galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PBF 76 - gra testowa, nabór?
Autor Wiadomość
Kamo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Jeśli jestem brany pod uwagę to IMO lepszą opcją będzie mapka nr 2, więcej możliwości gry niż ustawienie startowe które samo w sobie mówi nam jak mamy zaczynać.
 
     
levi
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

druga mapka wydaje się ciekawsza
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Jak by co to mi się podobają obie mapy, choć oczywiście w nr 1 karty Yunkai powinny być znacznie bardziej "zbalansowane". Jak się trafi nieogarnięty Targ z słabszym/równym deckiem to może ta gra potrwać moment przy odrobinie szczęścia w wydarzeniach dla żółtego.

Mogę grać w obu scenariuszach, jeśli nie będzie wiary to chętnie w obu równocześnie. Względnie gwarantuję brak zamulania.
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

zagram chętnie :d i chętnie pomoge w wymyślanu kart jak cos martin, czekam na PW :>
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

Heh, karty już mam gotowe, ale oczywiście możesz zaproponować zmiany ;) Są to karty do wersji 2 mapy, bo taką jak widzę chce większość. Myślę, że nie ma sensu robić testów na dwóch różnych mapach, bo nie byłoby żadnego porównania.

Widzę, że jest 8 chętnych. Nie musicie potwierdzać, chyba że ktoś się jednak rozmyślił. Jeśli lukiluk podtrzymuję swoją chęć, to zagramy 2 gry, po czterech, a składy rozlosuję, z zastrzeżeniem, że w jednej grze gram ja, a w drugiej lukiluk.

lukiluk
Leśnik
levi
Kamo
guzu
Sardo
Gog
Martin

Jedynie leviego proszę o potwierdzenie z racji tego, że jest tu nowy.

Czas na dyskusję i proponowanie zmian macie do niedzieli, wtedy chciałbym zacząć grę i postarać się utrzymać ją w dobrym tempie (marzenie to tura na 2 dni ;p). Dotyczy to mojej gry, lukiluk zrobi jak będzie chciał, chociaż chciałbym żeby między tymi grami nie było zmian na mapie (dla zachowania porównawczej mocy testów).

Czekam na wasze komentarze!


Targaryen

Ser Barristan Selmy [4] [miecz][wieża]
Daario Naharis [3] Jeśli karta “Daenerys Targaryen” znajduje się na Twoim stosie kart odrzuconych, ta karta zyskuje +1 do siły i symbol miecza.
Strong Belwas [2] Jeśli obszar objęty bitwą jest obszarem lądowym, siła wszystkich jednostek, Twoich oraz przeciwnika, również wspierających, spada do 0.
Grey Worm [2] [wieża]
Rakharo [1] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przejrzeć talię wszystkich kart Dothraki i jedną wybraną z nich położyć zakrytą na wierzchu, tasując wszystkie pozostałe.
Daenerys Targaryen [1] Cofnij kartę przeciwnika na jego rękę. W tej bitwie nie może on użyć żadnej karty rodu.
Skahaz Mo Kandaq [0] Możesz odrzucić jeden żeton władzy za każdą jednostkę przeciwnika, biorącą udział w bitwie, by zredukować jej siłę do 0. Nie działa na machiny oblężnicze.

Yunkai

Yurkhaz Zo Yunzak [4] Ta karta zyskuje +1 siły za każdy tor wpływów, na którym jesteś wyżej od przeciwnika.
Bloodbeard [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, ta karta zyskuje tyle symboli miecza, ile wynosiła Twoja przewaga siły bitewnej.
Brown Ben Plumm [2] [miecz][miecz][wieża]
Ghazdor Zo Ahlaq [2] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz wziąć na rękę kartę rodu użytą przez przeciwnika. Traktuj ją, jak własną do momentu użycia w bitwie, po którym wraca ona na stos zużytych kart swojego pierwotnego właściciela.
Perfumed Hero [1] Jeśli przegrasz tę bitwę, zyskujesz 2 żetony władzy.
Girl General [1] [miecz][wieża][wieża]
Yezzan Zo Qaggaz [0] Natychmiast przesuń jeden z wsoich żetonów o jedną pozycję w górę wybranego przez Ciebie toru Wpływów.

Greyjoy

Victarion Greyjoy [4] Jeśli w tej bitwie używasz Ostrza z Valyriańskiej Stali, to nie odwracaj jego żetonu. W tej turze możesz użyć go ponownie. Ta karta zawsze wygrywa remisy.
Longwater Pyke [3] [miecz][miecz]
Rodrik “The Vole” Sparr [2] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę oraz toczy się ona na obszarze morskim, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.
Red Ralf Stonehouse [2] Dodaj 1 do siły tej karty za każdy przyległy do obszaru bitwy obszar morski, który kontrolujesz.
Wulf One-Ear [1] [miecz]
Bloodless Tom [1] Jeśli w tej bitwie używasz Ostrza z Valyriańskiej Stali, zapewnia ono premię +2, zamiast +1.
Moqorro [0] Po bitwie możesz podejrzeć wierzchnią kartę jeden wybranej talii Essos, odrzucając jeden żeton władzy. Jeśli odrzucisz jeszcze jeden żeton, możesz przetasować całą talię.

Volantis

The Tattered Prince [4] [miecz][miecz]
Malaquo Maegyr [3] Jeśli w tej bitwie otrzymujesz wsparcie, ta karta zyskuje +1 siły I symbol wieży.
Caggo “The Corpsekiller” [2] [miecz]
Nyessos Vhassar [2] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.
Doniphos Paenymion [1] Jeśli bronisz się na obszarze morskim, siła wszystkich nie należących do Ciebie statków spada do 0.
Belicho Staegone [1] [wieża][wieża]
Benerro [0] Po bitwie możesz odrzucić dwa żetony władzy, by przywrócić na rękę wszystkie karty rodów ze stosu kart odrzuconych, włącznie z tą kartą.
 
     
levi
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

potwierdzam chęć gry
 
     
Gog
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

karty super tylko :D ze targ ma op karty strasznie yunkai w miare mu dorównuje, a grey i volantis to bied na maxa, jak grey straci miecz ma 2 bezuzytczeczne karty zwłaszcza, ze yunkai moze mu go zabrac z 0, np. volantis ma 2 karty do obrony, jak juz tak robic niech 0 volantis bierze karty za darmo ale niech karta bedzie za 1 lub 2, a grey ustawia talie essos za darmo, :) wychodze jak wroce jeszcze ogarnę pare zmian :)
 
     
lukiluk
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

Karty super :)
Zgadzam się z Gogiem że Grey i Volantis wydają się być nieco słabsze. Może co do lekkiego podrasowania Greya to coś takiego?
Bloodless Tom [1] Jeśli w tej bitwie używasz Ostrza z Valyriańskiej Stali, zapewnia ono premię +2, zamiast +1. W przeciwnym wypadku otrzymujesz symbol fortyfikacji. - ta karta nie byłaby całkiem bezużyteczna gdyby Grey nie miał miecza, no i byłaby jego jedyną wieżą ;)
I tasowanie talii essos za darmo po podejrzeniu byłoby chyba ok.

A w Volantis może Nyessos Vhassar z [0] a Benerro z [2]? Chyba ich można wtedy lepiej użyć.

Co do luźnych pomysłów na zdolności kart to myślałem o wpasowaniu w Yunkai jakiejś "niewolniczej" zdolności typu: jeśli poświęcisz 1 piechura (z dowolnego miejsca planszy/z pola bitwy?) ta karta otrzymuje +2 do siły i symbol miecza. Chociaż ich talia wydaje mi się bardzo fajna i dopracowana, nie wiem czy da się to wcisnąć ;) może po testach.

O garnizonie z 6 Astapor myślałem w kontekście mapy nr 1, ale chyba może zostać. Na pewno jakiś garnizon bym tam wstawił. Ewentualnie, zgodnie z pierwotnym pomysłem Martina dołożyć jakiś neutralny garnizon do max 4 w Tolos i dla równowagi w Oros.

Zastanawiałem się jakie w ogóle postaci można dać na karty, poza może Targiem i Greyem, ale widzę że nie było z tym problemu :) Generalnie kawał dobrej roboty.
 
     
Jazmatos
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

Kurcze no tyle fajnych naborów mi przejdzie koło nosa przez wyjazd, no ale trudno :)
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

Yunkai już ma jedną niewolniczą zdolność - Ghazdor Zo Ahlaq ;)

ok, chyba macie rację że Greyowi należy się jeszcze małe co nieco. Pomyślę. Będzie miło jeśli zaproponujecie jeszcze jakieś rozwiązania w tym względzie ;) a może jakaś karta, która pozwoli mu zyskiwać pozycje na torach wpływów? Cos takiego jak Yezzan w Yunkai?

Nie rozumiem jednak czemu uważacie że Volantis jest słabe. Ma potencjalnie dwie 4 i bardzo obronne karty. Wzorowałem je trochę na kartach Goga z 52 które okazały się zwycięskie ;)

czekam na więcej uwag i pomysłów!
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

A może dac Victarionowi dodatkowo premie +2 jeśli używa ostrza a bloodless tom niech pozwala zyskiwać pozycje na torze wplywow?
 
     
Kamo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

Zaznaczę na początku że mówię w kontekscie mapki nr 2, bo i chciałbym zagrać na tej mapie, ale niektóre rzeczy pewnie będą się pokrywały w obu wersjach.

Karty mają ciekawe zasady, aczkolwiek Yunkai ma chyba zbyt mocne, używa swojego [0] i posiada w tym momencie kartę z siłą [6] przeciw wszystkim, przy dobrej licytacji ta zasada może wiele namieszać, tym bardziej że to [0] skoryguje ewentualne błędy w licytacji, trochę szczęścia i nagle z [4] robi się [7], trochę za bardzo op. Jeśli już ma zostać [4] z taką zasadą to zmieniłbym [0].

- Odjąć trochę symboli, inne rody mają ich o wiele mniej a tu 2 karty i od razu ich po 3.

Targ wygląda spoko i Volantis też.

Greyjowi przyda się jakiś boost, z drobnych zmian może wieża zamiast miecza na [1]?

Co do ustawienia początkowego to wschód ma chyba ciut gorsze możliwości szybkiego zdobycia zamków na start niż zachód. Reszta jest oki jak dla mnie :)
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014   

Ostateczne karty. Wziąłem pod uwagę Wasze uwagi (choć nie było ich zbyt wiele ;p) oraz kilka moich nowych pomysłów. Wydaje się być trochę bardziej zbalansowane, chociaż zmiany dotknęły wszystkich poza Targiem. Chciałbym już zacząć, dlatego oczywiście możecie nadal zgłaszać swoje wątpliwości i pomysły, ale zostaną wzięte pod uwagę przy ewentualnych dalszych testach ;) Na razie tak jak jest wydaje mi się być nieźle.

Podzieliłem nas losowo na dwie czwórki. Za chwilkę stworzę pole gry dla pierwszej z nich i rozlosuję rody. Drugą zajmie się lukiluk, kiedy będzie miał czas.

Leśnik
lukiluk
guzu
Gog

levi
Kamo
Sardo
Martin


Targaryen

Ser Barristan Selmy [4] [miecz][wieża]
Daario Naharis [3] Jeśli karta “Daenerys Targaryen” znajduje się na Twoim stosie kart odrzuconych, ta karta zyskuje +1 do siły i symbol miecza.
Strong Belwas [2] Jeśli obszar objęty bitwą jest obszarem lądowym, siła wszystkich jednostek, Twoich oraz przeciwnika, również wspierających, spada do 0.
Grey Worm [2] [wieża]
Rakharo [1] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przejrzeć talię wszystkich kart Dothraki i jedną wybraną z nich położyć zakrytą na wierzchu, tasując wszystkie pozostałe.
Daenerys Targaryen [1] Cofnij kartę przeciwnika na jego rękę. W tej bitwie nie może on użyć żadnej karty rodu.
Skahaz Mo Kandaq [0] Możesz odrzucić po jednym żetonie władzy za każdą jednostkę przeciwnika, biorącą udział w bitwie, by zredukować jej siłę do 0. Nie działa na machiny oblężnicze.

Yunkai

Yurkhaz Zo Yunzak [4] Ta karta zyskuje +1 siły za każdy tor wpływów, na którym jesteś wyżej od przeciwnika.
Bloodbeard [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, ta karta zyskuje tyle symboli miecza, ile wynosiła Twoja przewaga siły bitewnej.
Brown Ben Plumm [2] [miecz][wieża]
Ghazdor Zo Ahlaq [2] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz wziąć na rękę kartę rodu użytą przez przeciwnika. Traktuj ją, jak własną do momentu użycia w bitwie, po którym wraca ona na stos zużytych kart swojego pierwotnego właściciela.
Perfumed Hero [1] Jeśli przegrasz tę bitwę, zyskujesz 2 żetony władzy.
Girl General [1] [wieża]
Yezzan Zo Qaggaz [0] Po bitwie możesz zamienić swoje karty na ręcę ze swoim stosem kart odrzuconych. Ta karta trafia na stos kart odrzuconych.

Greyjoy

Victarion Greyjoy [4] Jeśli w tej bitwie używasz Ostrza z Valyriańskiej Stali, to zapewnia ono premię +2 zamiast +1. Nie odwracaj jego żetonu. W tej turze możesz użyć go ponownie.
Longwater Pyke [3] [miecz][miecz]
Rodrik “The Vole” Sparr [2] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę oraz toczy się ona na obszarze morskim, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.
Red Ralf Stonehouse [2] Dodaj 1 do siły tej karty za każdy przyległy do obszaru bitwy obszar morski, który kontrolujesz.
Wulf One-Ear [1] [miecz]
Bloodless Tom [1] Natychmiast przesuń jeden ze swoich żetonów o jedną pozycję w górę wybranego przez Ciebie toru Wpływów.
Moqorro [0] Po bitwie możesz podejrzeć wierzchnią kartę jednej wybranej talii Essos, odrzucając jeden żeton władzy. Jeśli odrzucisz jeszcze jeden żeton władzy, możesz przetasować całą talię.

Volantis

The Tattered Prince [4] [miecz][miecz]
Triarch Nyessos Vhassar [3] Ta karta zyskuje +1 do siły za każdego Triarcha na Twoim stosie kart odrzuconych.
Triarch Malaquo Maegyr [2] Ta karta zyskuje jeden symbol czaszki za każdego Triarcha na Twoim stosie kart odrzuconych.
Triarch Doniphos Paenymion [2] Ta karta zyskuje jeden symbol miecza oraz jeden symbol wieży za każdego Triarcha na Twoim stosie kart odrzuconych.
Caggo “The Corpsekiller” [1] [miecz][wieża]
Belicho Staegone [1] Jeśli bronisz się na obszarze morskim, siła wszystkich nie należących do Ciebie statków spada do 0.
Benerro [0] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.
 
     
Leśnik
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014   

Chyba jest spoko. Reszta wyjdzie w praniu.
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014   

Pojawiło się pole gry. Zainteresowanych zapraszam do wysyłania mi rozkazów ;) Chyba że chcecie się jeszcze wymienić rodami.

Postarajmy się żeby była to szybka gra, skoro jest tylko 4 graczy :) Niektóre elementy graficzne ulegną jeszcze zmianie (na razie wykorzystałem np. żetony władzy Lannistera i Baratheona), ale to już nie dzisiaj.

Gra lukiluka ruszy wtedy, kiedy będzie mu pasować
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13