| 
		Pytanie o zasady | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Radziol88 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 28 Sty, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Karta mówi "zamień", nie "rozbij na 2 jednostki".
 
1 do 1. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Szpak19 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Nie 31 Mar, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pierwsza gra i już wątpliwości:
 
(gra na 4 graczy)
 
1.  licytacje: 1 gracz wydał 2 żetony podczas licytacji, reszta graczy 0, wiadomo, że 1 gracz zajmuje pozycje pierwszą ale co z resztą graczy? kto idzie na 2,3 i 4 miejsce?
 
2. żetony wsparcia: gracz 1 ma zajęte obszary: a(statek) i b(piechur) chce maszerować z b na c (gdzie stacjonuje rycerz wroga). Czy żeton wsparcia położony na obszarze b wspiera piechura podczas marszu na obszar C ?  Dodam, że obszar a graniczy z b.  natomiast a nie graniczy z c.
 
3. Specjalny Żeton korony - wybieram mobilizacje. czy mobilizacja działa tylko na obszarze na którym był położony Specjalny żeton korony? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Germanus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Nie 31 Mar, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Szpak19 napisał/a: | 	 		  pierwsza gra i już wątpliwości:
 
(gra na 4 graczy)
 
1.  licytacje: 1 gracz wydał 2 żetony podczas licytacji, reszta graczy 0, wiadomo, że 1 gracz zajmuje pozycje pierwszą ale co z resztą graczy? kto idzie na 2,3 i 4 miejsce?
 
2. żetony wsparcia: gracz 1 ma zajęte obszary: a(statek) i b(piechur) chce maszerować z b na c (gdzie stacjonuje rycerz wroga). Czy żeton wsparcia położony na obszarze b wspiera piechura podczas marszu na obszar C ?  Dodam, że obszar a graniczy z b.  natomiast a nie graniczy z c.
 
3. Specjalny Żeton korony - wybieram mobilizacje. czy mobilizacja działa tylko na obszarze na którym był położony Specjalny żeton korony? | 	  
 
 
ad 1. resztę miejsc ustawia dotychczasowy król (jesli licytacja tronu to ten który miał tron przed licytacją, kruka i ostrza decyduje nowy król
 
ad. 2 jeżeli na b jest wsparcie to jak maszeruje?     aby wykonać marsz trzeba dać rozkaz z toporem... Wspierają tylko regiony graniczne z terenem walki. Nie można wspierać okrętów z lądu
 
ad. 3 mobilizujesz w zamku lub twierdzy gdzie był rozkaz albo/i przylegającym terenie morskim. Do rozkazu umocnienia władzy z * odnoszą się zasady mobilizacji zawarte w instrukcji | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Szpak19 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Nie 31 Mar, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               2 pytanie: 
 
pomyliłem się, chodziło mi o to, że żeton wspierania jest na obszarze a czyli statek. 
 
bo jesli dobrze rozumiem to wspieranie pomoglo by mi tylko gdyby wróg maszerował na mnie z c na b ??? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Radziol88 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na pewno statek z a może wspierać ląd na b, skoro są po sąsiedzku.
 
Wspierać można dowolny sąsiedni obszar, za wyjątkiem wspierania wody z lądu. Liczy się, w którym obszarze toczy się walka, ie z którego obszaru wyszły atakujące jednostki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Szpak19 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Germanus napisał/a: | 	 		   	  | Szpak19 napisał/a: | 	 		  pierwsza gra i już wątpliwości:
 
(gra na 4 graczy)
 
 
3. Specjalny Żeton korony - wybieram mobilizacje. czy mobilizacja działa tylko na obszarze na którym był położony Specjalny żeton korony? | 	  
 
 
ad. 3 mobilizujesz w zamku lub twierdzy gdzie był rozkaz albo/i przylegającym terenie morskim. Do rozkazu umocnienia władzy z * odnoszą się zasady mobilizacji zawarte w instrukcji | 	  
 
 
Co jeśli umieszczę  żeton korony* na obszarze gdzie nie ma twierdzy lub zamku? nie mogę wówczas mobilizować się? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Radziol88 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No nie możesz, bo pozwala tylko na danym obszarze na normalnych zasadach mobilizacji. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Germanus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | korona* na terenie bez zabudowań działa jak zwykła korona | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Szpak19 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 01 Kwi, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               oki  dzieki.  na razie wszystko jasne    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lukexx [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Wto 28 Maj, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               statki można rekrutować tylko morze które sąsiaduje z portem czy na każdy obszar morski sąsiadujący z terenem, który posiada port?
 
 
Pytam, gdyż zawsze grałem tak, że można rekrutować statki tylko na obszar morski sąsiadujący z portem jednak grając online zauważyłem że gracz który panuje np. nad Winterfell rekerutował statki na "The Sivering Sea" mimo że port znajduje się na "Bay of Ice" | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Koper [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Wto 28 Maj, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Port w ogóle nie jest potrzebny do rekrutowania statków. Wystarczy że zamek lub twierdza mają przyległe morze i już można tam rekrutować statki, dotyczy to każdego przyległego morza. Z Końca Burzy na ten przykład można rekrutować na 3 różne morza o ile oczywiście są one puste | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Radziol88 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Wto 28 Maj, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie wiem czemu, ale częsty błąd.
 
Na poparcie z instrukcji:
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Jednostki Statków, podobnie jak pozostałe jednostki, są werbowane przez obszar zawierający Zamek lub Twierdzę. W przeciwieństwie do innych rodzajów jednostek, jednostki Statków można umieszczać jedynie w porcie połączonym z obszarem mobilizacji albo na sąsiednim obszarze morskim | 	  
 
 	  | Cytat: | 	 		  | Jeśli obszar Zamku lub Twierdzy nie ma portu lub dostępu do odpowiedniego sąsiedniego obszaru morskiego, nie można tam mobilizować jednostek Statków. | 	  
 
Jak widać wyraźnie, porty to tylko jedna z opcji i nic więcej. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Koper [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Wto 08 Paź, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mam pytanie o rozpatrywanie rozkazu pożyczki. Następuję on w tej samej fazie co pozostałe rozkazy UW, tylko czy kolejność jest dowolna i to gracz decyduje czy rozpatrujemy go przed lub po pobraniu żetonów władzy i ewentualnej mobilizacji ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Radziol88 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Wto 08 Paź, 2019   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przy użyciu tych rozkazów, w niektórych sytuacjach, tak na prawdę całą fazę trzeba rozpatrywać rozkaz po rozkazie, gdzie każdy po kolei rozpatruje jeden wybrany prze siebie rozkaz.
 
W praktyce pożyczkę chcesz brać jak najszybciej, ale czasem najpierw musisz zebrać żetony i dopiero potem, jeśli jeszcze coś zostało, brać pożyczkę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |