|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad |
Autor |
Wiadomość |
Boskurek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013
|
|
|
Sardo napisał/a: | Boskurek napisał/a: | Sardo napisał/a: | W krainie wewnętrznej można teleportować się jedynie przy pomocy Płaszcza Piór (z Podziemi) lub Arnkella (z Gór). |
Nie byłbym taki kategoryczny ;] Taką możliwość daje każdy przedmiot/zaklęcie, który pozwala przenieść się na dowolny obszar w danej krainie. Jeżeli nie ma zapisu, że "poza Krainą Wewnętrzną", to możesz się tam teleportować. Poza wymienionymi przez Ciebie przedmiotami jest jeszcze np. Eliksir Lotu z Gór. I nie wykluczam, że w innych dodatkach też są inne możliwości. |
No można jeszcze zamienić się miejscami z kimś będącym w tej krainie zaklęciem Przeniesienie.
Nie przypominam sobie by można było się jakimś zaklęciem czy przedmiotem teleportować w wewnętrznej krainie (oprócz wymienionych przeze mnie).
Muszę Cię niestety zawieść, ale Eliksirem Lotu nie można się przenieść w wewnętrznej krainie, ponieważ jest tam zapis w stylu "zamiast rzucać kością za ruch", a wg zasad w tej krainie nie ma rzutu kością za ruch, tylko poruszamy się o 1 obszar |
Nie zawiodłeś mnie, tylko wyprowadziłeś z błędu Rzeczywiście nie można użyć Eliksiru Lotu w tym celu Co do zaklęć, to faktycznie, poza Przeniesieniem chyba żadne inne tego nie umożliwia. Możliwe, że żaden inny przedmiot nie daje takiej możliwości, ale ja nie znam wszystkich przedmiotów, chociaż mam wszystkie dodatki - po prostu, żeby nie psuć sobie niespodzianki nie przeglądam nowych kart, tylko dołączam do pozostałych talii ;] Wiem natomiast, że w Wilkołaku i Smokach są różne przegięte przedmioty |
|
|
|
|
Lipski [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013
|
|
|
Witam,
można posiadać więcej niż jednego muła? |
|
|
|
|
Rebelix [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013
|
|
|
Lipski napisał/a: | Witam,
można posiadać więcej niż jednego muła? |
Tak, można. |
|
|
|
|
Lipski [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Sty, 2013
|
|
|
A nie wydaje się Wam, że wymiana 7 punktów za trofeum na moc/siłę jest zbyt niskim progiem? Łatwo się w szybkim czasie "napakować". |
|
|
|
|
Sargodar [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Sty, 2013
|
|
|
Jest, dlatego ze znajomymi przyjęliśmy zasadę, że podnosimy moc/siłę tylko na progach 7/14/21, dla każdego z nich, punktów za trofea i tylko 3 razy.
Możecie powiedzieć, że mało ale jest tyle kart dających dodatkowe punkty, że nie jest to odczuwalne. |
|
|
|
|
Lipski [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Sty, 2013
|
|
|
Przekraczając Tajemne Wrota do Krainy Wewnętrznej, w którym kierunku należy rozpocząć ruch? |
|
|
|
|
Sargodar [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Sty, 2013
|
|
|
W kierunku, w który Ci wygodniej tzn. czujesz się pewniej, masz lepszy współczynnik mocy, siły. Do wyboru, do koloru. Raz zagraj w lewo a raz w prawo. Sam oceń. |
|
|
|
|
Lipski [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Sty, 2013
|
|
|
No tak, ale nie wydaje Ci się, że to trochę nie fair? Gdy już jestem na tyle silny np. w "siłę" to automatycznie idę w kierunku, gdzie to właśnie "siła" ma być brana pod uwagę, co sprawia, że wędrówka przez wewnętrzną Krainę, staje się spacerkiem, a nie drogą na sam szczyt, pełną walk i nieprzewidywanych zwrotów. |
|
|
|
|
Sargodar [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Sty, 2013
|
|
|
Może być nie fair ale to tylko gra, jeśli chcesz to możesz sobie wprowadzić jakieś restrykcje.
Poza tym i tak gracze będą ciułać aby moc i siła były takie same, żeby nie było różnicy. Zwróć uwagę, że pierwsza lokacja od wejścia, mówi na co mamy rzucać aby nam wyszło i pójść dalej.
Ok z takich dodatkowych założeń, wprowadziliśmy(czyt. ja z moimi znajomymi), że za nim udasz się po Koronę Władzy musisz udać się do, którejś z dodatkowych krain/plansz, czyli na dzień dzisiejszy najpierw musisz przejść Podziemia lub Góry a potem dopiero możesz "szarżować" na KW. |
|
|
|
|
Lipski [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Sty, 2013
|
|
|
Jest to ciekawe rozwiązanie. Skłaniam się właśnie ku temu, że oprócz tych żelaznych reguł, warto wprowadzić drobne korekty wg uznania grających, aby rozgrywka była emocjonująca i nie odbywała się jak "chińczyk" kto pierwszy ten lepszy. A już wymóg odwiedzenia jednej z dodatkowych plansz jest iście trafnym zamiarem
A zapytam jeszcze o jedną kwestię, być może banalną.
W specjalnych zdolnościach niektórych poszukiwaczy (np. Czarownica, Czarnoksiężnik) jest zapisane, że napotkanego innego poszukiwacza mogą zaatakować walką psychiczną. Jak to się ma do tych pozostałych poszukiwaczy, którzy nie mają takiej opcji w specjalnych zdolnościach a mają wysoką moc np. Leśny Duszek, Druid. |
|
|
|
|
Boskurek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Sty, 2013
|
|
|
Jeżeli Poszukiwacz nie ma takiej specjalnej zdolności, ani odpowiedniego przedmiotu/przyjaciela, to zawsze atakuje za pomocą siły. Dzięki temu postacie z dużym dostępem do zaklęć (Leśny Duszek, Czarownik) nie robią aż takiej rzeźni. |
|
|
|
|
Lipski [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Sty, 2013
|
|
|
Przykład:
Leśny Duszek, wraz z Koroną Salomona i Dziewicą ma 9pkt mocy, i mimo to nie mogę jako pierwszy rozpocząć walki psychicznej? |
|
|
|
|
Sargodar [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Sty, 2013
|
|
|
nie, jeśli nie ma takiej zdolności, atak Moc jest spec. zdolnością dla danej postaci.
W innych przypadkach, tak jak pisał Boskurek tylko za pomocą Siły. |
|
|
|
|
aduko [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
Wylosowałem dwie karty przygód: przedmiot oraz kartę która przenosi mnie w jakieś miejsce na planszy po rzucie kostką. Na początku rozpatrywana jest karta w której losuje miejsce i teraz pytanie:
Jak wylosuję miejsce, to muszę się przenieść natychmiast i nie rozpatruję drugiej karty, tj. nie zabieram przedmiotu?
Kolejne pytanie, wylosuje kartę przygód np. Krasnoludzki kowal, gdzie napisane jest ( (piszę z pamięci więc proszę o ew. poprawę) że pierwszy poszukiwacz który tutaj trafi, otrzyma "jakiś tam" przedmiot. Czy mogę otrzymać od razu ten przedmiot o ile pozwala mi miejsce, czy nic się nie dzieje i kolejny gracz zgarnie przedmiot jak tam trafi? |
|
|
|
|
Rebelix [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2013
|
|
|
Na oba pytania odpowiedź znajdziesz w instrukcji lub FAQ.
1sze pytanie i fragment z instrukcji: Cytat: | Krasnolud trafia do Ukrytej Doliny, gdzie musi wylosować karty Przygód. Wyciąga Diablika (Zdarzenie), Niedźwiedzia (Wroga) oraz Mieszek złota (Przedmiot). Diablik posiada najniższy numer spotkania, więc z nim najpierw zmierzy się Poszukiwacz. Gracz prowadzący Krasnoluda rzuca kością i uzyskuje wynik „4”. Diablik teleportuje Krasnoluda do Ruin, zanim ten stanie do walki z niedźwiedziem i zdobędzie złoto. Karty Niedźwiedź i Mieszek złota pozostają (odkryte) na obszarze Ukrytej Doliny. Dla następnego Poszukiwacza, który tu trafi, będą stanowić dwie z trzech kart, które będzie musiał wylosować. Krasnolud kontynuuje swoją turę – odbywa nowe spotkanie, tym razem w Ruinach. |
2gie pytanie i fragment z FAQ: Cytat: | Czy Poszukiwacz może rozpatrzyć Fontannę Mądrości w tej samej turze, w której ją wylosował z talii Przygód?
Tak. Inne podobne Miejsca rozpatruje się w ten sam sposób. |
|
|
|
|
|
|
|