galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PBF 76 - gra testowa, nabór?
Autor Wiadomość
levi
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

jak będą wolne miejsca to chętnie zagram.
 
     
Sardo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Fajny pomysł ;) Całkowity powiew świeżości :D Co do mapki nie mam zastrzeżeń, ale ustawienie początkowe nie do końca mi się podoba. Nie musi być kropka w kropkę jak w fabule, możesz ją trochę cofnąć i naciągnąć. Takie trudne ustawienia początkowe niekoniecznie się sprawdzają (patrz DWD).
Co do wykonania samej mapki, bardzo ładna ;) Fajnie jakbyś grancie zbiorników wodnych obrysował innym kolorem (jak na oryginalnej mapie), byłoby czytelniejsze.
 
     
lukiluk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Martin napisał/a:
Ma mieć relatywnie najsłabsze karty. Generalnie jego celem powinno być powrócić do swojej stolicy, zagrożonej ze strony Greyjoya, zachowując pewne wpływy na północy (trochę jak Baratheon w DwD). W Yunkai ma siły pozwalające mu być może zdobyć Meereen, ale Targ rusza się pierwszy i może mu te siły zniszczyć, chyba że Yunkai połozy w Yunkai obronę+2 (będzie mieć kartę która pozwoli mu to wygrać ale tylko w obronie). Chodzi o to, żeby miał dylemat czy się tam bronić, czy odpuścić, narażając się na straty. Z kolei Targ jest zamknięty i musi się jakoś wydostać, więc mógłby się umówić z Yunkai że tamten się wycofa, ale w ten sposób naraża się na atak wieżą. Tak to miało wyglądać.

Jak myślicie, że to się może rozwinąć w dłuższej perspektywie?

Przypominam, że gramy do 6 zamków.

W Astapor i Tolos będą garnizony, ale chyba mniejsze niż 5. W stolicach standardowo 2 (stolicą Yunkai jest New Ghis)


Obecny kształt mapy i rozstawienie jednostek powoduje, że jeśli Targ w pierwszej rundzie nie pobije Yunkai (bo się wybronią albo po prostu będzie popełniał banalne błędy lub dogada się z nimi, a oni go wystawią) to możliwy jest chyba taki scenariusz:
- w 1 rundzie Yunkai przepływa 1 statkiem na Eastern Cedars Pass, a piechurem na dole idzie na Old Ghis.
- następnie wypada licytacja, Yunkai zdobywa tron
- w 1 ruchu wieża na Astapor, piechur i koń na 2 wyspy na środku, zostawienie żetonu w Yunkai
- i po grze ;)

Ogólne założenie które Martin opisałeś podoba mi się, tylko wg mnie należałoby chyba dać do Astapor garnizon np z 6.
Poza tym żeby osłabić Yunkai dałbym kruka komuś innemu - choćby Targowi, który musi przebić się żeby pograć.
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Dziękuję wszystkim za uwagi :) Widzę, że przede wszystkim macie zastrzeżenia co do ustawienia początkowego. Wobec tego stworzyłem dwie jego wersje: ta, którą zaprezentowałem wcześniej, oraz druga, w której wszyscy startują z mniej więcej podobnej pozycji (ale niestety mniej klimatyczna, bo Yunkai startuje w New Ghis) wraz z kilkoma dodatkowymi zmianami: przeniesienie beczki z Yunkish Coast na wyspę, port przy morzu po lewej.

Mapa - wersja 1

Mapa - wersja 2


Co o tym sądzicie? Która wersja jest lepsza? W którą mielibyście ochotę zagrać? Może zaproponujecie jeszcze jakieś drobne zmiany? Zastanawiałem się, czy nie dodać gdzieś jeszcze neutralnego garnizonu.

Jak na razie widzę 4 zadeklarowanych chętnych. Możemy zacząć w weekend, jak już będę miał gotowe karty rodów (większość już mam opracowaną, ale możecie jakieś zaproponować). Gdyby było więcej chętnych mogę poprowadzić 2 gry :roll:

Niektóre elementy wymagają jeszcze zmiany graficznej, na którą na razie nie miałem czasu: żeton dzikich, żetony władzy i wpływów Yunkai i Volantis. Na wszystko przyjdzie pora.

Sardo: proszę bardzo, niebieskie linie na morzu ;)

ps. z racji tego, że jest mniej graczy, to na kartach Westeros (nazwiemy je tutaj Karty Essos), będzie trochę mniej symboli Dothraki (dzikich)

ps2. co do gry, to mam miesiąc do długiego wyjazdu zagranicznego, więc musi to być szybka gra. Z mojej strony możecie mieć pewność, że będzie (kto grał w moich innych grach ten potwierdzi), ale zależy to też od graczy ;)
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

W Uczcie dla Wron także jest czterech graczy i nie ma jakoś specjalnie mniej znaczników Dzikich. Jestem zdania że jeśli zmniejszysz ich liczbę to koronki i próby UW na nich stracą ciut na znaczeniu. Każdy skupi się zdobywaniu zamków i niszczeniu armii przeciwnika w duchu modląc się o brak licytacji i koniec przed nastąpieniem zmian na Torach czy Ataku :)
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

W Uczcie jest zmieniona 1 talia Westeros, w której są karty pozwalające zerować siłę dzikich, więc poniekąd jest ona zmniejszona ;) Ale masz trochę racji - więcej ataków wcale nie powinno zepsuć gry. Myślałem nad wyskalowaniem toru dzikich (tak jak jest w wersji dla 9 graczy), ale nie da się tego niestety zrobić idealnie proporcjonalnie
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Zawsze możesz dodać kartę mającą wpływ na Dorthaków do swojej gry. Wszystkie Wolne Miasta składały im daniny na rzecz pokoju więc czemu by nie stworzyć takiej która daje możliwość zrzutki żetonów na zmniejszenie ich siły.

Miesiąc to sporo czasu na grę dla czterech osób, będziesz dodawał grafiki do bitew? :D
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Fajny pomysł. Co prawda nie chciałem ruszać w żaden sposób kart, ale go przemyślę ;)

Chyba ciężko by mi było znaleźć odpowiednie grafiki do większości obszarów. A rysować niestety nie umiem.

lukiluk wyraził chęć poprowadzenia drugiej gry jeśli znajdą się chętni. Wtedy ja bym zagrał u niego, czyli mamy 5 chętnych
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

ja chętnie zagram, nie powinienem zamulać :wink:
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Ty jesteś wręcz antyzamulaczem ;)

Ale ale: wszystkich chętnych proszę o opinię, Która z tych dwóch mapek a może jeszcze trochę inna.
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Wersja druga ma bogatsze wnętrze i środek planszy. Będzie tam większa koncentracja sił + Danka i Yunkai nie są na siebie skazani od pierwszej tury :)
 
     
Sardo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Ech ... też bym zagrał :roll:
Te nowości są naprawdę ciekawe i te niebieskie granice morskie :D
Jak się znajdzie miejsce to zagram (chętniej na 2 mapce).
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

dla mnie zdecydowanie wersja z Yunkai w Yunkai - bardziej klimatyczna

a żeby pogodzić Targów i Yunkai to może machina oblężnicza w Skahazadhan lub Yunkish Coast zamiast w Yunkai by wystarczyła?
 
     
lukiluk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Jeśli znajdą się chętni to ja mogę poprowadzić drugą grę testową, w ten sposób rozegralibyśmy oba rozstawienia, pewnie ja zagrałbym u Martina a Martin u mnie. Powinienem znaleźć czas na poprowadzenie, zwłaszcza że za tydzień biorę 2 tygodnie wolnego na naukę do aplikacji i raczej będę to robił przy kompie ;)
Oczywiście pod warunkiem, że ogarnę obsługę Gimpa ;)
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Wrz, 2014   

Wygląda na to, że chętni będą :) a obsługa cepa w porównaniu z obsługą gimpa to zawodostwo :p w razie czego Ci wytlumacze, chociaż nie sadze, by była potrzeba.

Niedługo wrzucę karty rodów (prawdopodobnie jutro)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 12