galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

Sardo napisał/a:
Boskurek napisał/a:
Sardo napisał/a:
W krainie wewnętrznej można teleportować się jedynie przy pomocy Płaszcza Piór (z Podziemi) lub Arnkella (z Gór).

Nie byłbym taki kategoryczny ;] Taką możliwość daje każdy przedmiot/zaklęcie, który pozwala przenieść się na dowolny obszar w danej krainie. Jeżeli nie ma zapisu, że "poza Krainą Wewnętrzną", to możesz się tam teleportować. Poza wymienionymi przez Ciebie przedmiotami jest jeszcze np. Eliksir Lotu z Gór. I nie wykluczam, że w innych dodatkach też są inne możliwości.


No można jeszcze zamienić się miejscami z kimś będącym w tej krainie zaklęciem Przeniesienie.
Nie przypominam sobie by można było się jakimś zaklęciem czy przedmiotem teleportować w wewnętrznej krainie (oprócz wymienionych przeze mnie).
Muszę Cię niestety zawieść, ale Eliksirem Lotu nie można się przenieść w wewnętrznej krainie, ponieważ jest tam zapis w stylu "zamiast rzucać kością za ruch", a wg zasad w tej krainie nie ma rzutu kością za ruch, tylko poruszamy się o 1 obszar ;)

Nie zawiodłeś mnie, tylko wyprowadziłeś z błędu :) Rzeczywiście nie można użyć Eliksiru Lotu w tym celu :) Co do zaklęć, to faktycznie, poza Przeniesieniem chyba żadne inne tego nie umożliwia. Możliwe, że żaden inny przedmiot nie daje takiej możliwości, ale ja nie znam wszystkich przedmiotów, chociaż mam wszystkie dodatki - po prostu, żeby nie psuć sobie niespodzianki nie przeglądam nowych kart, tylko dołączam do pozostałych talii ;] Wiem natomiast, że w Wilkołaku i Smokach są różne przegięte przedmioty :)
 
     
Lipski
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

Witam,

można posiadać więcej niż jednego muła?
 
     
Rebelix
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

Lipski napisał/a:
Witam,

można posiadać więcej niż jednego muła?


Tak, można.
 
     
Lipski
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2013   

A nie wydaje się Wam, że wymiana 7 punktów za trofeum na moc/siłę jest zbyt niskim progiem? Łatwo się w szybkim czasie "napakować".
 
     
Sargodar
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2013   

Jest, dlatego ze znajomymi przyjęliśmy zasadę, że podnosimy moc/siłę tylko na progach 7/14/21, dla każdego z nich, punktów za trofea i tylko 3 razy.
Możecie powiedzieć, że mało ale jest tyle kart dających dodatkowe punkty, że nie jest to odczuwalne.
 
     
Lipski
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2013   

Przekraczając Tajemne Wrota do Krainy Wewnętrznej, w którym kierunku należy rozpocząć ruch?
 
     
Sargodar
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2013   

W kierunku, w który Ci wygodniej tzn. czujesz się pewniej, masz lepszy współczynnik mocy, siły. Do wyboru, do koloru. Raz zagraj w lewo a raz w prawo. Sam oceń.
 
     
Lipski
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2013   

No tak, ale nie wydaje Ci się, że to trochę nie fair? Gdy już jestem na tyle silny np. w "siłę" to automatycznie idę w kierunku, gdzie to właśnie "siła" ma być brana pod uwagę, co sprawia, że wędrówka przez wewnętrzną Krainę, staje się spacerkiem, a nie drogą na sam szczyt, pełną walk i nieprzewidywanych zwrotów.
 
     
Sargodar
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2013   

Może być nie fair ale to tylko gra, jeśli chcesz to możesz sobie wprowadzić jakieś restrykcje.
Poza tym i tak gracze będą ciułać aby moc i siła były takie same, żeby nie było różnicy. Zwróć uwagę, że pierwsza lokacja od wejścia, mówi na co mamy rzucać aby nam wyszło i pójść dalej.

Ok z takich dodatkowych założeń, wprowadziliśmy(czyt. ja z moimi znajomymi), że za nim udasz się po Koronę Władzy musisz udać się do, którejś z dodatkowych krain/plansz, czyli na dzień dzisiejszy najpierw musisz przejść Podziemia lub Góry a potem dopiero możesz "szarżować" na KW.
 
     
Lipski
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2013   

Jest to ciekawe rozwiązanie. Skłaniam się właśnie ku temu, że oprócz tych żelaznych reguł, warto wprowadzić drobne korekty wg uznania grających, aby rozgrywka była emocjonująca i nie odbywała się jak "chińczyk" kto pierwszy ten lepszy. A już wymóg odwiedzenia jednej z dodatkowych plansz jest iście trafnym zamiarem :)

A zapytam jeszcze o jedną kwestię, być może banalną.

W specjalnych zdolnościach niektórych poszukiwaczy (np. Czarownica, Czarnoksiężnik) jest zapisane, że napotkanego innego poszukiwacza mogą zaatakować walką psychiczną. Jak to się ma do tych pozostałych poszukiwaczy, którzy nie mają takiej opcji w specjalnych zdolnościach a mają wysoką moc np. Leśny Duszek, Druid.
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2013   

Jeżeli Poszukiwacz nie ma takiej specjalnej zdolności, ani odpowiedniego przedmiotu/przyjaciela, to zawsze atakuje za pomocą siły. Dzięki temu postacie z dużym dostępem do zaklęć (Leśny Duszek, Czarownik) nie robią aż takiej rzeźni.
 
     
Lipski
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2013   

Przykład:

Leśny Duszek, wraz z Koroną Salomona i Dziewicą ma 9pkt mocy, i mimo to nie mogę jako pierwszy rozpocząć walki psychicznej?
 
     
Sargodar
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2013   

nie, jeśli nie ma takiej zdolności, atak Moc jest spec. zdolnością dla danej postaci.
W innych przypadkach, tak jak pisał Boskurek tylko za pomocą Siły.
 
     
aduko
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Wylosowałem dwie karty przygód: przedmiot oraz kartę która przenosi mnie w jakieś miejsce na planszy po rzucie kostką. Na początku rozpatrywana jest karta w której losuje miejsce i teraz pytanie:

Jak wylosuję miejsce, to muszę się przenieść natychmiast i nie rozpatruję drugiej karty, tj. nie zabieram przedmiotu?


Kolejne pytanie, wylosuje kartę przygód np. Krasnoludzki kowal, gdzie napisane jest ( (piszę z pamięci więc proszę o ew. poprawę) że pierwszy poszukiwacz który tutaj trafi, otrzyma "jakiś tam" przedmiot. Czy mogę otrzymać od razu ten przedmiot o ile pozwala mi miejsce, czy nic się nie dzieje i kolejny gracz zgarnie przedmiot jak tam trafi?
 
     
Rebelix
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Na oba pytania odpowiedź znajdziesz w instrukcji lub FAQ.

1sze pytanie i fragment z instrukcji:
Cytat:
Krasnolud trafia do Ukrytej Doliny, gdzie musi wylosować karty Przygód. Wyciąga Diablika (Zdarzenie), Niedźwiedzia (Wroga) oraz Mieszek złota (Przedmiot). Diablik posiada najniższy numer spotkania, więc z nim najpierw zmierzy się Poszukiwacz. Gracz prowadzący Krasnoluda rzuca kością i uzyskuje wynik „4”. Diablik teleportuje Krasnoluda do Ruin, zanim ten stanie do walki z niedźwiedziem i zdobędzie złoto. Karty Niedźwiedź i Mieszek złota pozostają (odkryte) na obszarze Ukrytej Doliny. Dla następnego Poszukiwacza, który tu trafi, będą stanowić dwie z trzech kart, które będzie musiał wylosować. Krasnolud kontynuuje swoją turę – odbywa nowe spotkanie, tym razem w Ruinach.


2gie pytanie i fragment z FAQ:
Cytat:
Czy Poszukiwacz może rozpatrzyć Fontannę Mądrości w tej samej turze, w której ją wylosował z talii Przygód?

Tak. Inne podobne Miejsca rozpatruje się w ten sam sposób.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.2 sekundy. Zapytań do SQL: 13