galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysł na rozgrywkę
Autor Wiadomość
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Cze, 2014   

Mieciu napisał/a:
Guzu gdzie tą wersję gry znalazłeś? :D
Właściwie historycznie to są okolice 16 wieku chyba
Fajna jest też 1 pozycja Polski na Dworze :D


http://boardgamegeek.com/...2nd-edition-got

Mistrz są dowódcy :mrgreen:

 
     
Kamo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Cze, 2014   

Mieszko aka Góra która Jeździ i Hitler. jest koks xD
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

retman napisał/a:
ja mam luźną propozycję rozgrywki do opracowania jeżeli by to kogoś zainteresowało. Ja z uwagi na moje nikłe umiejętności pracy w Gimpie itp. się tego nie podejmę. Chodziło by o klasyczną rozgrywkę ale do każdej armii składającej się z min. 2 oddziałów przypisany byłby na stałe generał. Do tego pewnie przydałyby się karty losów bitwy.. Jeżeli kogoś zainteresuje ogólna koncepcja można by spróbować ją jakoś wspólnie dopracować i może udałoby się sprowadzić ją w stan grywalności... No chyba że to po prostu głupi pomysł;)
pozdrawiam innowatorów


to pewnie do takiej rozgrywki

 
     
Jazmatos
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Mieciu napisał/a:
Guzu gdzie tą wersję gry znalazłeś? :D
Właściwie historycznie to są okolice 16 wieku chyba
Fajna jest też 1 pozycja Polski na Dworze :D


Granice Polski są dość dziwnie współczesne w XVIw. Polska była od morza do morza i miała swój złoty wiek. W tej mapie w ogóle to nie ma co się doszukiwać jakiejkolwiek rzeczywistych realiów. Białoruś? Tam wszystko stanowiło Litwę.

Granice są współczesne, tylko jakoś dziwnie kraje niektóre podzielili.
 
     
drago3482
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Świetny pomysł, fatalne wykonanie.
Mieszko, Jagiełło, Piłsudski, Wałęsa w 1 czasie

Atak dzikich :lol: chyba z Rosji
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

http://www.boardgamegeek....berts-rebellion

Cytat:
Introduction
Fifteen years before the events of "A Song of Ice and Fire", the Seven Kingdoms are still under the rule of "Mad King" Aerys II Targaryen. His paranoia and cruelty have incited a rebellion led by the young and powerful Robert Baratheon, who means to set an end to the Targaryen dynasty once and for all. Many great houses heed this call for justice, while others stay loyal to their king and some pursue other motives still.

Robert´s Rebellion attempts to recreate this atmosphere by adding two new playable houses, revised maps for 7 or 8 players, house cards, a new allegiance system, optional rules and everything you need to print and (with some artistic skill) reproduce your own copy. Have fun!

Allegiance and victory conditions
In Robert´s Rebellion, you will find that players will more urgently have to form teams in order to win the game and more than a single faction can do so.

After assigning houses to the players, form a pool of influence tokens from all houses (or any other way to randomly determine someone´s allegiance).
The Targaryen player starts by drawing and revealing one of the influence tokens at random (make sure it is not the Targaryen or Baratheon token). This player will be the "Hand of the King" at the start of the game, a special office later described.
In turn the other players draw, but don´t reveal an influence token (make sure that the Baratheon player does not draw the Targaryen token). This will determine their "allegiance" and victory conditions.

The King
He starts with twice the amount of units than everyone else, has considerably strong house cards and positions on the influence tracks, but he must beware of attacks on all fronts.
He wins the game if he controls more castles and strongholds than anyone else at the end of the game or captures three enemy home regions.

The Loyalist
The player who has drawn the Targaryen token will be his only reliable ally. A public declaration of his loyalty could however draw the "unwanted attention" of the Rebels.
He wins the game if the Targaryen player wins and he still controls his home region.

The Rebel
The common rebel´s main goal is to usurp the King, but he still fights some quarrel of his own. A player who has drawn the token of a different house will be that house´s archenemy.
He wins the game if the Targaryen player loses and he controls more castles and strongholds than that player.

The Conqueror
A player who draws the token of his own house will take on the role of a ruthless and egoistic conqueror. He doesn´t care who sits on the Iron Throne as long as he is the one with the most power. His only objective is to expand his reign on the cost of everyone else.
He wins the game if he controls more castles and strongholds than anyone else at the end of the game.

Additionally all players can still achieve immediate victory by controlling seven or more castles and strongholds as long as the Targaryen player does not control as many.

The Hand
The Hand of the King has some advantages over the other players. At the beginning of each turn (except the first), he may secretly look at the top cards of all Westeros Decks and place one of them on the bottom of the Deck, he decides ties when bidding on the influence tracks (except when in a tie with the king) and may play one additional special order each turn.
Apart from his own, he can pursue an optional victory condition. He wins, if the Targaryen player wins and he controls the second-most castles and strongholds of all players.
As appealing as this office may seem, it carries risks. Other Lords might question your commitment to the rebellion and the "Mad King" is notorious to punish any sign of treason. Should a player ever lose his handship, he is immediately moved to the last space on the King´s Court Track.

Influence Tracks
Iron Throne - 1. Targaryen 2. Baratheon 3. Lannister 4. Martell 5. Arryn 6. Stark 7. Tyrell 8. Greyjoy
Fiefdoms - 1. Greyjoy 2. Baratheon 3. Targaryen 4. Tyrell 5. Arryn 6. Martell 7. Stark 8. Lannister
King´s Court - 1. Lannister 2. Targaryen 3. Stark 4. Baratheon 5. Arryn 6. Martell 7. Greyjoy 8. Tyrell

Optional rules (for game balance and personal preferences)
When bidding on the Iron Throne Track, the Targaryen player does not have to bid any tokens, but stays on the first space for the whole game. Other players may bid regularly for all other positions.
The Targaryen player gets a second -1 march order. Recommended at least for the 8-player game.
The Targaryen player starts with more power tokens
Move the ship in Dragonstone´s harbor to King´s Landing´s, if you want to prevent an early naval attack. Recommended only for the 7-player game
The Baratheon player can not become Hand of the King

You can download all the files here:
https://www.dropbox.com/s...DFLouwGRert8...

I will be updating the missing files in the next few days.
Also, if anyone has some high quality templates for the Stark House cards, those would be much appreciated.

A lot of the artwork is based upon the "Winds-Of-Winter-Expansion", without it this would have been much harder. Thanks a lot.
Thanks also go out to all creative minds, posting their variants on this forum and adding new ideas to this great game.

I hope you like this one, any response would be great


co myślicie? jak Wam się taka rozgrywka podoba?
 
     
drago3482
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lip, 2014   

zawsze to coś nowego i myślę, że należy to przetestować :grin:
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Lip, 2014   

Uczta dla Wron


Jest to skryty wśród pomysłów nabór do Uczty dla Wron dla czterech graczy. Nie będzie tutaj ważna kolejność zgłoszeń więc czekam na odkrywców z których wybiorę czwórkę do gry. Mam nadzieje że gra będzie przebiegała sprawnie więc prosiłbym o zgłoszenia od graczy którzy w najbliższych dwóch tygodniach będą mogli bez przeszkód odwiedzać forum chociaż raz dziennie. Gra odbędzie się na standardowej mapie z dodatku bez modyfikacji [poniżej] oraz jako bonus dorzucam tutaj LOSY BITWY. Czekam na chętne sępy do walki o resztki z krwawiącego królestwa ;)

Zaznaczcie tylko w poście w ilu grach bierzecie udział i jaki ród preferujecie. Będą cztery koszyczki [Stark-Arryn-Lannister-Baratheon]


 
     
Mieciu
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Lip, 2014   

A zgłoszę się, bo na razie mało chętnych
5 gier
Stark bo nim nie grałem.
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Lip, 2014   

chętnie zagram;d ród obojętny :D gier chyba 5 :D
 
     
Mieciu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lip, 2014   

No to potrzebujemy jeszcze 2 osoby :/
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lip, 2014   

Ciekawa sytuacja, a co gdybym przeniósł nabór do nowego topica? ;p


Zrobię tak jutro jeśli żaden odważny się nie znajdzie :)
 
     
Mieciu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lip, 2014   

Zrób tak już teraz :)
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Lip, 2014   

za bardzo ukryty ten nabór ;)

zgłaszam się jak nie masz chętnych :razz:

gier tyle ile w podpisie :grin:
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Lip, 2014   

Taka jego magia, interesujące jest kto pędzi do tematów ze słowem nabór a kto zerka czasem na nowe pomysły ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.2 sekundy. Zapytań do SQL: 13