galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
GoT 2ED+ Lądowanie Aegona
Autor Wiadomość
Ril 

Wiek: 32
Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 2166
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   GoT 2ED+ Lądowanie Aegona

Temat powstał w celu zebrania uczestników i wyjaśnienia zasad. Po zebraniu chętnych będzie otwarty inny wątek.

Mapa wykorzystana w #132 (w tej grze nie obowiązywała zasada lotu smoków i Duskendale):
https://drive.google.com/open?id=1YeZvR4yRIt2h-cAcP4KgkCBHH5rtfuFcUtJ37Uz8a-o

Uczestnicy #132:
1. Germanus
2. eSzopiklon
3. lukipeki
4. gamaliel
5. Baldur
6. Diablord
7. Richtus
8. Kamcyk

Ważniejsze różnice w stosunku do podstawowej wersji GoT 2ED:
1. Brak Greyjoyów, Tyrellów, Baratheonów, zamiast tego występują rody: Hoare, Gardener, Durrandon, Arryn i Targaryen.
2. Nowe karty Rodów.
3. Nowy podział mapy.
4. Karty Kryzysu zamiast kart Dzikich.
5. Do gry zostaje wprowadzona jednostka Smoka o sile 3, zarówno w ataku, jak i obronie. Smoka należy traktować jako jednostkę lądową. Smoka można werbować tylko w bardzo rzadkim wypadku, gdy gracz kontroluje wszystkie trzy tory wpływów. Limit jednostek Smoków wynosi 1 i zwerbowanie go to koszt 2 punktów rekrutacji. Nie jest możliwa zamiana jednostki Piechurów na Smoka po wydaniu 1 punktu rekrutacji. Targaryen może posiadać dwa nadliczbowe Smoki, dopóki nie zostaną zniszczone. Po tym zdarzeniu obowiązuje go normalny limit. Rozpatrując Rozkaz Marszu Smokiem, gracz może wykonać nim normalny ruch lub polecieć. Aby skorzystać z lotu, gracz przesuwa Smoka na dowolny obszar lądowy. Jeśli Smok przesunie się na obszar lądowy zawierający jednostki wroga, rozpocznie bitwę (zgodnie z normalnymi zasadami). Jednostki nie będące Smokami nie mogą latać, nawet jeśli rozpoczęły ruch na obszarze ze Smokiem. Rozpatrując Rozkaz Marszu, jednostki inne niż Smoki muszą stosować się do normalnych zasad Marszu. Jednostki Smoków podlegają normalnym zasadom odwrotów (muszą wycofać się na obszar, z którego przybyły, mogą wycofywać się transportem morskim itd.), a dodatkowo mogą się wycofać na obszar położony za górami lub za rzeką (Smok pomija te naturalne przeszkody i traktuje znajdujący się za nimi obszar jako sąsiadujący). Smoki mogą być wybrane jako straty. Podczas odwrotu Smoki nie mogą latać (oprócz sytuacji, w której przeprowadzają odwrót na obszar oddzielony górami/rzeką lub kiedy zostaną zmuszone do odwrotu na obszar, z którego przyleciały).
6. Garnizon o sile 5 na Smoczej Skale, 4 w Końcu Burzy, 3 w Harrenhal.
7. Targaryen rozpoczyna grę na ostatnim miejscu na wszystkich torach Wpływów.
8. Targaryen na początku drugiej rundy ustala dwa zdarzenia Fazy Westeros (z I i II talii); reszta kart trafia pod spód w losowej kolejności.
9. Limit jednostek Rycerzy i Statków zwiększony o 1 (czyli do zrekrutowania jest dostępnych 6 jednostek Rycerzy i 7 Statków).
10. Jeśli Targaryenowie kontrolują Duskendale, mogą w dowolnym momencie gry odrzucić określoną liczbę żetonów władzy i dodać zamek do tego obszaru, zmieniając jego nazwę na Królewska Przystań. Koszt budowy zamku w pierwszej rundzie wynosi 20 żetonów i zmniejsza się o 2 z każdą kolejną rundą.

Jeśli macie uwagi co do opisu kart rodu lub innych elementów gry, to możecie się nimi podzielić w tym wątku lub w pw.
Co do tempa gry, mile widziana codzienna aktywność lub uprzedzenie wcześniej, że kogoś ma nie być.

Nowa mapa:
https://docs.google.com/drawings/d/1jE1VxxkjSq-Rtie04VTMZ7qrIIKY23CxnKtY3N1vNCw/edit
_________________
PBF#142 - MG
PBF#143 - Greyjoy
PBF#147 - MG

♛ PBF#146 (TFFC) - Lannister
Ostatnio zmieniony przez Ril Wto 10 Gru, 2019, w całości zmieniany 23 razy  
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7844
Skąd: Zabrze
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

piszę się
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135

142- Lannister
143- Greyjoy
 
     
gamaliel 
Harding


Wiek: 38
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 3819
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017   

Moge zagrac
_________________
Baratheon#142

Tyrell#143

Targaryen#147
 
     
Baldur 

Wiek: 32
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 1576
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Chętnie dołączę do gry i przetestuję tę wersję.

Dodam jedynie, że jeszcze nigdy nie grałem w wersję przez forum, także będę w tym względzie początkującym graczem, wobec czego liczę na zrozumienie ;)
 
     
Diablord 

Wiek: 31
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 79
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Też chętnie dołączę do gry. Tak jak Baldur, nie mam doświadczenia w grze na forum.
 
     
Richtus 


Wiek: 27
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 1004
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Cześć, zapiszcie mnie proszę.
_________________
Korony: 32 - Tyrell, 37 - Bolton, 47 - Martell, 74 - Targ
#132 - Durrandon
#144 - Stark
 
 
     
Kamcyk 

Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 157
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Hej jestem chetny do grania
 
     
Ril 

Wiek: 32
Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 2166
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Dzięki, że dołączyliście. Za chwilę rozlosuję rody i założę wątek z grą. :-) Mam nadzieję, że to będzie dobra okazja do wypróbowania nowych taktyk, niedostępnych w zwykłej grze GoT.

Jeśli ktoś nie zdążył się zgłosić, a chciałby spróbować to może się odmeldować w tym wątku. Druga gra pewnie też kiedyś będzie. :wink: A w zasadzie trzecia, bo w jedną już graliśmy rok temu.
_________________
PBF#142 - MG
PBF#143 - Greyjoy
PBF#147 - MG

♛ PBF#146 (TFFC) - Lannister
 
     
Richtus 


Wiek: 27
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 1004
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Z racji dłuższej nieobecności na forum przejrzałem nowości ze zdwojoną uwagą i mam pytanko do karty rodu Brandon Snow [2] Podczas tej bitwy możesz dodać do tej karty jeden symbol fortyfikacji lub natychmiast anulować wszystkie zdolności tekstowe zapisane na karcie Rodu przeciwnika
Czy dobrze rozumiem, że decyzja co do tego czy używamy wieżyczki czy kasujemy zdolność następuje już po odkryciu kart Rodu w bitwie?
_________________
Korony: 32 - Tyrell, 37 - Bolton, 47 - Martell, 74 - Targ
#132 - Durrandon
#144 - Stark
 
 
     
Ril 

Wiek: 32
Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 2166
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Richtus napisał/a:
Z racji dłuższej nieobecności na forum przejrzałem nowości ze zdwojoną uwagą i mam pytanko do karty rodu Brandon Snow [2] Podczas tej bitwy możesz dodać do tej karty jeden symbol fortyfikacji lub natychmiast anulować wszystkie zdolności tekstowe zapisane na karcie Rodu przeciwnika
Czy dobrze rozumiem, że decyzja co do tego czy używamy wieżyczki czy kasujemy zdolność następuje już po odkryciu kart Rodu w bitwie?

Karty rozpatruje się zawsze po odkryciu. W pierwszej kolejności należy rozpatrzyć kartę z napisem "natychmiast"*. Jeśli na obu występuje taki zapis, decyduje kolejność na Tronie.

ed: *a raczej z zapisem "anuluj" lub "zignoruj" (cytowałem z pamięci)

Cytat:
Podczas rozgrywki zdarzą się sytuacje, kiedy dokładna kolejność
rozpatrzenia kart Rodu będzie mieć znacznie. W sytuacji spornej
należy zastosować się do poniższych zasad:
1. Najpierw rozpatruje się zdolności „Zignoruj” i „Anuluj”,
zgodnie z kolejnością rozgrywki (kolejnością na torze
Żelaznego Tronu).
2. Wszystkie pozostałe specjalne zdolności rozpatruje się zgodnie
z kolejnością rozgrywki (kolejnością na torze Żelaznego Tronu).
3. Po ustaleniu wyniku bitwy, wszystkie zdolności „Jeśli
wygrałeś/przegrałeś tę bitwę…” rozpatruje się zgodnie z
kolejnością rozgrywki (kolejnością na torze Żelaznego Tronu).
Zanim gracze przejdą do rozpatrywania drugiej z kart, powinni
zastosować się całkowicie do specjalnej zdolności pierwszej karty.
_________________
PBF#142 - MG
PBF#143 - Greyjoy
PBF#147 - MG

♛ PBF#146 (TFFC) - Lannister
Ostatnio zmieniony przez Ril Pon 11 Gru, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Ril 

Wiek: 32
Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 2166
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Link do wątku gry
_________________
PBF#142 - MG
PBF#143 - Greyjoy
PBF#147 - MG

♛ PBF#146 (TFFC) - Lannister
 
     
Baldur 

Wiek: 32
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 1576
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Pytanie co do mapy:

czy dobrze rozumiem, że Orle Gniazdo jest tak usytuowane, że można do niego przejść jedynie z Krwawej Bramy? I czy działa to w dwie strony - czyli z Orlego Gniazda również mogę bezpośrednio przemieścić jednostki tylko do Krwawej Bramy?
_________________
PBF#141 - Martell
PBF#142 - Greyjoy
PBF#147 - Arryn


Korony: #132 #133 #145 #138
 
     
Richtus 


Wiek: 27
Dołączył: 22 Sie 2013
Posty: 1004
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Jeśli dobrze widzę, to możesz też ruszać do/z Doliny Arrynów, natomiast Bliźniaki, Trident i Paluchy są oddzielone nieprzekraczalnymi górami.
_________________
Korony: 32 - Tyrell, 37 - Bolton, 47 - Martell, 74 - Targ
#132 - Durrandon
#144 - Stark
 
 
     
Baldur 

Wiek: 32
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 1576
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Faktycznie, teraz to dojrzałem. Dzięki!
_________________
PBF#141 - Martell
PBF#142 - Greyjoy
PBF#147 - Arryn


Korony: #132 #133 #145 #138
 
     
Baldur 

Wiek: 32
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 1576
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 11 Gru, 2017   

Kolejne pytanie - gramy w wersję z Tides of Battle czy bez?

Edit:
Pytanie nr 3:

Czy przystępując do licytacji nad kartą Kryzysu gracze znają wcześniej jej treść? Czy też licytacja odbywa się "w ciemno", a treść karty Kryzysu ujawniana jest dopiero po licytacji?
_________________
PBF#141 - Martell
PBF#142 - Greyjoy
PBF#147 - Arryn


Korony: #132 #133 #145 #138
Ostatnio zmieniony przez Baldur Pon 11 Gru, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 14