PBF 59 - Pole gry |
Autor |
Wiadomość |
guzu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Sie, 2014
|
|
|
czarnylord23 napisał/a: |
Co sądzicie również o propozycji Miecia żeby w Silverhill dać beczkę, a w Złotym Zębie zamek?
|
W Silverhill beczka jak najbardziej, a ale kolejny zamek pod Lannisterem mi się nie podoba |
|
|
|
 |
Gog [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 07 Sie, 2014
|
|
|
predzej w banefort zeby walczyl z tullym |
|
|
|
 |
guzu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Sie, 2014
|
|
|
z tego co pisał czarnylord to zakładał że Tully z Lannisterem będą sojusznikami na tej mapie
jak widać w dwóch testówkach nie do końca tak było |
|
|
|
 |
czarnylord23 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Sie, 2014
|
|
|
Nie zakładałem, ale uznałem że wcale nie jest to niemożliwe. I raczej bardziej prawdopodobne niż 100% sojusz Greyjoya z Lannisterem w podstawce.
Ogólnie nie wiem czy nie zrobić też czegoś ze Starkiem, bo raczej bywał mało aktywny na południu. Ale może jakaś gra 10turowa dałaby więcej odpowiedzi co zmienić.
A co do zamku w Banefort, cóż można przetestować, aczkolwiek jakoś niechętnie podchodziłbym do takiego pomysłu. Wydaje mi się, że ten zamek byłby bardziej Tully'ego niż Lannistera. |
|
|
|
 |
guzu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Sie, 2014
|
|
|
zamek w Banefort dla mnie też jest słabym pomysłem, ale może by odciąć ten teren od morza Lannistera? |
|
|
|
 |
Rewolta [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Sie, 2014
|
|
|
Stark jeśli nie wypłynie na morze dreszczy w pierwszej rundzie to "ma pograne"
tam jest dużo terenów, ale jedynie zamki i może dlatego nie ma się co tam pchać od razu |
|
|
|
 |
Sardo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Sie, 2014
|
|
|
To jako Baratheon wypowiem się na temat tego rodu i okolicznych ziem.
Podział mórz na wschodzie to ... słaby pomysł Ogólnie wydaje mi się, że Tyrell i Martell mają strasznie luźno. Martell dzięki Sea of Dorne wszystkie okoliczne ziemie spokojnie sobie kontroluje, a szansa, że ktoś mu tam dopłynie jest dość mała.
Poza tym karty rodów Baratheona są dość kiepskie. Robert z 3 mieczami, łał no świetnie, ale co z tego jak każdy sąsiad ma kartę z 2 wieżami ... (dla przypomnienia karty z podstawki Góra z 3 mieczami, a 2 wieże miał tylko Stark (no i sam Lannister)). Dodatkowo karta z wartością 0 ... Totalnie beznadziejna karta, aż szkoda porównywać z Królową Cierni, Doranem Martellem czy innymi.
Ogólnie sam ród nie jest taki zły, ale żeby wygrać ... to trzeba się natrudzić. A że to jest Rebelia Roberta, to ten ród powinien być jednym z najbardziej wojujących |
|
|
|
 |
Rewolta [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 08 Sie, 2014
|
|
|
Co do 4 Starka też kicha właściwie ciężko wykorzystać jej zdolność
Eddard Stark [4] - Jeśli posiadasz mniej Kart Rodu na ręce niż przeciwnik ta karta otrzymuje +1 siły.
Już wolałbym chyba 2xmiecz |
|
|
|
 |
czarnylord23 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Sie, 2014
|
|
|
Hm, czyli załóżmy podział mórz na południu jak w #69. Co z Wąskim Morzem i Cieśniną Tarthu? Połączyć i podzielić na 2 - północne i południowe Wąskie Morze? Gdzie południowe graniczyłoby i z Morzem Dornijskim i Morzem Letnim?
Co do Renly'ego to przemyślę zrobienie z niego coś bardziej a'la Królowa Cierni. A Ned, no może będą te 2 miecze, aczkolwiek one tak bardzo mi klimatycznie nie pasują... Jeśli ktoś da pomysł na lepszą klimatyczną zdolność byłbym wdzięczny. I może jeszcze zmienię [3] Tyrella z 2xWieża na jakąś zdolność, żeby mniej było tych wieża przeciwko Robertowi.
Odcięcie Banefortu od morza raczej wykluczam. Bo wtedy morze Tully'ego graniczyłoby z Ashemarkiem co byłoby tragiczne dla Lannistera. |
|
|
|
 |
Czarny Jaszczur [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Sie, 2014
|
|
|
Pomysły na szybkiego, a nuż okażą się ciekawe
Eddard Stark [4] - podczas bitwy możesz użyć Ostrze z Valyriańskiej Stali jak własne [jeśli nie zostało wykorzystane wcześniej] i dodać sobie +1 do siły LUB jeden symbol miecza a następnie odwrócić żeton dominacji jako zużyty; dodatkowo ta karta wygrywa wszelkie remisy niezależnie od pozycji na Torze Lenników
[W sytuacji kiedy dochodzi do walki z aktualnym posiadaczem Ostrza to ma on [posiadacz] pierwszeństwo w jego użyciu, ot takie nawiązanie do rodowego ostrza o mroźnej nazwie 'Lód' ]
Renly Baratheon [0] - na czas bitwy możesz użyć jeden z rozkazów wsparcia sąsiadujący z obszarem ogarniętym walką jako własny [także przeciwnika z którym obecnie walczysz]
Mathis Rowan [3] - jeśli atakujesz obszar nie zawierający ikony twierdzy lub zamku ta karta zyskuje +1 do siły oraz symbol miecza i wieży
Renly to kombinator i potrafi sobie zjednać innych. Umiejętność Freya lub Królowej Cierni do niego pasuje, można też pomyśleć o jakimś wpływie na tor Królewskiego Dworu gdzie czuł się dosyć swobodnie po wygranej rebelii starszego brata. Co do Rowana to jest to mało znana postać która może dostać ważniejszą rolę w Wichrach Zimy. Na ten czas osobiście kojarzy mi się z ponadprzeciętnym dowódcą walnych bitew [a może to jego senior zawsze wolał 'oblegać stoły' i nie dawał mu szansy się wykazać ;p]
Odnośnie podziału planszy to nie mam pomysłów i nie śledziłem rozgrywki na tyle uważnie żeby móc się wypowiadać na ten temat.. :C |
|
|
|
 |
figol [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Sie, 2014
|
|
|
czarnylord23 napisał/a: | Hm, czyli załóżmy podział mórz na południu jak w #69. Co z Wąskim Morzem i Cieśniną Tarthu? Połączyć i podzielić na 2 - północne i południowe Wąskie Morze? Gdzie południowe graniczyłoby i z Morzem Dornijskim i Morzem Letnim? |
Na froncie Bara i Targ będzie dużo spokojniej, ale za to Martell będzie miał trudno - ciągła walka z 2 sąsiadami.
Tyrell wbił do Starka, Martell do Targa - wszystko dzięki tym wielkim zewnętrznym morzom, zastosowałbym tez to na dole:
http://i.imgur.com/e8uHkxD.jpg
Wielkie morze na południu nie graniczy z obszarami lądowym poza Arbor, można przemyśleć aby dotykało gdzieś lądu.
czarnylord23 napisał/a: | Odcięcie Banefortu od morza raczej wykluczam. Bo wtedy morze Tully'ego graniczyłoby z Ashemarkiem co byłoby tragiczne dla Lannistera. |
Może skrzyżowanie?? Tully nie ma dostępu do Ashemarku, a Lanni do Benefortu.
Karty rodów: jak ci jakiś pomysł z #69 spasuje to bierz |
|
|
|
 |
guzu [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Shutt [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Sie, 2014
|
|
|
Powstrzymajmy sie ze zmianami i zagrajmy jeszcze partie/dwie.
Po jednej grze ciezko ustalic gdzie jest problem. |
|
|
|
 |
Gog [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Sie, 2014
|
|
|
dokładnie gra niezbalansowana to taka w ktorej ktos kogos przemiela w 2-3 rundy, a tamten nic nie moz z tym zrobic np 65 |
|
|
|
 |
czarnylord23 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Sie, 2014
|
|
|
@Czarny Jaszczur
Dzięki, szczególnie Renly mi się spodobał.
No i teraz dylemat, robić te zmiany, czy nie. Bo ja już parę rzeczy na mapie zmieniłem, i przynajmniej jedną na pewno bym zmienił przed następną grą - połączył Fose Cailin z Straznicą nad Szarą Wodą. Jednocześnie zacząłem już kombinować z morzami wokół Tyrella i Martella i zamierzałem zrobić jakąś zmianę z Wąskim Morzem, a tutaj 2 głosy (Gog i Shutt) żeby na razie zostawić wszystko jak było. I trzeci Figol któremu wschód się spodobał i chce czegoś podobnego na południu (moim zdaniem to morze jest kiepskim pomysłem bo graniczy tylko z Arbor).
Dobra, niedługo pewnie dam nabór i przegłosujemy jakąś wersję. Ale na razie możecie jeszcze rzucać propozycjami zmian i będę za to wdzięczny. |
|
|
|
 |
|