galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gra o Tron PBF #27 - Clash of the Kings - Pole gry
Autor Wiadomość
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Gru, 2013   

Rewolta no offence nie napisalem tego w kontekscie, żeby kogos pietnowac czy cos :) stwierdziłem fakt i to odpowiedz na niby brak balansu, nie chce nic mowic, ale np.(kochany gamaś:*)grey mając podwójny miecz i gwiazdkę, przegrał, bo nie dał sobie uw z * mając 2 statki na morzu nie mogli mu nic robic i to on by nakurwiał ostro ;d To tylko przykład, a i żeby nie bylo, że przez 1 błąd odpadł z pomocą freya tzn starego waldera freya przez 2 tury mogl odbic morze :) To taki przyklad dla zilustrowania balansu, mimo rodowch/zdolnosci itd wg mnie jak wymyslone na sucho pod gre 6v6 nie wyszło źle :) Ja chetnie poprowadze, ale tez zagram, więc zaprosze pewnie drugą osobe (Sardo pewnie z braku czasu i ochoty spasuje) i mozna wyprobowac wariant 4x3 osoby, jak mowił Adam w naborze do tej gry najlepsza opcja :) Albo poproszę o mapke na 18 kolesia z boardgamegeeka usuniemy jakies essosy i inne qarthy i zagramy 3x5 osob:D, jeszcze co do dynamiki gry, gdyby nie to, że kilka osób po prostu wyjezdzało lub znikało, Shutt, Sardo, toszt, Beez itd(j.w. no offence stwierdzam fakt, nie mam pretensji, forum to nie całe życie to odpowiedz na zarzuty u braku dynamiki 2 rundy rozegraliśmy szybciej niż wtedy gre o polnoc czy 2 gry ktorego prowadził Sardo tak btw) jak byli ludzie :)

EDIT. losy bitwy są tylko i wyłącznie dobre jak mas 5-6 piw na gre lub flaszke robimy, inaczej draznią w grze strategicznej :( do dzis pamietam atak na rozbitego piechura na hg zniszczony byl garnizon) wieżą z atakiem +1 i wylosowalem 2 mialem 10 siły z kartą na królowa cierni i koles trafil czache, od tamtej pory tylko 1 gralem z losami dla beki ;d
 
     
Adam Badura
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Gru, 2013   

Mnie od dodatkowych zasad ostręcza to, że trzeba się ich uczyć i o nich pamiętać. A już jednorazowe rzeczy w ogóle mnie męczą. Ale to subiektywna opinia.
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Gru, 2013   

Jeśli chodzi o dodatki, to jestem na nie jeśli chodzi o terytorium rodowe (zwiększa szanse obrońców i zmniejsza atakujących - po co? żeby gra była mniej ciekawa?) i na tak jeśli chodzi o zdolności rodowe, ale tylko jeśli będą naprawdę dobrze zbalansowane. :D Jak zauważył Medyk przy parze Tully-Lannister zdolność Pstrągów jest zdecydowanie zbyt dobra, co w tej grze bez mobilizacji widać było jeszcze wyraźniej. Albo najlepiej powiem moje zdanie o nich po kolei.

Cytat:
Stark
Młody Wilk Użyj podczas swojej kolejki w Fazie Akcji zamiast wykonywania Rozkazu Marszu. Wskaż dowolny obszar. Możesz natychmiast przemieścić dowolną liczbę swoich jednostek na ten obszar z obszarów, które z nim sąsiadują (nadal obowiązują limity Zaopatrzenia). Jeśli na obszarze znajdują się jednostki innego gracza, rozegraj bitwę według normalnych zasad.

Na pierwszy rzut oka wydawała mi się ciężka do użycia, ale jest strasznie pożyteczna jeśli jesteś za przeciwnikiem na tronie, bo możesz rzucić obronę i marsz gdzieś indziej i możesz atakować. ;) Zostawiłbym.
Cytat:
Greyjoy
My Nie Siejemy Użyj na początku Fazy Akcji. Do końca tej tury twoje Rozkazy Najazdu posiadają zwiększony efekt. Wszystkie Twoja najazdy mogą palić każdy rodzaj rozkazów w tym również rozkazy Obrony i Marszu.

Moim zdaniem nie taka zła karta, nawet po błędzie z 1 tury, gdyby Greyjoy jej użył i zdjął marsz z Seagardu to mógłby przeżyć ze 2 tury więcej. ;) Chociaż nie można jej użyć przy Morzu Sztormów. Mimo to zostawiłbym na razie i testował jeszcze.
Cytat:
Tully
Senior Dorzecza Użyj podczas Fazy Westeros, po rozpatrzeniu wszystkich wydarzeń. Możesz natychmiast przeprowadzić pełną mobilizację (tak jakby wypadła karta Mobilizacja) na całym swoim terytorium rodowym.

Za mocna. Koniecznie zmienić. Nawet przy grze na 4 teamy po 3 graczy.
Cytat:
Lannister
Mistrzowska Dyplomacja Użyj podczas swojej kolejki w Fazie Akcji zamiast wykonywania Rozkazu Marszu. Zamiast tego możesz wykonać jeden Rozkaz Marszu należący do innego gracza. Rozkaz ten nie może znajdować się na obszarze sąsiadującym z obszarem zawierającym twoje jednostki.

Wbrew pozorom nie takie dobre jakby się wydawało, miałem tę zdolność w grze na 9 (gdzie racja, trochę zawaliłęm w pewnym momencie, ale to szczegół ;) ) i to było raczej ograniczenie dla Greyjoya niż realna szansa na cokolwiek. Takie czekanie na błąd tylko. Jeśli byłby ciekawszy (bo czy lepszy - niekoniecznie) pomysł zmieniłbym.
Cytat:
Tyrell
Bogactwo Wysogrodu Użyj na początku fazy Akcji. Natychmiast rozpatrz wszystkie swoje Rozkazy Umocnienia Władzy. Wszystkie rozkazy dostarczą jeden dodatkowy żeton Władzy. Dodatkowo natychmiast otrzymasz żetony Władzy wynikające z twojej pozycji na torze Żelaznego Tronu.

Raz bardzo dobre, raz totalnie nieprzydatne. Jeśli byłbym pomysł zmieniłbym.
Cytat:
Hightower
Światło Wiedzy Użyj podczas fazy Planowania. Przejrzyj wybraną talię Westeros (I, II, III lub IV). Wybierz z niej jedną kartę. Resztę kart potasuj, a wybraną kartę połóż na wierzchu talii.

Zdolność pod team. Jestem przeciwnikiem takich rozwiązań.
Cytat:
Bolton
Rzeźnik z Północy Użyj na początku fazy Akcji. Do końca tej tury wszystkie twoje karty Rodu otrzymują premię +1 do siły oraz symbol miecza.

Dobra. może trochę za dobra, ale w ostatniej grze Gog użył jej żeby nie stracić Dreadfort, a nie żeby zaatakować. Zostawiłbym.
Cytat:
Frey
Lord Przeprawy Użyj na początku fazy Akcji. Do końca tej tury inni gracze nie mogą najeżdżać obszarów wewnątrz twojego Terytorium Rodowego, a żadne jednostki, które nie należą do ciebie nie mogą wejść na te obszary.

Nawet klimatyczne. ;) Zostawiłbym.
Cytat:
Arryn
Rycerski Trening Użyj na początku fazy Akcji. Możesz zamienić dowolną ilość swoich Piechurów znajdujących się na planszy w jednostki Rycerzy.

Za dobre. Zmieniłbym.
Cytat:
Targaryen
Tron Należy Do Mnie Użyj w dowolonym momencie (nawet przed wylosowaniem kart Westeros), podczas tej tury zamień wszystkie swoje żetony na torach Wpływów, z żetonami innego gracza.

Dowolny moment do zdefiniowania, poza tym ok zdolność. Zostawiłbym.
Cytat:
Baratheon
Prawda Objawiona R'hlorra Użyj na początku fazy Planowania, możesz podejrzeć wierzchnie karty z wszystkich talii Westeros.

JW zdolność pod team, jestem przeciw.
Cytat:
Martell
Panowie Pustyni Użyj na początku Fazy Akcji. Zbierz z planszy wszystkie należące do ciebie Rozkazy. Natychmiast rozmieść swoje Rozkazy od nowa według normalnych zasad.

Do przetestowania. W tej grze Martell miał max 4 rozkazy i minimalne interakcje z innymi graczami, więc ciężko cokolwiek powiedzieć na ten temat.
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Gru, 2013   

czarnylord23 napisał/a:
Jeśli chodzi o dodatki, to jestem na nie jeśli chodzi o terytorium rodowe (zwiększa szanse obrońców i zmniejsza atakujących - po co? żeby gra była mniej ciekawa?) i na tak jeśli chodzi o zdolności rodowe, ale tylko jeśli będą naprawdę dobrze zbalansowane. :D Jak zauważył Medyk przy parze Tully-Lannister zdolność Pstrągów jest zdecydowanie zbyt dobra, co w tej grze bez mobilizacji widać było jeszcze wyraźniej. Albo najlepiej powiem moje zdanie o nich po kolei.

Cytat:
Stark
Młody Wilk Użyj podczas swojej kolejki w Fazie Akcji zamiast wykonywania Rozkazu Marszu. Wskaż dowolny obszar. Możesz natychmiast przemieścić dowolną liczbę swoich jednostek na ten obszar z obszarów, które z nim sąsiadują (nadal obowiązują limity Zaopatrzenia). Jeśli na obszarze znajdują się jednostki innego gracza, rozegraj bitwę według normalnych zasad.

Na pierwszy rzut oka wydawała mi się ciężka do użycia, ale jest strasznie pożyteczna jeśli jesteś za przeciwnikiem na tronie, bo możesz rzucić obronę i marsz gdzieś indziej i możesz atakować. ;) Zostawiłbym.
Cytat:
Greyjoy
My Nie Siejemy Użyj na początku Fazy Akcji. Do końca tej tury twoje Rozkazy Najazdu posiadają zwiększony efekt. Wszystkie Twoja najazdy mogą palić każdy rodzaj rozkazów w tym również rozkazy Obrony i Marszu.

Moim zdaniem nie taka zła karta, nawet po błędzie z 1 tury, gdyby Greyjoy jej użył i zdjął marsz z Seagardu to mógłby przeżyć ze 2 tury więcej. ;) Chociaż nie można jej użyć przy Morzu Sztormów. Mimo to zostawiłbym na razie i testował jeszcze.
Cytat:
Tully
Senior Dorzecza Użyj podczas Fazy Westeros, po rozpatrzeniu wszystkich wydarzeń. Możesz natychmiast przeprowadzić pełną mobilizację (tak jakby wypadła karta Mobilizacja) na całym swoim terytorium rodowym.

Za mocna. Koniecznie zmienić. Nawet przy grze na 4 teamy po 3 graczy.
Cytat:
Lannister
Mistrzowska Dyplomacja Użyj podczas swojej kolejki w Fazie Akcji zamiast wykonywania Rozkazu Marszu. Zamiast tego możesz wykonać jeden Rozkaz Marszu należący do innego gracza. Rozkaz ten nie może znajdować się na obszarze sąsiadującym z obszarem zawierającym twoje jednostki.

Wbrew pozorom nie takie dobre jakby się wydawało, miałem tę zdolność w grze na 9 (gdzie racja, trochę zawaliłęm w pewnym momencie, ale to szczegół ;) ) i to było raczej ograniczenie dla Greyjoya niż realna szansa na cokolwiek. Takie czekanie na błąd tylko. Jeśli byłby ciekawszy (bo czy lepszy - niekoniecznie) pomysł zmieniłbym.
Cytat:
Tyrell
Bogactwo Wysogrodu Użyj na początku fazy Akcji. Natychmiast rozpatrz wszystkie swoje Rozkazy Umocnienia Władzy. Wszystkie rozkazy dostarczą jeden dodatkowy żeton Władzy. Dodatkowo natychmiast otrzymasz żetony Władzy wynikające z twojej pozycji na torze Żelaznego Tronu.

Raz bardzo dobre, raz totalnie nieprzydatne. Jeśli byłbym pomysł zmieniłbym.
Cytat:
Hightower
Światło Wiedzy Użyj podczas fazy Planowania. Przejrzyj wybraną talię Westeros (I, II, III lub IV). Wybierz z niej jedną kartę. Resztę kart potasuj, a wybraną kartę połóż na wierzchu talii.

Zdolność pod team. Jestem przeciwnikiem takich rozwiązań.
Cytat:
Bolton
Rzeźnik z Północy Użyj na początku fazy Akcji. Do końca tej tury wszystkie twoje karty Rodu otrzymują premię +1 do siły oraz symbol miecza.

Dobra. może trochę za dobra, ale w ostatniej grze Gog użył jej żeby nie stracić Dreadfort, a nie żeby zaatakować. Zostawiłbym.
Cytat:
Frey
Lord Przeprawy Użyj na początku fazy Akcji. Do końca tej tury inni gracze nie mogą najeżdżać obszarów wewnątrz twojego Terytorium Rodowego, a żadne jednostki, które nie należą do ciebie nie mogą wejść na te obszary.

Nawet klimatyczne. ;) Zostawiłbym.
Cytat:
Arryn
Rycerski Trening Użyj na początku fazy Akcji. Możesz zamienić dowolną ilość swoich Piechurów znajdujących się na planszy w jednostki Rycerzy.

Za dobre. Zmieniłbym.
Cytat:
Targaryen
Tron Należy Do Mnie Użyj w dowolonym momencie (nawet przed wylosowaniem kart Westeros), podczas tej tury zamień wszystkie swoje żetony na torach Wpływów, z żetonami innego gracza.

Dowolny moment do zdefiniowania, poza tym ok zdolność. Zostawiłbym.
Cytat:
Baratheon
Prawda Objawiona R'hlorra Użyj na początku fazy Planowania, możesz podejrzeć wierzchnie karty z wszystkich talii Westeros.

JW zdolność pod team, jestem przeciw.
Cytat:
Martell
Panowie Pustyni Użyj na początku Fazy Akcji. Zbierz z planszy wszystkie należące do ciebie Rozkazy. Natychmiast rozmieść swoje Rozkazy od nowa według normalnych zasad.

Do przetestowania. W tej grze Martell miał max 4 rozkazy i minimalne interakcje z innymi graczami, więc ciężko cokolwiek powiedzieć na ten temat.


dziekuje za analize bardzo trafna z tym, że zdolnosci teamowe ok, tylko niech kazda 3jka ma jedną taka zdolnosc :) wtedy bedzie ok + jak ktos uzywa juz zdolnosci z taliami to drugi nie moze np ;) a co myslicie o zdolnosci zeby 3 wybrane rozkazy w tej turze były z gwiazdką niezależnie od ich nominalnej wartosci :) wg mnie pomysl małej rady sie sprawdza(akurat tu mniej, bo dwa teamy, wiec jeden zawsze ustala), ale przy grze na z 4 teamami damy kazdy team po 1 osobie i beda musieli sie dogadywac taka prawdziwa intryga i gra o tron cos za cos dyplomacja:D tory ok, ale dałbym tylko 2 rody bez gwiazdki te ktore beda mialy miecz :) bedzie sprawiedliwie :) Jak jeszcze cos przyjdziemi do glowy to napisze:D
 
     
Adam Badura
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Gru, 2013   

Na co my ciągle czekamy? Nadal Baratheon i Martell?
 
     
czarnylord23
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Gru, 2013   

Hm? To my w końcu nie skończyliśmy ostatecznie tej gry bo następna tura nic by nie testowała w gruncie rzeczy?

Gog napisał/a:
dobra skonczmy niestety liczne prZerwy a taakze kolosalne bledy zabily gre hmm :D i niedlugo zrobimy nabor do gry na 12, ale np w 4rech 3osobowych wylosowanych teamach(jak u jaxa) :) jesli beda chetni ;d wtedy bedzie mozna zasugerowac uwagi ;d tzn mozna juz teraz w tym temacie od teraz o! :) niestety nie bylo mobilki cala gre wiec gówno zostało sprawdzone niestety ;d
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Sob 07 Gru, 2013   

dokładnie tak jak pisze czarny konczymy ;d proszę pisać uwagi w temacie naboru :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 12