  | 
               
                  galakta.pl
                   
                  Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		PBF 27 Clash of the Kings gra na 12 NABÓR | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Beez [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 12 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | albo zmienić na 3 decydujące osoby (osoba z tokenem ma 1 glos a nie 2) i wtedy 3x4 a nie 4x3 ;p | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Shutt [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sro 18 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie będzie mnie do piątku. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 toszt [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sro 18 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Shutt napisał/a: | 	 		  | Nie będzie mnie do piątku. | 	  Sporo się podzieje do piątku, pewnie zdążysz wrócić na swoją kolejkę    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Sardo [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Sro 18 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jutro wyjeżdżam i nie będzie mnie do środy. Postaram się zerknąć tutaj raz dziennie i wykonać w miarę możliwości moją kolejkę.
 
Sojuszników proszę by ważne informacje podsyłali mi tutaj na PW. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 toszt [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Gog napisał/a: | 	 		   	  | Armitage napisał/a: | 	 		  
 
Fajnie się grało jako samotny pozostawiony na dalekim przyczółku piechur przeciwko całej wrogiej drużynie. Jedno wiem: jestem skutecznie wyleczony z GOT-owych gier drużynowych. | 	  Ogólnie gra nie jest wolna od błędów, ale została zrobiona na sucho, więc trudno było wszystko przewidzieć, ale w Twoim przypadku jak i greya, zawarzyły błędy własne. Zresztą czemu teraz Lannister nie stanał na Searoad i nie osaczył Tyrella ? od poczatku mieliscie 0 komunikacji co tez zawarzyło wg mnie    | 	  Przenoszę tutaj rozmowę, żeby Pola Gry nie mącić.
 
 
H-tower był do obronienia, tylko potrzeba było współpracy zespołu i tyle. Mówienie o braku balansu (a za chwilę takie głosy pewnie się pojawię) w sytuacji, gdy jeden gracz zagrał dobrze, a druga strona słabiej jest bez sensu po 1-nym teście. Uważam, że na naszej linii nie trzeba nic konkretnego zmieniać. Nowa gra, to nowe rozdanie.
 
Podobnie Greyjoy w naszym teamie, poszarżował licząc na mobilizację i wzmocnienie na morzu, teraz będzie przycięty do jednego obszaru. Ryzyko GOTa i tyle. (Dyskutowałbym tylko 2 obszary z garnizonami u Tully'ego i za dobrą granicę Stark/Bolton).
 
 
Gra jeszcze trwa, ale zadam retoryczne pytania: czemu Baratheon nie pomaga samotnemu HT? czemu nie daliście mobilizacji? Mam wrażenie, że uwaga 'mózgów' skupia się na centrum planszy, dzięki czemu ja i Martell mamy łatwe 11 zamków, do tego kilka kolejnych tuż obok. 
 
 
Jak pisałem, gra w trakcie, wiele się jeszcze zmieni na planszy, może nawet HT się odrodzi. Tymczasem zyskał status Pierwszego Pirata Westeros!    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 czarnylord23 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A ja bym się szczerze zastanowił nad (co proponował już Sardo przed rozpoczęciem gry, ale Gog był bardzo przeciwko temu    ) zastąpieniem Hightowera Redwynem. Oddaliłoby to HT od Tyrella i przybliżyło do Martella, przy dobrym ogarnięciu mórz dałoby szansę na powalczenie o Starfall co aktualnie przy statkach w porcie było dla HT prawie niemożliwe.
 
 
Zgadzam się, że strata morza wynikała z błędu HT, ale poza tym pozycja startowa z piechurami na Dornisch Marches i w Horn Hill jest jak dla mnie do zmiany. Ewentualnie to może zostać a do zmiany byłby Mace Tyrell.
 
 
U Tully'ego w przypadku braku mobilizacji jest jak dla mnie po prostu zdolność za dobra. A bez garnizonu Tully albo straciłby Seagard w 1 turze albo musiałby dawać rozkaz obrony/wsparcia, co sprawiłoby że względem innych byłby strasznie w plecy w 1 turze.
 
 
A linia Stark-Bolton na pewno do zmiany, powinno być jakieś pole które graniczyłoby i z Winterfell i z Dreadfort, żeby było ciekawiej.     | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez czarnylord23 Czw 19 Wrz, 2013, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Germanus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               oby szybko nie skończył jako Nadworny Plankton Westeros    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Medyk [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na południu bardzo się nie skupiam, ale w takiej drużynowej grze to raczej pewne, że ktoś odpadnie. HT został sam, ale kosztem tego, że Lannister rozebrał już prawie Greya. 
 
 
Co do zmian-Tully jest za mocny. Te +2 w Seagardzie to przesada w grze drużynowej, bo do tego dochodzi +1 za Rodowy więc już 3 za nic. Jego zdolność też jest bardzo mocna zwłaszcza jak szybko nie wpadnie mobilizacja...
 
 
EDIT: Nie straciłby jakby nie chciał. Zauważ, że w obecnej sytuacji Tully w 1 turze mógł tam sobie dać UW* bez problemu, bo wystarczył mu 1 Piechur, abym nie miał szansa nawet jakbym zaatakował wszystkim. W tym układzie Tully przez 2-3 rundy właściwie może zostawić sobie południe w spokoju, bo Lew mu nie wjedzie, a Targ też ma chwile żeby tam dotrzeć. A do tego ma układ Twierdz 2-2-1 - tylko on tak ma. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 toszt [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Medyk napisał/a: | 	 		  | Co do zmian-Tully jest za mocny. Te +2 w Seagardzie to przesada w grze drużynowej, bo do tego dochodzi +1 za Rodowy więc już 3 za nic. Jego zdolność też jest bardzo mocna zwłaszcza jak szybko nie wpadnie mobilizacja... | 	  Ogólnie gdyby garnizony dawały +1 do tego +1 za obszar rodowy, to wg. mnie byłoby lepiej.
 
Co do Tullyego, rozumiem, że Seagard ma być 'do obrony' przed atakiem z Bliźniaków - stolicy Freya, ale może wtedy zrezygnujmy po prostu z garnizonu w Riverrun, które sąsiaduje z ziemiami Lannisterów jedynie. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Germanus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zaraz zacznie się flejm. Dolejcie trochę benzyny    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 czarnylord23 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A właśnie jeśli o to chodzi to ja bym zrezygnował z terytoriów rodowych jeszcze.   
 
 
E: Jak już pisałem zrezygnowałbym ze zdolności rodowej Tully'ego. Jeśli jednak problemem jest to że Tully bez problemu może zrobić UW* to może z Seagardu zrobimy zamek (tak się nazywało to z 1 punktem mobiizacyjnym?   ) | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Tasiemiec [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Może Tully by miał coś w stylu, że może tą mobilizację może przeprowadzić na jednym obszarze zawierającym twierdze/zamek w dowolnym momencie? (Powiedzmy, że przed bitwą jeszcze może, ale żeby nie było dodawania sobie siły po odsłonięciu kart   ) | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Gog [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie chce sie wtracac, ale po grze będzie mozna wrzucic swoje uwagi    i jesli bedzie chęć zagrania kolejnej rozrywki wtedy poprawimy co trzeba na 100% i tyle? Piasnie teraz jest bez sensu, bo zaraz i tak zapomnimy dobra? zanotujcie sobie w kajecie czy cos i po grze napiszemy    aa jeszcze jedno czy chcecie grac do 7 czy do 10 tury ?:) | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 czarnylord23 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Do 7, "klasyczne starcia" do tej pory i tak już będą, będzie trochę mobilizacji, starć królów i ataków dzikich, więc czego chcieć jeszcze?    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Beez [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Czw 19 Wrz, 2013   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Do 1 postu toszta - niby jak mam pomagać HT mając na głowie targa i martella.
 
Równie dobrze mogę się ciebie spytać czemu nie pomogłeś gj z Lannisterem.
 
 
Do goga - do której rundy to oceniłbym na początku 6. Jak będzie w miarę równa rozgrywka to grałbym dłużej - jak wynik będzie już przesądzony to grałbym 7 albo naweti 6;p | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |