a ja mogę część z tego zabrać. (cytat z 12 str. instrukcji Talismanu: "Jeśli zwycięzca zabije przegranego (zmuszając go do utraty ostatniego punktu Życia), może zabrać wszystkie jego Przedmioty, Przyjaciół i złoto. Przedmioty, Przyjaciele i złoto, które nie zostało zabrane, pozostaje na obszarze, na którym jego właściciel został zabity. Tura danego gracza dobiega końca").
5. Czy mam obowiązek wziąć również ze sobą Prześladowcę śmierci?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 01 Mar, 2017   

Myślę że tak.
 
     
Berni77 


Wiek: 43
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 191
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 01 Mar, 2017   

Tak jak napisał Blu: Prześladowca przyłączy się do ciebie (czy tego chcesz czy nie) :)
Tu nie masz wyboru :P
 
     
kingbrucelee

Dołączył: 26 Lut 2017
Posty: 6
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

alioth9 napisał/a:
Dla mnie osobiście niejasne w interpretacji są niektóre z kart lasu, w odniesieniu do ciemnej i jasnej strony losu. Mianowicie są niedoprecyzowane co powoduje, że muszę zgadywać ich intencje. Przykładowo jest kilka takich kart zdarzeń, spotkań czy wrogów, gdzie mamy wypisany efekt jasnej czy ciemnej strony losu. Niestety nie ma wypisanych warunków potrzebnych do ich spełnienia (a raczej właśnie te są niesprecyzowane) np: w tej krainie pojawił się wróg zostanie tu dopóki ktoś go nie pokona. Dalej są wypunktowane efekty jasnej i ciemnej strony. Tu pojawia się pytanie ten efekt za co za przegraną czy wygraną z potworem? Właśnie tego w kilkunastu kartach nie dopracowano.


No właśnie mam te same wątpliwości. Kiedy rozpatrywać efekty losu? W instrukcji pisze:

Efekty powiązania z Losem występujące na kartach
Zdarzeń, Wrogów, Nieznajomych i Miejsc są
rozpatrywane w momencie spotkania karty, chyba
że jej treść mówi inaczej.


Czy to znaczy, że jeżeli walczę z potworem, może się zdarzyć, ze najpierw rozpatruje efekt losu na jego karcie, a dopiero później rozpoczyna się walka?

Na przykład Sylf Wiatru. Losując go najpierw tracę lub zyskuje punkt losu, a dopiero później walczymy czy rozpatruje efekt losu po jego pokonaniu???

 
     
Berni77 


Wiek: 43
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 191
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 06 Mar, 2017   

Najpierw rozpatrujesz efekt losu, potem nawiązujesz walkę.

Chyba, że treść na karcie wyraźnie mówi, że taki efekt rozpatrujesz na końcu spotkania - tylko wtedy rozpatrujesz to na końcu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12