galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Aribald


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 32
Wysłany: Wto 09 Gru, 2008   

A gdybyś jednak nie znalazł...


W kwestii postaci Mnicha i jego zdolności odsyłam do...
http://www.fantasyflightg...t/25/16260.page
 
 
Aribald


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 32
Wysłany: Sro 10 Gru, 2008   

Nieco światła na sprawę Mnicha rzuca również poniższa dyskusja...
http://new.fantasyflightg...d=1&efidt=10274

Ciekawe jest również, że część osób traktuje Mnicha jako postać, która dodaje Moc do Siły zarówno w Walce(zwyczajnej), jak i Magicznej. Ciekawe... jednak niezgodne z regułami gry.
Ten niezwykły przypływ finezji u Mnicha dotyczy jedynie Walki(zwyczajnej) i opiera się bezpośrednio na początkowej wartości Mocy.
Walka Magiczna u Mnicha przebiega w/g standardowych reguł.
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 10 Gru, 2008   

Bardzo proszę o wstawianie propozycji do FAQ w formie
Q:
A:
Będzie o wiele łatwiej je wychwycić spośród debaty na temat rozwiązania danego problemu.

Co do jednej wypowiedzi:
Nemomon napisał/a:

Niestety się mylisz. W czwartej edycji, pierwsza umiejętność, to:

"1. You may add your Craft to your Strength in Combat".

Tutaj rozpatrujemy reguły dotyczące Talismana-Magia i Miecz, czyli edycji 4.5
 
 
Aribald


Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 32
Wysłany: Sro 10 Gru, 2008   CIOS PSIONICZNY

Chciałbym się na chwilkę pochylić nad interpretacją karty Cios Psioniczny, gdyż podobnie jak w przypadku Mnicha, zdania mogą być podzielone.
Polska instrukcja na karcie, która mówi o tym, że do końca konkretnej walki dodajemy wartość Mocy do wartości swojej Siły nie jest dość precyzyjna. Bardziej precyzyjna w tym rozumieniu jest instrukcja EN.

Sformułowanie "Craft value" jest jasno określone na stronie 5 instrukcji i oznacza "the number printed on the character card" (wartość wydrukowaną na Karcie Poszukiwacza).
Reasumując... po rzuceniu tego czaru do wartości Siły bohatera dodajemy wartość początkową jego Mocy... w nadchodzącej walce
 
 
finallyh

Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 55
Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sro 10 Gru, 2008   Re: CIOS PSIONICZNY

Aribald napisał/a:
... (wartość wydrukowaną na Karcie Poszukiwacza).
Reasumując... po rzuceniu tego czaru do wartości Siły bohatera dodajemy wartość początkową jego Mocy... w nadchodzącej walce


Ups, walczylem z dodatkowymi punktami, w sumie taki atak byl rzeczywiscie mocno zawyzony.
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 10 Gru, 2008   

W instrukcji (strona 11) przedstawiony został "Przykład ataku", gdzie Czarnoksiężnik używa Zaklęcia "Cios psioniczny". Dodaje on jedynie punkty Mocy wydrukowane. Uważam, że to ostatecznie określa zakres działania tego Zaklęcia, jak i tożsamej Specjalnej Zdolności Mnicha.

Kufir napisał/a:

Czary działają na każdego poszukiwacza niezależnie od krainy chyba że jest w drodze do Korony Władzy w krainie wewnętrznej (mogę nie mylić a nie mam instrukcji pod ręką)

Wg instrukcji (strona 14) Zaklęcia nie działają jedynie na istoty znajdujące się w Wewnętrznej Krainie (w tym wypadku: wrogów spotkanych w wyniku badania obszaru).
 
 
Beamhit

Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 81
Wysłany: Sro 10 Gru, 2008   

Do postu wcześniej.

Muł jest przyjacielem, i nie jest to pomyłka. Przykład w instrukcji dobrze o tym świadczy (czarnoksiężnik z mułem i 8 przedmiotami, któremu muła zabrano przy pomocy mesmeryzmu).
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Sro 10 Gru, 2008   

Beamhit napisał/a:
Do postu wcześniej.

Muł jest przyjacielem, i nie jest to pomyłka. Przykład w instrukcji dobrze o tym świadczy (czarnoksiężnik z mułem i 8 przedmiotami, któremu muła zabrano przy pomocy mesmeryzmu).


Zgadza się sprawa Mnicha też jest już rozwiązana.

Co z sytuacją gdy:

Cytat:
Gramy Wróżką i jesteśmy w posiadaniu Różdżki.


Wtedy Wróżka zawsze musi posiadać 2 czary i po rzuceniu jednego bierze następny? Jeśli jest inaczej to generalnie przedmiot magiczny nic jej nie daje...
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
Beamhit

Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 81
Wysłany: Sro 10 Gru, 2008   

Różdżka nic nie daje Wróżce (jak i na przykład Czarnoksiężnikowi). To tak jak z Krzyżem, który nic nie daje neutralnym postaciom (działa tylko zdolność niszczenia duchów).
 
 
8janek8
Grupa Wsparcia


Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 594
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 10 Gru, 2008   

Kufir napisał/a:

Cytat:
Gramy Wróżką i jesteśmy w posiadaniu Różdżki.

Wtedy Wróżka zawsze musi posiadać 2 czary i po rzuceniu jednego bierze następny? Jeśli jest inaczej to generalnie przedmiot magiczny nic jej nie daje...

FAQ stworzony na potrzeby Talismanu wcześniejszej edycji 4 wskazuje , że jeżeli karta ma taką samą właściwości jak Specjalna Zdolność Poszukiwacza, to nie wywołują one dodatkowych efektów, niż sama Zdolność. (np. 3.9.Q2 w FAQ).
Przykładowo:
Cios psioniczny i Mnich
Kula jasnowidzenia i Wróżka
Różdżka i Poszukiwacze mający Zdolność posiadania zawsze co najmniej jednego czaru

Tutaj można pobrać FAQ (angielski) do edycji 4: http://www.subelement.com.au/TalismanFAQ.pdf
Myślę, że część tych zasad można odnieść do obecnej edycji polskiej.
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Sro 10 Gru, 2008   

OK, dzięki za wyjaśnienie moich wątpliwości.

Mam następne pytanie.
W instrukcji pisze że:

Cytat:
" Podczas ataku postać może korzystać tylko z jednego pancerza" (str.13).


Czyli, zakładamy że mamy przy postaci, hełm, zbroję i tarczę. Przegrywamy walkę, tracimy punkt życia i możemy bronić się tylko jednym z tych przedmiotów. Dlaczego? Skoro zajmujemy limit przedmiotów które możemy nosić przedmiotami chroniącymi powinniśmy móc korzystać z nich wszystkich na raz.

Ewentualnie można określić gdzie zostaliśmy trafieni:

1-2 Głowa - Bronimy się przy pomocy hełmu (jeśli mamy i jeśli na głowie nie mamy obecnie np. Korony Salomona)
3-4 Ramiona - Bronimy się przy pomocy Tarczy
5-6 Tułów - Bronimy się przy pomocy Zbroi.

Na forum Magii i Miecz jest do tej metody nawet specjalna karta.

Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego możemy bronić się przy użyciu tylko jednego przedmiotu chroniącego? Jak dla mnie to nie logiczne.


EDIT. Właśnie gram sobie i mój wojownik posiada miecz oraz wylosował lance (ma charakter neutralny) Czyli rozumiem że mogę walczyć na raz i lanca i mieczem. W starej MIM bylo to nie mozliwe teraz nie widzialm nigdzie zakazu
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
aro_kal


Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 114
Wysłany: Czw 11 Gru, 2008   

Gdyby można było używać każdego elementu zbroi to dopiero by się działo. Szansa, że odniesiesz obrażenia gdy używasz zbroję to 50%, gdy tarczę to 66%, a gdy hełm to 83%. Używane jednocześnie zmniejszyłyby szanse na odniesienie obrażenia do ok. 27%. Ja uważam, że to byłoby już lekkie wariactwo. Prawie nigdy walka nie wiązałaby się z ryzykiem.

Lancy nie może używać, jak pamiętam, poszukiwacz o charakterze złym. Zatem neutralny ma dobrze, bo jak chce to może używać i jej i miecza runicznego, który jest po prostu niesamowicie mocny. Neutralna postać może też korzystać z usług kapliczki i cmentarza, nigdzie co prawda za darmo, ale i tak jest dobrze.

Zauważyliście, że postać dobra strasznie ciężko odzyskuje los? Prawie nigdzie na planszy nie ma tej usługi.
 
 
Kufir


Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 314
Skąd: Korona Władzy
Wysłany: Czw 11 Gru, 2008   

aro_kal napisał/a:

Lancy nie może używać, jak pamiętam, poszukiwacz o charakterze złym. Zatem neutralny ma dobrze, bo jak chce to może używać i jej i miecza runicznego, który jest po prostu niesamowicie mocny. Neutralna postać może też korzystać z usług kapliczki i cmentarza, nigdzie co prawda za darmo, ale i tak jest dobrze.



To wszystko się zgadza, ale obecnie Wojownik o ile zachowuje charakter neutralny może jednocześnie używać Lancy i Magicznego Miecza :)


1. Co z Magicznym Mieczem, tzn. Posiadamy ten magiczny przedmiot trafiamy do Gospody gdzie po uprzednim rzucie kostką wychodzi nam iż musimy walczyć z osiłkiem. Pokonujemy go przy użyciu Magicznego Miecza i zyskujemy dodatkowy żeton życia tak jest ?

Jeśli tak jest to możemy nabić współczynnik życia do nieograniczonego pułapu posiadając silną postać i przechodzącą non stop z krainy zewnętrznej do środkowej pokonując strażnika z użyciem Magicznego Miecza.



2. Na karcie Poszukiwacza - Wojownik, pisze że możemy używać Dwóch broni na raz. Rozumiem więc że możemy używać jednocześnie Swiętej Lancy i Magicznego miecza ? (o ile zachowamy neutralny charakter)


3. Wojownik może rzucać dwa razy i wybierać korzystniejszy wynik podczas Walki. Rozumiem że zarówno podczas walki na Moc jak i na Siłę ?
_________________
Moje dodatki do gry Talisman Magia i Miecz:
FORUM AUTORA: KUFIR (kliknij aby wejść)

Zapraszam, życząc miłego grania! :)
 
 
maxus32

Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 62
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   Kłopot z linkiem do "erraty i FAQ"

Na stronie Galakty w zakładce gry pojawi się odnośnik do Gry Talisman: Magia i miecz. Wszystko byłoby oki gdyby nie fakt, że na stronie gry nie można skorzystać z link-u : Errata i FAQ ponieważ link wyrzuca na strone startową firmy. Czy to faktyczny błąd czy tylko problem występuje u mnie ?. Prosze o sprawdzenie.
 
 
Pajhi


Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 195
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 13 Gru, 2008   Re: Kłopot z linkiem do "erraty i FAQ"

maxus32 napisał/a:
Na stronie Galakty w zakładce gry pojawi się odnośnik do Gry Talisman: Magia i miecz. Wszystko byłoby oki gdyby nie fakt, że na stronie gry nie można skorzystać z link-u : Errata i FAQ ponieważ link wyrzuca na strone startową firmy. Czy to faktyczny błąd czy tylko problem występuje u mnie ?. Prosze o sprawdzenie.


u Mnie kolego jest wszystko w porzadku :twisted:
_________________
........mierzy grubo ponad dwa metry wzrostu.Ochrania go pancerz wykuty z zestalonych ludzkich dusz.Na brzegach zbroi wycięte są runy,sławiące okrucieństwa,jakich się dopuścił,aby zdobyć tak potężną ochronę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 12